Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    AnuLa o Jak zostałam sąsiadką „M…
    AnuLa o Dlaczego kot ugniata? Uważaj,…
    Yagiel o Wolne tematy (25 – …
    Ale dlaczego? o Nie „polowanie”, tylko ob…
    Krzysztof M o Wolne tematy (25 – …
    ? o Wolne tematy (25 – …
    Ale dlaczego? o Nie „polowanie”, tylko ob…
    Kar o Tanie show Trybunału w Hadze ś…
    Lily o Wolne tematy (25 – …
    Neptek o Moc milczenia. Przeciw dyktatu…
    osoba prywatna o Wolne tematy (25 – …
    Boydar o Wolne tematy (25 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (25 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (25 – …
    bryś o Wolne tematy (25 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Powstał Polski Ruch Antywojenny

Posted by Marucha w dniu 2023-02-05 (Niedziela)

Po perypetiach związanych z wynajęciem sali w dniu wczorajszym w Częstochowie powołany został z inicjatywy dr Leszka Sykulskiego (Polskie Towarzystwo Geopolityczne) i red. Sebastiana Pitonia (Góralskie Veto) – Polski Ruch Antywojenny (PRA).

Leszek Sykulski udziela wywiadu mediom

Organizacja ma zrzeszać wszystkich Polaków, którzy sprzeciwiają się prowojennej polityce rządu Mateusza Morawieckiego, jak i tej części opozycji, która chce eskalacji konfliktu i jeszcze większego zaangażowania w niego Polski. Spotkanie odbyło się pod hasłami „Nie idźmy na tą wojnę”, „To nie jest nasza wojna” i „Stop amerykanizacji Polski”.

Zebranie odbyło się w siedzibie Wydawnictwa 3DOM (Włodzimierza Skalika). Sala pękała w szwach. Na spotkaniu było ok. 100 osób, z terenu całego kraju, mimo że „życzliwi” uczynili dużo, by do spotkania inauguracyjnego działalność ruchu nie doszło. Wśród delegatów i uczestników licznie byli reprezentowani przedstawiciele różnych środowisk, w tym Klubów Myśli Polskiej z Krakowa, Katowic, Jaworzna, Sosnowca czy Lubina.

Sykulski i Pitoń sprawnie przedstawili cele Polskiego Ruchu Antywojennego czyli organizacji ponadpartyjnej mającej na celu promowanie idei pokoju i minimalizowanie polskiego zaangażowania w wojnę rosyjsko-ukraińską. Skrytykowali oni działania rządu Prawa i Sprawiedliwości, który w sposób radykalny staje po jednej ze stron konfliktu i ogromnie obciąża kosztami swojego działania polskie społeczeństwo. Według zebranych polityka sterników państwa polskiego jest skrajnie niebezpieczna dla narodu polskiego i naszego państwa.

Zapowiedzieli oni szereg akcji edukacyjno-informacyjnych oraz dziesiątek spotkań na terenie całego kraju. Sykulski powiedział między innymi: „Będziemy prowadzić szerokie działania, począwszy od książek, broszur, billboardów, banerów i memów. W całej Polsce pojawią się informacje o prawdziwych zagrożeniach”.

Potwierdzili informacje o rozpoczęciu prac nad filmem informacyjnym, który ma pokazać prawdziwe oblicze polityki anglosaskiej, w tym relacji polsko-amerykańskich, czyli podporządkowania interesów polskich Stanom Zjednoczonym.

Sebastian Pitoń skrytykował brak reakcji polskich władz na kult Stepana Bandery i ogólnie ukraińskiego szowinizmu na terenie Ukrainy. „Władze Ukrainy wciąż nie przeprosiły Polski za ludobójstwo w czasie II wojny światowej. Nie ma naszej zgody na rozdawnictwo publicznych pieniędzy na pomoc socjalną dla obywateli Ukrainy ani na przesiedleńczą akcję na terytorium Polski”.

„Nie popieramy agresji rosyjskiej wobec Ukrainy, ale stanowczo podkreślamy: to nie nasza wojna!” – zakończył Pitoń.

Prowadzący spotkanie zwracali uwagę na coraz bardziej dotkliwą cenzurę w naszym kraju. Mówili, że Polska staje się państwem autorytarnym i idzie w bardzo niebezpiecznym kierunku.

„Jak to jest, że powstanie antywojennego ruchu budzi taką wściekłość władzy? Mamy do czynienia z próbą cenzury, z próbą sekowania ludzi z życia towarzyskiego ze względu na ich poglądy. Każdy, kto nie uważa, że to nasza wojna, nazywany jest „ruską onucą” lub „ruskim agentem”.

Mocno krytykowany był pełnomocnik rządu ds. Bezpieczeństwa Przestrzeni Informacyjnej Stanisław Żaryn.

Organizatorzy podkreślali, że nie ma wroga po stronie przeciwników wojny. „Nasze hasła nie są naszą własnością – niech używa ich jak najwięcej zrzeszonych i niezrzeszonych nigdzie Polaków. Niech korzystają z naszych materiałów” – mówili zwolennicy idei PRA. Podkreślali chęć współpracy z wszystkimi siłami, które sprzeciwiają się prowojennej polityce obecnie rządzących Polską. „Ginąć za krótkowzroczność obecnych władz będą jednakowo dzieci i wnuki tych z prawa i lewa. Dziecko lub wnuk tych z świecznika spokojnie przeczeka ten czas w Londynie czy Waszyngtonie, nasze skończą po gąsienicami czołgów jednego z naszych sąsiadów”.

Leszek Sykulski zwracał również uwagę na konieczność współpracy wszystkich Polaków dobrej woli. Mówił o antywojennych działaniach Stow. Patria i organizacji Kongresu Pokoju w Warszawie. Według jego słów będą brali w nim udział ludzie nauki z lewej i prawej strony. Bo ten podział w czasie zagrożenia egzystencji naszego państwa schodzi na trzeci plan.

Na spotkaniu byli obecni przedstawiciele i sympatycy różnorakich ruchów i stowarzyszeń – między innymi Obywatelskiego Komitetu Obrony Polskich Zasobów Naturalnych, Klubów Myśli Polskiej, Konfederacji Korony Polskiej, środowiska Kamratów czy Polskiego Stronnictwa Ludowego.

Na spotkanie przybyli przedstawiciele mediów – TVN 24, Gazety Wyborczej i – co podkreślił Sykulski – redakcji „Myśli Polskiej”. Obecni byli liczni niezależni youtuberzy i vlogerzy, którzy są bardzo istotni w przekazywaniu niezależnej myśli.

W niezwykle emocjonalnym i przepełnionym troską o Polskę apelem do przedstawicieli TVN-u i Gazety Wyborczej wystąpił kol. Zygmunt Przetakiewicz z Klubu Myśli Polskiej w Krakowie. Prosił on dziennikarzy o uczciwość przekazu, bo omawiany problem dotyczy również ich i ich bliskich. Spotkało się to z aplauzem zebranych. „Gazeta Wyborcza” zamieściła, jak na swoje standardy, całkiem w miarę obiektywny materiał.

oprac. Agnieszka Głuszek
https://myslpolska.info

Komentarze 52 do “Powstał Polski Ruch Antywojenny”

  1. Marek said

    Maciej Maciek z programu „Musisz to wiedzieć” – opowiada, jak Sykulski startował z list Ryszarda Petru, hehe.

    Ukończył studia historyczne na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktorat uzyskał z nauk społecznych w zakresie nauk o polityce na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach[2]. Jest także absolwentem Akademii Obrony Narodowej w Warszawie[3] i kursu oficerów rezerwy w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu[4].

    Pracował w Zakładzie Nauk o Obronności na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie[5]. Pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. dydaktyki Instytutu Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa UJD[6].

    Pracował jako analityk ds. bezpieczeństwa międzynarodowego w Kancelarii Prezydenta RP w czasie prezydentury Lecha Kaczyńskiego[7]. Z nominacji prezydenta zasiadał w Komisji Weryfikacyjnej WSI[8].

    W przeszłości[kiedy?] wykładał m.in. w Akademii Obrony Narodowej, w Akademii Polonijnej w Częstochowie i w Katedrze Bezpieczeństwa Narodowego Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim[9].

    Założyciel Polskiego Towarzystwa Geopolitycznego (2008), w latach 2008–2014 zasiadał w jego zarządzie (jako prezes i sekretarz)[10]. W latach 2007–2016 pełnił funkcję prezesa stowarzyszenia Instytut Geopolityki. Wydawca i redaktor naczelny dziennika internetowego Geopolityka.net[11]. W latach 2009–2016 był redaktorem naczelnym kwartalnika „Przegląd Geopolityczny”[12].

    W 2015 był kandydatem do Sejmu z listy Nowoczesnej[13]. 17 sierpnia 2019 zadeklarował swój start do Senatu (okręg 69.) z listy Konfederacji[14].

    Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Częstochowie w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie nauki o polityce, w zakresie: bezpieczeństwo państwa i ekstremizm polityczny[15].

    W 2021 został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi przez prezydenta RP Andrzeja Dudę[16].

    ===
    Jeżeli Sykulski nie jest z systemu, to kim jest?

  2. revers said

    zraz wyzwa ruch a.w. od ruskich onuc i nazwa ruska agentura.

    Tymczasem w Bachmucie przecietnie zycie jednego rekruta ukrainskiego bez doswiadczen trwa 4 godziny.

    Jak podaja zodla mniej lub bardziej wiarygodne bo wywiad izraelski w calej kampani denazyfikacji ukrainy zginelo juz 157 tys. ukrancow i ok 19 tys rosjan.

    Innej opcji nie ma wsrod jastrzebi z usa i eu jak zdobycie Krymu.

  3. 1957 said

    rewers, to są komiki z żydłackiego kapelusza.

    600 tys. zmielonych banderowców – tyle oszacowali Chińczycy – stan na połowę sty 23

    400 tys zmielonych – szacunki Rosjan

    500 tys – szacunki z internetu z jesieni 22

  4. Zbigniew Kozioł said

    https://wydarzenia.interia.pl/felietony/zaremba/news-ruskie-onuce-na-start-o-kampanii-doktora-sykulskiego-ale-i-o,nId,6575043

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,29430096,logo-sejmu-uzyte-bezprawnie-hotel-odwoluje-debate-ostrzezenie.html

  5. Liwiusz said

    Tutaj Maciak dyskredytuje Leszka Sykulskiego, zresztą jak wszsytkich.

  6. Zbigniew Kozioł said

    Maciak jest do dupy. Albo jakis chory (zaszczapił się, więc możliwe), albo na usługach.

  7. rafalryszkiewicz said

    DLACZEGO WSZYSTKICH A NIE KAWAŁEK .WSZYSTKICH ŁATWIEJ BĘDZIE POWSADZAĆ ,ŚMIERDZI MI
    TO ……

  8. revers said

    Tajny ukraiński batalion działa w Rosji – The Guardian.

    Członkowie batalionu Bratstvo są technicznie niezależni od armii ukraińskiej, ale działają u boku oficjalnych sił. Ostatnia operacja w Rosji, w której brali udział, miała miejsce miesiąc temu w okolicach Biełgorodu, gdzie w ostatnich miesiącach eksplodowało kilka składów amunicji

  9. revers said

    „Liczba Polaków, których poglądy pokrywają się z opinią rosyjskiej propagandy, rośnie. Według badania 41% respondentów zdecydowanie zgadza się lub zgadza się z opinią rosyjskiej propagandy.

    We wrześniu było ich 34%.” https://www.pap.pl/aktualnosci/news,1528594,rosnie-liczba-polakow-o-opiniach-zbieznych-z-rosyjska-propaganda-raport

  10. Olo said

    Śmierdzi z kilometra piSSowską prowokacją i próbą wpuszczenia Polaków w kanał, czyli ujawniajcie się, a my was w kamasze i na front albo do psychuszki. Stare żydobanderowSSkie metody.

  11. Zbigniew Kozioł said

    Mnie zaś smierdzi od wielu prymitywizmem myślenia.

  12. Marek said

    Zbigniew Kozioł said
    2023-02-05 (Niedziela) @ 13:26:39

    Maciak jest do dupy. Albo jakis chory (zaszczapił się, więc możliwe), albo na usługach.
    ===
    Poproszę uprzejmie o źródło informacji o zaszczepieniu Maciaka.

  13. Zbigniew Kozioł said

    A gdzie ja to Panu teraz znajdę… może nawet i rok upłynał. Filmy moga być nawet usunięte. Zdaje mi się, że to było w rozmowie z Rafałem Mossakowskim.

  14. niepostepowyoszolom said

    Swiat nie dzieli sie na ” narody” ! jak nas w tym tresuja od zlobka do uniwerytetow! Narody to twor sztuczny i obliczony aby nieczysci goje 👿nie zjednoczyli sie wedlug RAS . Obecny swiat dzieli sie tylko na : kilka obrzezanych rodzin porzyczkodawcow ☠️ wraz z okolo pol miliarda !!! wybranych przez Marduka ” SBW”= Starsi Bracia w Wierze 😇na reszte nieczystych chrystowiercow:) porzyczkobiorcow. ! . Prosze zauwazyc ! ze obecnie „SBW”🤐 ” ( decyzja ” SBW” z parhlamentu Europejskiegow w calej yevropie dokonuja ulicznych ! i domowych Lapanek 🙏na chrystowiercow ukrainskich ! aby i te resztki uciekinierow zlikwidowac w bratobojczej wojnie SLOWIAN ☠️💀. Widac jasno jak blyskawicznie jak SBW” 😇odkochuja sie w stosunku do chrystowiercow ukrainskich 😃jak chrystowiercy Rosyjscy wyraznie przezedzili gojow z terenu Ukrainy to…..SBW z yevropy dokonuja lapanek na chrystowiercach Ukrainskich i Sila zaciagaja na pierwsze linie frontu . Identyczna byla relacja „SBW”w czasie 2 wojny w NKWD w relacji do chrystowiercow! . Goj chrystowierca mial wieksza szanse przezyc ,idac do przodu! anizeli cofajac sie ! bo dostawal sie w dwa ognie z przodu i z tylu od ” BSW” ” z NKWD …

  15. UZA said

    „Maciak jest do dupy. Albo jakis chory (zaszczapił się, więc możliwe), albo na usługach.”

    Rzeczywiście, dziwnie się zachowuje. Niezależnie od tego , co Sykulski robił czy mówił kilka lat temu, teraz mówi z sensem i na tym należy się skupić. Może dlatego Polakom tak źle się dzieje, że Ich łatwo podzielić, napuszczając na siebie . Są zupełnie jak ci pierwsi chrześcijanie: „«Ja jestem Pawła, a ja Apollosa; ja jestem Kefasa, a ja Chrystusa».” Na szczęście Paweł (który zresztą sam miał nieciekawą przeszłość) interweniował pytając: „Czyż Chrystus jest podzielony?” A ja, biorąc pod uwagę istotę sprawy , postawię pytania:
    – czy Polska jest podzielona ?
    – czy chcemy iść na wojnę ?
    – czy chcemy tutaj mieć wojnę ?
    Sykulski i Pitoń odpowiadają na te pytania 3X NIE. I mają rację ! A może ktoś chce, żeby mu bomby na łeb spadały, byle tylko nie zgodzić się z Sykulskim czy Pitoniem ? Bo z góry zakłada, nie słuchając, że to, co Oni wymyślili, musi być złe. Jak małe dzieci w piaskownicy, a przecież tu chodzi o życie i przyszłość Polaków, nie o jakieś babki z piasku. Czyści i bez zmazy, idealni bohaterowie, to może byliby ci Śpiący Rycerze w Tatrach. Tyle tylko, że Oni się nie obudzili i nie wiadomo czy się kiedyś obudzą. Nie wiadomo nawet, czy istnieją…

  16. Marek said

    A mnie się zdaje, że Maciak na swoim kanale krytykował szczepienia i ostrzegał, że są bronią biologiczną.

  17. Zbigniew Kozioł said

    Załaczam ich logo (skopiowałem ekran):

  18. Crestone said

    Re 1: Tzw „drugi fortepian”.

  19. Martusia said

    Nareszcie powstal Ruch Antywojenny i dziek za to Zalozycielom tak potrzebnej organizacji zrzeszajaceji trzezwo myslacych Polakow, i juz znajduja sie takie klody, ktore nic nie znacza bo nic do soba nie wnosza w temacie samoobrony spoleczenstwa przed aktywnymi slugami wiadomych narodow. Ano, takie indywidua dzialaja moze nawet nieswiadomie lecz zgodnie z naszym piekielkiem. Jeszcze dobrze ten ruch nie zaczal dzialac wiec efektow jego pracy na wyrost nie mozna oceniac ale sa tacy co probuja na wstepie wszelka inicjatywe zdeptac, zeszmacic. Czy chociaz zdaja sobie sprawe co robia i w jakim celu to robia?

  20. Marucha said

    Re 14:
    Po raz kolejny pojawia się w gajówce z dupy wzięta teoria, że „świat nie dzieli się na ”narody”, jak nas w tym tresują od żłobka do uniwersytetów! Narody to twór sztuczny i obliczony aby nieczyści goje… itp ”

    Brednia na dwu poziomach.

    1. Narody pojawiły się na tysiące lat przed Chrystusem. W sposób naturalny.
    2. Obecnie ludzi tresuje się, że narodów właśnie być nie powinno,.

  21. Bezpartyjna said

    Już tyle było wydmuszek na naszej scenie pseudopolitycznej, że do wszystkich podchodzę niczym przysłowiowy pies do jeża, b. uważnie obwąchuję i też jeszcze nie dowierzam.

  22. osoba prywatna said

  23. Enya said

    Pani Uza
    Dokładnie tak. Nikt nie chce, żeby mu bomby spadały na głowę. Słuchałam Sykulskiego u Moniki Jaruzelskiej. Sensowny człowiek. PiS się przejedzie na tej nachalnej propagandzie prowojennej. Gnoje budują na tym swój kapitał i na Smoleńsku. Ale te ich monitorownie robią badania pod ich tezy. Nie słuchają ludzi, koszmarnie tym wszystkim zmęczonych. Wybory jesienią PiS przegra.

  24. Liwiusz said

    Ile metrów mają pasy na lotnisku w Bemowie ??

  25. JW said

    Zapowiedzi powstania tego ruchu były już m.in. na kanale PitońTV i bardzo dobrze, że wreszcie doszło do jego założenia. Pozostaje teraz mieć nadzieję, że uda im się dotrzeć do mas i nie zostaną przy tym zawrzeszczani na amen przez stado poliniackich cwelów żydo-jankesko-banderowskich, którzy już nie
    mogą się doczekać, żeby w imię interesów banksterskiej międzynarodówki wepchnąć nas w tę drakę w chachłolandzie, a potem być może gdzieś w Chinach, o ile do tego czasu z Polski coś zostanie.

  26. Carlos said

    Maciak ostrzegal przed covidem, ze jest grozny. Nie pamietam , czy namawial do szczepien. Sykulski robi dobra robote i Maciak mu niepotrzebnie przeszkadza. Jacek Izydorczyk tez byl ambasadorem z nominacji Dudy, a pokazuje odwage cywilna mowiac o ukladach w MSZ.

  27. AlexSailor said

    Ostrzegam wszystkich przed programem „Musisz to wiedzieć” i prowadzącym.
    Moim zdaniem, jego zadaniem jest niedopuszczenie do powstania jakiejkolwiek realnej opozycji wobec układu PO-PIS-SLD-PSL,
    a w przypadku jej powstania osłabianie na wszelkie możliwe sposoby.
    Do tego szkalowanie i pomawianie każdej jednostki wybijającej się.

    Zgodnie z zasadami wojny informacyjnej, żeby robić to skutecznie, trzeba wejść w siatkę pojęciową
    i wartości grupy, którą chce się sterować.
    To znaczy.
    Jeśli np. atak na krystalizującą się opozycję lub osoby wybitne prowadzony byłby przez
    propagandystów PIS lub PO, to byłby nieskuteczny, ba – jeszcze by uwiarygodnił atakowanych.

    Programy „Musisz to wiedzieć” (już sam tytuł jest obraźliwy dla widza) prowadzone są na
    prymitywnym poziomie pogadania sobie, plotki, manipulacji materiałem filmowym, i jako
    rodzynek – z przytakiwaczem często.

    Co ciekawe, pojawia się ruch kierowany przez insidera Sykulskiego i komentatora Pitonia,
    którego cele są niewątpliwie zgodne z interesem państwowym i narodowym polskim,
    i już się nie podoba.

    Podobnie pianę na ustach w programie budzi Konfederacja, a w szczególności
    Grzegorz Braun, z którego robi się fałszywego Polaka, żyda, Niemca.
    A przecież jako jeden z nielicznych podał swoje pochodzenie co najmniej do XVIII wieku.

    Atakowany jest w sposób obrzydliwy Michalkiewicz.

    A teraz, na rok przed przełomowymi wyborami, tworzony jest alternatywny,
    opozycyjny niby ruch, który pięknie odbierze głosy tym, którzy mają jakiekolwiek
    szanse na uzyskanie mandatu.

    Przypomnę, że Ruch Narodowy przez 20 lat nie był w zasadzie pod własną marką
    wprowadzić nikogo do parlamentu.
    Przez 30 lat nie udało się to Korwinowi, mimo stosunkowo dużego poparcia
    – zawsze miedzy 3 a 4,9%, pod progiem.
    Jedynie korzystający z poparcia SS Lepper, który im się w końcu zerwał,
    wszedł do parlamentu na zasadzie Petru, Kukiza, teraz Hołowni.

    A jak się startuje w wyborach w Polsce przekonał się również GB,
    kiedy nie był w stanie zarejestrować list we wszystkich okręgach,
    w wyniku czego z całą pewnością nie uzyskałby żadnego mandatu
    dla swojego ugrupowania.

    Dalej.
    Nawet w przypadku wejścia do parlamentu, pozostaje obsadzenie
    aparatu administracyjnego przynajmniej w newralgicznych punktach.
    A na to trzeba pracować dekadami, bo inaczej nie zmieni się nic.

    Sykulski z Pitoniem robią to, co można.
    Budują siłę nacisku społecznego, a przede wszystkim wpływu na
    świadomość Polaków co o wojny i jej ewentualnych skutków,
    kosztów wsparcia U, kierowania się przez rządy obsadzone przez – w
    sumie poparcie zagraniczne – niepolskim interesem.
    Prócz haseł antywojennych pojawia się po raz pierwszy od 33 lat
    hasło zatrzymania amerykanizacji Polski, to jest zaprzestania
    realizowania amerykańskiego interesu sprzecznego z polskim
    za darmo.
    Co kosztowało nas już pewnie tysiące miliardów złotych (Jugosławia, Irak,
    Libia, Iran, Syria, Rosja, Białoruś – tradycyjni partnerzy gospodarczy Polski).

    Nie wiem czy i kto stoi za za Maciakiem, Sykulskim, Pitoniem,
    oraz innymi, ale to nie jest ważne.
    Ważne jest, jaki skutek może ich działanie osiągnąć.
    Ważne jest też, żeby nie były to ośrodki zagraniczne.

    Niestety wielu poważnych ludzi sądzi, że za oceanem
    udział Polski w wojnie został już przesądzony.
    Myślę, że nie jest tak, że tylko część z ośrodków
    władzy tamtejszych tak już zdecydowała, część pewnie nie.
    Niemniej nie robiąc nic pozwolimy na powtórkę Września 1939r.
    w najlepszym razie.
    Bo dziś środki zniszczenia, kontroli głodem (kto dziś ma świnie lub kury na wsi),
    odcięciem energii i wody, są o wiele doskonalsze niż w czasie II WŚ.
    A rozpętanie na naszym terytorium nawet ograniczonej wojny
    Rosja – NATO nas po prostu wymaże.
    To co zostanie nie tylko nie będzie w stanie stworzyć państwa,
    ale nawet nie będzie narodem.

    Ostrzegam. Proszę uważać na pogram „Musisz to wiedzieć”.

  28. Sykulski to kilkaset filmów/wykładów/rozmów na YT. Jest więc w oparciu o co wyrabiać sobie opinie. Owszem, mam pewne drobne zastrzeżenia/wtpliwości. Niemniej – nie jest to przecietna osoba. Co ciekawe, regularnie ogląda jego też moja żona (mamy zresztą bardzo zbliżone gusta). Żonę akurat wkurza czasem jego odwoływanie się do Konecznego w klasyfikowaniu Rosji jako cywilizacji (a mnie zreszta też, ale mnie łatwiej zignorować).
    Polecałbym ten wykład, jeden z ostatnich, jako dobre wprowadzenie do idei, którymi – najwyraźniej – kieruja się obaj z Pitoniem w tworzeniu tego ruchu:

  29. Carlos said

    Sykulski jest uczciwy w swoich dzialaniach. Racje ma Zbigniew Koziol, piszac o Konecznym, tu Sykulski jest zbyt doslowny. Myli sie takze ( Sykulski) mowiac ,ze USA nie chce zniszczyc Rosji. Na moja wiedze ,Jankesi chca rozebrac Rosje jak Jugoslawie, a potem zabrac sie za Chiny. To ,ze potepia wojne Putina wynika raczej z obawy o aresztowanie i to jest zrozumiale.

  30. Marucha said

    Re 24:
    Coś około 1800 – 2000 m.

  31. Liwiusz said

    Jak zapowiedział szef Biura Polityki Międzynarodowej Kancelarii Prezydenta RP Marcin Przydacz, Prezydent USA Joe Biden przyjedzie do Polski i to już w najbliższym czasie.

    widocznie przyleci na lotnisko w Bemowie.
    Polskojęzyczne sługusy CIA dostaną wytyczne, które nie mogłyby przejść przez ambasadę USA.
    Biden poklepie Dudę i polskojęzyczna propaganda będzie to pokazywać 24H.

  32. osoba prywatna said

  33. UZA said

    „Niestety wielu poważnych ludzi sądzi, że za oceanem
    udział Polski w wojnie został już przesądzony. ”

    Moim zdaniem, nie jest i nie może być przesądzony, bo chodzi o coś, co nie zależy tylko od ich marionetek. Gdyby na przykład szło tylko o wyrzucanie pieniędzy polskich podatników na Banderland, to Morawiecki z Dudą by się sprawdzili (jak zwykle), ale na front to przecież oni nie polezą. Tymczasem drony dronami, a do wojny ciągle jeszcze potrzeba ludzi. Polska była zagłębiem zmotywowanego, ofiarnego mięsa armatniego w czasach II Wojny Światowej, lecz już nie dziś. Dziś mamy tylko rycerzy klawiatury – nie takich do prawdziwej walki, mamy rusofobię ale raczej werbalną. Poliniacy Ruskich nie lubią i nie szanują, bo tak ich wychowano, lecz nie są w ogóle zdolni do fanatycznej nienawiści (to im zostało po przodkach), a przy tym stali się wygodni, wyrachowani i bojaźliwi, nauczyli się cenić swoje skóry, toteż „za wolność waszą” i za darmo walczyć nie pójdą. Wojska zawodowego mamy tyle, co kot napłakał. Jeśli zaś chodzi o sprzęt, to już przecież wszystko wydaliśmy albo akurat wydajemy. Dlatego też nie sądzę, żeby globalni psychopaci widzieli akurat u nas potencjał wojenny. Chcieć to by może chcieli, ale widzą, że nie da rady.

  34. Szczepan Zbigniewski said

    Olo i Marek @

    Może tak być. Dlatego ja się nie angażuję w to osobiście.
    Ale dobrze jest, że ktoś taki jak Sykulski w ogóle w ogóle mówi co i jak. To chociaż samo gadanie kogoś przekona (kogoś, kto się osobiście nie wychyli) i to (zakładając, że PRA jest prowokacją) obróci się przeciwko unym.

  35. Szczepan Zbigniewski said

    Alex Sailor @

    Listwa ciebie czymś zaraził? Kichnął na ciebie czy jak?

    „Podobnie pianę na ustach w programie budzi Konfederacja, a w szczególności
    Grzegorz Braun, z którego robi się fałszywego Polaka, żyda, Niemca.
    A przecież jako jeden z nielicznych podał swoje pochodzenie co najmniej do XVIII wieku.”

    Stryj (brat ojca) Grzegorza Brauna był za pierwszego rządu PiS szefem TVP i twierdzi, że jest żydem.

    Konfederacja? Masz tu twoich konfederatów, renegatów!

    „Atakowany jest w sposób obrzydliwy Michalkiewicz”

    No i się nie dziwię, bo dla niego dudasz to mniejsze zło niż PO. A dla mnie jedno i drugie do kitu. Więc się nie dziwię, że są ludzie, którzy Michalkiewicza nie lubią. Michalkiewicz pluł na Jaszczura za Kalisz bo „Olszański pluje na krzyż.” Ale o statucie Michalkiewicz milczał.

    „A teraz, na rok przed przełomowymi wyborami, tworzony jest alternatywny,
    opozycyjny niby ruch, który pięknie odbierze głosy tym, którzy mają jakiekolwiek
    szanse na uzyskanie mandatu.”

    Taaa jasne. Ani Maciak, ani Kamraci ani Pitoń z Syskulskim nie będą mieli 5% w wyborach gdzie żyd liczy głosy a lud durny jak osioł.

    „Prócz haseł antywojennych pojawia się po raz pierwszy od 33 lat
    hasło zatrzymania amerykanizacji Polski, to jest zaprzestania
    realizowania amerykańskiego interesu sprzecznego z polskim
    za darmo.”

    Właśnie to hasło miał (według ciebie WSI -owy) Lepper!

  36. Szczepan Zbigniewski said

    Uza@
    „Banderland, to Morawiecki z Dudą by się sprawdzili (jak zwykle), ale na front to przecież oni nie polezą. ”

    No bo oni nie polezą. Jaś Kowalski za nich pójdzie a oni do Rumunii.
    A potem ludzie będą kopać rowy, miska ryżu itp.

    „Tymczasem drony dronami, a do wojny ciągle jeszcze potrzeba ludzi. Polska była zagłębiem zmotywowanego, ofiarnego mięsa armatniego w czasach II Wojny Światowej, lecz już nie dziś. Dziś mamy tylko rycerzy klawiatury – nie takich do prawdziwej walki, mamy rusofobię ale raczej werbalną.”

    Yhmm. A co to szkodzi posłać milion na front bez przeszkolenia? 999 tysięcy polegnie ale tysiąc dobiegnie. Przecież ludzie to nic cennego. Gojów ma zostać pół miliarda. Schwab pisał, że do 2050 umrą całe miliardy.
    Po szprycę poszli na front też pójdą.

    „Poliniacy Ruskich nie lubią i nie szanują, bo tak ich wychowano, lecz nie są w ogóle zdolni do fanatycznej nienawiści (to im zostało po przodkach), a przy tym stali się wygodni, wyrachowani i bojaźliwi, nauczyli się cenić swoje skóry, toteż „za wolność waszą” i za darmo walczyć nie pójdą.”

    No nie wiem nie wiem… Mój sąsiad siedział za majty, jego syn uderzył pięścią w brzuch żonę gdy była w ciąży (wiadomo czemu), trzech ludzi zamordowano w przeciągu dwóch lat nożami w okolicy a sprawcami nie były ukry. Polacy, jak ich porządnie propagandą tv wytresować i coś do żarcia dodać to też mogą być okrutni. Da się to zrobić tylko trzeba trochę nad ludźmi popracować.

    „Wojska zawodowego mamy tyle, co kot napłakał. Jeśli zaś chodzi o sprzęt, to już przecież wszystko wydaliśmy albo akurat wydajemy. Dlatego też nie sądzę, żeby globalni psychopaci widzieli akurat u nas potencjał wojenny. Chcieć to by może chcieli, ale widzą, że nie da rady.”

    No ale w czym problem? Rosjanie szybciej i dalej wejdą,wyrżną co trzeba i spalą, a potem jankesi ich pewnie przegonią i jakoś tam się dogadają.

    Na spalonej i wyludnionej Polsce osiedli się nowy naród z pustyni i odbuduje wszystko po swojemu.

  37. wewewe said

    Poczta Polska i Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji zawarły porozumienie o współpracy
    18.01.2023 | Poczta Polska

    18 stycznia br. Poczta Polska i Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji (CWCR) zawarły porozumienie o współpracy. Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się do współdziałania w zakresie szeroko pojętego wzmacniania zdolności operacyjno-obronnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wśród punktów pięcioletniej umowy jest m.in. doręczanie przez Pocztę Polską dokumentów powołania w trybie szczególnym, wspólne szkolenia i wsparcie promocyjne CWCR przez Pocztę Polska.

    https://infowire.pl/generic/release/787817/poczta-polska-i-centralne-wojskowe-centrum-rekrutacji-zawarly-porozumienie-o-wspolpracy

  38. zatroskany said

    @UZA
    > Jeśli zaś chodzi o sprzęt, to już przecież wszystko wydaliśmy albo akurat wydajemy. Dlatego też nie sądzę, żeby globalni psychopaci widzieli akurat u nas potencjał wojenny.

    W tej wojnie najwyraźniej nie chodzi o zwycięstwo ani jednej stronie, ani … drugiej. Nie spodoba się to wielbicielom Putina, Dugina, i innym fantastom, ale trzeba napisać prawdę. Rosja od początku tak wojnę prowadzi, żeby jej nie wygrać, mówią o tym nawet niektórzy rosyjscy generałowie. Tutaj najwyraźniej chodzi o coś innego. Wojna ma trwać, ma generować migrację z Ukrainy, ma pogarszać sytuację ekonomiczną Europy, ma wykrwawiać.

    A jak najłatwiej na wojnie wykrwawić wojsko?
    Ano posłać ich bez broni, zgodnie zresztą z naszą piosenką „patriotyczną”: poszli nasi w bój bez broni. Taki był zwykle scenariusz „naszych” powstań.

    I taki najwyraźniej scenariusz nam szykuje rząd PiS z „opozycją”. Zgodnie z ustawą o „obronie ojczyzny” — piękna nazwa, czyż nie? — do okopów mają być posłani mężczyźnie do 60 roku życia, a kobiety do 56(?).

    Jednak to nie liczba wiarusów i wiarusek, szczególnie w wieku emerytalnym, rozstrzyga o zwycięstwie. W dzisiejszej wojnie kluczowa jest technika, a nie mięso armatnie. To rozumie każdy, podejrzewam, że nawet Kaczyński i Błaszczak. Więc w realizowanym scenariuszu nie ma defilady w Moskwie, choć to nam rysuje na horyzoncie konglomerat medialny TVP-TVN. W realnym scsnariuszu jest pewnie umieranie w okopach pod ostrzałem artylerii z karabinkiem w ręku, albo i bez niego. Za to białoczerwonych opasek i chorągiewek dla pospolitego ruszenia pewnie nie zabraknie.

  39. Liwiusz said

    https://hotcopper.com.au/threads/russia-ukraine-war.6463834/page-103283?post_id=66094135

    „Kapral NZDF Dominic Bryce Abilene, lat 28, walczył na froncie z dwoma innymi Nowozelandczykami – Kiwi imieniem Tai i dowódcą drużyny Turtle.
    Bojownicy zostali przydzieleni do 72. Brygady Zmechanizowanej Sił Zbrojnych Ukrainy
    . Kontynuowali swoją operację, informując 72. brygadę o swojej trasie, ale Ukraińcy otworzyli do nich ogień, gdy się zbliżyli.
    Najemnicy odpowiedzieli ogniem.
    Abelin zginął natychmiast, próbując wydostać się z okopu.
    NAS. Weteran armii Joshua Jones (24 l.) również zostaje wyeliminowany przez okrutnych Hohlików”.

    Banderowcy zabili najemników, którzy mieli walczyć po ich stronie.

  40. z ukosa said

    Pitoń: „Nie popieramy agresji rosyjskiej wobec Ukrainy…”

    Czuję tu jakiś smrodek… Po co i dla kogo takie oświadczenie? To prawie równoznaczne z wywieszeniem portretu Zelenskiego. Czyżby zarządzający Polin przewidywali antywojenne protesty i z wyprzedzeniem próbują je skanalizować? Takie zakładane odgórnie przeciwko czemuś ruchy jakoś mnie nie przekonują.

  41. Carlos said

    Z Ukosa—-a Ty co chcesz , aby od razu sie postawili pod topor, mowiac , ze popieraja Putina?

  42. z ukosa said

    Carlos

    No właśnie… Przecież Sykulski to znana marka, po co mu jakiś ruch do którego nie wiadomo kto wejdzie? Tzn. wiadomo, że kapusie i trole też… Może ktoś wpuścił go w maliny z tą inicjatywą by mieć kontrolę nad garstką trzeźwo myślących co jeszcze pozostała.

  43. Boydar said

    „… Po co i dla kogo takie oświadczenie …” – (40)

    bo każda hucpa winna być czytelnie oznakowana

  44. Marek said

    Tak ciekawostka. Proszę wpisać frazę: „polski ruch antywojenny” do wyszukiwarki na YT, a nie do innej.
    Gdyby ktoś nie wiedział, to oficjalna nazwa kanału na YT tegoż ruchu.

  45. Marek said

    cd: i sprawdzić wyniki wyszukiwania

  46. Marek said

    kuzynka ze srugla

  47. Marek said

    Miska ryżu przemówił:

    Europa pozwoliła się uzależnić od rosyjskiej energii jak narkoman – powiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki.

    Przemawiając na konferencji w Warszawie poświęconej działaniom na rzecz Ukrainy, Morawiecki zasugerował, że UE uzależniła się od rosyjskich surowców naturalnych, a Moskwa robi wszystko, by to uzależnienie umożliwić. „Dealer zawsze daje pierwszą dawkę za darmo lub bardzo tanio, aby uzależniony przychodził po więcej i zgadzał się na każdą cenę” – powiedział.

    W efekcie, jak stwierdził premier, kontrakty gazowe z Rosją „okazały się paktem, w ramach którego Europa zaprzedała swoją duszę”. Twierdził, że kontynent „tak łatwo został uwiedziony przez Rosję” nie dzięki „demonicznym zdolnościom”, ale raczej z powodu własnej słabości.
    rt.com

  48. Liwiusz said

    Maciak tu jest dobry.

  49. 1957 said

    Kozioł się wścieknie

  50. Zbigniew Kozioł said

    Ależ Pan naiwny.
    Tu akurat Maciak argumentuje, że PRA prowadzi do rozbicia i rozczłonkowania, zamiast do scalania. W ten sposób przysłuży się do ponownego zwycięstwa w wyborach partii systemowych.
    Tylko, że… Mnie powiedzmy osobiście to jest prawie obojetne, która partia w wyborach wygra. Maciak myśli wąsko. To nie o to chodzi, kto będzie przy korycie. Chodzi o zmianę postawy społeczeństwa (także tych u władz). Każda inicjatywa, która aktywizuje społęczeństwo (powiedzmy sobie szczerze i po prawdzie – polskie społeczeństwo jest gnuśne, mało aktywne, mało świadome), pozytywnie wpływa na myślenie, jest warta tylko pochwały i poparcia.

  51. Zbigniew Kozioł said

    Strony PRA zostały oczywiście natychmiast zamknięte:
    http://polskiruchantywojenny.pl

    Tym razem posłużono się inna metodą techniczna niz w przypadku blokowania stron takich jak powiedzmy te Myśli Polskiej. Strony Myśli Polskiej (i wiele innych) są zablokowane de facto poprzez (podkreślam, że nielegalne) manipulowanie przez ABW w serwery DNS.

    Tym razem wyskakuje „Error 403”. To oznacza, że strony zostały zamkniete przez administratorów serwerów, gdzie zostały umieszczone. Nie sądzę, by administratorzy zrobili to z własnej i nieprzymuszonej woli. Zapewne pod groźbami ze strony ABW. Ale nie sądze też, by ABW miała podstawy prawne do wymuszania tego rodzaju decyzji. Obecnie strony polskiruchantywojenny.pl sa obsługiwane przez firmę cyberfolks.pl (wcześniej miałem u nich swoje strony)

  52. marju73 said

    Jest już ruch antywojenny. To Rodacy Kamraci. Ostatni protest był w styczniu w Warszawie. Na tym spotkaniu nikt nie widział Pitonia ani Sykulskego. To klasyczna próba przejęcia elektoratu przeciwnego wojnie z rąk Rodaków Kamratów jedynej niezależnej i zdolnej do działania ekipy z którą ludzie się identyfikują z jasnymi przesłaniami. Polski Interes Narodowy. Polak w Polsce gospodarzem. Sykulski dobrze gada ale może to być tylko aktualna mądrość etapu. Pitoń już wcześniej się zdemaskował obśmiewając ludzi którzy sprzeciwiali się zamordyzmowi.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: