Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    If o Magyar Nemzet: Rosjanie ostrze…
    Yagiel o Wolne tematy (59 – …
    corintians o Kim jest człowiek niezaszczepi…
    niepostepowyoszolom o Wybór należy do Polski
    corintians o Pogarsza się sytuacja na rynku…
    niepostepowyoszolom o Kim jest człowiek niezaszczepi…
    Jack Ravenno o Prof. Bogusław Paź: Prezenty m…
    Jack Ravenno o Kim jest człowiek niezaszczepi…
    Olo o Pogarsza się sytuacja na rynku…
    UZA o Wybór należy do Polski
    Zenon_K o Kto rządzi światem?
    niepostepowyoszolom o Endlösung dla nieszczepionych”…
    osoba prywatna o Wolne tematy (59 – …
    Krzysztof M o O szkodliwości demokracji…
    kontra o Wolne tematy (59 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 617 obserwujących.

Mało kto wie, a prawo już weszło w życie. Od początku miesiąca [nowe] auta muszą być konkretnie wyposażone.

Posted by Marucha w dniu 2020-02-10 (Poniedziałek)

Już od 5 stycznia każdy samochód będzie musiał być w to wyposażony. Unia Europejska wprowadziła nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa, które będą obowiązywać we wszystkich państwach członkowskich.

Samochód bez takiego wyposażenia nie będzie mógł trafić do sprzedaży. Nowe przepisy Unii Europejskiej są bezlitosne i trzeba będzie się do nich bezwzględnie stosować. Ich celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach.

Od 2022 roku każdy samochód będzie musiał być wyposażony w wyznaczone przez UE systemy poprawiające bezpieczeństwo czynne i bierne. To część większego planu nazwanego „wizją zero”, którego założenia mają zminimalizować śmiertelność wypadków drogowych do zera.

UE w dyrektywie rozpisała około 30 [!! – admin] systemów. Wśród nich znalazły się takie, jak automatyczne hamowanie awaryjne, inteligentny asystent prędkości, wykrywanie pieszych i rowerzystów oraz instalacja, za pomocą której bezproblemowo zamontujemy alkomat wyłączający zapłon silnika.

Zmianami objęte mają być nie tylko auta osobowe, ale także ciężarowe i autobusy, które otrzymają systemy minimalizujące efekt martwego pola.

Zmiany mają uratować setki tysięcy ludzi [Aha… – admin]

Zmiany dotyczyć będą wszystkich nowych aut wyprodukowanych po 2022 roku. Z racji, że prawo nie działa wstecz, właściciele obecnie poruszających się po drogach pojazdów nie mają czego się obawiać – nie będą zmuszani do montażu dodatkowych systemów. Jednak osoby planujące kupić samochód po 2022 roku, będą musiały się liczyć z istnieniem tych systemów.

Producenci zostali ostrzeżeni 10 miesięcy przed wprowadzeniem zmian. Mimo prób opóźnienia programu dyrektywa weszła w życie. Według wyliczeń UE, zmiany mają do 2038 roku uratować 25 tysięcy osób oraz zapobiec obrażeniom 140 tysięcy obywateli UE. [Kto to obliczył i jak? – admin]

https://pikio.pl

Brakuje jeszcze herolda, który by z trąbą i bębnem szedł 30 sążni przed pojazdem i ogłaszał, że „się jedzie”.
Nie rozminiemy się chyba zbyt wiele z prawdą, gdy stwierdzimy, że wszystko to nie wpłynie w znaczący sposób na poprawę bezpieczeństwa na drogach, za to wyraźnie podniesie cenę zakupu i napraw nowych samochodów – a także dostarczy roboty firmom zaprzyjaźnionym z urzędnikami UE.
Admin

Komentarze 33 do “Mało kto wie, a prawo już weszło w życie. Od początku miesiąca [nowe] auta muszą być konkretnie wyposażone.”

  1. Zdzicho said

    A czy zastosują słynny zderzak Kowalskiego na tej samej wysokości w każdym pojeździe. Zderzak przenosił siłę uderzenia na ciężkie koło ,, zamachowe” znajdujące się pod pojazdem. Siła zgniotu była niwelowana.

  2. Marcin said

    Naprawy nowych samochodów ( po okresie gwarancyjnym ) i tak już są drogie a dopieprzenie jeszcze kilkadziesiąt systemów do tego cyrku sprawy nie ułatwi. Coś mi się wydaje, że intencją naszych umiłowanych eurokolchoznikow jest tak naprawdę zniechęcenie ludzi do posiadania auta

  3. Yah said

    Ad 2

    A jakże inaczej osiągnąć zerowa emisyjność do 2050 roku ? ;D

  4. Jeśli pojęcie prawdy zanika, to zanika nauka. Jeśli nauka zanika, to można się już wszystkiego spodziewać. Każdą bzdurę można będzie wynieść na piedestał…

    Śmieliście się z filozofów. Teraz filozofowie śmieją się z WAS.

  5. Abc said

    … i każdy z tych systemów będzie posiadał odrębny brzęczyk lub pierdzidełko. Co trzeba będzie robić, żeby – w trosce o własną głowę, skoncentrowaną przecież na prowadzeniu – tej całej kakofonii nie musieć słuchać?

  6. Yah said

    To nie nauka zanika. Zaniechano idei oświecania mas, a kariery naukowe zarezerwowano dla swoich pasionych przez zmieniajacych doktorantow wyrzucanych potem na śmietnik.

    Oświeconymi i nauczonymi czegoś masami trudniej manipulować. W konsekwencji mamy tłum pseudointeligentnych debili spijających kłamliwy miód z ust namaszczonych naukowych ekspertów.

    A spróbujmy tych ekspertów skrytykować. Pseudointeligenci, którzy niewiele wiedza i jeszcze mniej myślą, oburza się ( niespecjalnie rozumiejąc o czym ten „ekspert” mówi) – ‚no jak to, to obiektywny naukowiec, ekspert, nie może się mylić ani kłamać” …… ech .

  7. D-T said

    Po mediach i smartfonach przychodzi czas na kolejne gadżety odzwyczajające od używania mózgu.
    Ad.1 – Zderzak był Łągiewki.

  8. bryś said

    Wbrew pozorom wiele z tych systemów jest bardzo wygodna i potrafi się przydać. Większość z nich opiera się na tych samych czujnikach, więc wpisanie ich funkcji w sterowniki wbrew pozorom wiele nie kosztuje. Co do ich obowiązkowości – nikt nie ma dziś wątpliwości do działania pasów, stref zgniotu czy ABS. Może i z tego coś się po latach ostanie jako nowy standard.

    A dla miłośników czystej jazdy zawsze zostają starsze auta. Niektóre z lat 90 działają jeszcze bez komputera, a u angoli widziałem fajne przeróbki fordowskich 2.0 durateców (2000 do 2008?) na 4 gaźniki.

  9. bryś said

    Jakiś tam postęp jednak jest.

  10. Marucha said

    Re 8:
    Większość z nich opiera się na tych samych czujnikach, więc wpisanie ich funkcji w sterowniki wbrew pozorom wiele nie kosztuje.

    Czy można prosić o konkrety? Jakie systemy, jakie czujniki? Pytam, bo nie wiem.

    A dla miłośników czystej jazdy zawsze zostają starsze auta.

    Które niezadługo zostaną zakazane…

    Owszem, takie systemy MOGĄ się przydać.
    Tu się decyduje, że MUSZĄ się przydać.

  11. Marucha said

    Re 9:
    Nie wierzę w takie spektakularne testy. Nie mówię, że akurat ten był sfałszowany… ale co za problem dobrać odpowiednio dwa samochody, tylko z wyglądu podobne do siebie?

  12. tafor said

    Ad.1 To zderzak Łągiewki był a nie Kowalskiego .Notabene ciekawa historia się z tym wiąże .Swego czasu na tym wynalazku łapy położyło WSI i sprawa ucichła .Syn Łagiewki po wielu latach prototyp odnalazł w …Izraelu.

    ————–
    Zob.
    >http://blogpublika.com/2015/03/11/oficerowie-wsi-odebrali-polskiemu-konstruktorowi-jego-wynalazek-i-wywiezli-do-izraela-dzis-jako-wynalazek-zupelnie-kogo-innego-stanowi-wazny-element-technologii-formuly-1/
    Admin

  13. bryś said

    Starszy przykład ABS i ESP – idea działania polega na hamowaniu kół (na których wykrywamy poślizg). Wykrywają nam to czujniki sczytujące obroty kół. ABS – służy do skrócenia drogi hamowania, ESP – z kolei do stabilizacji jazdy w zakrętach. Te same czujniki możemy też wykorzystać do ruszania bez poślizgu sterując rozdzielaniem na poszczególne koła moment obrotowy.

    Kamery sprzężone z hamulcami i „gazem” możemy zastosować w „inteligentnym tempomacie”, wykrywaniu podejrzanych pieszych, po dodaniu odpowiednich algorytmów – wykrywaniu kolizji. Dodając kamerę na podczerwień możemy wspomagać wykrywanie łosi na poboczu czy nieoświetlonych pieszych.

    Co do testów – jest ich mnóstwo na internetach, od różnych organizacji. A te samochody różni konstrukcyjnie wszystko – konstrukcja ramowa, a nadwozie samonośne.

    Które niezadługo zostaną zakazane… – zabytków nie zakażą. W Polsce od 40 lat jest auto zabytkiem, ale już od 25 niektóre łapią się na żółte blachy. A 40 lat to 1979 rocznik.

    Tak z grubsza i oczywiście mogłem coś pomerdać.

    ———-
    Nie zakażą. Nie dopuszczą do ruchu drogowego.
    Admin

  14. Czujniki czujnikami, ale żeby to działało dobrze w warunkach każdych, to trzeba techniki, która kosztuje majątek. Nikt takich rozwiązań w sprzętach powszechnego użytku nie montuje.

    Niejeden się przejechał na tych czujnikach, kiedy instynkt i doświadczenie kierowcy kazały dodać gazu, albo użyć hamulców do korekty toru jazdy, a tu… nic, bo elektronika zdecydowała inaczej. I w drzewo.

    Na mokrej nawierzchni lub na lodzie elektronika nie działa (nie jest tak szybka). Bo to są tanie rozwiązania.

  15. Polo said

    Tak jak wspomniano chodzi o cenę. A w cenie ukryte są PODATKI.
    Wybudowanie domu 83m2 w systemie gospodarczym w standardzie lat 80 to 90 tyś, a dzisiaj z 320tyś. Jeden i drugi spełnia swe przeznaczenie, ten starszy wręcz udowodnił, że można założyć rodzinę i wychować dzieci.
    To samo z samochodem ciekaw jestem ile kosztował by taki powiedzmy fiat 125p w dzisiejszej seryjnej produkcji. Wymiana rozrządu w vw T4 1.9D z 1991 to 150zł i wykonane w 40 min. Proszę sobie policzyć ile traci US.

  16. Marucha said

    Re 14:
    Jak to się zacznie psuć… jak zacznie błędnie sterować samochodem…

  17. Sołtys said

    Dodam swoje trzy grosze do dyskusji.Od ubiegłego roku w firmie transportowej w której pracuje mamy do użytku ciężarówki Scania serii R i powiem wam jak to w nowym samochodzie systemów tu nie brakuje.Tylko co z tego jak po pierwsze nie działają tak jak potrzeba a po drugie często się psują.

    Przykład. Tempomat w nowej Scanii wyłącza się z byle powodu np.przy wstrząsie na nie równej nawierzchni, lub przy podjeździe pod górkę. Kamerka wykryje wiadukt przechodzący górą nad drogą i cyk wyłączone i trzeba odświeżać. Dobrze że sterowanie tempomatem jet w panelu kierownicy to nie trzeba macać po pulpicie.A tak poza tym po co taki tempomat co potrzeba non stop korygować? Przecież to samo robić można pedałem gazu.

    Za to wszystko dobrodziejstwo producent znacznie oszczędza na materiałach i jakości. Materiały użyte do wnętrza kabiny to kiepska tandeta.Ja osobiście jak posiedzę na fotelu lub na leżance się poprzewracam to po dotknięciu do metalowego elementu kabiny rzucam wyładowaniami jak Posejdon.Tak się to wszystko elektryzuje.Tylko kwestia czasu jak jakaś cysterna benzynom wyleci w powietrze.

    Oprócz tego jest jeszcze wiele drobnych mankamentów, jak np oryginalny zestaw kluczy do okręcenia lamp przednich by wymienić żarówkę, którymi nie odkręcisz tych lamp. I wiele wiele innych.

    Z mojego doświadczenia wynika że jedyne co się z tych systemów przydało to systemy antypoślizgowe i systemy poduszek powietrznych i to też do pewnego stopnia bo niestety praw fizyki one nie zmieniają. I na przykład taki system ABS czy EBS on dział tylko w torze prawidłowego poruszania się pojazdu.Jeśli pojazd zostanie wybity z toru jazdy np. przez uderzenie z boku przez inny pojazd to niema zmiłuj wszystkie te systemy są bezradne.

  18. Bogusz said

    Można by też zainstalować czujniki ilości i głośności pierdzenia w stolki tym idiotom z UE w Brukseli

  19. Dejpanspokój said

    Koncerny samochodowe raczej nie płaczą z takiego obrotu sprawy. Dla nich to jest dobry moment na podwyżki. Wszystkie te systemy to elektronika i jak ktoś wyżej napisał można to rozbudowywać małym kosztem. Przykład namacalny: dopłata za zegary cyfrowe ileś tysięcy a analogowe w standardzie. Absurd. Wiele z tych drogich udogodnień, które chcą wprowadzić to zapewne ogarnie dobry elektronik w garażu za flaszkę…

  20. Siekiera_Motyka said

    Ad. 13 – „Nie zakażą. Nie dopuszczą do ruchu drogowego.
    Admin”

    Roczny wymagany przegląd samochodu będzie miejscem gdzie zablokują „niebezpieczne” samochody. Bez stempelka nie ma jazdy.

    Ad.16 – „Re 14:
    Jak to się zacznie psuć… jak zacznie błędnie sterować samochodem…”

    Zmuszeni będą jechać do serwisu i bulić jeżeli wcześniej nie wpadli do rowu.

    A rowy w Polsce są głębokie czego mało gdzie indziej widziałem. Czemu ?

  21. Kar said

    ..Brakuje jeszcze herolda, który by z trąbą i bębnem szedł 30 sążni przed pojazdem i ogłaszał, że „się jedzie”.
    _______________________

    – juz jest w UK od dawna (bellman)..https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Town_crier_Peter_Moore.JPG/225px-Town_crier_Peter_Moore.JPG

    chodzi taki po ulicy zaglada w kazda dziure i macha/dzwoni uroczyscie klarujac ludowi wiadomosc z miasta. Jest to czasami dobry sposob na szybki przekaz, bo duzo wciaz na tym swiecie nie kuma pisanego..

    ————–
    To zupełnie inna funkcja.
    Admin

  22. Bieg said

    Inteligentny system ostrzegający o senności kierowcy, automatyczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych i alkomat odcinający zapłon – nagromadzenie technologii może przytłaczać.

    Jednak już od 2022 roku wszystkie te elementy będą składały się na obowiązkowe wyposażenie samochodu. Parlament Europejski zatwierdził nowe przepisy dotyczące systemów poprawiających bezpieczeństwo. Będzie ich w sumie około 30.

    Zgodnie z zapowiedziami, już za 3 lata, obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów zostanie wzbogacone o około 30 systemów poprawiających bezpieczeństwo. O jakich systemach mowa? We wszystkich rodzajach pojazdów obowiązkowy ma być system ostrzegający o senności kierowcy i rozproszeniu jego uwagi.

    Tutaj pod uwagę będzie brane chociażby korzystanie podczas prowadzenia pojazdu ze smartfona. Jednak jest to dopiero wstęp do tego, co jeszcze będzie musiał posiadać każdy nowy samochód! Oprócz tego, wszystkie pojazdy będą musiały mieć zainstalowany system inteligentnego dostosowania prędkości.

    W samochodach osobowych i dostawczych pojawią się pasy bezpieczeństwa nowej generacji, a także dwa rozwiązania, które od kilku lat są obowiązkowe w przypadku samochodów ciężarowych – automatyczny hamulec awaryjny oraz systemie ostrzegającym o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu. Jednym z kluczowych elementów wyposażenia będzie aktywny tempomat, dzięki któremu samochód będzie zwalniać w momencie wykrycia przez czujniki przeszkody lub innego, wolniej jadącego pojazdu.

    https://www.mfind.pl/akademia/dla-kierowcow/obowiazkowe-wyposazenie-samochodu-od-2022-roku/
    https://antyweb.pl/od-2022-roku-na-drogach-bedzie-bezpieczniej-zaplaca-za-to-nabywcy-nowych-aut/
    Od 2022 roku nowe samochody nie pozwolą kierowcom na korzystanie ze smartfonów czy spoglądanie na kolana pasażerki
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/kamery-i-ai-w-samochodach-maja-zadbac-o-koncentracje-kierowcow.html

    Jednym z głównych dostawców nowej technologii ma być niemiecka firma Bosch.

    Z ujawnianych informacji wynika, iż wykorzystane zostaną tutaj umieszczone we wnętrzu samochodu kamery oraz odpowiednie algorytmy sztucznej inteligencji (AI) do wykrywania tych momentów, kiedy powieki kierowcy stają się ciężkie lub gdy jego uwaga nie skupia się na przedniej szybie lub lusterkach, ale na smartfonie czy pasażerach.

    „W oparciu o wszystkie zebrane informacje można rozpoznać czy się męczysz, ponieważ częstotliwość otwierania i zamykania powiek staje się wtedy znacznie rzadsza.” – Annett Fischer, rzecznik systemu monitoringu wewnętrznego firmy Bosch

    Od razu pojawiają się również pytania związane z prywatnością kierowców.

    W tej kwestii, Annett Fischer z firmy Bosch podkreśla, że zbierane dane mogłyby być gromadzone jedynie w przypadku zgody, jaką dany producent otrzymałby od użytkownika pojazdu:))))

    https://40ton.net/blokady-alkoholowe-czytanie-znakow-i-wykrywanie-znuzenia-wyposazenie-na-2022-rok/

    Systemy ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy – kamery i czujniki monitorujące zachowanie kierowcy, zdolne ocenić, czy nie jest on zbyt senny lub rozproszony.

    Systemy wykrywania obiektów przy cofaniu – czujniki lub kamera cofania z powodzeniem stosowane od dawna w oferowanych już pojazdach.

    Rejestratory danych na temat zdarzeń drogowych – odpowiednik samolotowej czarnej skrzynki, pozwalający odczytać m.in. dane dotyczące prędkości pojazdu w chwili wypadku, czasu i siły hamowania, a w połączeniu z innymi obowiązkowymi systemami, także np. poziomu skupienia kierowcy kilka sekund przed kolizją.

    Awaryjne sygnały stopu – oświetlenie pojazdu informujące innych kierowców o rozpoczęciu manewru awaryjnego hamowania, uruchamiane na podstawie czujników monitorujących tempo wytracania prędkości, czy siłę nacisku na pedał hamulca.

    Ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon – dodatkowa instalacja pozwalająca na montaż alkomatu i warunkująca możliwość uruchomienia pojazdu po jego użyciu. Sam alkomat na razie nie będzie prawnie wymaganym elementem wyposażenia, lecz w przyszłości może się to zmienić

    Inteligentne dostosowanie prędkości – najbardziej kontrowersyjny element na obowiązkowej liście wyposażenia pojazdów. Jego działanie polega na automatycznym dostosowaniu maksymalnej prędkości pojazdu do dozwolonej prawnie wartości na podstawie odczytów systemu rozpoznawania znaków drogowych i pozycjonowania GPS.

    Dodatkowo każdy samochód osobowy i dostawczy będzie musiał być wyposażony w:

    Systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach – rozwiązania zapobiegające niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu oraz utrzymujące pojazd na drodze np. w sytuacji zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy

    Zaawansowane systemy hamowania awaryjnego – tzw. automatyczny hamulec zapobiegający najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu lub uderzeniu w inną przeszkodę, na którą kierowca nie zareagował samodzielnie.

    Zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego – producenci będą zmuszeni projektować przednie części pojazdów w taki sposób, by minimalizować ryzyko obrażeń pieszych i rowerzystów w razie potrącenia.

    Skarbówka będzie śledzić firmowe auta – CRN.pl
    https://www.crn.pl/aktualnosci/skarbowka-bedzie-sledzic-firmowe-auta
    Skarbówka będzie śledzić firmowe auta. Ministerstwo Finansów zapowiedziało zaostrzenie kontroli zmotoryzowanych przedsiębiorców. Podziel się. 562 375. Fiskus pracuje nad narzędziami, które umożliwią kontrolę tras służbowych aut. Resort finansów chce dokładnie znać trasy, jakie przemierzają auta używane przez przedsiębiorców.

    Czy fiskus będzie śledzić auta firmowe? – Prawo do prywatności
    https://prawodoprywatnosci.pl/czy-fiskus-bedzie-sledzic-auta-firmowe
    Czy fiskus będzie śledzić auta firmowe? Błażej Sarzalski 08 marca 2018 2 komentarze Ponieważ poprzedni wpis w zbeletryzowanej formie trafił do dosyć dużej liczby czytelników, podbijając znacznie statystyki bloga to nie oceniając jeszcze, czy taka forma jest dobra, czy też nie, postanowiłem kontynuować ten mały eksperyment.
    https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/resort-finansow-zwiekszy-uprawnienia-szefa-kas-chce-sledzic-przedsiebiorcow/sdl16rq
    https://www.fakt.pl/pieniadze/prawo/skarbowka-bedzie-sledzic-podatnikow-przez-spolke-it/3wmzb14

    Auta będą śledzić każdy ruch kierowcy. Nawet jego emocje
    https://moto.rp.pl/technologie/1963-auta-beda-sledzic-kazdy-ruch-kierowcy-nawet-emocje

    Nowoczesne auta będą śledzić kierowców « Wolne Media
    https://wolnemedia.net/nowoczesne-auta-beda-sledzic-kierowcow
    Sygnalizowaliśmy już ten problem pisząc o samochodach elektrycznych firmy Renault, w których bateria nie należy do kierowcy i może być zdalnie zablokowana. Wspominaliśmy przy okazji, że nowe auta elektryczne mogą zbierać informacje o tym, gdzie jeździ właściciel, jak szybko i w jakich miejscach ładuje baterie.

    https://www.wykop.pl/link/4806287
    https://outride.rs/pl/brief-note/48223/

    Sztuczna inteligencja w samochodach stwarza zagrożenie
    Jednak presja rynku i pogoń za oszczędnościami może doprowadzić do montowania w samochodach systemów wykorzystujących wyłącznie kamery. I nie będzie to bezpieczne dla ludzi innych ras niż biała. System, w którym program komputerowy (AI) jest uczony rozpoznawania przechodniów poprzez pokazywanie im milionów zdjęć białych ludzi, nie jest bezpiecznym rozwiązaniem dla innych ras

    https://autonomicvehicles.eu/pl/2018/10/19/samochod-ubera-ktory-potracil-kobiete-zlekcewazyl-ja/

    https://autonomicvehicles.eu/pl/2018/10/13/autonomiczny-samochod-gm-dostal-mandat/
    https://autonomicvehicles.eu/pl/2018/05/19/tesla-z-wlaczonym-autopilotem-uderzyla-w-stojacy-woz-strazacki/
    https://autonomicvehicles.eu/pl/2018/05/18/kierowca-tesla-model-x-ginie-w-wypadku/

    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/raport-po-smiertelnym-wypadku-z-kursantka-na-przejezdzie-kolejowym-maszynista-tez-nie-zareagowal-wlasciwie/

  23. karlik said

    Ad. 10 „Owszem, takie systemy MOGĄ się przydać.
    Tu się decyduje, że MUSZĄ się przydać.”

    Ma Pan całkowicie rację, następuje rozwój technik zwłaszcza w motoryzacji. Wszystko jest już podłączone pod komputer pokładowy i nie ma problemu rozszerzać o nowe funkcje.To komputer nam pokaże, jaka jest spalona żarówka, czy spadło nam ciśnienie powietrza, sam samochód zmieni światła mijania na drogowe..
    .Co innego wprowadzać nowości, a co innego zmuszać do ich kupowania.
    Niegdyś lusterka nie były montowane w samochodzie, bo były wsteczne, a przecież do przodu trzeba iść, do dziś podawane wymiary samochodu są bez lusterek. Wymiana opon zimowe na letnie, czy ktoś o tym wiedział 40 lat temu.
    Każda wymuszana potrzeba uzupełnienia wyposażenia jest spowodowana kasą „szwagra” który coś tam produkuje. Skoro ja nie palę nie potrzebuję popielniczki , nie potrzebuję też czujnika czy wypiłem alkohol, bo wiem kiedy wypiłem, ale najpierw szwagier wyprodukuje urządzenie do sprawdzania zawartości alkoholu, a potem „mus” montować, a potem do sprawdzenia co dwa lata czy działa prawidłowo.
    Wszystkie nowości to tak jak zainstalowanie nowego programu w komputerze , może jakiś czujnik.
    Taki mały przykład, urządzenie do automatycznego parkowania wymyśliła firma TRW, bardzo tani – to potentat ZF wykupił tę firmę by wprowadzić to we wszystkich samochodach oczywiście już droższy.

    Mam zegarek, co ma tyle funkcji, że używam 10% i nie wiem po co reszta.

  24. Marucha said

    Re 19:
    Nie wiem, czy te dodatkowe 20 czy 30 systemów można tak prosto i tanio zainstalować w samochodach.
    Ale nawet, jak będzie tanio, to końcowy użytkownik zapłaci drogo.
    Mechanik za flaszkę tego nie zrobi.

  25. Dejpanspokój said

    Panie Gospodarzu, wystarczy sprawdzić w cenniku ile kosztuje kamera cofania czy czujniki parkowania w salonie a za ile to można zrobić we własnym zakresie. Przykładów można będzie mnożyć. Ceny w salonie są nieuzasadnione. Te nowinki to w uproszczeniu parę kabelków i praca programisty a nie kosztowne projektowanie i wyprodukowanie fizycznych pokręteł i wskaźników.

    —————–
    Wynajmij Pan programistę i mu zapłać 🙂
    A ceny takie będą, jakie wyznaczy producent aut. Pana opinia będzie zupełnie nieistotna.
    Admin

  26. Ad. 22

    Zgodnie z zapowiedziami, już za 3 lata, obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów zostanie wzbogacone o około 30 systemów poprawiających bezpieczeństwo.

    Brakuje jeszcze systemu antymolestacyjnego, wykrywającego obecność ręki kierowcy na kolanie pasażerki obok. 🙂

  27. Przemysław Jakub said

    No i znowu mamy, to, o czym pisał pan Marucha: judopolskojęzyczne, służalcze pacholstwo, które bez krzty namysłu ślepo wdrażają wszystkie dyrektywy UE, choćby były całkowicie nielogiczne i zidiociałe. A przecież można by je zignorować zwykłym wzruszeniem ramionami.

  28. Polo said

    I tak nastąpi koniec seksu w samochodzie:)

  29. Boydar said

    A to „judopolskojęzyczne, służalcze pacholstwo” produkuje jakieś automobile ?

  30. jasiek z toronto said

    Re: Artykul…
    Wkrotce beda produkowac takie auta z takimi „bajerami”, ze nawet auto automatycznie bedzie wypisywal mandat za zbyt szybka jazde zeskanowanego kierowcy…, ktory bedzie musial przylozyc „raczke” z „bio-chipem” do scanera, aby zaplacic, bo auto mu drzwi nie otworzy zeby wyjsc na zewnatrz…do domu…
    Sznur juz sobie za wlasne pieniadze kupilismy i teraz lichwiarze nas wieszaja za dlugi… Coz, glupota i naiwnosc ma rowniez swoja cene…do zaplacenia…
    =========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  31. Przemysław Jakub said

    Re 29:
    Nie, ale klęczy nieustannie przed Brukselą i Londynem.

  32. NICK said

    Tak.
    To bliska perspektywa.
    P. Jasiek (30)

  33. NICK said

    Nawet Ci co w Boga wierzą, robią to nieumiejętnie.
    Bo, nie mają WIEDZY.

    DUSZA!

    Rozum. (dobry mózg) OK.
    Ale.
    Wiedza jest niezbędna.

    Serce prawdziwe. Naturalne.
    Można się na sercu ‚przejechać’.

    ciało
    cielesność… .

    Dobrze?
    Nie.

    I co?
    Raz kolejny mam pisać?

    P.S.
    Bez.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: