Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Anucha o Wolne tematy (64 – …
    Lily o Wolne tematy (64 – …
    NyndrO o Wolne tematy (64 – …
    I*** o Instytut Rodła we Wrocław…
    NICK o Wolne tematy (64 – …
    jasiek z toronto o Pierwszy „historyk” RP – premi…
    jasiek z toronto o Rozbieramy z uwagą Naczelnika…
    jasiek z toronto o Rozbieramy z uwagą Naczelnika…
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    bardzo o Wolne tematy (64 – …
    NICK o Polityczne samobójstwo Jarosła…
    NICK o Polityczne samobójstwo Jarosła…
    NICK o Wolne tematy (64 – …
    NICK o Wolne tematy (64 – …
    bardzo o Wolne tematy (64 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 524 obserwujących.

Po wyborach, czas na plebiscyt

Posted by Marucha w dniu 2020-07-02 (Czwartek)

Rozpocznę – jak na konserwatywnego zgreda przystało – nietypowo i chyba raczej „pod prąd”. W mej opinii niedobrą rzeczą jaka zdarzyła się ostatniej niedzieli jest bardzo wysoka frekwencja. Im jest ona wyższa – tym wybór jest chyba mniej racjonalny.

Jeśli już muszą być powszechne wybory – to uważam, że głosować powinni ci, którzy na polityce, prawie czy gospodarce znają się choć odrobinę.

I udział w wyborach powinien być raczej utrudniany, niż ułatwiany. Najchętniej wprowadziłbym jakiś cenzus wyborczy, może nie majątkowy a podatkowy (ale tu sprawę komplikuje fakt, ze podatnikami jesteśmy wszyscy, np. dzięki VATowi i akcyzie), albo choćby symboliczną odpłatność za możliwość zagłosowania. Ale zdaje sobie sprawę z faktu, ze jestem w tym aspekcie raczej osamotniony.

Niestety – w tych wyborach mankamenty wyborów powszechnych zostały jeszcze zwielokrotnione przez ponowną emocjonalną polaryzację wyborców na dwa obozy (PO-PiS), zwłaszcza po wejściu do gry p. Rafała Trzaskowskiego, który stał się realnym kandydatem jednej ze stron tej plemiennej iście wojenki.

Ölmage ufiarą tej polaryzacji stali się kandydaci sił politycznych, które – jak się wydawało – weszły już na główną scenę naszej polityki: czyli PSL- Koalicji Polskiej (Władysław Kosiniak-Kamysz) oraz lewicy (Robert Biedroń). Kandydaci ci uzyskali wynik wyraźnie słabszy (o 2,20-2,40 % w obu przypadkach), niż deklarowane w sondażach poparcie dla ich ugrupowań (które oscyluje wokół 10 %).

Dla PSL szczególnie dotkliwy jest fatalny wynik na wsi (ponoć ok 3 %), co dowodzi chyba tezy, że nasza wieś jest w coraz mniejszym stopniu zamieszkała przez rolników, sadowników czy hodowców, zaś w coraz większym – przez beneficjentów socjalnych programów PiS, zaś w lepszym wariancie – „chłoporobotników”.

Ofiarą pojawienia się kandydatury p. Trzaskowskiego padł również p. Szymon Hołownia. Być może mając za konkurentkę p. Kidawę – Błońską uzyskałby więcej, niemniej jednak jego wynik i tak mi zaimponował. To efekt dobrej kampanii.

Ciekawe, co p. Hołownia z takim kapitałem politycznym uczyni. Póki co – zapowiada powołanie jakiegoś stowarzyszenia. Co przypomina historię p. Pawła Kukiza. Dobry wynik(prawdopodobnie prawie 7 %) uzyskał p. Krzysztof Bosak – to również efekt intensywnej kampanii oraz świadectwo krzepnięcia Konfederacji jako stałego już elementu polskiej sceny politycznej. Charakterystyczne jest znikome (ułamek procenta) poparcie jakie w wyborach uzyskali p. Żółtek (reprezentant poglądów starej, dobrej UPR) oraz prof. Piotrowski (jeden z najlepiej merytorycznie przygotowanych kandydatów). To kolejny dowód irracjonalności decyzji podejmowanych przez większość wyborców.

Kto wygra te wybory?

Obaj kandydaci zakwalifikowani do II tury rozpoczęli już podczas wieczoru wyborczego bój o głosy wyborców kandydatów pozostałych. Większość komentatorów zakłada, iż Prezydent Duda może liczyć na poparcie wyborców p. K. Bosaka. Jednak liderzy Konfederacji już pospieszyli z oświadczeniem, że w II turze nie popierają nikogo. Z kolei wyborcy panów Hołowni, Kosiniaka – Kamysza i Biedronia raczej poprą (jak wynika z sondaży, np., Kantar) p. Trzaskowskiego. I to niezależnie od deklaracji samych kandydatów, choć p. Hołownia już zapowiedział, że na p. Dudę nie zagłosuje na pewno.

Jednak nie sądzę, by w przypadku kandydatów padło wezwanie do głosowania na kogokolwiek. Deklarowany jest tu szacunek dla wolnej woli i wiara w rozsądek wyborców. Tak czy inaczej – uważam, że faworytem tych wyborów pozostaje (niestety) Prezydent Duda, bo walka o nowych wyborców będzie trudna.

Moim zdaniem kluczowe będą nie tyle fajerwerki, ile wystrzeganie się błędów. Bo one mogą zdecydować.
A na koniec powtórzę się – uważam, że przy obecnych kompetencjach Prezydenta RP –powinien on być wybierany nie w wyborach powszechnych, a przez Zgromadzenie Narodowe (Sejm + Senat). Oszczędziłoby nam to kosztów i wielu chorych emocji

Jacek Matusiewicz
Myśl Polska, nr 27-28 (5-12.07.2020)
http://www.mysl-polska.pl

Komentarzy 49 do “Po wyborach, czas na plebiscyt”

  1. Jan said

    Elementarne kryteria dla kandydatów
    ubiegających się o Urząd Prezydenta Państwa Polskiego

    Polityka, to powołanie do służby narodowi, a nie sposób na zarabianie dużych pieniędzy, robienie ka-riery, zdobycie sławy, itp. Każda profesja ma swoją specyfikę, i aby być w niej dobrym, człowiek musi posiadać określone predyspozycje, poza oczywiście niezbędną wiedzą i praktyka/przygotowaniem – inaczej będzie tylko przeciętnym pracownikiem. Kierowanie państwem to sprawa najwyższej wagi – tu muszą być ludzie najlepsi: arystokracja z ducha, charakteru i umiejętności merytorycznych.
    Państwo polskie jest strukturą organizacyjną w służbie narodu polskiego. Pełne prawa w Polsce, w tym polityczne, ma tylko Polak. Polakiem jest tylko ten, kto spełnia kryteria polskości (polska etnika i polski duch – który kształtuje kultura polska i wiara katolicka). Jednak stanowiska kierownicze mogą zajmować ci spośród Polaków, którzy zaliczają się do elity narodu wg kryteriów elity polskiej (predyspozycje osobowościowe, zdatność polityczna, duch misji cywilizacyjnej, solidaryzm słowiański).
    Poniżej wypunktowano elementarne(!) kryteria, jakim musi zadośćuczynić kandydat na stanowisko prezydenta Polski.

    1. Prezydentem Polski może być tylko mężczyzna w wieku powyżej 40 lat.

    Taki wiek daje nadzieję, że kandydat posiada wystarczające doświadczenie życiowe, jest dojrzały emocjonalnie i politycznie.
    U kobiet uczucia górują nad rozumem; mentalność kobieca nie nadaje się do uprawiania polityki!

    2. Polak z metryki i z ducha.
    Udokumentuje pochodzenie polskie do 5 pokolenia wstecz. Jeśli żonaty, żona również musi być Po-lką z udokumentowaną polskością do 5 pokolenia wstecz.
    Dumny z bycia Polakiem, ma siłę moralną by realizować polskie interesy narodowe wewnątrz i na zewnątrz państwa.

    3. Katolik.
    Naród Polski jest katolicki, i tylko katolik może mu przewodzić! Nie godzi się inaczej!
    Postawą życiową potwierdził zasady wyznawanej wiary – nie może być katolikiem tylko z metryki chrztu, czy też z autoreklamy!
    Słowa wypowiadane przez osobę wierzącą są wiarygodne, bo wie, że za kłamstwa ciężko odpowie przed Bogiem. Natomiast osoba daleka od Boga jest niewiarygodna; dla niej kłamstwo, obiecanki bez pokrycia są chlebem powszednim – taki polityk nie będzie się liczył z nikim i z niczym!

    4. Odbył służbę wojskową, jako oficer w jednostkach liniowych Wojska Polskiego.

    Prezydent Polski jest zwierzchnikiem sił zbrojnych. Nie godzi się, aby maminsynek, kombinator uchylający się od służby wojskowej stał na czele państwa! Człowiek bez zasad, tchórz – nie obroni Ojczyzny w chwili zagrożenia wojną! Poza tym jest dyshonorem dla oficerów i żołnierzy podlegać takiej osobie. To niszczy dobre obyczaje w państwie!
    Nie może być wymówki, że kandydat nie mógł odbyć służby wojskowej, bo zniesiono pobór i armia stała się zawodowa. Poważna osoba planuje swoje działania na wiele lat naprzód. Oznaczało by to, że jest osobą odpowiedzialną i poważnie traktuje działalność polityczną – nie jest to przysłowiowy człowiek z ulicy, brany z łapanki! Zamierzając ubiegać się o prezydenturę, mógł wstąpić do wojska z własnego wyboru!

    5. Osoba o dobrym zdrowiu fizycznym i psychicznym.

    – Osobowość zrównoważona, o silnym charakterze i wyższych aspiracjach.
    – Roztropna w działaniu, nie naiwna ani łatwowierna.
    – Posiada predyspozycje przywódcze.
    – Nie może to być człowieczek żądny sławy i pieniędzy.

    6. Jest osobą niezależną, reprezentuje sobą wysoki poziom moralno-intelektualny.

    – Osoba niezależna materialnie.
    – Dobrze wykształcona i samodzielnie myśląca.
    – Nie splamiła się antypolskimi wypowiedziami i działaniami.
    – Zna się na polityce, dobrze zorientowana w polityce światowej.
    – Ma klarowną wizję polityki i funkcjonowania państwa.
    – Nie jest człowiekiem obecnego systemu władzy!

    7. Obowiązek dokładnego prześwietlenie rodziny kandydata.

    Mówić to można wszystko, kandydata w kampanii wyborczej można spreparować a la Hollywood!
    Wiarygodnych danych dostarczy nam obraz rodziny: czy walczyli o Polskę, jakie są ich powiązania towarzyskie, zawodowe, jakimi propolskimi czynami mogą się wykazać, itp.

    JEŚLI KANDYDAT NIE SPEŁNIA TYCH KRYTERIÓW, TO NIE MOŻE BYĆ PREZYDENTEM!
    Co więcej:
    NIE MA PRAWA STARTOWAĆ W KAMPANII WYBORCZEJ!
    Jeśli żaden z kandydatów nie spełnia w/w kryteriów, to nam Polakom nie wolno brać udziału w wyborach!!! Byłoby to popieranie antypolskiego systemu politycznego!

    Pytania kontrolne do kandydata.
    – Czy potępia dzieciobójstwo i LGBT?
    – Jakie stanowisko zajmuje w sprawie Intronizacji Jezusa Chrystusa na Króla Polski?
    – Jak ocenia obecny system bankowy i kreację pieniądza. Jakie są jego propozycje w tej materii?
    – Jego pogląd na technologię 5G!
    – Stosunek do mniejszości narodowych w Polsce i wizja rozwiązania tego problemu.
    – Stanowisko w kwestii pobytu obcych wojsk na polskim terytorium.
    – Polska a Unia Europejska. Jakie ma poglądy w tej fundamentalnej sprawie?!

    Czy odpowiedzi kandydata były rzeczowe, na temat, czy też lawirował i rzucał ogólnikami?

    Czy wolno nam uczestniczyć w wyborach?

    Tak, jeśli spełnione jest kilka warunków, a mianowicie:
    – Sprawiedliwa ordynacja wyborcza (kandydować mogą tylko Polacy, sprawiedliwa met. liczenia gło-sów, właściwy podział na okręgi wyborcze, itd.)
    – Kandydować może każdy, kto uzyska poparcie kilkuset obywateli (odpartyjnienie wyborów)
    – Wykluczenie osób i organizacji reprezentujących ideologie wrogie polskości
    – Równe warunki finansowania i zakaz finansowania ze źródeł zagranicznych
    – Równy dostęp kandydatów do mediów, na żywo i bez cenzury
    – Przejrzystość kontroli liczenia głosów i ich weryfikowalność
    – Kontrola wyników wyborów na każdym poziomie i w każdym czasie – wyniki przechowywane w ar-chiwum!
    – Prawna odpowiedzialność za złożone obietnice wyborcze.

    W praktyce żadne wybory nie spełniają tych warunków!
    W systemie demoliberalnym każde (!) wybory są i zmanipulowane, i oszukane! To jest socjotechniczny trik do legitymizacji układu trzymającego władzę. Obecny układ polityczny w Polsce jest zabetono-wany z powodu propartyjnej ordynacji wyborczej, finansowaniu przez państwo wybranych partii politycznych, kontrolę mediów przez zakulisowych władców państwa.
    Obecne wybory – czy to prezydenckie, czy do Sejmu, czy też samorządowe – przypominają raczej konkurs piękności, gdzie decydującymi atutami są ładny wygląd, gładka mowa i częstotliwość wystę-powania w telewizji. To ubliża godności ludzkiej. To jest farsa!!!

    Sankcje Boże ciążące na wyborcy

    – Każdy ludzki wybór pociąga za sobą konsekwencje – jestem odpowiedzialny przed Bogiem za swoje wybory. Jakie będą konsekwencje mojego poparcia danego kandydata?
    – Nie można głosować na obcoplemieńców, czy też ludzi niemoralnych. Jest to grzech ciężki!
    – My Polacy jesteśmy łatwowierni. Mam obowiązek i prawo poznać istotne dane dot. kandydata. Tu nie ma łaski! Od mojej decyzji wyborczej zależy jakość życia mojego i moich dzieci, wnuków…i całego Narodu.
    – Dla katolika nie ma „mniejszego zła”! Albo popieram dobro, albo zło!
    Jeśli nie byłoby godnego kandydata, to nie wolno brać udziału w głosowaniu. W tym systemie liczy się przede wszystkim udział w wyborach, tzn. legitymizacja systemu. Tylko na tym zależy ludziom obecnej władzy!
    Jeżeli uważam wybory za fikcję, za teatr dla naiwnych, to:
    – nie biorę w nich udziału;
    – staram się to wykorzystać politycznie, jako mój aktywny głos za odrzuceniem patologicznego sys-temu politycznego!

    – Człowiek odpowiedzialny, a tym bardziej katolik, nie będzie uczestniczył w imprezach związanych z kampanią wyborczą, które ze sprawy o najwyższej doniosłości dla losów Narodu robią sobie impre-zy rozrywkowe, tumaniące ludzi (wiece wyborcze, czyli rozdawanie tzw. kiełbasy wyborczej). To jest jawna drwina wrogów z nas Polaków!
    Powiedział kiedyś Żyd K.Toeplitz: „wybierali jak chcieli, a wybrali kogo trzeba.”
    Wybory tylko wtedy są godziwe i owocne w dobro, kiedy wyłaniają najlepszych spośród Polaków, zdatnych i godnych do kierowania Narodem i jego państwem.

    PS
    Polski system polityczny jawi się jako atrapa demokracji, w której prawdziwą władzę sprawują służby specjalne oraz loże masońskie. Demokratyczne rytuały (wybory, kampanie) są bez znaczenia, zaś brylujący na politycznych salonach politycy są wynajętymi przez służby aktorami, odgrywającymi (nieudolnie) napisane dla nich role.

  2. Listwa said

    Z tym plebiscytem to jest taki problem, że jeden z tych dwóch, tak czy siak, będzie na stołku siedział, a jednocześnie żaden z nich jest nie do przyjęcia.

    I co teraz?
    Trzaskowski niszczy bardziej doraźnie i w bliższym dystansie, Duda bardziej w długim okresie i innym zakresie.
    Z tym, że Duda ma ten plus, że nie garnie się do niszczenia pewnych norm i zdarza mu sie popierać, dla interesu swojego i partii, działania będące w interesie Polaków. Trzaskowski ma polskie wartości i interesy oraz Polaków głęboko gdzieś. Po nim nic dobrego spodziewać się nie można. (np niszczenie rodziny to klęska zupełna).

    Patrząć na dzień dzisiejszy to Duda jest lepszym wyborem niż Trzaskowski. Ale to też w jakimś stopniu jest złudne.
    Jak narobią problemów, to nie ważne, który ich narobi i jakie, bo każdy problem będzie bolesny i śmierdzący.

    Dlatego jest taka opcja wśród niektórych, żeby zagłosowac na Dudę , ale żeby na stołek nie wlazł Trzaskowski z kolesiami. I jest w tym pewna racjonalność.

    I to co teraz mozna zrobić, to rozumieć tę trudną sytuację.

    1. Idziesz na wybory i oddajesz głos na Trzaskowsiego, to jesteś za Trzaskowskim na stołku.
    2. Idziesz na wybory i oddajesz głos na Dudę, to jesteś za Dudą na stołku.
    3. Idziesz na wybory i skreślasz obu, pozostajesz nautralny.
    4. Nie idziesz na wybory, to w obecnym układzie przyczyniasz się do Dudy na stołku.

    Kazdy ma wybór.

    Najbardziej rozsądne jest dla Polaków nie iść na wybory. Nie plamimy sie głosowaniem na żadnego z nich, a jednoczenie blokujemy Trzaskowskiemu stołek.

    (4 opcja bierze się stąd, że gdbyby wszyscy ci co byli na wyborach i nie głosowali na Dudę bądź Trzaskowskiego , czyli na pozostałych kandydatow, nie poszli na II turę, to w ten sposób obniżają frekwencję i powodują automatyczny wzrost procentowy udziału głosów na Dudę. Dudzie brakuje 7 % głosów przy frekwencji 64%. To przy tej samej liczbie głosujących na niego , przy zmniejszonej frekwencji daje mu brakujące procenty)

    Zatem wypada nie pójść.

    .

  3. WI42 said

    @2 L
    „Najbardziej rozsądne jest dla Polaków nie iść na wybory. Nie plamimy sie głosowaniem na żadnego z nich, a jednoczenie blokujemy Trzaskowskiemu stołek.”

    Chyba jest to zasada wyboru mniejszego zła.
    Najważniejsze jest to, że mniejsza frekwencja zmniejsza legitymację wyboru, kogokolwiek

  4. . said

    „Idziesz na wybory i skreślasz obu, pozostajesz nautralny.”

    I podbijasz frekwencję śmierdzielom żydowskim pokazując, że akceptujesz system i pogańską demokrację.

    Większość z gajówkowiczów nie weźmie udziału w tej żydowskiej orgii. Zapewne sam Gajowy nie będzie głosował, bo nie jest głupi.
    Te wybory to ustawka dla debili.

  5. Listwa said

    @3 WI42

    I umniejsza legitymację. Też bardzo ważny motyw i element. Dobrze byłoby zeby można było powiedzieć masz poparcie tylko połowy w II turze z Trzaskowskim.

    @ . 4

    Nie histeryzuj tylko czytaj uważnie.

  6. . said

    Listwa @

    Kondolencje po raz drugi.

  7. sanning said

    Autor – Jacek Matusiewicz – Myśl Polska.
    „I udział w wyborach powinien być raczej utrudniany, niż ułatwiany.
    Najchętniej wprowadziłbym jakiś cenzus wyborczy, może nie majątkowy a podatkowy
    (ale tu sprawę komplikuje fakt, ze podatnikami jesteśmy wszyscy, np. dzięki VATowi i akcyzie),
    albo choćby symboliczną odpłatność za możliwość zagłosowania.”

    Z wielkim poważaniem dla Pana Jacka Matusiewicza.
    Nie ma na tym świecie kraju, który miałby podobne zasady wyborów prezydenckich.
    A może lepiej byłoby iść na badania specjalistyczne?
    Mają strachu i cykora oj mają. Radzę dokupić papieru to..alet.

    Takie pisanie jeszcze bardziej mobilizuje młodych, aby poszli na wybory. I tak będzie.
    Młodzi zadecydują jaką drogą będzie szla Polska w następnych latach, czy z sąsiadami w Europie,
    czy z tymi zza morza. Te wybory będą kolejnym sprawdzianem świadomości społeczeństwa polskiego.
    Moim czarnym koniem jest młody energiczny znający 5 języków obcych, doświadczony i dający szanse na to,
    aby nie ośmieszać i poniżać Polaków mieszkających w kraju, jak i tych za granicą.

  8. Listwa said

    @ 6 .

    Po raz drugi – nikt mi nie zmarł.
    Nie dociera ? zapewne są tego jakieś przyczyny.

  9. revers said

    oby nie byl to plebiscyt via referendum istotnych zmian w konstytucji, co juz raz probowal pan Duda z Gmina manipulowac na poczatku swojej kadencji, a teraz po sukcesie Putina na w Rosji i wschodzie, p.Duda sprobuje ponownie zapewnic sobie i korzennej zonce dozywotni budynizm.

    Pan Trzaskowski rowniez nie ma farata bo kumpele Epsteaina , Sorosa, Obamy i Clintonow – Maxweloowke dzis rano o 8.30 zwinelo FBI.

    Wielu znajomych juz nie idzie glosowac na program prezydenta ale na Andrzeja, do tego jak nosi sie te imie lub ktos z rodziny

  10. Wanderer said

    „Dla PSL szczególnie dotkliwy jest fatalny wynik na wsi (ponoć ok 3 %), co dowodzi chyba tezy, że nasza wieś jest w coraz mniejszym stopniu zamieszkała przez rolników, sadowników czy hodowców…”

    Mylna teza.

    To dowodzi, ze nasza wies majac w pamieci ich posuniecia nie chce glosowac na sprzedajna qrwe.

  11. . said

    „Po raz drugi – nikt mi nie zmarł.
    Nie dociera ? zapewne są tego jakieś przyczyny.”

    Ty jesteś bezdennie głupi, bo nie dość, że nie rozumiesz dlaczego tak napisałem to jeszcze napisałeś takie coś:

    „Z tym, że Duda ma ten plus, że nie garnie się do niszczenia pewnych norm i zdarza mu sie popierać, dla interesu swojego i partii, działania będące w interesie Polaków.”

    Ty się nie do gajówki nadajesz tylko do gazety „polskiej” czy innego gowna!

  12. revers said

    Premier Morawiecki: ” Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii i to jest dobre podejście, bo on jest w odwrocie. Już teraz nie trzeba się jego bać. Trzeba pójść na wybory tłumnie 12 lipca
    – ogłosił Morawiecki. Co jeszcze bardziej szokujące, premier zachęcał ZWŁASZCZA seniorów, którzy – jak dobrze wie, w większości są wyborcami PiS, a dla których koronawirus jest najgroźniejszy.
    Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się. Idźmy na wybory. To ważne, żeby móc kontynuować tę sprawiedliwą linię rozwoju – zachęcał w Tomaszowie Lubelskim. ”

    https://www.planeta.pl/Wiadomosci/Polityka/Morawiecki-chce-masowych-zakazen-Oglasza-Juz-nie-trzeba-bac-sie-wirusa?fbclid=IwAR3cJmLXXVDFxv-CbSib2UuNj9WQRScxFDI_kR9oyQ3yKs8zbnSpCNQi0xE

  13. Yagiel said

    to ciekawy głos, ten konserwatywny pod prąd – tym bardziej, że krótki. I jeszcze tym bardziej, że wywołał z poczatku rzeczowe reakcje. ALe kończy się jak zawsze – dotąd – na inwektywach, tj. kogucich emocjach…

    Chciałbym rzeczowo:
    1. Demokrację wymyśliła królewska Sparta dla Aten/Hellady II: by je osłabić! by nimi manipulować. I stopniowo – ok. 300 lat to trwało! – Spartanie doprowadzili królewskie Ateny do demokracji i upadku.
    2. Ciekawe, że Rzym/Roma przeszła odwrotna ewolucję: od demokracji/republiki do cesarstwa, tj. upadku. Coś więc musi różnić demokrację Aten i republikę Roma/Rzymu – warte zastanowienia?
    3. Demokracja ma sens tylko bezpośrednia, tj. w ograniczeniu liczbowym w skali kantonów Szwajcarii czy województwa w Polsce; jaka była skala liczbowa demosu Aten, Sparty, Teb czy Miletu – pamiętacie?
    4. Demokracja pośrednia to pokusa „nieważne, kto głosuje – ważne, kto liczy” poza oczami demosu/narodu. Dlatego tak silna była Polska/RzPlita Jagiełły i Jagiellonów, gdy Król i Drużyna/Rada Rodów decydowali – a Jagajla nie był Polakiem! panie Janie Szanowny… Tyle że interesy Litwy i Polski były zbieżne:
    czy interesy Polski i nad-Żydów są zbieżne? Warte zastanowienia, myślę… (bo Jagajlę w Wilnie’1377 uratowali Żydzi, by…)
    5. W wybory 4 VI 89 wierzyłem – potem szedłem w marszu przeciw Jaruzelskiemu? nie – przeciw wyborowi Jaruzelskiego zapałkami rozdanymi przez Amerykanów w ambasadzie USA ich ludziom w polskim Sejmie; w żadne następne juz nie wierzyłem…
    A z tamtego marszu pamiętam, że nie zauważyłem zachlapania spodni woskiem świeczki – następnego dnia w LO miałem lekcje i podśmiewali się ze mnie, mniej, gdy wyjaśniłem, że to z wczoraj z marszu; i to jeszcze pamiętam, że gdy skręciliśmy w Al. Jerozolimskie, to gdzieś tam przy Kruczej zauważyłem Oleksego, sympatycznego pulpecika: stał z boku jakoś tak przy Domu Dziecka i przyglądał się – nie szedł w pochodzie ani nie krzyczał na nas: wyglądał na lekko zaciekawionego/rozbawionego?
    Ten marsz „Jaruzelski musi odejść!” był demokratyczny, podobnie jak artykuł Michnika „Wasz prezydent – nasz premier”…
    6. Dziś chodzi o to, by Prezydent RP – ktokolwiek osobowo nim jest, choćby mądra kobieta – był kontrolerem Premiera, kontrolerem Rządu: to jest szansa i siła kontr-asygnaty: w tym sensie i układzie głosować należy na Trzaskowskiego, bo nie ma mocy niczego zepsuć, a może coś złego zablokować (nieco to podobne do motywacji Sz. Boydara w WT teraz) – no i nie jest budyniem… Niestety, nie istnieje Wolna RzPlita ani wolność Trzaskowskiego od, powiedzmy, dzisiejszej Sparty czy nad-Sparty, dlatego pójdę głosować i skreślę obu, tylko
    7. Jak to się przekłada na % potrzebne Dudzie? Chcę pomóc Polsce, nie tzw. demokracji upapranej w budyniu/carku Jarku… Więc – pomożecie? (Listwo, na Miłość Boską, nie kłóć się – pomóż!)
    Głupota/służalczość Andrzeja Dudy jest tak obraźliwa dla Polaków, nie polactfa, że może nie dotrwa do wyborów:
    ułaskawił w marcu br. pedofila, to ułaskawił – ale teraz mówi, że to „sprawa rodzinna”! Matko Boska ratuj! To on też sypiał ze swą nastoletnią córką – tylko sypiał! nie wkładał jej w… dłoń – nie z żoną? i też popiera mord honorowy jako „sprawę rodzinną”?
    Wiem: on ma skończone 40 lat, ale on nie ma zaliczonych, niechby na 3, nawet 14 lat…
    W poważnym społeczeństwie, wg kryteriów Jana tu czy np. Felietonisty Michalkiewicza
    TO JEST NIKT
    NIIIIIKTO

  14. Listwa said

    @ 11 .

    Tylko smród robisz tą paplaniną.
    Napisałeś tak, bo jesteś tępy.
    Jeszcze to napisałem „Z tym plebiscytem to jest taki problem, że jeden z tych dwóch, tak czy siak, będzie na stołku siedział, a jednocześnie żaden z nich jest nie do przyjęcia.”

    Sam się do gówna nadajesz.

  15. Boydar said

    Pan Listwa zreferował sytuację rzetelnie, dodając uczciwie swoje nastawienie. Jeżeli nawet jest „bezdennie głupi” jak chciałby Kropa, to tylko z uwagi że cierpliwie tłumaczy zamiast od razu przypier’dolić. Tu ewentualnie mógłbym się zgodzić, no ale ja jestem Chachłem (po Babci) i mi jest łatwiej.

    ——
    Tak właśnie.
    Admin

  16. Listwa said

    @ 13 Boydar

    „Ta sama fala badań sondażowych wskazuje jako zwycięzcę wyborów prezydenckich Andrzeja Dudę z poparciem 53 proc,, podczas gdy jego kontrkandydat mógłby liczyć na 47 proc. głosów.
    Zadeklarowana frekwencja wyborcza miałaby wynieść 64 proc.”
    https://www.fronda.pl/a/najnowszy-sondaz-kto-jest-faworytem-wyborow-prezydenckich,146735.html

    – od samego początku jest wiadome, ze będzie Duda. Się Kropka podnieca urojeniami.

  17. Boydar said

    „… się Kropka podnieca urojeniami …”

    Obawiam się, że nie. Nie urojeniami. Podnieca – tak, jak stonka na wykopki, ale płonną nadzieją, że znów się uda, i czy, zależy od wyniku wyborów. Myślę jednak, że to wishful thinking, bo wszystko co się zaczęło musi kiedyś skończyć. I Kropa tego nie może pojąć ani tym bardziej zaakceptować. A wiążące decyzje zapadły już dawno i w znacznie solidniejszej placówce niż lokal wyborczy.

    Tak przy okazji; chyba wiem, za co żyd nienawidzi Boga. Otóż za to, że wyposażył również żyda w nieśmiertelną duszę, co zapobiega przerwaniu łańcucha konsekwencji. Fakt, można się wqurwić, i ja to rozumiem.

  18. Boydar said

    Chociaż nie, to są urojenia, ma Pan rację. Nie mniej jednak do teraz oblekały się w rzeczywistość.

  19. Listwa said

    @ 15 Boydar

    Bardzo głęboka myśl z tym łańcuchem konsekwencji. Dobre.
    Same nieuchronne konsekwencje niektórych wprawiają we wściekłość, a tu jeszcze łańcuch dojdzie.

  20. Boydar said

    Bo ja, Panie Listwa, jak mam czas to siedzę i myślę. A jak nie mam, to tylko siedzę 🙂

  21. notoruse said

    Probowalem znajomym przed wyborami wytlumaczyc, ze niema roznicy na kogo zaglosuja, bo w najwaznieszych sprawach dla Polski i Polakow Ci ludzie zawsze maja takie samo zdanie. Zawsze ustanawiaja i popieraja prawo przesciwko spoleczenstwu. Wystarczy wejsc na strone Sejmu, bo zobaczyc kto i jak glosuje. Senat to jest kpina zludzi, tam zadne prawa nie obowiazuja.

  22. irtur said

    A jakby zagłosować na obu kandydatów na jednej, tej samej karcie wyborczej? 🙂

  23. irtur said

    Może wtedy pozażerają się sami miedzy sobą, podejrzewając, jeden drugiego o sfałszowanie na kart wyborczych

  24. Marek said

    irtur said
    2020-07-03 (Piątek) @ 09:25:44

    A jakby zagłosować na obu kandydatów na jednej, tej samej karcie wyborczej? 🙂
    ===
    Nic się nie stanie, żyd będzie zadowolony.
    Podskoczy frekwencja.

    Ja nie głosuję na żydowskich kandydatów, tzn staram się.

  25. Olo said

    Wydaje się, że Trzaskowski to mniejsze zło. Juda i dobra zmiana to: banderyzacja, judaizacja, amerykańska okupacja, powrót senacji i Berezy Kartuskiej, dalsza pobłażanie dla LGBT i pedofilii (ostatnie ułaskawienie pedofila przez Judę), drożyzna, medyczno-koronawirusowy terror, agresja przeciw Białorusi i Rosji i wiele innego zła. Trzaskowoski teoretycznie to samo, ale jego wygrana na jakiś czas osłabi polskojęzyczny żydobanderyzm sanacyjny i utrudni żydobanderowcom transformację Polski w Bander-Polin.

  26. revers said

    Po wyborach, plus adaptacja dzieci w dobre rece wolnej spolecznosci lbtq …

  27. revers said

    Bedziesz siedzial …

    ciezkie zycie Budynia w regionach i na prowincji ..

  28. Olo said

    Re 26 Revers

    Tyle tylko, że całe to dewiacyjne zło przyszło do Europy prosto z Ameryki, przed która klęczy Juda z otwarta gebą. To z amerykańskich ambasad zwisją tęczowe flagi stanowiąc wzorzec dla okupowanych lub podbitych narodów. To wszystko dostajemy w pakiecie razem z Judą.

  29. Boydar said

    „… stanowiąc wzorzec dla okupowanych lub podbitych narodów …”

    Czy to czasem nie jest doskonały przykład syndromu sztokholmskiego ?

  30. Jabo said

    Zupełnie nie pojmuję ekscytacji co niektórych osób wyborami prezydenckimi. Rozważanie która kandydatura będzie lepsza, to jakby zastanawiać się, czy lepiej smakuje gówno posolone, czy popieprzone. Panie Listwa, Pana wywód jest logiczny, niestety wyprowadza go Pan z fałszywego założenia, że od tych pajaców cokolwiek istotnego zależy. Otóż nic nie zależy. Czyżby historia z nowelizacją ustawy o IPN nikogo nic nie nauczyła? Rozpalanie emocji wokół II tury. bo tylko o emocje tu chodzi i nie jakieś istotne różnice programowe, które będą miały wpływ na losy Polski, służy jedynie podbiciu frekwencji, która ma legitymizować nie tyle wybranego kandydata, co system polityczny. Udział w wyborach, to jest akceptacja tego, co się dzieje w Polsce. Z tym , że jedni chcą, żeby to robił PiS, a drudzy PO. W braniu pod uwagę polskiego interesu narodowego oba ugrupowania się niczym nie różnią, to znaczy oba mają go w czterech literach. Dowody na to są tak liczne i jaskrawe,że nie dostrzeganie ich wynika z tego, że ludzie nie chcą tego widzieć, więc wyliczanie ich mija się z celem.

  31. revers said

    a z umowami stambulskimi w mediach to co? cicho sza – nikt otym nie wspomni z lewa, prawa gdy w takiej Bulgarii stweirdzono sprzecznosc z konstytucja, a na chorwacji wybuchly protesty.

    https://www.pch24.pl/-konwencja-stambulska-to-genderowy-i-antyrodzinny-dokument–eksperci–czas-ja-wypowiedziec,54971,i.html

    nie dosc ze umowy antyrodzinne to nikt nie wspomni ze antynarodowe,antychrzescianskie, antyspoleczne – nawet pch i nczas, bibula.

    https://www.pch24.pl/genderowa-konwencja-stambulska—najwyzszy-czas-na-jej-wypowiedzenie-,61906,i.html

  32. Wiecie co? Az k….rwa nie moge wprost uwierzyc. To jest wprost niewiarygodnego, zeby byla az taka duza frekwencja na wyborach miedzy zydowska kur…wa a zlodziejskim masonem….
    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  33. Boydar said

    @ Pan Jasiek

    K…wa ma wybór, mason nie. A sprawa frekwencji w tym przypadku prosta wcale nie jest, to mortal combat. Na szczęście nie nasz 🙂

  34. Jabo said

    Zaiste Panie Boydar, ta k..wa ma wybór. Może mniej lub bardziej głupio się uśmiechać.I po to mam gnać na wybory? Rzeczywiście nie wiele „ludowi” potrzeba jest do szczęścia.

  35. Boydar said

    Przecież ja Pana Jabo na nic nie namawiałem, nie namawiam i namawiać zamiaru nie mam. Ja wskazuję tylko niuanse.

    Pamiętam ze szkoły taki dowcip, odnośnie wyboru, w wojsku, z menu – jeść albo nie jeść. Ale to dawno było, wszechno

  36. Listwa said

    @ 30 Jabo

    Tu nie ma co wychodzić z jakiegoś założenie, każdy w jakiś sposób ustosunkuje się do wyborów, albo pójdzie albo nie pójdzie, zagłosuje albo nie. Pan tez innego wyjścia w tym aspekcie nie ma.

    „Rozważanie która kandydatura będzie lepsza’

    – tu też Pan robi błąd, bo jasno wyraziłem się, że obie kandydatury są złe, można tylko zastanawiać się, który wybór jest korzystniejszy lub mniej niekorzystny.

    PIS i PO jedno zło, ale są między nimi pewne rożnice. I tego Pan też nie uwzględnia. Inny kierunek przyjmuje Duda w sprawie deprawacji dzieci i rozbijania rodzin, inny Trzaskowski. I nie jest tu istotne, że obie strony prowadzą do anihilacji polskiego interesu. Popieranie opcji deklarującej demolowanie młodego pokolenia jest głupie.

    Stosunek do wyborów to nie tylko wybór kandydata. To tez deklaracja nastrojów, ukazanie poziomu myślenia i paru innych rzeczy. Najbiedniejsi są ci, którzy machają łapami, że nie pójdą na wybory, bo nie poprą Dudy. A właśnie w taki popierają.

    Morał jest taki, ze przeciętny Polak jest bardzo słaby. Za to dużo się wymądrza.

  37. Boydar said

    A starzy Angole mawiali to eat or not to eat, that is the question …

  38. revers said

    re32

    raczej efekt covida19 i teczy nad BLM.

    Niech pan Jasko szuka swoich fartuszkow u siebie na podworku w Cromwelllandach, poddanych kroolowej pszulki Eli i jego moscia ksiecia Andrzeja ktoremu znowu pali sie kolo koronki po osadzeniu kumpeli Epsteina Maxwellinki.

    Co niketorzy buchalterzy chariti dla dzieci prowadz juz zaklady ile ma zycia Maxwellina 4 tygodnie i zadusi sie poduszka? czy 8 tygodni i dopadnie ja covid?

    Fartuszki globalne maja sie dobrze i co chwila wysylaja swe znaczki w swiat jedne dla gawiedzi ktora i tak ich nie zrozumie inne dla siebie w zamknietych videokonferencjach.

    Ostanio pani Merekel wystapila bezceremonialnie w czarnej maseczce z znaczkami zagalady europejskich narodow i bialasow.

    I co jej kto zrobi? jak nalezy do fartuszkow choc zalezy od rytu dalko kobiety wysoko nie zachodza w tajemnicach farstuszkowych mioze 10 stopnia zalezy od rytu ale stanowia wazne ogniwa miedzy roznymi rytami fartuszkow .

    Dodam tylko ze jeden prawy sedzia TK Niemeic prof.prawa Kirchoff-Koscielnydworzanin ktorych by trudno bylo znalezc w polskich sundach i alkowach koscielnych, seminaryjnych sformulowal 3 ciezkie zarzuty prawne.

    1.islamizacja europy – bo nie tylko po niemczech rozrzucani saa uchodzcy isis a kebab siega juz rzeki Bug.Moze Mahemt bedziechcial zjesc kebab w Suwalkach i zarznie tam jakiego tam bialasa=sowaa idacego do kosciolka i co?

    2 uchodczy z 2015 roku z niedawna powtorka gdzie 97% tzw gosci merkel nie milei rzadnych podstaw statsus „uchodczy” przyjezdzali bez dokumentoe do europy. Z czym wiazala sie wysoka przesteprczosc typo ludobojstwa przez fale roznych typow, ostanio z Tunezji oprozniono ciezkie wiezienia z przepustka do europy dla uchodzcow i gosci merkiel, trzaskowskich
    3, ostani staus nadania covid19 mina pandemii, zamrozenia czalych galezi gospodarki, a nawet paralizu placoowek zdrowia, co tez wiazalo sie z wysokaa smiertelnoscia ale ne spowodowanaa tylko covidem.

  39. Boydar said

    Czepianie się ciotki Makreli, Panie Revers, jest irracjonalne. Reprezentuje ona wyłącznie określone gremia, mocno liczebne i jeszcze mocniej umocowane. Taki lord sprawozdawca, tyle że w BRD GmbH, a tytuły to sobie może nosić jakie chce. Samej nic powiedzieć jej nie wolno choć z pewnością byłoby to dużo ciekawsze, szczególnie z racji koneksji rodzinnych i służbowych.

    Na inwazji „imigrantów” najważniejsi przemysłowcy w BRD bynajmniej nie stracili. Także inne „wiodące” grupy. Oni wszyscy są zarobieni, tylko nam się w głowach jeszcze nie mieści – którędy.

    Jeżeli ja, prosty Chacheł, to wiem, tym bardziej wie „profesor”. A jednak pisze co pisze. Bo każdy ma własny interes. Oprócz tych którzy nie mają, i jaj też nie.

  40. revers said

    No Merkel tez ktos finansuje jak by nie bylo i sorosowe grono, a Merkel przez Tuska swojego Trzaskowskiego.

    W drugim cromwellandzie Australia przecwiczono juz na zywych covida do tego stopnia p.Boydar ze Stalizm i Hitleryzm to piaskownica w wojbe dla grzecznych dzieci.

    Za covida grozi od 1700 usd do 10 lat paki, a podczas wprowadzania blokasy ulic i osiedli wielich miast australijskich to bardzo nowoczesne wspolczesne centrale telefoniczne i policyjne nie modly sobie dac rade z pol tysiacami dosnosow na siebie zablokowanych ulic i sosiedli miejskich.

    jak za okupacji getapo i NKWS nie mogla by sobie dac rade razem wzieci nawet, tyle donosow tak ludzie sa juz wycwiczenii w donosach, ten bez maski , tamten bez teczowej ponczochy. I nikt nie ma prawa glosu czy swiecki czy koscielny lub dzienikarze bron boze niezalezny 10 lat zna prawde.

  41. revers said

    Wracajac do omy, babci merkel to bardzo nieezpieczna i wpywowa baba.

    poczynajac od tego ze wysiudala z urzedu i z polityki Kohla, to ma wiele udzialu i w wojnie na ukrainie, afganistanie, kupila mistrzostwa swiata dla niemeic, no to juz za wiele to juz moja kumpela Ewa Richter powinna zajac sie taa babaa i jej zespolem szmaciakow niemieckich, przynajmiej wywalczyla by mistrzostwo Berlinow zachodnich i wschodnich w pilke noznna juniorek bez dotacji, i korumpacji, nawet turkow z herthy poganiajac basebalem po boisku jak trzeba bylo, Merkel nauczyla by grac fair play.

    Dalej prawie ze Brexit zalatwila, ma bliskie kontakty z Obama i Klintonami z listy Epsteina

    Vylo widziec predstwienietetralne Trumpa i Nerkelowej na spotaniu gdy chodzilo o podanie reki na spotkaniu zna berefingu dla dzienikarzy, jak prowolowala przed kamerami Trumpa ktory zachoal sie jak maz stanu, przynajmie Xiping ktory nie podal reki Obamie, ale gestykulujac masonski gest raczk niby nerwowo. sjladany, a tez wyrachowany w biznesie.

    Brexit sie nie skonczyl bo nadal molestuje sie brytoli ze to tylko przerwa urlopowa i maja wrocic do euroreichu.

    Do tego zczela sie pol roczna kadencja Niemiec na Kolchoz gdzie Merkel zarzadzila prawie ze bezurlopowaa Fuhreubg-przewodnictwo w ordnungu dla euroreichu.

    Co do mprofesora to profesor prawa ma konkretne pargagrafy z okrojenego GG, oraz to nie miala byc wiedza, ani interes ale pregiez dla Merkel jaki stal kiedys w kazdej wsi europejskiej. Czy nawet w Lublinie lub pod Lublinem.

  42. Boydar said

    Wymienione przez Pana Reversa kontakty to mały pikuś w porównaniu zez osobistą znajomością wujka Władka.

  43. revers said

    Oczywiscie p.Boydar kazdy trzyma papiery i glejty w swoich sejfach, im brdziej trefniejsze saa, czy z czasow FDJ i Soczi Merkel, czy przejetych przez CIA aktow Stasi, zanim swoi nie spalili swoich kleksow. Gospodar Wlodia byl tam gdzie trzeba nawet na spotkaniu w Dreznie Gorbaczowa z pania dyrektoer duzby Rosyjsko-Niemeickiej-zdjecie wisi w internecie.

    Ale teraz chodzi p.Boydar o budzet na wojsko i militaria ktory ma byc podwyzszony do NATO standartow.

    Juz bogata Polska jest wzorcem dla Niemiec, ze nawet Trump poskarzyl sie naszemu wiekopaninskiemu Dudzie w prezydencji co to przoduje w NATO wydatkach 2,2% PKB, a przy Niemieckim PKB bezwzglednie to bedzie bardzo duza suma pieniedzy.

    Amerkanom i Trumpowi chodzi zeby sprzedac tylko swoj zlom. z tego zyja i osiaagajaa wysokie profity/

    Pracki nad erokorpusem bez demoludow jest juz na pelnym biegu, tj wojska wloskie, hiszpanskie, francuskie, niemieckie maja swoj Wehrmacht.

    Do tego waz sie losy elitarnej niemieckiej jednostki KSK ktora po czesci wcielona bedzie do euroksk. Rezta na prywa do Black water, czy red co, lub kontraktowi instruktorzy.

  44. UZA said

    „To kolejny dowód irracjonalności decyzji podejmowanych przez większość wyborców”

    Dlatego właśnie demokracja jest tak popularna i wszędzie promowana. Z dyktatorem czy z juntą nigdy nie wiadomo – może się akurat trafić patriota (czy patrioci) i do tego niegłupi. Jeśli się nie uda szybko go (ich) otruć czy ustrzelić albo w inny sposób wyeliminować, mogą być problemy. A na większość wyborców zawsze można liczyć – wszędzie jest irracjonalna. Jeśli się jeszcze dysponuje programatorami mas w postaci mediów, można ten stan wzmocnić i utrwalić. Dlatego każdy merytoryczny kandydat , odwołujący się do racjonalnych argumentów, stoi na straconej pozycji – pozyska myślącą mniejszość, ale większości nie przekona. Bo większość nie chce być przekonana – chce być uwiedziona (co w praktyce oznacza – zwiedziona) i specjaliści wiedzą jak to zrobić.

  45. Lily said

    Re 27;Revers
    P.Duda,wykonuje TYLKO polityke wyznaczona
    przez Kaczynskich.
    JEST rok 2015, podczas kampanii wyborczej
    Jaroslaw Kaczynski,deklaruje swojemu
    ludowi.
    „JESLI WYGRAMY WYBORY,to BEDZIEMY
    KONTYNUOWAC POLITYKE mojego brata?.
    Jaka ?,a no taka jaka mamy.
    „BYL moim NAUCZYCIELEM”. A.D, o L.K.

  46. NICK said

    Ooo.
    I tu.
    Listwo.
    Tutaj też?
    Chcesz?
    Kopać się z koniami?

    Skarbeczku od JO.
    O to TU szło.

    A teraz?
    No odejdź kochany
    przez wszystkich tralala.

    Listwa napierdala.

    NIE WYTRZYMAŁ.
    uJ.

  47. Listwa said

    @ 46 Nick

    Dobrze ci radzę, ty nie udawaj konia, tylko dobrze gnido usiądź na tej piramidzie i będziesz taka atrakcja turystyczna jakiej świat jeszcze nie widział. Będziesz sfynks z wielką piramidą w zadku.

    A jak dobrze nauczysz się kłapać dziobem i wrzeszczeć, to może nawet wezmą cię za pterodaktyla, co to znał wszystkich faraonów.

    Nie zmarnuj okazji szmaciarzu.

    ————–
    Rzeczowość aż bije po oczach…
    Admin

  48. Listwa said

    uJ też

  49. NICK said

    Revers/Lubelak.
    Dobra wymiana faktów, wiedzy i wieści i ocen.

Sorry, the comment form is closed at this time.