Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Boydar o Wolne tematy (23 – …
    Greg o Wolne tematy (23 – …
    Marucha o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    leśnik o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    revers o Wolne tematy (23 – …
    Głodomor o Wolne tematy (23 – …
    Ale dlaczego? o 1984 spóźni się 40 lat (2…
    osoba prywatna o Wolne tematy (23 – …
    Krzysztof M o Męczeństwo Mikołaja II punktem…
    Sudbina Srba o Pamiętajmy o losie Serbów
    Listwa o Wolne tematy (23 – …
    Boydar o Wolne tematy (23 – …
    UZA o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    Liwiusz o Putin i putinizacja
    Marucha o 1984 spóźni się 40 lat (2…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Kanał dla kajaków?

Posted by Marucha w dniu 2022-09-15 (Czwartek)

W sobotę, 17 września, wielkie otwarcie przekopu Mierzei Wiślanej. Ta duża i kosztowna inwestycja, jak wiele innych wcześniejszych typu elektrownia Ostrołęka, lotnisko w Radomiu, czy Centralny Port Komunikacyjny, budziła i nadal budzi wiele kontrowersji.

O tym, ile kosztował jeden z ważniejszych projektów infrastrukturalnych rządu Prawa i Sprawiedliwości, aż nie chce się wspominać: suma wręcz kosmiczna – ok. 1 mld 984 mln zł. co odpowiada kosztowi budowy ok. 40 km dróg szybkiego ruchu.

Nowa droga wodna przez Mierzeję Wiślaną ma według polskich władz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Morza Bałtyckiego z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Zapytaliśmy warszawiaków, co o tym sądzą.
>https://odysee.com/@SputnikPolska:3/sondazkana%C5%82przezmierzejewislanacootymmyslapolacy:b

Jarosław Augustyniak

https://pl.sputniknews.com

Komentarze 93 do “Kanał dla kajaków?”

  1. Marucha said

    Poziom wypowiedzi ludzi nagabywanych przez dziennikarza – to dno.
    Pieprzą nie na temat, jąkają się, zero wiedzy, zero rozumu, chaos myślowy…

    Ale przynajmniej dowiedziałem się, że dzięki przekopowi Wisła uzyska dostęp do Atlantyku.

  2. ! said

    Augustyniak przeprowadził wywiad pod bramą psychiatryka.

    Najlepszy ten pierwszy debil: ymmm e e e em mmm eee yy yy eee tam będą pływać transatlantyki!

    U mnie w rowie melioracyjnym na polu też pływają. Tam jest 20 cm wody od dna.

    Co to PiS tym ludziom zrobiło z mózgu.

  3. adsenior said

    Drogo? To jak oceniać obciążenie naszego budżetu przybyszów zza wschodniej granicy, potomków bandytów dokonujących rzezi naszych RODAKÓW a obecnie nie zezwalających na godne pochowanie kości pomordowanych? Całym sercem popieram wykonanie przekopu.

    ————
    Ale po co on nam?
    Admin

  4. matirani said

    Wyglada ten artykul na rosyjska operacje propagandowa… a jakie beda wyniki w gospodarce makroregionu to zobaczymy za 3 lata. Oby byly dobre.

  5. zagobasum said

    Poniewaz nic się nie zmieniło i nadal unoszą się gęste opary absurdu, wkleję swój tekst z dnia wczorajszego: Od sameg początku propagandowej hucpy pt. przekop Mierzei pisałem, ze czasy Truso minęły ponad 1000 lat temu a ten kanalik za 2 miliardy ( + co namniej miliard rocznie na utrzymanie tej zabawki) nie nadaje sie do niczego innego, jak niewielkich i średniej wielkości jachtów, stateczków wycieczkowych i niewielkich barek… Parametry przekopu: droga wodna ( do portu a raczej byłego portu w Elblągu jeszcze brakuje co najmniej kilometra) głębokości 5 metrów ( pod warunkiem systematycznego pogłębiania/odmulania), czyli REALNIE dla jednostek o całkowitym zanurzeniu max. 4 metry. Dla przykładu: przeciętny prom samochodowy to minimum 6 metrów zanurzenia, „Dar Młodziezy 6 m, parowiec „Sołdek” ponad 5 metrów. Nawet najmniejszy ze statków wyprawy Kolumba, „Nińa” miałby problemy. A co w przypadku, gdy Zalew zamarznie do dna. To się juz zdarzało i to nie w jakiejś zamierzchłej przeszłości!.. Elbląg jest dobrze skomunikowany z Trójmiastem i powinien pełnić funkcję zaplecza dla zespołu portowego Gdańsk/Gdynia. Podobną hucpą jest tzw. cpk im. baranów kaczyńskiego!.. W byłej Polsce, w przewidywalnej przyszłości, jest tak naprawdę miejsce dla max. 5 lokalnych portów lotniczych: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Katowice i Rzeszów lub Lublin. I te obiekty powinny zostać połączone siecią szybkich kolei i wygodnych dróg! Po uruchomieniu Berlin – Brandenburg pod znakiem zapytania staje rentowność Wrocławia, Poznania, Szczecina o „wynalazkach” rodzaju Babimostu nie wspomnę.. Ale ciemny ludek woli wierzyć tej łajdackiej bandzie i bulić na kolejne „misie”!…

  6. Listwa said

    Dla kajaków i zagubionych pontonów. Jak można było coś takiego wydłubać w pięknym Helu? I to za 2 mld zł, no PoPis.

  7. bardzo said

    Przy wszystkich wadach tego projektu, chciałbym nieśmiało zauważyć, że przynajmniej szkoda ekologiczna będzie minimalna. Kilkaset lat temu Mierzei Wiślanej przecież nie było, a tylko ciąg piaszczystych wysepek rozdzielonych licznymi przesmykami wodnymi. Natomiast miejsce wysypywania piasku z kanału może stwarzać zakłócenia naturalnych prądów. Ale prawdopodobnie po kilku latach i tak się to rozmyje. Nawet tej sztucznej wyspie nie wróżę długiego żywota.

    A koszta wybudowania kanału poniosą ci, którzy będą chcieli pojechać na wczasy do Piasków i pięknej niegdyś Krynicy Morskiej. Załóżmy że rocznie przejedzie tam milion samochodów. Przejazd przez most wzwodzony średnio może kosztować powiedzmy 50 złotych polskich nowych. To daje 50 milionów. W dwadzieścia lat inwestycja powinna się zwrócić z samego myta. A dodać do tego opłaty od jednostek, powiedzmy od dziesięciu zet od kajaka, pontonu czy materaca, do 5000 zet za okręt wiozący węgiel do Elbląga z Australii. Ten giszeft się karkuluje. Pis ma ten, no, głowę na karku.

    A poza tym Ruscy się śmieją, a śmiech to zdrowie.

    Dobranoc Państwu.

  8. Józef Bizoń said

    Przekop Mierzei Wiślanej nie jest nowym pomysłem.

    „Za datę pierwszego pomysłu przekopania Mierzei Wiślanej podaje się rok 1577, kiedy to król Stefan Batory w związku z buntem Gdańska wyszedł z pomysłem przebicia Mierzei Wiślanej. W tym celu wysłał kasztelana wiślickiego Mikołaja Firleja wraz z sekretarzem królewskim Piotrem Kłoczowskim. Po obejrzeniu terenu wyznaczyli wieś Skowronki jako miejsce nadające się na przekop i budowę portu. Po zawarciu porozumienia z Gdańskiem, pomysł zarzucono[21].

    Również król Prus Fryderyk II Wielki rozważał budowę kanału, gdy po I rozbiorze Polski w 1772 roku Elbląg przyłączono do Prus, lecz Gdańsk pozostał przy Polsce. Król chciał, aby Elbląg stał się poważnym konkurentem miasta nad Motławą. Po jego śmierci w 1786 roku i po II rozbiorze w 1793 roku Gdańsk również przyłączono do Prus, a tym samym budowa kanału stała się bezcelowa[22].”

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_przez_Mierzej%C4%99_Wi%C5%9Blan%C4%85

    Czyżby zakładano, że Gdańsk ostatecznie przejdzie we władanie Niemiec.

  9. Peryskop said

    6 Listwa : Jak można było coś takiego wydłubać w pięknym Helu?

    A uprzedzałem, że peemanentne multinickowanie degeneruje czynności mózgu.

    ————-
    Uspokój się Pan, do diabła, z tym „multinickowaniem”.
    Co o tej przypadłości mówi niemiecka nowa medycyna?
    Admin

  10. lewarek.pl said

    Kanał przez mierzeję jest nam bardzo potrzebny. Przepłyną nim i zacumują na Zlewie Wiślanym amerykańskie lotniskowce i okręty podwodne. Wobec zbliżającej się wojny z Rosją – jak znalazł.

    ————-
    Zwłaszcza kajaki pancerne.
    Admin

  11. revers said

    Wlasnie powstaje morze martwe na Baltyku przez taka radosna tworczosc, i radosne wydawanie pieniedzy inwestycyjnych.

    https://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/zielony-wir-na-baltyku-szokujace-odkrycie-w-poblizu-zatoki-gdanskiej/dycv1xl?utm_source=facebook_extra&utm_medium=social&utm_campaign=allonet_social_48h&utm_term=autor_1&fbclid=IwAR2R3kY36L04rF_ZbRa5VozOOcnICCxJhvKGrgchLMI71aDH76R3kE60r70

    Powstal nawet zielony wir z alg w rejonie atiki Gdaskiej.

    A jeszcze niedawno z oczyszczalni sciekow Czajka spuszano do rzeki Wisly hurtownie nie oczszcone scieki Warszawy.

    Dodac o tego nalezy ostatnia toksynizacje, zatrucie rzeki Odry i komplet slawiadomej degraddacji niszczenia srodowiska wodnego morza Baltyckiego i jego glownych doplywow wodnych zapewniony

  12. adsenior said

    Po co ten sarkazm i wyśmiewanie, dla mnie to oznaka braku argumentów, działanie i głoszenie w stylu „nie bo nie”!

  13. zagobasum said

    Z wyjatkiem propagRandy dla ciemnego ludu NIC nie przemawia za tym kanalikiem! Ale 90% homo (rzekomo) sapiens polonensis to biomasa, niepotrafiąca dodac dwa do dwóch…

  14. Franz Maurer said

    sensu gospodarczego przekop/kanał za bardzo nie ma ale turystycznie bedzie to atrakcja, czy zawsze wszystko musi być do zarabiania ? sam tak popłynę zobaczyć jako ciekawostkę

  15. Piotr B. said

    To ja Wam Powiem do czego zostaly uzyte setki kilometrow kanalow w USA przez ostatnie 200 lat i nadal sa uzywane.Kanaly uzyteczne to te ktore maja 10 stop glebokosci (okolo 3 m).Wwozony jest nimi glownie kruszec i piasek potrzebny miastom do budowy,drog,mostow i fundamentow.Kazde miasto do ktorego dochodzil kanal mialo tansze produkty niezbedne do budowy .A o ile tansze?Chyba nawet dzisiaj jest to 10 krorna przebitka porownujac do transportu kolowego.Dajcie sobie siana z tymi kajakami i pontonami, bo Wam opisze fakt z przed 2 lat….jak przeprowadzalem jednostke plywajaca z Chicago do Nowego Jorku,przebitka byla wlasnie taka jak opisalem wyzej.Milego dnia zycze.

  16. Jabo said

    ad.12 Szanowny Adseniorze, , proszę więc, siłą argumentów na tak, zmiażdżyć oponentów, którzy głoszą „nie, bo nie”. Na razie, to Pan tylko wyznał miłość do kanału, a miłość jak to miłość, racjonalnych argumentów nie potrzebuje. Wolno Panu. Proszę jednak nie czynić zarzutów tym, którzy maja inne zdanie.

  17. Marucha said

    Re 12:
    Jakim cudem, bywając w gajówce, nie dostrzegł Pan żadnych argumentów przeciwko budowie tego zbędnego kanaliku przez Mierzeję Wiślaną? Przecież było ich PEŁNO.

  18. Listwa said

    @ 7 Bardzo said

    50 zł za przejechanie się mostem, to na pewno miliony będą się pchały.

    @ 15 Piotr B. said
    To czekamy na te tańsze drogi i mosty

    @ 14 Franz Maurer said

    Sensem turystycznym był nienaruszony krajobraz i ukształtowanie Helu. Co to za atrakcja przejechanie sie po moście, mając tyle mostów w Polsce ?
    ————
    chciałbym przypomnieć zwolennikom, że pisiory uzasadniali te dłubanie w Helu niby wielkimi możliwościami rozwojowymi głównie Elbląga. Nawet podobno odkryli ogromne złoża bursztynu , które miały ponoć zwrócić inwestycje.

    A to co zrobili to tylko prężenie się przeciw Rosji, no i na początku przekop miał kosztować chyba 400 mln zł. Potem najwyraźniej długość przekopu zwiększyła się do 2 mld.

    Panowie zwolennicy, nie ma co płakać, tylko trza wsiadać na kajaki i pontony ipływać.

  19. Listwa said

    @ 9 Peryskop said

    Potem się dziwisz że mają cię za przygłupa.

  20. Peryskop said

    GNM milczy nt multi-nickowania.

    29 re 6 via 9
    Listewko czy miałeś na myśli hel gaz rozweselający ?

    Re 9

    Nt multi-nickowania GNM milczy.

    Ale Robert Epstein podał ciekawostki, które powinny skłaniać do poważnych reflexji :

    https://marucha.wordpress.com/2022/09/15/google-dyktatura-jakiej-swiat-jeszcze-nie-widzial/#comment-1027534

  21. matirani said

    …Po przebudowie do portu w Elblągu będą mogły wpływać statki wycieczkowe oraz małe statki wielozadaniowe o długości 100 metrów, szerokości do 20 metrów oraz zanurzeniu 4,5 metra. Z toru wodnego skorzystają m.in. jednostki o nośności do 5 tys. ton, przewożące produkty rolne, drewno, zboże, nawozy czy materiały budowlane….
    …Mierzeja wiślana przekop – po co?
    Nie jest to pomysł nowy. Po II wojnie światowej Zalew Wiślany został podzielony między Polskę a ZSRR. Jedyne, bezpośrednie przejście z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską – Cieśnina Pilawska, znalazło się w rękach sowieckich. ZSRR nie udostępniał praktycznie nigdy, cieśniny dla swobodnej żeglugi. Granica przebiegająca mniej więcej środkiem akwenu, odcięła polskie porty nad Zalewem Wiślanym, Frombork, Tolkmicko, Krynicę Morską a także Elbląg, od dostępu do morza….
    …Już pod koniec lat 40 zespół prof. Tadeusza Jednorała przygotowywał wstępne koncepcje inwestycji na Mierzei Wiślanej (w czasach wczesnego PRL właściwie nierealne).
    Przekop Mierzei wrócił w latach 90 XX w. głównie w Elblągu. To w tym mieście był „od zawsze” upatrywany jako najważniejsza inwestycja mająca dźwignąć miasto do roli gospodarczego lidera regionu i kolejnego, polskiego portu morskiego. Droga do tego marzenia wiedzie przez Mierzeję Wiślaną i tory wodne na Zalewie Wiślanym….
    …Przez przekop na mierzei do Elbląga będą mogły pływać barki z kontenerami, mniejsze statki, zestawy z pchaczami.
    – Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną pozwoli na wzrost tonażu dostarczanego drogą wodną do portu w Elblągu. Obecnie potencjał przeładunkowy wynosi od 1 mln do 1,5 mln ton towarów rocznie. Po realizacji tej strategicznej dla nas inwestycji przeładunki wzrosną trzykrotnie…
    …Do tej pory na przepłynięcie przez Cieśninę Piławską m.in. polskie jednostki musiały każdorazowo uzyskiwać zgodę Rosji. Po wybudowaniu kanału przez Mierzeję Wiślaną nie będą musiały tego robić. Dzięki przekopowi skróci się też droga jednostek płynących z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany. Prezydent Elbląga podkreślił, że od ponad 30 lat miasto dążyło do przekopu przez Mierzeję Wiślaną….
    ( cytaty z Dziennik Baltycki i wPolityce )

  22. matirani said

    Kazda inwestycja kosztuje i daje wyniki. Znamy juz koszty, trzeba poczekac na wyniki przez pare lat, w tej chwili nie ma danych aby je ocenic. Natomiast juz wiadomo, ze wiekszosc zeglugi do Elblaga i okolic nie bedzie przeplywala przez obce wody terytorialne. Wiadomo równiez, ze bedzie krócej i szybciej. Reszte pokaze czas.

  23. Listwa said

    @ 20 matirani said

    Szerokość i głębokość tego rowu za 2 mld zł mówi bardzo dużo.

  24. Ad. 10

    1. Inwestycja, której głównym celem ma być poprawa bezpieczeństwa Polski

    Zapytajmy więc…

    2. Wojskowi pytają: jakie okręty Marynarki Wojennej RP będą mogły bezpiecznie przejść przekopem Mierzei Wiślanej i skierować do portu w Elblągu? Otóż okazuje się, że głębokość toru wodnego w miejscu przekopu będzie wynosić 4 metry. Czyli bezpiecznie przechodzić przez niego będą mogły tylko jednostki o zanurzeniu do 3 metrów. Dla porównania polskie fregaty, takie jak ORP Kościuszko, mają zanurzenie około 6 metrów. Nie przecisną się więc przez kanał, podobnie jak patrolowiec ORP Ślązak (zanurzenie 4,5 metra), holowniki (zanurzenie 3,7 metra), a nawet… kutry rakietowe (zanurzenie ponad 3 metry). Może ewentualnie przeszłyby niszczyciele min Kormoran o trzymetrowym zanurzeniu.

    „Jeżeli chodzi o zdolność do przejścia torem wodnym innych jednostek ze składu sił Marynarki Wojennej, to pozostają jedynie mniejsze jednostki pomocnicze, kutry hydrograficzne i motorówki”

    …piszą w swoich wnioskach eksperci.

    3. dla jakich okrętów Marynarki Wojennej RP istnieje już przygotowana do wykorzystania w Elblągu infrastruktura portowa? Otóż „IV port RP” nie ma żadnej, nawet szczątkowej takiej infrastruktury. Trzeba byłoby więc zbudować w Elblągu od podstaw port wojenny. „Dlaczego musimy ponosić nakłady finansowe na budowę portu wojennego, kiedy posiadamy gotowy do wykorzystania port wojenny w Helu?”, pytają autorzy ekspertyzy.

    4. W przypadku przekopu jedno uderzenie rakietą w statek przepływający akurat przez kanał może go zablokować na amen i unieruchomić okręty z Elbląga.

    ————–

    Komentarz wart zauważenia:

    „Zabawne czytać samych fachowców od żeglugi którzy nie znają pojęcia rezerwy nawigacyjnej ale oczywiście wiedza ze np. głębokość razy 2. rozumiem ze efekt płytkowodzia także wzięli pod uwagę i w ich opinii tylko kajak będzie wstanie przepłynąć- polecam wgranie programu darmowego pseudo ECDISA OpenCPN zaciagnicie mapy morskie rejonu o którym mówicie i sprawdźcie tory podejściowe do niektórych portów … Daruje wam liczenie zmian pływów syzygijne i kwadraturowe- na Bałtyku to kilka cm ale poprawka na gęstość wody bo na zalewie nie jest to 1,025 też bym wziął pod uwagę….. No ale ja się nie znam tu sami fachowcy się wypowiadają….. robiłem w życiu sporo tras i to wszystko liczyłem takie mało istotne rzeczy ale tu są widzę lepsi”

    ————–

    Całość: https://bezprawnik.pl/wojskowi-o-przekopie-mierzei-wislanej/

    PS. „Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.” – https://www.gospodarkamorska.pl/kanal-zeglugowy-przez-mierzeje-dostepny-dla-jednostek-od-18-wrzesnia-66400

    PS2. W sobotę 17 września uruchomiony zostanie Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Według nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” planowano transport barki z węglem. Na przeszkodzie stanęły jednak trudności ze znalezieniem kapitana, który nie obawiałby się ugrzęźnięcia na mieliźnie.https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/news-barki-z-weglem-nie-bedzie-tylko-oficjele-na-otwarciu-kanalu-,nId,6280727#crp_state=1

  25. fx27 said

    Według mnie ten przekop posłuży do okradania kraju, czyli wywożenia kopalin z przesmyku suwalskiego. Rozlokowanie baz „tzw. przyjaciół zza wielkiego jeziora” jest bardzo wymowne.

  26. matirani said

    Kanał umożliwi dostęp do Elbląga statkom morskim o długości 100 metrów (lub 180 m – zestaw barek), szerokości 20 metrów[10] i zanurzeniu 4,5 metra[8][11]. Największa szerokość kanału na jego początku i końcu wynosi 120 m ( z Wiki )
    Elbag to port rzeczny, wiec wielkosc statków jakie do jego portu moga zawijac jest ograniczona.

    Jak pisali panowie Józef i Bardzo, to kanaly sa starymi pomyslami oraz sa motorami rozwoju. W makrogospodarce jednym z kluczy jest transport. Transport wodny jest najtanszy, potem idzie kolej. Drogowy jest juz duzo drozszy, lotniczy bardzo dorgi a najdrozsze sa konie, woly i ludzkie grzbiety.
    Jesli sie przeanalizuje rozwój gospodarczy róznych miejsc na Swiecie, to najwiekszy byl zawsze tam, gdzie byly rzeki, jeziora lub przyjazne zatoki. Uogólniajac – zeglowne szlaki wodne sa priorytetowe dla gospodarki.
    Przy okazji polecam analize przyczyn niskiego rozwoju Afryki:

    https://www.minds.com/newsfeed/1413318529750405126

  27. bardzo said

    @ 7 Bardzo said

    50 zł za przejechanie się mostem, to na pewno miliony będą się pchały.

    Właśnie.

    Chociaż z drugiej strony… Polak kupuje za ciężkie pieniądze rzeczy zupełnie niepotrzebne, np. oledowy telewizor 75 cali więc za dojazd na wakacje do atrakcyjnej miejscowości zapłaci nawet stówę. A jeśli chodzi o okręty to w przeliczeniu na kilogram dostarczonego węgla, kwota będzie niezauważalna. Nabywca zapłaci.

    Tera poważniej. Przedsięwzięcie jest niedoskonałe z punktu widzenia politycznego i w obecnej sytuacji finansowej ekonomicznego. Cywilizowany kraj po prostu dogadałby się z ruskimi (cojogodom) i zaoszczędził półtora miliarda. Prąd, który usypał Mierzeję i półwysep Helski spowoduje jeszcze dodatkowe koszta utrzymania ujścia kanału w stanie zdatnym do żeglugi.

    A myto i tak można pobierać, nawet bez obecności mostu.

    Zauważmy, że zwykle spełniają się najczarniejsze scenariusze.

  28. matirani said

    Do 27. Beda oplaty za przejazdy mostami nad sluza? A jesli beda, to jakie dokladnie? ( sa dwa mosty, jeden po kazdej stronie sluzy, wiec zawsze jeden jest otwarty dla ruchu.

  29. Łolfensztajn said

    Byłem, widziałem, przepędzili nas z naszym jachtem 7m… To co jest tam spaprane to fakt, że ta przeprawa mogłaby być atrakcją dla żeglarzy z całego basenu Bałtyku i można by na tym zarobić. Ale o tym żaden geniusz nie pomyślał – brak portu nawet dla małych jednostek, brak miejsca do zacumowania, tawerny brak, nawet kibla nie ma. Ale bosmanat jest i jest kilka posad dla swoich ziomków. Tragedia zaprojektowana przez ignorantów ku czci karła na kaczych łapach i niestety za nasze pieniądze. Jutro otwarcie i zebrała się nas ekipa 200 jachtów, które chcą przepłynąć tryumfalną kawalkadą ale… Nie puszczają. Zakaz. Przepłynie tylko kaczy wódz wraz ze świtą. A ludzie czartery pozamawiali na ten weekend… Może będzie blokada – się zobaczy… Jutro sądny dzień.

  30. Tafor said

    baza Marynarki Wojennej na tak małym akwenie i niebezpiecznym dla okrętów akwenie ? Kogoś tu mocno powaliło.Nic im nie mówi przykład zatopionego Wichra i Gryfa w pierwszych dniach 2 wojny ? Przecież to cele jak na talerzu dla ich wyimagowanego wroga.

  31. matirani said

    Do 29. Nie mów hop zanim nie skoczysz, nie zamawiaj czarteru (?) zanim bedzie wiadomo, ze wszystko jest gotowe.

  32. Listwa said

    @ 26 matirani said

    Albo statkom morskim albo szerokości 20 metrów i zanurzeniu 4,5 metra, w praktyce max 19m i 3m.

    @ 27 Bardzo

    „spowoduje jeszcze dodatkowe koszta utrzymania ujścia kanału w stanie zdatnym do żeglugi.”
    – oni już teraz zapowiadają, że prace będą kontynuowane nadal, przynajmniej prze rok, pogłębianie akwenu, chyba rozbudowa poru w Elblągu itd.
    Czyli 2mld zł +++

  33. Listwa said

    @ 29 Łolfensztajn said

    Jak już robić przekop to robić. To co zrobili to zabawa w wyciąganie pieniędzy.
    Poza tym statek morski obecnie i tak musi zostać wyładowany w porcie północnym, a dalej transport drogowy albo towar na pontony. Niech pokażą teraz ten zamierzony rozwój Elbąga.

  34. Listwa said

    @ 31 matirani said

    Matirani zachwycił się propagandą i nocnymi zdjeciami z drona.

  35. Listwa said

    @ 28 matirani said
    Co to za pytanie? nie będą. A jeśli miałyby być, to po co ten przekop za 2 mld?
    Postawić atrakcyjny most i sprzedawać bilety chętnym, jak na karuzelę.

  36. Łolfensztajn said

    @ Listwa said

    Tak, masz rację. To było wyssanie kasy z budżetu dla pociotków i znajomych królika. A Elbląg nie chce tej inwestycji. Ten port jest za mały i już pęka w szwach. Najlepsze, pomijając ten ostatni 1km nadal nie ogarnięty pod kątem pogłębienia to fakt, że po drodze jest most pontonowy zamknięty na trzy spusty jeśli wieje powyżej 3,5. Znam Zalew Wiślany trochę i to od początku nie miało sensu. Tam często wieje, a z racji specyfiki akwenu powstają wysokie fale. Wtedy nawet jednostka, która ma niecałe 3m zanurzenia nie jest bezpieczna na 4m głębokim torze wodnym…

    Ale inwestycja miałaby sens (jestem przekonany, że dałoby się to zrobić za mniej niż połowę wydanej kwoty) gdyby była nastawiona też na turystykę. Mnóstwo żeglarzy przypłynęło by to zobaczyć, nagle Zalew Wiślany mógłby odżyć turystycznie. Tym bardziej, że rozbudowuje się właśnie port w Krynicy Morskiej i inne okoliczne mariny. W Tolkmicku też coś się dzieje ale tam nie popłynęliśmy bo zamknięty dla turystyki.

    Mogłoby być haj lajf i duża atrakcja turystyczna bo teraz na zlew można tylko dopłynąć Martwą Wisłą i kanałami. To nie dla każdego i większość pełnomorskich jachtów turystycznych nie przejdzie. A jakby można było dostać się nad zalew bezpośredni od Bałtyku? Byłoby szałowo. Ale… Nikt o tym nie pomyślał!! Dlaczego? Przecież każdy chciałby spędzić tam noc, obejrzeć konstrukcję, zrobić zdjęcia, a potem zabalować w tawernie… Ja bym w każdym razie chciał 🙂

    A tam nic! Zero! Nikt tego nie wziął pod uwagę. Nie ma gdzie przycumować i z wody obiekt jest niedostępny do zwiedzania. Bzdura totalna. Cała infrastruktura (lub raczej jej brak) nastawiona jest na przeprawy transatlantyków, które przecież tam pływać nie będą i nie mogą. I barek, które nie mają co ze sobą zrobić po przekroczeniu śluzy… Brawo!!

    Ja mogę tak długo narzekać… Widziałem z bliska tą nową wyspę co ją tam próbują ogarnąć na środku zalewu. No k… ja pier…. Po co to komu??? Bangladesz kupiłby ten piach w cenie węgla!

  37. Łolfensztajn said

    Zobaczcie jak to wygląda z drona. Zero towarzyszącej infrastruktury. Kto to projektował i dlaczego tak??

  38. matirani said

    Pozyjemy to zobaczymy. Kanal przez Mierzeje jest zrobiony, inauguracja jutro, zobaczymy za rok jakie beda pierwsze wyniki gospodarcze dla regionu. Krytykowac latwo, budowac trudno.

  39. Józef Bizoń said

    Pyskacz listwa na wszystkim się zna.
    Skoro na wszystkim,
    to znaczy na niczym.

  40. bardzo said

    Pan uważa, panie Lofensztajn, żeby po drodze na Kaczorka (nomenomen) nie najechać. Chyba jeszcze tam jest ten Kaczorek przy wyjściu na Zalew?

  41. Kle.men. Te said

    Szanowni goscie.
    Kanal elblaski bedzie sluzyl do wyworzenia rudy metali tytantu po zajeciu rejonu suwalskiego przez wrogie sily Anglo masonskie Czytaj slugusow diabla.
    Na pewno sa tez inne rzeczy do wywozenia I do dostarczania. Moze bron dla strong walczacych w tym rejonie.
    Beda wozic w nocy tak jak wywoza Kamien z kamieniolomow w niedziele w nocy. Z Panem Bogiem.

  42. Enya said

    Ten dziennikarz sondujący banały jakieś klepie. Dlaczego za 400 lat? Kto to obliczył? To jest inwestycja w infrastrukturę naszego kraju. Zawsze są plusy. Oddzielam takie rzeczy od polityki.

  43. Re: 42 Enya…
    A moze zapytam: „Kiedy wreszcie zaczniemy sie bogacic???”…, bo q..rwa z tymi „plusami” jakos nie wychodzi…
    ================
    jasiek z toronto

  44. Ad. 43

    A moze zapytam: „Kiedy wreszcie zaczniemy sie bogacic???

    Właśnie na przywiązaniu Polaków do tego pytania zbudowano „potęgę przemysłu polskiego” po 1989. 🙂 🙂 Zbudowano ją na tym, że Polacy wierzyli w obiecanki…

    Jak już niedawno pisałem: To nie jest kryzys ekonomiczny, ani polityczny. To jest kryzys moralności

  45. Anucha said

    Ad:43
    Panie Jaśku bogaci to już byliśmy.
    Następny kanał będzie dłuższy i głębszy i powstanie taką metodą jak Białomorski.
    Będą kopać Szczepany i urki nie szczepione.

  46. Re: 45 Anucha
    Ten „kanal” bedzie bardzo bolesny w ktorym sie znalezlismy na wlasne zyczenie…, ale nie az tak tragiczny… Wylowi „wlasciwych plywakow”…
    ==================
    jasiek z toronto

  47. Enya said

    Panie Janku, jeszcze kanału nie otwarto, a już są piewcy jego deficytowości. Jaki to ma sens?
    Nikt nam niczego za darmo do woreczka nie dosypie. Wszystko osiągamy ciężką pracą, w naszym prywatnym życiu też. PiS za nepotyzm – pod sąd, za zasadnicze błędy w polityce zagranicznej też. Ale akurat kanału bym się nie czepiała. To jest inwestycja.

  48. Re: 47 Enya
    Alez nie „czepiam” sie kanalu jako inwestycji materialnej…
    ================
    jasiek z toronto

  49. Ad. 47

    To jest inwestycja.

    To nie jest żadna tam inwestycja, tylko gigantyczne marnotrawstwo.

    Lubi pani wyrzucać pieniądze w błoto?

  50. Enya said

    Nie będę powtarzać argumentów merytorycznych, tutaj już padły.
    Nie sadzę na pewno, że pieniądze wydane na poprawę transportu rzecznego są wyrzucone w błoto.
    A z inwestycjami jest tak zawsze, potrzeb inwestycyjnych jest więcej niż pieniędzy. I zawsze trzeba dokonać jakiegoś wyboru, zawsze są dylematy, potem żale i pretensje. Bo to zrobili, a należało coś innego. I każdy to wartościuje wg własnych kryteriów.
    Proszę spojrzeć na rewitalizację dworców kolejowych, na poziom dzisiejszego transportu kolejowego. Pozostaje jeszcze wiele do życzenia, ale w porównaniu z latami 80. zmiana jest ogromna, a dla nas pasażerów – wygoda. A mówiono, po co komu te pociągi, te dworce, stacje. Tylko dzisiaj wielu Polaków na samochód nie stać i korzystają właśnie z transportu publicznego.

  51. ! said

    Przecież po tym gównie nic dużego nie popłynie. To propaganda fanatyków PiS. Wyrzucono pieniądze podatników w błoto, żeby można było uprawiać w TVP propagandę postępu,a tępy do całości naród to kupi. Każdy kretyn co się cieszy z tego szamba jest pod wpływem indoktrynacji kaczora żoliborskiego. Jedna nadzieja, że może kiedyś zabłądzi tam miesięcznica smoleńska albo pielgrzymka toruńska i się utopią.

  52. Marucha said

    Gdyby to od początku nazwano kanałem dla żaglówek i kajaków o znaczeniu turystyczno-krajoznawczym i gdyby wyasygnowano odpowiednie do tego środki (nie 2 miliardy!), to byłby pewnie w tym jakiś sens.

    Ale przecież otwarcie mówiono, że jest to inwestycja antyrosyjska… choć. o ile wiem, Rosjanie nigdy nie robili żadnych wstrętów, gdy Polacy chcieli przepłynąć przez Cieśninę Pilawską.
    A kapitanowie statków nie chcą płynąć kanałem.

  53. Ad. 52

    KPZR padła, bo nie miała kadr. PZPR padła, bo nie miała kadr. Historia się powtórzy także dziś.

    Patrzę w TV na mizerię tego „otwarcia”. Tylko kasztanki brakuje.

  54. Piotr B. said

    Pan Gajowy widac nigdy nie przeplywal obok rosyjskich lluf i nigdy we mgle nie syszal szczeku zaladowywania KOMORY.No i” radosnego okrzyku „kuda i siuda.Ja kilka razy myslalem ze juz po nas.
    Milego dnia zycze.

    ————–
    Fakt, nie przepływałem.
    Ale obawiam się, że i tak jest już po nas.
    Admin

  55. Ad. 54

    Pan Gajowy widac nigdy nie przeplywal obok rosyjskich lluf i nigdy we mgle nie syszal szczeku zaladowywania KOMORY.No i” radosnego okrzyku „kuda i siuda.

    Trzeba było im pomachać przyjaźnie. Oni sprawdzali wielkość jaj. 🙂

  56. Listwa said

    @ 39 Józef Bizoń said

    Po kiego tępy solidaruchu wystawiasz jęzor? Dla oceny tego rowu nie ma znaczenia, czy ja się znam czy nie. Tak was wyszkoli amerykańscy pijarowcy, że umiecie oszukiwac ludzi i to nazywacie polityką.

    Jesteście do wywalenia tylko nie wiadomo gdzie , bo smietnika szkoda.

  57. Listwa said

    jak czytam zwolenników tego rowu to słabo się robi.
    Najpierw trzeba stwierdzić że tym przekopem dokonano szkód przyrodniczo – turystycznych. I od tego trzeba zacząć bilans.

    Gdyby chciano dokonać inwestycji to powinni zająć się na poważnie Odrą i ją uczynić spławną jak nalezy.
    Teraz uzyskano tylko to , że jachty z Bałtyku będą mogły wpłynąć tym rowem do Elbląga. Nawet żeby kajakami popływać po zalewie , to ten rowek potrzebny nie jest.

    Tego przekopu nie da się porównać z inwestycja w koleje i drogi, ani tym uzasadniac.

    Wielkość jednostek ograniczona jest szerokością rowu i jego głębokością oraz wysokością mostu nad lustrem wody.

    Stąd, gdy dopłynie do Polski statek dalekomorski, to musi on zostać rozładowany w porcie północnym. Podobnie jest w kierunku przeciwnym, każdy statek i tak musi zostać załadowany w porcie północnym. A że z Elbląga do portu północnego jest tak blisko, to nie opłaca sie nic rozładowywać w Elblągu. Ani też rozładowywać w Gdańsku na pontony, żeby przepłynac do Elbląga i tam dopiero przeładowac powtórnie na transport drgowy lub kolejnowy.
    Tak w skórcie. Bo czejają inne tematy jak głębokość dojścia do Elbląga.

    Jak ktoś che udowodnić że to inwestycja i to opłacalna to prosze bardzo.
    Jest też pytanei co tak drogo to wyszło i dlaczego tak drożało. Bizoń spytaj kolegów.

  58. Listwa said

    @ 52 Marucha said

    Te kłamczuchy i pijarowcy co oszukiwanie narodu za poklepywanie po pleckach nazywają polityką, na początku mówili, ze Rosja robi problemy z przepływem statków na zalew i Elblaga. Że nie chce dawać pozwolenia a potem że długo trzeba czekać. Ale tam żadne statki nie pływały. Nawet dziś po wykopaniu rowu, do Elblaga nic nie dopłynie. Potem opowiadali że Rosje upokorzą, a na końcu będzie niesamowity rozwój regionu.

    Dziś kłapią że otwarciem tego rowka przełamali dominację Rosji w regionie.
    Pajace z PoPis w to wierzą.
    Tak chora inwestycja że szok.

  59. ruler said

    Przeczytałem ok 20 komentarzy i nie mam ochoty na więcej. Wygląda na to, że piszą ludzie nie rozróżniający Helu od Mierzei. Analfabetyzm spraw morskich w Polsce, doprowadził do tego, że funkcjonujące miasto portowe ze stocznią z filiami w Gdańsku, Królewcu i Pilawie i mające rozwiniętą gospodarkę morską, zostało sprowadzone do statusu kilku wsi połączonych liniami tramwajowymi. U nikogo nie zaświtała refleksja, że ponad 70 lat separacji od świata żeglugi, doprowadzi do zaniku funkcji gospodarczych, zablokuje rozwój i nadążanie za postępem. Naigrywanie się z obecnego statusu miasta i jego okolic, które na morskich tradycjach budowało swój rozwój od początku swego istnienia w XIII wieku dowodzi, że ignorancja może się swobodnie rozwijać. Nawiasem mówiąc, Ukraina jest już z przygotowana do inwestowania w tym miejscu, bo Polakom jak widać do niczego to nie potrzebne, poza głupimi żartami. Jeszcze tylko kilka słów od fachowca https://www.youtube.com/watch?v=kC3bmW27vsI

  60. matirani said

    Do 59 – Ruler.
    Dzieki za reportaz ( Przepłyną tylko kajaki i żaglówki? Szyper obala mity dot. kanału na Mierzei Wiślanej ).

    Transport wodny jest podstawa rozwoju gospodarki. Dzieki inwestycjom w kanaly, porty i sluzy gospodarka bedzie mogla sie rozwijac. W krótkim czasie ludzie i firmy skorzystaja z mozliwosci i rozwina dzialalnoec albo poprawia rentownsc.

    ————-
    O jakim transporcie tym kanałem Pan mówi? Chrustu?
    Admin

  61. Listwa said

    @ 59 ruler said
    Fachowiec jak napisze to od razu widać. I to jaki wybredny się znalazł, po 20 nie ma ochoty na więcej.

    Wykopany rowek może jedynie poprawić nieco sprawę pod względem turystycznym, o tyle, o ile będą tam wpływały jachty.

    O jakiej „gospodarkę morską”, o jakich „funkcji gospodarczych” i „nadążanie za postępem” masz na myśli?

    Te obszary (w co wlicza sie także Hel) to były juz tereny turystyczne na których można inwestować i prowadzic tego typu gospodarkę, ale fachowcy tacy jak ty mówią ogólniakami o czymś więcej. Czyli o czym?

    „Nawiasem mówiąc, Ukraina jest już z przygotowana do inwestowania w tym miejscu, bo Polakom jak widać do niczego to nie potrzebne, poza głupimi żartami”

    – a czemu wy fachowcy nie zainwestujecie tylko zbudowaliście rowek ukraińcom?

    Jednym słowem ogólniki, ogólniki i ogólniki. A jeśli ktoś chciałby teraz zbudować port w Elblągu i uczynić z niego port gospodarki morskiej to i tak wykopany rowek pozostanie nieistotny.

  62. Ludzie jak to ludzie… Zapomną po co to było…

  63. matirani said

    Do 50 Enya – zgoda. Dodam, ze inwestycje daja mozliwosci, których by na pewno nie bylo, gdyby nie te inwestycje. Budowa Mierzei to niejako warunek konieczny. Teraz jeszcze troche czasu, poglebi sie tor i kanal, zmodernizuje port w Elblagu, ponaprawia kanaly zeglugi sródladowej w okolicy i beda widoczne zyski makroregionalne. Wydaje sie to pewne na podstawie historii rozwoju transportu wodnego.

  64. ruler said

    @ 61 Listwa said
    a czemu wy fachowcy nie zainwestujecie tylko zbudowaliście rowek ukraińcom?
    sprawa jest znana od dawna http://www.maritime.com.pl/newsletter/indexm.php?id_term=43958 tylko ignoranci maja inne zajęcia niż sprawdzić o czym piszą

  65. Listwa said

    @ 63 matirani said

    Matirani, może napisz do Dudu, bo jakoś odbiega od twojej wizji:

    – To inwestycja, która – po pierwsze – wzmacnia suwerenność Rzeczypospolitej, bo to jest jej najważniejsza rola; byśmy nie musieli pytać naszych sąsiadów, czy możemy wpłynąć na wody Zalewu Wiślanego, na nasze wody terytorialne, czy możemy dostać się do portu w Elblągu. Po drugie – by ożywić handlowo cały region elbląski, część Pomorza, Warmii i Mazur, by mogły tu wpływać statki, by Elbląg z powrotem odżył jako port, a także by poprawić możliwości ruchu turystycznego. Po to realizowana jest ta wielka inwestycja.

    https://www.fronda.pl/a/To-inwestycja-ktora-wzmacnia-suwerennosc-Rzeczypospolitej-prezydent-Duda-o-otwarciu-kanalu-przez-Mierzeje-Wislana,204827.html

  66. reakcja said

    No największą inwestycją w historii po IIWSw. to było zrujnowanie stoczni i portów Trójmiasta i Szczecina, o Ustce nie zapominając.
    Teraz robi się inwestycje dla „regionów” – czy tych idiotów ktoś hoduje?!

  67. Listwa said

    Wygląda to tak :

    A to max co moze :

  68. Listwa said

    @ 59 ruler @ 63 matirani saidsaid

  69. Listwa said

    A to wbrew pozorom ma związek, via władza

  70. Piotr B. said

    55 Krzysztof…we mgle to moglby pan najwieksze jaja POdstawic na pirs i tak bylo slabo widac.A ten ich „radosny okrzyk ” jeszcze do dzis mi sie sni po nocach…A minelo juz 1/2 wieku.

  71. Ad. 69

    Strach ma wielkie oczy…

  72. matirani said

    https://www.money.pl/gospodarka/przekopia-mazury-300-mln-zl-na-kanaly-i-prace-na-jeziorach-6721628649515872a.html
    – Dzięki realizowanym pracom, kanały będą posiadały parametry żeglugowe przewidziane dla klasy drogi wodnej Ia, poprawi się bezpieczeństwo na całym szlaku żeglownym Pisz – Węgorzewo i jego bocznych odgałęzieniach oraz zwiększy się atrakcyjność regionu, co niewątpliwie wpłynie na jego rozwój społeczno-gospodarczy
    Mała elektrownia wodna
    Wody Polskie mają już gotowe studium wykonalności budowy stopnia wodnego w Piszu. W skład budowli wejdą jaz piętrzący, śluza żeglugowa, mała elektrownia wodna oraz przepławka dla organizmów wodnych.
    – Budowa stopnia wodnego na rzece Pisie jest jednym z elementów odtworzenia drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie.

  73. Enya said

    Listwa
    Co Panu przeszkadza, że Polska ma ten przekop? Ponad 100 lat lat temu Niemcy zmienili bieg Wisły, odsunęli go od Gdańska o jakieś 30 kilometrów, chroniąc port i wsie przed chronicznymi powodziami. Kto dziś o tym pamięta? Polacy mają w dorobku chyba tylko kanał augustowski. Trochę skromnie. Pierwszy raz dokonali takiego przekopu. Czapki z głów dla polskich inżynierów, dla polskiej myśli hydrotechnicznej. Jeszcze trzeba zrobić tor wodny na mierzei i zainwestować w rozbudowę portu elbląskiego. Tak, to wzmacnia naszą niezależność. Dlaczego mielibyśmy pytać Rosję w kółko o zgodę. Dziś da, jutro jej nie da. Gwoli prawdy niech i to Pan doda, twittując: kiedyś mierzeja w całości należała do Polski, Związek Radziecki zabrał nam pół mierzei w latach 50.
    Piszę tu mniej niż wiem. Akurat ten temat mocno zgłębiłam. Pozdrawiam.

  74. revers said

    A dlaczego tylko Elblag ma korzystac z tych inwestycji? Elblag rowniez nalezal do Prus wschonich jak Krolewiec.

    Jest jeszcze Kolobrzeg Tor wodny swinoujscie-szczecin, Stare – Nowe Warpno. wiele innych miast po drodze.

    Kanal to dopiero poczatek a jescze pozoastalo poglebienie rzeczki o glebokosci 2 metrow z mierzei do Elblaga min 130 mln euro.

    A tu Szwab wprowadza Great Reset i zaostrza polityke monetarna z brakiem dostepu do kapitalu.

    https://rumble.com/v1kd92b-ep.-2876a-the-cbwef-unveiled-their-currency-agenda-this-will-fail-just-like.html

    z zamiarem ruinowania gospodarek narodowych.

  75. Piotr B. said

    Szwab panie Revers to zmienia pieluchy co 5 min.z powodu brakow energetycznych i czarnej perspektywy w tym sezonie jesienno-zimowym.Najblizsze miesiace POkaza „jaki tyn SZWAB jest mocny.”

  76. Marucha said

    Re 54, 70:
    Jak zrozumiałem, Pańskie nieprzyjemne wrażenia z przepływania przez Cieśninę Pilawską pochodzą sprzed pół wieku. Z czasów ZSRR.
    Od tamtej pory coś się zmieniło…?

    Choć ostatnie 10 lat „polskiej” polityki w stosunku do Rosji pogorszyło wzajemne stosunki między Polską a Rosją. Właściwie sprowadziło je na poziom bydlęcej wrogości.

  77. Marucha said

    Re 73:
    Pani Enyo, inwestycja ma mieć SENS, być OPŁACALNA – a nie tylko pełnić rolę misia na miarę naszych możliwości.

  78. Piotr B. said

    76…Tak zbydlecenie relacji a nie POLITYKA tej kamerynie towarzyszy od lat…Tamte relacje jakie byly?
    Mundurowi szczegolnie na tych nizszych szczeblach czesto byli wk…jacy…Ale wyzej bylo do zniesienia.
    Ktorys tam z jeneralow POpisal sie „poetyckim zwrotem” kurica nie ptica polsza nie zagranica”.Wielu glupszych to powtarzlo….Jak jeneral Poplawski w Pulawach to powiedzial to ja mu odpowiedzialem…Czyzby glowa nie ta bo Poplawski to nie poeta…Szybko przeprosil o sprawa sie unormowala.

  79. Listwa said

    @ 73 Enya said.
    Pani źle sprawę widzi, a raczej jej nie widzi, poza propagandą
    Nie chce mi się tego tematu podejmować, bo już to zrobili i będą efekty.

    Ale w skrócie dla Pani.

    Polska jest bardzo zadłużona i dług rośnie. Każda kwota powinna być wydawana racjonalnie, zwłaszcza gdy chodzi o 2 mld zł.

    Nie tyle mi przeszkadza przekop – choć uważam, że to nie powinno sie wydarzyć – ile przeszkadza działalność pisu i jego urzędasów – Rolnictwo, energetyka, zdrowie, Ukraina. Przykład konkretny : pis podjął dobrą decyzję wybudowania elektrowni w Ostrołece. Poszły na to miliony zł, po czym nastąpiła odmiana i poszły kolejne miliony zł na zniszczenie tego co dotąd wybudowano, proszę sobie zajrzeć : https://nczas.com/2021/09/21/poltora-miliarda-zlotych-utopione-rozpoczelo-sie-wyburzanie-elektrowni-w-ostrolece-jeszcze-w-lutym-sasin-zapewnial-ze-powstanie/.

    Teraz ten przekop jeszcze dołozyli do zestawu swoich osiagnięć.

    Od strony technicznej ten rowek to żaden wyczyn, nad którym możnaby sie tak rozpływać. Wyczynem jest postawienie wieżowca o wysokości 300 (a to jest obecnie mała wysokość, bo planowane jest wysokosc 1 km ) lub chociaż zbudowanie mostu 300 m nad doliną.
    Tu wykonano tylko obmurowany rów z budynkami, ponoć już są zgłaszane uszkodzenia.

    Jeśłi kanał augustowski to skromnie, to dołożenie tego rowu osiągnięć nie poprawia.

    Tam zdaje sie jest teren depresyjny.

    „Jeszcze trzeba zrobić tor wodny na mierzei i zainwestować w rozbudowę portu elbląskiego. Tak, to wzmacnia naszą niezależność. Dlaczego mielibyśmy pytać Rosję w kółko o zgodę.

    – rozbudowa portu i tor wodny to kolejne pieniądze, po co pis zrobił rów to powyżej wyjaśnił Dudu. Chodzi o symbol, ale co tam symbol za 10 mln zł czy 100 mln zł, walnąć symbol za 2 mld, to jest symbol. Oni teraz coś przebąkują że rowek pogłębią do 5 m i wykonają tor i rozbudowę pory Elbląg, ale to dopiero mówią po krytyce z każdej strony, czyli 2 mld +++.

    Jeśli jakiś bogaty i stabilny gospodarczo kraj chce taki rewek wykonać, bo nie ma co z pieniędzmi zrobić i umilic czas kajakarzom i jachtom , to może. Polska taka jest? Bo już wybudowano lotnisko w Radomiu które stoi prawie puste, jakieś nowe w Baranowie chca budować, niszczą kopalnie itd.

    Dojście do Elbląga, mierzei, Helu był bez tego rowka. Ale tam nie poczyniono inwestycji w turystykę, za to poczyniono coś co ułatwi przepływ jachtom z Bałtyku.

    Jest jeszcze innych kilka elementów, jak dopływ do portu statków w przeszłości, skoro po wykonaniu rowku nadal nie ma dostepu. Ustaliła Pani co kiedyś chciało wpłynąć, a Rosja odmawiała dostępu?

    Bo to był głowny motyw wydłubania rowka. Jest kwestia sensowności ekomicznej rozbudowy portu w Elblągu , skoro jest tuż obok port północny.

    „Tak, to wzmacnia naszą niezależność.”
    – coś tam moze i wzmacnia, ale co do tej niezależności to pis jedzie grubo na wyrost. Jest to tylko bałamutne hasło propagandowe.

  80. Listwa said

    ad 79

    Osiągnieciem i sensowaną inwestcja byłaby elwktrownia w Ostrołece lub odbudowa FSO w Warszawie

  81. Listwa said

    @ 20 Peryskop said

    Całość tego obszaru

  82. matirani said

    Do 73. Enya.
    Dobre pytanie. Niektórym przeszkadza wszystko, czego ogarnac nie potrafia. taki los. Karawana idzie dalej. Uszanowania.

  83. ruler said

    .https://www.youtube.com/watch?v=sXEMMYP-AfY też warto posłuchać

  84. Peryskop said

    31 Listewka : Całość tego obszaru

    Czyżby koło Chałup też przekopali ?

    Żeby flunder pucki mógł się na płask zapuszczać na otwarty Bałtyk ?

    Tak wygląda nasilenie objawów od objawień myckowych.

  85. Boydar said

    „… Polska jest bardzo zadłużona i dług rośnie …” – Pan Listwa

    Niech Pan jeszcze doda, że racjonalnie rzecz ujmując ten dług nie jest do spłacenia w istniejących warunkach. Podobnie jak mój w tzw. funduszu alimentacyjnym – do końca świata i o jeden dzień dłużej. „W istniejących warunkach”. Otóż, wieczny jest tylko Pan Bóg i ludzka dusza (gdyby żyd zapomniał), ale nie owe „warunki”. Dług Polski denominowany jest głównie w dolarach i euro. Dam sobie paznokcie obciąć, że już wkrótce będzie warty dokładnie tyle co wagon makulatury. Myślę sobie, że na tyle nasze dzieci będzie stać bez większego wysiłku, i się wtedy spłaci. O ile naturalnie będzie komu. W co szczerze wątpię 🙂

  86. Piotr B. said

    Mycki z glowy dla tych co martwia sie dlugami…Sami myckarze dobrze wiedza ze przyjdzie NOWE…a sam dlug sie ureguluje w tych nowych warunkach ,jak to juz bylo tyle razy.Nie cofajmy sie wspomnieniami daleko ale tylko do wojny napoleonskiej.

  87. Listwa said

    @ 82 matirani said

    Ta wasza karawana to jakaś popieprzona jest. W dniu otwarcia przekopu coś mówią, że będą pogłębiać rowek do 5 m.

    Pokażcie drugi taki przypadek na świecie, żeby w dniu oddania do użytkowania czegoś za 2 mld zł trzeba to coś poprawiać. Teraz jak już wodą zalane, to oni będą pogłębiać, za chwile będą płakać, że fundamenty obmurowania zostały podkopane i tak cały czas karawana.

    @ 86 Piotr B. said

    Czy tak będzie gładko, to na razie w sferze marzeń. Zależy to przede wszystkim, kto u kogo ma dług i na jaką skale i od nieprzewidzianych zdarzeń.

    Może oczywiście być tak że dług pójdzie w zapomnienie, ale sposobność przejęcia kopalń lub złóż niekoniecznie. Tyle państwowej ziemi jest pod lasami, a pod lasami tyle bogactw. No mycku z głów którzy liczą na przyjście NOWE.

  88. Piotr B. said

    Panie Listwa czy pan mnie chcesz POwiedziec ze noszenie mycki jest bezcelowe?Ze nic sie z tego nie mialo w tych wojenkach i rewolucjach…oraz misjach stabilizacyjnych i POkojowych?Cos mi tutaj przestalo grac,musze zapytac starszych i madrzejszych.

  89. ruler said

    Sama śluza, czyli to co jest między mostami, ma głębokość 6m. Pogłębianie dotyczy toru wodnego znajdującego się na otwartej wodzie. Do ujścia rzeki Elbląg należy zbudować od początku, zaś stary tor pogłębić do 5m, tak jak miał do 1945, tylko został zaniedbany.

  90. matirani said

    85. Panie Boydar, a ten nasz dlug to jaki jest? Wewnetrzny czy zewnetrzny? Nie to samo jest zadluzyc sie u lichwiarza czy u stryjka.

  91. matirani said

    – by ożywić handlowo cały region elbląski, część Pomorza, Warmii i Mazur, by mogły tu wpływać statki, by Elbląg z powrotem odżył jako port, a także by poprawić możliwości ruchu turystycznego. Po to realizowana jest ta wielka inwestycja.

    https://www.fronda.pl/a/To-inwestycja-ktora-wzmacnia-suwerennosc-Rzeczypospolitej-prezydent-Duda-o-otwarciu-kanalu-przez-Mierzeje-Wislana,204827.html

  92. Boydar said

    Panie Macko, to Szanowni Komentatorzy Gajówki rozpaczają nad wysokością, nie ja. Ja mówię z rzyczliwym uśmiechem – nie mamy pańskiego płaszcza ! Nic od banksterów nie pożyczałem i nic oddawać nie będę.

  93. Piotr B. said

    89.Poglebianie kanalu na akwenie to pikus w POrownaniu z PRZEKOPEM przez mierzeje i czala infrastruktura wokol kanalu na mierzei.Nowoczesna poglebiarka ktora obserwuje codzienie pomiedzy Sandy Huck a Perth Amboy ,robi spokojne okolo 1 mili dzienie poglegienia kanalu ktorego gl.normalna wynosi 45 stop(ok 15m).Do portu wchodza do polowy oproznione na redzie tankowce ,niezbyt duze ale jest ich sporo.Zaznaczem ,na tym odcinku nie ma zadnych mostow ani betonowych pirsow,zwykle piaszczyste dno.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: