Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Ale dlaczego? o O paranoi giedroyciowych i bar…
    Jebiemy polskość? o Izolacja Zełenskiego
    Bezpartyjna o SŁAWA Ukrainie! – a Polsce na…
    revers o Wolne tematy (08 – …
    CIA o Izolacja Zełenskiego
    revers o Wolne tematy (08 – …
    Carlos o Wolne tematy (08 – …
    Bezpartyjna o Nieukiem Polska stoi
    Krystian Szeliga o Izolacja Zełenskiego
    osoba prywatna o Wolne tematy (08 – …
    Bezpartyjna o Stara krew – opowieść o J…
    misio o Wolne tematy (08 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (08 – …
    Bezpartyjna o Stara krew – opowieść o J…
    Yagiel o Wolne tematy (08 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Kupiłeś „elektryka”? No to cię wydoją! Ceny ładowania OSTRO W GÓRĘ!

Posted by Marucha w dniu 2022-11-24 (Czwartek)

Wychodzę z założenia, że jeśli socjaldemokratyczny rząd – nie tylko obecny, choć ten akurat szczególnie – coś promuje i do czegoś zachęca, nie należy pod żadnym pozorem iść za tą radą dla własnego dobra. Póki co wychodzę na tym całkiem dobrze.

I właśnie się dowiaduję, że kolejna złota rada najlepszego rządu tysiąclecia była chybiona, a mianowicie przestawianie się na „tanie auta elektryczne”. Popyt wzrósł, a więc można zmienić cennik ładowania auta. Teraz już nie tylko ładowanie będzie długie, ale i znacznie droższe.

PKN Orlen ogłosił nowy cennik ładowania aut elektrycznych. Wchodzi w życie od 22 listopada.

Zacząć należy od samego postoju na ładowaniu. Tutaj stawka pozostaje bez zmian. Naliczana stawka wyniesie 34 gr za minutę postoju. Będzie ona naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy typu DC lub po godzinie dla złączy typu AC – na stacjach, gdzie znajdują się złącza AC i DC – oraz po 720 minutach na stacjach, gdzie znajdują się wyłącznie złącza AC.

Tyle dobrych wieści. Ceny samego prądu lecą w górę jak szalone. Ładowanie złączem AC wynosiło dotychczas 1,22 zł za kWh. Teraz wyniesie 1,61 zł.

50 kW złącza DC kosztowało 1,70 zł. Teraz cena do 50 kW wyniesie 2,30 zł.

Dotychczas za więcej, niż 50 kW DC trzeba było płacić 2,04 zł za kWh, niezależnie od wielkości. Obecnie wprowadzono rozróżnienie na stawkę 50-125 kW oraz powyżej 125 kW. Obie jednak są droższe i wynoszą odpowiednio 2,47 zł oraz 2,72 zł za kWh.

Widzimy więc, że ceny ładowania aut elektrycznych poszły znacząco w górę. I niestety można się spodziewać, że w stosunkowo krótkim czasie ceny będą rosnąć jeszcze bardziej. Jak zapewne będzie przekonywała prorządowa propaganda dla głupich, dzięki tym podwyżkom cen bomby nie spadają na nasze głowy.

Oczywiście, w sytuacji obecnej, tj. zawalenia przez rząd kwestii dostaw – przypominam, że na początku wojny rosyjsko-ukraińskiej, w której nie jesteśmy stroną, wstrzymano m.in. dostawy węgla z Rosji, za który już zapłacono – i doprowadzenia do gigantycznych podwyżek cen energii, krok Orlenu niczym zaskakującym nie jest. Posiadacze aut elektrycznych jednak niezależnie od tego odczują te podwyżki, a koncern nabije niemałą kasę. W końcu podwyżki cen są znaczne.

Warto tutaj przypomnieć, że przecież hasła o „elektromobilności”, niezrealizowanym wciąż „polskim aucie elektrycznym” i całe to propagowanie elektro-szaleństwa to niewątpliwa „zasługa” premiera Mateusza Morawieckiego. Oczywiście, samo auto elektryczne to nic złego i jak ktoś chce, to niech sobie takie kupuje i nim jeździ. Niewykluczone, że za paręnaście-parędziesiąt lat faktycznie auta elektryczne będą podstawowym środkiem transportu. Acz nie musi się tak stać.

Tymczasem obecnie technologia ta jest wciąż w powijakach. Można przejechać o wiele mniejszą odległość bez ładowania, niż autem spalinowym. Tankowanie choć droższe, trwa o wiele krócej. No i niezwykle rzadko słyszy się o tym, by auto spalinowe dokonało samozapłonu.

O ile ceny ogłosił Orlen, naiwnością jest wiara, że nie było to konsultowane „w górze”. W takim wypadku można też spojrzeć na te i kolejne podwyżki jako element już kolejny walki z kierowcami i posiadaczami aut w ogóle. Przypomnieć należy, że w Warszawie planowane jest ograniczenie  prędkości w znacznej części miasta z 50 do 30 kilometrów na godzinę, czyli wleczenia się. Dziś z kolei Radio ZET podało, że rząd zamierza postawić progi zwalniające na drogach ekspresowych i autostradach [!!! – admin]. Nie, to nie jest żart.

Czasem pojawiam się w Warszawie w miejscu, gdzie progi zwalniające są zrobione, jak to w III RP – „na odwal się”. Mimo prędkości 10 km/godz. i tak ja, oraz wielu innych kierowców, jak sądzę, po zarysowaniu progu, zahaczam o niego.

Ustawienie takowych na ekspresówce czy autostradzie należy postrzegać nie w kategorii już zwykłej głupoty, ale zamachu na życie oraz mienie kierowców. I rzecz jasna łamania prawa, bo obecne przepisy zabraniają wprost ustawiania na wspomnianych drogach progów zwalniających. Jak jednak pokazały dwa lata Wielkiej Histerii, prawo nie jest przeszkodą dla obecnego rządu, by forsować swoje wymysły.

Dominik Cwikła
Autor jest dziennikarzem i publicystą, założycielem portalu kontrrewolucja.net. Profile autora w mediach społecznościowych:  FacebookTwitterYouTube
https://prawy.pl

Komentarzy 8 do “Kupiłeś „elektryka”? No to cię wydoją! Ceny ładowania OSTRO W GÓRĘ!”

  1. Emilian58 said

    Trudno, świetnie. A tak nawiasem to poliniactwo nawet nie potrafi zawalczyć o CENY w sklepach. Często jest tak że to co na dzikim zachodzie kosztuje 10 euro to w Ukropolin za ten sam towar lub gorszy trzeba zapłacić 15-20 euro! Oczywiście w przeliczeniu.

  2. GonDar said

    Progi zwalniające mają być montowane przed ekipami remontującymi.
    https://motofakty.pl/progi-zwalniajace-na-autostradach-gddkia-wyjasnia/ar/c4-17064311

    ———–
    Nie wystarczą znaki i tablice ostrzegawcze?
    Admin

  3. JW said

    Obserwuję życie polityczne od lat 90. i dostrzegam pewną prawidłowość: jeśli tzw. rząd do czegoś zachęca, to jełopy wierzące mu wychodzą na tym jak Zabłocki na mydle. Przykłady: zakup powszechnych świadectw udziałowych w ramach Powszechnego Programu Prywatyzacji, kredyty we frankach, szpryce zwane szczepionkami, elektryki… Oni zachęcają, łatwowierni idioci im wierzą, a kończy się jak zawsze. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że okantowani nie umieją wyciągnąć wniosków ze swoich doświadczeń i dają się nabierać raz za razem. Fool me once, shame on you – Fool me twice, shame on me. Ale to już ich problem.

  4. GonDar said

    Nie jeżdżę już samochodem kilka lat więc tylko dodałem info skąd się to wzięło.
    Ale czasami widziałem, że praca na drogach szybkiego ruchu nie jest bezpieczna a ryzyko wjazdu w pracowników jest duże.
    Może być tak, że poprawi to ich bezpieczeństwo a może być też i tak, że nie więc poczekajmy na wyniki.
    Kiedyś zostałem, a raczej mój samochód, trafiony kawałkiem czegoś co wyleciało spod kosiarki do trawy, pracownika koszącego pas zieleni więc nie jestem do tego nastawiony negatywnie.

  5. zagobasum said

    JW, dokładnie tak jest. Cała masa idiotów wierzy we wszystko, co mówi (nie)rząd! Wystarczy, że pokaże się jakis osobnik ogłaszany „ekspertem” w kur(ew)skiej tvpis czy tvpo czy innym polszmacie i ciemna biomasa kupuje te wszystkie głoszone przez „eksperta” brednie… Seniorów ieszcze mogę po ludzku zrozumieć, ogromna większość z nich jest wykluczona cyfrowo i nie jest w stanie zweryfikować „ekspertyz” wyrzyganych z telewizora ale młodsi??? To tragedia! Majacdostęp do internetu, możliwosć, że wszystko można sprawdzić w kilka sekund czy minut wierzą w te brednie i kłamstwa??? Ale właśnie po to były te wszystkie deformy oświaty: wychować stado baranów, porozdawac a raczej sprzedać za grubą kasę papierki z literkami „mgr” i rządzić!..

  6. revers said

    Tzlko w Austrii od 2.02.2023 ceny medii na energie. ida ok 4 razy do gory.

    Pisemne zawiadomienia juz w drzwich i skrzynkach pocztowych odbiorcow cudow techniki.rzeba bedzie rak

    a pozniej nie trzeba bedzie rakietowych zdalnych wylacznikow sieci medialnych Putina, media energetyczne same sie wylacza lub ograniczaa swa moc, oczywiscie tylko ceny dostepne tylko dla niektorych grup spolecznych.

  7. revers said

    error404 02.01.2023 Nowy Medialy Rok w Austrii x4 w cenach Medii energii.

  8. AlexSailor said

    ad 2 @GonDar
    @Marucha

    „Nie wystarczą znaki i tablice ostrzegawcze?
    Admin”

    Są za tanie. A tak zapłacimy i za znaki, których jest 7x tyle co najmniej, niż trzeba (badania mówią – im więcej znaków, tym więcej wypadków),
    i za progi.
    Zawsze warto iść nie „śladem węglowym” ale „śladem pieniądza”.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: