Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Yagiel o Wolne tematy (71 – …
    Yagiel o Wolne tematy (71 – …
    mate29 o Chiny mają w nosie „Zielony Ła…
    UZA o Wolne tematy (71 – …
    UZA o Wolne tematy (71 – …
    Yagiel o Półpolacy
    skompostowane zwłoki o Półpolacy
    lewarek.pl o Czy chcą nas zabić?
    Olo o Wolne tematy (71 – …
    revers o Wolne tematy (71 – …
    lewarek.pl o Wolne tematy (71 – …
    revers o Czy chcą nas zabić?
    Boydar o Półpolacy
    Carlos o Półpolacy
    Lily o Półpolacy
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 557 obserwujących.

PKN ORLEN inwestuje w pierwszą w Polsce lokomotywę na wodór!

Posted by Marucha w dniu 2021-09-23 (Czwartek)

[Będą rzydzi mieli nowe dochody… – admin]

PKN ORLEN konsekwentnie rozwija technologię wodorową w transporcie. Koncern w ramach współpracy z PESA Bydgoszcz planuje zakup nowoczesnej lokomotywy, która będzie pierwszym w Polsce pojazdem szynowym wykorzystującym napęd wodorowy.

Jej oficjalna prezentacja odbyła się podczas 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku. Rozwój przyjaznych środowisku technologii wodorowych wpisuje się w strategię ORLEN2030 zakładającą wzrost znaczenia paliw alternatywnych.

– Zgodnie z naszą strategią, inwestujemy w nowoczesne i czyste technologie, które przynoszą nam konkretne korzyści biznesowe, jednocześnie przyczyniając się do realizacji założeń Europejskiego Zielonego Ładu. Taką technologią jest wodór, którego potencjał chcemy w pełni wykorzystać także w transporcie kolejowym. Każdego roku nasza spółka ORLEN Koltrans, którą sukcesywnie unowocześniamy, zwiększa udziały w rynku. Nabycie pierwszej w Polsce takiej lokomotywy to krok w kierunku wykorzystania na dużą skalę zeroemisyjnego paliwa wodorowego w transporcie kolejowym – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Lokomotywa wodorowa, którą zamierza nabyć PKN ORLEN to prototyp, którego produkcja właśnie się zakończyła. Pojazd powstał na bazie lokomotywy manewrowej SM42, która po modernizacji zyskała nie tylko innowacyjny napęd, ale również nowoczesny wygląd. Minimalistyczna stylistyka bryły pojazdu nawiązuje do aktualnych trendów. Jej udźwig to ok. 3200 ton, a dobowe zapotrzebowanie na wodór wynosi ok. 170 kg.

Lokomotywa jest wyposażona w dwa symetryczne punkty tankowania, co pozwoli na szybsze zapełnianie zbiorników. Jedno tankowanie pozwala na dobową pracę manewrową. Lokomotywa została również wyposażona w system jazdy autonomicznej, umożliwiający maszyniście jednoosobowe sterowanie radiowe pojazdem w czasie ustawiania składów oraz antykolizyjny system rozpoznawania przeszkód. PKN ORLEN pracuje ponadto nad układem tankowania wodoru do tej lokomotywy.

Zakup nowoczesnej lokomotywy to już kolejne działanie PKN ORLEN w kierunku rozwoju paliw alternatywnych. W ubiegłym i na początku tego roku koncern podpisał listy intencyjne o współpracy z samorządami i miejskimi spółkami, w tym z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią, Krakowskim Holdingiem Komunalnym i MPK w Krakowie, Gminą Miastem Płock, Gminą Miastem Włocławek, MPK w Poznaniu, MPK w Łodzi i MPK W Olsztynie, będącymi potencjalnymi odbiorcami wodoru.

Koncern rozwija także program inwestycyjny Hydrogen Eagle, który zakłada budowę hubów wodorowych w Polsce, Czechach i na Słowacji dla transportu zasilanego odnawialnymi źródłami energii oraz innowacyjnych instalacji przetwarzających odpady komunalne w zero- i niskoemisyjny wodór. Hydrogen Eagle pomyślnie przeszedł etap weryfikacji przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w konkursie na projekty z obszaru technologii i systemów wodorowych w ramach mechanizmu IPCEI i obecnie znajduje się na etapie notyfikacji pomocy publicznej przez Komisję Europejską.

Autor: PKN Orlen
Źródło: Redakcja
https://prawy.pl/

Komentarzy 13 do “PKN ORLEN inwestuje w pierwszą w Polsce lokomotywę na wodór!”

  1. Ogniwo wodorowe kupili w Kanadzie. Swojego nie mają.

  2. UZA said

    No tak, ale po co im w ogóle lokomotywy ? Skoro „rak” w postaci ludzkości ma być wytępiony, a niedobitki skoszarowane w obozach koncentracyjnych, to do transportu osobowego wystarczą zdalnie sterowane przez sztuczną inteligencję suki. Towarów też nie będzie się już przewozić w takich ilościach jak obecnie. Powiedzmy sobie szczerze, że to, co dotąd masowo przewożono w rozmaitych wagonach, było przeznaczone – bezpośrednio lub pośrednio – dla ludzi (węgiel, samochody, cement). A ludzi już prawie nie będzie. Jaki sens ma utrzymywanie w takiej sytuacji wielkiej infrastruktury – torów, wiaduktów, zwrotnic itp. ? Przyroda szybko się z tym wszystkim rozprawi…

  3. bronek said

    Tylko pochwalić – ale z entuzjazmem trzeba poczekać na końcowy efekt tego przedsięwzięcia.

  4. bardzo said

    Ogniwo paliwowe, znaczy się? Artykuł tego nie wyjaśnia.

    P.S. To lokomotywa ma udźwig? (uczymy się całe życie).

  5. NC said

    Wodór w stanie wolnym na Ziemi nie istnieje. Na całodobowe potrzeby tej lokomotywy – czyli 170 kg wodoru – trzeba dokonać elektrolizy 1530 kg wody, co wymaga 76.5 GWh energii elektrycznej uzyskanej prawdopodobnie ze spalania węgla, a to rzecz jasna uwalnia CO2 do atmosfery. Gdzie tu „czysta ekologia”?

  6. bardzo said

    Tu nie chodzi o ekologię tylko o wydajność, czyli o pieniądze. Koszty eksploatacji znaczy się.
    Oczywiście jeśli mówimy o ogniwie paliwowym.

  7. AlexSailor said

    Z całym tym ekologizmem będzie jak z komunizmem.
    Niespodziewanie, na skutek bankructwa, ktoś powie odwołujemy, odwołujemy.
    Pozostaną wraki wiatraków, samochodów elektrycznych, paneli słonecznych, stacji ładowania, i kupę innych bzdur.
    Chiny i inne państwa budują elektrownie węglowe, nikt się nie przejmuje, a UE opanowana przez obca agenturę,
    rządzona przez agenturę wpływu, pospolitych złodziei, oraz idiotów, pogrąża się w oparach absurdu.

  8. Olo said

    Na stacjach Orlenu tylko sram, bo bojkotuje wszystko co poliniackie i ulepione paskudnymi łapami kaczystowskiego żydobanderyzmu.

  9. Antares said

    #Olo
    „Na stacjach Orlenu tylko sram….”

    Głupia gadka.
    To olewajmy wszystkie polskie firmy, kupujmy obce towary, tankujemy na zagranicznych stacjach a na naszych tylko srajmy, a potem płaczmy ze wspomagamy obcy biznes.
    Orlen ma siedzibę w Polsce i tu płaci podatki niezależnie czy u władzy pisdzielec czy peowiec czy inny wuj.

    ———-
    Słusznie.
    Admin

  10. Lily said

    O.TRZECIA R.P, mowia, ze

    „To RYNEK ZBYTU DLA ZACHODNIEGO

    KAPITALU i KRAJ TANIEJ SILY ROBOCZEJ.

    KRAJ LUMPEKSOW. KRAJ KANTOROW.

    KRAJ PARA-BANKOW i CHWILOWEK.

    KRAJ BEZNADZIEJNEJ OPIEKI

    MEDYCZNEJ i SOCJALNEJ”.

    BIEDE TRZEBA PRODUKOWAC.
    Dlaczego ?. BO BOGATY NIE DA
    ZAROBIC BOGATEMU.

    Polska-po upadku PRL
    MA ZA TO B.DUZO MILIONEROW.
    JAK INFORMOWALY ZACH. MEDIA.

    „CO TYDZIEN, w POLSCE PRZYBYWA
    2 tysiace (2000) NOWYCH MILIONEROW”.

    BO SKORO „PRZYBYWA”,oznaczalo
    TO,ze przedtem NIMI NIE BYLI.”
    Nazywani potocznie.”Nowobogackimi”.

  11. Anteas said

    „PKN ORLEN inwestuje w pierwszą w Polsce lokomotywę na wodór!”
    No bo na ropę ich nie stać.

    Lily
    „CO TYDZIEN, w POLSCE PRZYBYWA
    2 tysiace (2000) NOWYCH MILIONEROW”
    Ja pamiętam jak w Polsce byli sami milionerzy, a chleb kosztował kilka tysięcy.

  12. Shia (Advocatus Diabolicus) said

    Panowie, ale wiecie, ze ta lokomotywa to Sm42? Tam nie ma nic nowego. To tak jakby do samolotu IL-18 zamontowac silniki odrzutowe…

  13. Boydar said

    SM42 to urządzenie prawie genialne, myśl polskich inżynierów i idealnie dostosowane do polskich potrzeb i warunków.

    Jeżeli już porównywać (czy przywoływać) to raczej na wzór EPA42 (też zresztą pochodna esemki). Tylko „w owym czasie” nie było praktycznego dostępu do dobrych (wydajnych) akumulatorów i projekt zdechł był po pierwszych próbach eksploatacyjnych.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: