Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    wanderer o Będziemy mieli dokumenty, jak…
    Głos Prawdy o Wolne tematy (54 – …
    Głos Prawdy o Wolne tematy (54 – …
    Wanderer o Jeszcze o Gierku…
    revers o Wolne tematy (54 – …
    bryś o Wolne tematy (54 – …
    Listwa o Jeszcze o Gierku…
    revers o Wolne tematy (54 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (54 – …
    Listwa o Obywatele w obronie radcy praw…
    Listwa o Obywatele w obronie radcy praw…
    Antychazar o Syjonizm prawnie chroniony?
    Listwa o Traditionis Custodes
    plausi o Obywatele w obronie radcy praw…
    Listwa o Traditionis Custodes
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 549 obserwujących.

Kobieta aresztowana za brak maski? Na oczach 9-letniej córki policjanci zakuli ją w kajdanki i wsadzili do radiowozu.

Posted by Marucha w dniu 2021-06-18 (Piątek)

Dziennik echodnia.eu relacjonował skandaliczną sytuację, do której doszło na stacji paliw w Kostomłotach Drugich, w gminie Miedziana Góra. Wychodząca ze stacji 32-letnia kobieta nie miała na twarzy maski i nie chciała się wylegitymować. Policjanci użyli więc wobec niej środków przymusu bezpośredniego, na oczach jej 9-letniej córki.

– Znam swoje prawa i próbowałam udowodnić, że nic nie zrobiłam, nie popełniłam wykroczenia. W pewnym momencie zostałam obezwładniona, rzucona na auto, na siłę wykręcono mi ręce do tyłu, a świadkiem tego zdarzenia było moje dziecko, które siedziało w samochodzie. Założono mi kajdanki, w trakcie obezwładniania używano wobec mnie bardzo dużo siły, byłam ciągnięta za kark – mówiła cytowana przez portal 32-letnia mieszkanka Kielc.

Do zdarzenia doszło w niedzielę 13 czerwca około godz. 18.00. Wychodzącą ze stacji paliw niezamaskowaną kobietę zatrzymali policjanci. Kazali jej się wylegitymować. Kobieta jednak na to nie przystała, tłumacząc, że nie popełniła żadnego przestępstwa. To jednak nie zniechęciło policjantów. 32-latka miała zostać rzucona na maskę samochodu i zakuta w kajdanki, na oczach swojej 9-letniej córki, która siedziała w aucie.

Ostatecznie kobieta podała funkcjonariuszom swoje dokumenty i została uwolniona przez policjantów z radiowozu.

Po tym zajściu kobieta zgłosiła się do szpitala, gdzie poddała się obdukcji. W poniedziałek 14 czerwca została też przesłuchana w Biurze Spraw Wewnętrznych Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach. Teraz Biuro ma sprawdzić, czy funkcjonariusze mieli podstawy do użycia środków przymusu bezpośredniego.

Z relacji kobiety wynika, że policjanci nie podali jej powodu, dla którego miałaby się wylegitymować. – Domyślam się, że chodziło o brak maseczki, ale to przecież kuriozalne, żeby teraz, w czasie kiedy obostrzenia są znoszone „przyczepiać się” do czegoś takiego. Poza tym mam problemy z pulsem oraz oddychaniem i w moim przypadku noszenie maseczki nie jest obowiązkowe – wskazała kielczanka.

Po wsadzeniu kobiety do radiowozu policjanci mieli potwierdzić, że nie zdejmą jej kajdanek, dopóki nie poda danych. – W końcu zwyczajnie się rozpłakałam i dałam im to co chcieli – mówiła 32-latka.

[Przecież tym gestapowskim psychopatom właśnie o to chodzi, by ofiara się rozpłakała – te kurwy czerpią z tego przyjemność – admin]

Kielczanka zapowiedziała, że całej sprawy nie zostawi bez rozgłosu. Jak podkreślała, przede wszystkim dlatego, że całe zajście mocno odbiło się na jej córce.

– Córka była roztrzęsiona, a ja cała w siniakach pojechałam na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Okazało się, że mam zwichnięty nadgarstek, krwawe podbiegnięcia na ramionach i skręcenie więzadeł w kolanach. Ponieważ powiedziałam, że została użyta wobec mnie siła, szpital zawiadomił o całym zdarzeniu policję – dodała.

Komentarz policji

Do sprawy odniósł się oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Kielcach Karol Macek. Potwierdził, że funkcjonariusze podjęli opisywaną interwencję. Jak wyjaśnił, jej powodem było niestosowanie się 32-latki do „przepisów sanitarnych”.

– W trakcie interwencji kobieta odmówiła podania swoich danych policjantom i wylegitymowania się, co jest jej obowiązkiem. Pomimo kierowanych próśb, kobieta nie zastosowała się do nich, dlatego zostały użyte wobec niej środki przymusu bezpośredniego – twierdził Macek.

Z interwencji sporządzono dokumentację, a kobietę poinformowano o możliwości złożenia zawiadomienia w związku z zachowaniem policjantów. 32-latka skorzystała z tej możliwości.

Źródło: echodnia.eu
https://nczas.com/

Od kiedy policji dano przyzwolenie na samowolkę w kwestii noszenia maseczek, szybko wykorzystali sytuację do poszerzenia swoich „uprawnień”, m.in. wmawianie kierowcom wkroczeń, wystawianie mandatów bez powodu, brutalne zachowanie, zastraszanie itp.
Na chwilę obecną Policja Państwowa nadaje się tylko do rozwiązania.

Swoją drogą, funkcjonariusz policji w mundurze powinien się wylegitymować obywatelowi. Powinien podać swój stopień, imię i nazwisko, przyczynę sprawdzenia tożsamości, a na żądanie podstawę prawną podjęcia tej czynności.
Admin

Komentarzy 28 do “Kobieta aresztowana za brak maski? Na oczach 9-letniej córki policjanci zakuli ją w kajdanki i wsadzili do radiowozu.”

  1. Jonasz Fajny said

    ciekawe, że na stacji nie było prawdziwych mężczyzn, którzy mogli przyjść kobiecie z pomocą, Może i byli, ale cioty wydziarani i posrani ze strachu

    ————-
    Z policją nestiety nie ma żartów. To nie film.
    Admin

  2. JerzyS said

    Powinno się wprowadzić w policji opcję zerową.

    Na dodatek wybory demokratyczne komendantów policji!

  3. JerzyS said

    Przywrócić pilnie instytucję sędziego śledczego

    W toczącej się dyskusji, pośród publicystów i praktyków, większość zdaje się opowiadać za przywróceniem instytucji sędziego śledczego.

    Zmianą fundamentalną byłoby jedynie postulowane ostatnio w niektórych środowiskach przywrócenie instytucji sędziego śledczego, którą zlikwidowała w 1949 r. tzw. władza ludowa. Prawdziwie niezawisły, bo pozbawiony zwierzchnictwa, które wpływa tak zabójczo na funkcjonowanie prokuratury, byłby on odporny na niedozwoloną presję czy zakulisowe wpływy.

    Jak powiedział mi kiedyś jeden z prokuratorów, do tak umocowanego funkcjonariusza państwowego przedstawiciel prokuratury nie odważyłby się przyjść z kiepsko uzasadnionym wnioskiem podsuniętym przez policję czy służby specjalne, bo zostałby wyrzucony za drzwi lub wydrwiony. Przez swoje bliższe usytuowanie wobec stron postępowania karnego niż sąd powszechny sędzia śledczy mógłby trafniej rozpoznać wniosek o tymczasowe aresztowanie.

    Tajemnicą poliszynela jest, że sądy na posiedzeniach aresztanckich wyjątkowo rzadko odrzucają wnioski prokuratury o aresztowanie podejrzanych. Tak dzieje się praktycznie tylko wtedy, gdy śledztwo towarzyszy medialna wrzawa. Tym sposobem areszt stosowany bywa niejednokrotnie w nieuzasadnionych przypadkach. [Cyt. za: Jarosław Jakimczyk – Sędzia śledczy odpolityczni prokuraturę ?].

    całość

    https://maclawyer.wordpress.com/2008/01/02/sedzia-sledczy/

  4. JerzyS said

    Sędzia śledczy odpolityczni prokuraturę
    Jarosław Jakimczyk
    |06.12.2007 7:00
    Jakimczyk: Sędzia śledczy odpolityczni prokuraturę?

    Spór wywołany cofnięciem nakazu zatrzymania przedsiębiorcy Ryszarda Krauzego dowodzi, że potrzebna jest radykalna zmiana usytuowania prokuratury w systemie prawnym.

    Jakimczyk: Sędzia śledczy odpolityczni prokuraturę?

    Najświeższy spór wywołany cofnięciem nakazu zatrzymania przedsiębiorcy Ryszarda Krauzego dowodzi, że tylko radykalna zmiana usytuowania prokuratury w polskim systemie prawnym przerwie obrzucanie się nawzajem oskarżeniami przez polityków.
    Przede wszystkim zaś wyzwoli organy ścigania z zaklętego kregu, w jakim znalazły się w skutek likwidacji instytucji sędziego śledczego przez komunistów w 1949 roku. Wniosek taki narzuca się wręcz, gdy prześledzimy beznadziejną wymianę ciosów pomiędzy stronami trwającego drugą dobę konfliktu wyłącznie na podstawie depesz Polskiej Agencji Prasowej.

    ,,Zdaniem b. ministra sprawiedliwościZbigniewa Ziobry, cofnięcie przez prokuraturę nakazu zatrzymania Ryszarda Krauze wynika z chęci „znalezienia akceptacji u nowego kierownictwa ministerstwa sprawiedliwości, a zwłaszcza jego nowego szefa”. Według byłego szefa resortu sprawiedliwości widać obecnie „brak aktywności w wielu śledztwach, postępowaniach, które wcześniej szły z całą siłą, a teraz zdaje się, że nic się nie dzieje (…) To wszystko razem tworzy obraz, który musi budzić obawy. Zwłaszcza kiedy ministrem, prokuratorem generalnym jest osoba, która publicznie zajmowała stanowisko w sprawie przecieku w Ministerstwie Rolnictwa, że nie ma podstaw do postawienia zarzutów Ryszardowi Krauze” – powiedział Ziobro”.

    ZOBACZ TAKŻE:
    Prokuratorzy podlizują się nowemu szefowi?”Nie ma mowy o żadnej taryfie ulgowej i zróżnicowaniu traktowania przez prokuraturę ludzi w zależności od ich bogactwa – zapewnia minister sprawiedliwościZbigniew Ćwiąkalski. W środę powiedział on dziennikarzom, że uchylenie nakazu zatrzymania Ryszarda Krauzego przez stołeczną prokuraturę nie jest „żadnym zielonym światłem ani „hasłem dla oligarchów: Nic wam nie grozi” – jak twierdzą posłowie PiS. (…) Ćwiąkalski oświadczył, że to nie Krauze będzie wyznaczał termin swego przesłuchania i powinien się stawić w prokuraturze „jak najszybciej” (…) Nie odpuszczam Krauzemu ani nikomu innemu, kto ewentualnie popełnił przestępstwo (…)”. Tyle PAP.

    Awantury wywołanej postanowieniem wydanym przez prokuraturę nie uciszy komunikat jej rzeczniczki o tym, że nakaz zatrzymania Krauzego został cofnięty w wyniku decyzji sądu, który 14 listopada uchylił środki środki zapobiegawcze wobec byłego szefa MSWiAJanusza Kaczmarka, byłego szefa policji Konrada Kornatowskiego i byłego szefa PZU Jaromira Netzla. Pechowo dla prokuratury warszawskiej w tym samym czasie bowiem umorzone zostało śledztwo w sprawie podejrzenia podania nieprawdziwych i zatajenia prawdziwych danych w prospekcie emisyjnym TVN.

    Dla opozycyjnego PiS to kolejny argument na potwierdzenie tezy, że organy ścigania po zmianie władzy traktują oligarchów według innej taryfy niż zwyczajnych obywateli. Takiej opinii opozycji nie zmieni wiadomość o tym, że prokurator apelacyjny w Katowicach wydał swym podwładnym polecenie jak najszybszego przesłuchania Jana Kulczyka w związku z aferą PKN Orlen.

    Katowicką prokuraturą apelacyjną kieruje przecież zaufany poprzedniego kierownictwa resortu sprawiedliwości – Tomasz Janeczek, ten sam, który potajemnie nagrał swego podwładnego w związku ze sprawą Barbary Blidy.

    ZOBACZ TAKŻE:
    „Pierwszy cud Tuska”Jedyną radą, żeby przerwać piętrzącą się kolejny dzień spiralę absurdu, jest wprowadzenie zmiany, na jaką nie odważyła się żadna ekipa polityczna po upadku komunizmu w Polsce. Jest to konieczne, gdyż – jak widać na przykładzie przytoczonych wypowiedzi – opozycyjny PiS i rządząca PO w kwestii funkcjonowania organów ścigania i wymiarów reprezentują światy równoległe, które nigdzie się nie stykają.

    Zmianą fundamentalną byłoby jedynie postulowane ostatnio w niektórych środowiskach instytucji sędziego śledczego, którą zlikwidowała w 1949 r. tzw. władza ludowa. Prawdziwie niezawisły, bo pozbawiony zwierzchnictwa, które wpływa tak zabójczo na funkcjonowanie prokuratury, byłby on odporny na niedozwoloną presję czy zakulisowe wpływy.

    Jak powiedział mi kiedyś jeden z prokuratorów, do tak umocowanego funkcjonariusza państwowego przedstawiciel prokuratury nie odważyłby się przyjść z kiepsko uzasadnionym wnioskiem podsuniętym przez policję czy służby specjalne, bo zostałby wyrzucony za drzwi lub wydrwiony. Przez swoje bliższe usytuowanie wobec stron postępowania karnego niż sąd powszechny sędzia śledczy mógłby trafniej rozpoznać wniosek o tymczasowe aresztowanie.

    Tajemnicą poliszynela jest, że sądy na posiedzeniach aresztanckich wyjątkowo rzadko odrzucają wnioski prokuratury o aresztowanie podejrzanych. Tak dzieje się praktycznie tylko wtedy, gdy śledztwo towarzyszy medialna wrzawa. Tym sposobem areszt stosowany bywa niejednokrotnie w nieuzasadnionych przypadkach.

    Autor jest dziennikarzem i od wielu lat specjalizuje się w tematyce bezpieczeństwa narodowego

  5. Policja jest narzędziem systemu. Jest to aparat przymusu na obywateli w interesie władzy. Jeśli władza pracuje dla obywateli, interes władzy odzwierciedla interes obywateli. Jeśli policja zastrasza obywateli w interesie władzy, to władza nie reprezentuje interesu obywateli.

    Takim to sposobem, żadne akcje oddolne nie będą miały wpływu ani na strukturę sądownictwa, ani na ustawodawstwo, ani wreszcie na metody jakimi posługuje się policja. W aktualnej sytuacji policja jest od tego, żeby ludzie się bali.

  6. Piskorz said

    re 3 większość zdaje się opowiadać za przywróceniem instytucji sędziego śledczego.”” PEWNIE. ŻE TAK..!!! Ale czy pozwolą na to.?! Od pewnego czasu mówi się o tym..

  7. Wladca said

    Winien jest Sejm na Wiejskiej a nie policja.Policji ja nie bronie,ale wiadomo Co za jedni.Natomiast sejm uchwalil i uchwala dalej to bezprawie (dowod : emaile dworczyka np.).Ten Fakt popieraja jednak wszyscy,ktorzy glosuja w wyborach do Sejmu.To Oni sa „Gestapo“
    To Oni sa Winni.Trzeba zlikwidowac parlamentaryzm .
    Mozna wprowadzic inny System.Wazne jest to,zeby ludzie etnicznie obcy w tym Systemie nie Mieli udzialu,
    Wtedy Policja mialaby metody ,zeby z nimi porozmawiac.

  8. NC said

    To tubylcy w Polin mają obowiązek noszenia dokumentów przy sobie i okazywania ich na żądanie policji?
    Słyszałem też, że policja ma prawo zatrzymać kierowcę bez żadnego powodu w celu ” kontroli” – ale czego, papierów czy przeszukania pojazdu (tutaj możliwe jedynie w przypadku sądowego zezwolenia na przeszukanie)?

  9. Isreal said

    policja od zawsze jest organem represyjnym wobec „plebsu”, tylko z założenia służy społeczeństwu, przecież trzeba jakoś uzasadnić ….

    to tak jak prawo i sprawiedliwość ……….

    ————
    Zależy, kto jej płaci: Państwo czy lokalni mieszkańcy.
    Admin

  10. bryś said

    Mnożenie kolejnych bytów nic nie zmieni. Kiedyś jak policjant był na próbnym (czy w szkółce), za jakie kolwiek złamanie prawa miał duże problemy. Ponieważ jakieś prawo jeszcze na dzień dzisiejszy mamy, może wystarczy go przestrzegać? I nie chodzi mi o maskowanie twarzy jszmatą.

    Policjant za złamanie prawa, zwłaszcza na służbie powinien być od razu wydalony, a babce dać odszkodowanie – tak z milion. I nawet połowe dla adwokata, (o ile jacyś są nie rzymscy w tym kraju) jak wywalczy. Mecenasi powinni się już do niej ustawiać w kolejce, to jest sprawa przecież PEWNA i za konkretną kasę. I jaki rozgłos, i jaki dobry przykład.

  11. Lily. said

    KTO by p o m y s l a l, ze r z a d z a c e j
    partii, az TAK BARDZO ZALEZY NA Naszym
    zdrowiu.
    http://tapnewswire.com/2020/10/is-that-mask-giving-you-lung-cancer-its-criminal-to-force-children-to-wear-mask-all-day/
    Z r o d l o ; jak p o w y z e j.

  12. Lily said

    ZYJA p o s r o d Nas. NA Nasze niestety
    N I E S Z C Z E S C I E.

    Click to access sanity_1.PDF


    Z r o d l o; jak p o w y z e j.

  13. Lily said

    Re 11; Lily
    BLOKADA, jak w i d z e i s l y s z e.
    CALY a r ty k u l, m o z a z n a l e s c.
    UNCENSORED. Issue 62,page 41.
    http://www.uncensored.co.nz

  14. Boydar said

    Jest kilka takich względnie osiągalnych substancji, które po zaaplikowaniu na ubranie (mundur ?) delikwenta odsyłają go niezwłocznie (24 h) przed oblicze Stwórcy.

    Niestety, jest to represja do której nie jesteśmy uprawnieni. Jednakowoż, jeśli oskarżony nie rokuje nadziei na poprawę, to trzeba zacisnąć zęby i dla wspólnego dobra uczynić co się należy. I to się fachowo nazywa prewencja.

  15. aro said

    No i prawidłowo!!
    Brawo Policja tak trzymać.
    Nie ma „świętych krów”, skoro nie cciała okazac dokumentu tożsamości to za szmaty i do radiowozu.

    ——–
    I rozstrzelać.
    Admin

  16. Boydar said

    Aro może i ma swoje racje, ale to ONA jest suwerenem. I za JEJ podatki kupiono mundury i kajdanki tym chu’jom. Także wcześniejszą emeryturę i parę innych profitów. Nie płacimy im za poniewieranie matek z dziećmi. A jeśli tak wykorzystują nasze pieniądze to są nie tylko bandytami ale i złodziejami. Podtrzymuję diagnozę jak w (14)

    „… aby się obronić, musieliśmy zmienić cały system – wyrzucić partie polityczne, wyrzucić ratusz, wyrzucić policję …” – https://noizz.pl/big-stories/w-meksykanskim-cheran-kobiety-przegonily-kartele-narkotykowe-gangi-i-burmistrza/968n1l0

  17. Boydar said

    W każdym razie zacząć należy od pana komendanta. Bo gdyby nie byli pewni że czynią po jego woli to by nie czynili.

    A następnego wieczora – zastępcę. Itd. aż z własnej kieszeni reszta „kadry” wypłaci tej kobiecie 50 tys. pln. Bowiem na tyle wyceniam straty moralne.

  18. klopsik said

    A tu więcej info i filmik z zatrzymania tej kobiety – https://echodnia.eu/swietokrzyskie/policja-skula-w-kajdanki-matke-na-oczach-9letniej-corki-zaczelo-sie-od-braku-maseczki-co-sie-stalo-na-stacji-paliw-pod-kielcami/ar/c1-15665708

  19. Wanderer said

    Zwazywszy na czasy w ktorych przypadlo nam zyc, a nie sa to normalne czasy, zgadzam sie wypowiedzia Pana Boydara.

    Czasami prawi do rzeczy.

  20. Wanderer said

    Czasy sa nadzwyczajne wiec i srodki moga byc rowiez. To jest wojna o nasze ludzkie byc albo nie byc, a okupant i jego system przymusu i kar posuwa sie za daleko.

  21. UZA said

    „Zależy, kto jej płaci: Państwo czy lokalni mieszkańcy”

    Państwo też płaci swoim siepaczom pieniędzmi mieszkańców. W Szatanach Zjednoczonych jest policja utrzymywana przez lokalnych mieszkańców – potrafi być ona równie brutalna i bezwzględna jak federalni. Nie popieram BLM-ów, ale wcale nie było mi żal tych półbogów ze spluwami i kajdankami – zestrachanych, klęczących. Niejeden pewnie popuścił … Oni są twardzi i mocni wobec kobiet, dzieciaków i emerytów, ale jak się pokaże paru chuliganów z antify albo kolorowych osiłków z maczetami czy kijami, to zaraz miękną. Cały problem z nimi jest taki, że nie szanują tych, których się nie boją.

  22. Martus said

    Z ta rzekoma brawura policji cos jest podejrzanego. Nie tak dawno na YT obejrzalam filmik z protestow wscieklych rezunow na obostrzenia sanitarne. Nie poszli z golymi lapami, mieli dragi, kije i nawet bombe wlasnej produkcji. Jak policja zaczela przywolywac ich do uszanowania porzadku to protestujacy zaczeli operowac przyniesionym orezem, tak skutecznie, ze policjanci o malo nog nie polamali, przewracali, sie tak a predkoscia dawali drapaka, oby dalej od lomotu. A na Russia Today poinformowali, ze 40-tu z nich zostalo niestety przez wsciekly tlum jakims jadem oslepionych. A pozniej ktorys z publicytsow pisal, ze na Ukrainie wesela sie pelna para.

  23. Policja jak sama nazwa wskazuje, pracuje dla władzy, dla miasta, dla polis. Siłą rzeczy, policja jest przeciw ludziom.
    Szeryfa wybierają lokalni mieszkańcy. On i jego deputowani pomagają ludności. Pewnie, że łapią złoczyńców, ale zwykłego obywatela nie ruszą, bo wiedzą że są przez niego wybrani i opłacani. Nierzadko policjant tez staje po stronie człowieka, Ale zasadniczo instytucja policji nie jest od tego żeby pomagać, a żeby po pierwsze zbierać pieniądze, a po drugie siać respekt, co się nazywa management by intimidation, Regułą jest, że im wyższy poziom policji (miejska, powiatowa, stanowa, federalna), tym mniej pomaga, a bardziej zastrasza.

  24. I*** said

    Gwoli ścisłości – nie było to aresztowanie, ale zatrzymanie (z prawnego punktu widzenia)… co jednak wcale nie umniejsza skandalicznego (brutalnego, zwłaszcza wobec kobiety, i w obecności jej dziecka) zachowania się przedstawicieli „polskiej policji”!

  25. Obserwatori said

    Już tawariszcz Stalin do Polski po wojnie wpakował Milicję Obywatelską opartą o Ukraińców i tak niestety pozostało do dziś. Milicja dzisiejsza, czyli ta Obywatelska Bis, jest jeszcze bardziej antypolska, niż ta poprzednia z pierwotnej komuny. Dziś stronnictwo Amerykańsko-Żydowskie poprawia w Polsce wszystko na jeszcze gorsze dla Polaków, z obecną Milicją Obywatelską na czele… Robią z nami co się im żywnie podoba, oczywiście za aprobatą ogłupionej steavizorowanej (oglądaczy TellAvizji) gawiedzi.

  26. UZA said

    „Pewnie, że łapią złoczyńców, ale zwykłego obywatela nie ruszą, bo wiedzą że są przez niego wybrani i opłacani.”

    Te wypowiedź można by skomentować cytatem ze szmoncesu: ” t e o r e t y c z n i e to Pan jesteś kryty, ale nie masz Pan racji „. Pomiędzy tym co być powinno a tym co faktycznie jest istnieje bowiem ogromna różnica. Funkcjonariusze na każdym szczeblu są opłacani przez zwykłego obywatela , a mimo to nie mają specjalnych oporów, żeby tego swojego dobrodzieja ruszyć. Złoczyńcy mają to do siebie, że zupełnie nie szanują władzy i używają niebezpiecznych narzędzi – dlatego łapiąc ich można oberwać. O ile prościej i bezpieczniej złapać obywatela, który jest zupełnie bezbronny i może sobie co najwyżej popłakać. A co do wyborów, to przecież polityków wybieramy i co z tego mamy ?

    „Ale zasadniczo instytucja policji nie jest od tego żeby pomagać, a żeby po pierwsze zbierać pieniądze, a po drugie siać respekt, co się nazywa management by intimidation”

    Nieważne, jak to się nazywa , sprzeciwiam się stanowczo takiemu pojmowaniu roli policji . Właśnie że jest ona po to, żeby pomagać – powinna służyć obywatelom, którzy ją utrzymują i bronić ich życia, zdrowia oraz mienia. Od zbierania pieniędzy są urzędy skarbowe, a na szacunek (nie żaden respekt), to władza powinna sobie zasłużyć mądrym zarządzaniem sprawami publicznymi.

  27. JerzyS said

    Zofia Gomułkowa, właściwie Liwa Szoken, później Zofia Szoken (ur. 12 maja 1902 w Warszawie, zm. 27 listopada 1986 tamże[1]) – polska działaczka komunistyczna, żona Władysława Gomułki.

    Życiorys
    Urodziła się w rodzinie żydowskiej. Ze względów finansowych przerwała naukę w gimnazjum i pracowała jako robotnica w fabryce zapałek „Płomyk” na warszawskiej Pelcowiźnie. Należała do Związków Zawodowych Robotników Przemysłu Chemicznego oraz nielegalnej Komunistycznej Partii Robotniczej Polski (od 1920). W latach 20. była więziona przez dwa lata za działalność antypaństwową. Pełniła obowiązki członka egzekutywy i sekretarza okręgów Warszawa i Łódź.

    Od 1928 była w związku z Władysławem Gomułką, ale dopiero 21 kwietnia 1951 para wzięła ślub cywilny (jako ateiści nie chcieli zawierać małżeństwa kościelnego, a w Polsce międzywojennej nie były możliwe małżeństwa cywilne)[2][3]. Po dwóch latach urodził się ich jedyny syn Ryszard (Strzelecki). W połowie lat 30. została ponownie aresztowana, po czym zwolniona na mocy amnestii z października 1936. W czasie II wojny światowej przebywała wraz z mężem we Lwowie (1939−1942), a od wiosny 1942 w Warszawie (u Mariana i Jadwigi Jabłońskich), gdzie podjęła pracę w fabryce oraz działała w podziemnej PPR jako łączniczka. Od 1944 pracowała w KC PPR, w następnym roku została wybrana delegatką powiatu grudziądzkiego na I Zjazd PPR. W latach 40. pracowała jako sekretarka męża w Ministerstwie Ziem Odzyskanych[4].

    Podczas pobytu w Krynicy, w sierpniu 1951, została aresztowana wraz z mężem przez grupę pułkownika Józefa Światły.

    Więzienie opuściła trzy lata później.

    Po 1956 pełniła funkcje publiczne, między innymi członka komisji kontroli partyjnej przy Komitecie Dzielnicowym PZPR Warszawa–Śródmieście.

    Zmarła w Warszawie. Została pochowana 3 grudnia 1986 na cmentarzu Komunalnym na Powązkach (kwatera A29-półkole II-5)[5]. Na pogrzebie pożegnalną mowę nad jej grobem wygłosił Ignacy Loga-Sowiński. Kierownictwo PZPR reprezentowała Zofia Stępień, członkini Biura Politycznego KC PZPR.

    Tak widać tradycje wyniesione z UB, tylko powód bardziej błahy.

  28. JerzyS said

    Mąż Zofii Gomułkowej, właściwie Liwa Szoken, później Zofia Szoken

    19.06.1967 r .w czasie VI Kongresu Związków Zawodowych w Warszawie,
    Odnosząc się do wojny na Bliskim Wschodzie Władysław Gomułka nazwał Żydów mieszkających w Polsce „piątą kolumną”.

    Stoimy na stanowisku, że każdy obywatel polski powinien mieć tylko jedną ojczyznę – Polskę Ludową.”

    „W związku z tym, że agresja Izraela na kraje arabskie spotkała się z aplauzem w syjonistycznych środowiskach Żydów – obywateli polskich, pragnę oświadczyć co następuje:
    Nie czyniliśmy przeszkód obywatelom polskim narodowości żydowskiej w przeniesieniu się do Izraela.
    Nie możemy pozostać obojętni wobec ludzi, którzy w obliczu zagrożenia pokoju światowego, a więc również bezpieczeństwa Polski i pokojowej pracy naszego narodu, opowiadają się za agreso­rem, za burzycielami pokoju i za imperializmem. Niech ci, którzy odczuwają, że słowa te skierowane są pod ich adre­sem — niezależnie od ich narodowości — wyciągną z nich właściwe dla siebie wnioski.

Sorry, the comment form is closed at this time.