Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    matirani o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Janina Pigoń o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Józef Bizoń o Orban tworzy blok Środkowej…
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Yagiel o O losach świata zadecydują ame…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 708 subskrybenta

Firmy odmawiają ubezpieczania aut elektrycznych

Posted by Marucha w dniu 2023-10-06 (Piątek)

Eksperci ostrzegają, że ubezpieczyciele stoją w obliczu ogromnych wyzwań związanych z obsługą pojazdów elektrycznych (EV), co może zablokować odejście konsumentów od pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Niepewność co do rosnących kosztów naprawy pojazdów elektrycznych, w szczególności uszkodzonych akumulatorów, spowodowała, że niektórzy ubezpieczyciele wycofali się z oferowania polis dla samochodów elektrycznych w ciągu ostatniego roku.

W zeszłym tygodniu partner ubezpieczeniowy John Lewis, Covea, wstrzymał odnawianie lub zawieranie nowych polis dla pojazdów zasilanych bateryjnie w związku z przeglądem kosztów.

Na początku tego roku duży ubezpieczyciel Aviva wycofał się z ubezpieczania Tesli Y Model. Rzecznik prasowy powiedział City A.M., że grupa „nie była już w stanie zaoferować polisy przy odnowieniu” po dokonaniu przeglądu swoich kryteriów ubezpieczeniowych.

Mark Andrews, dyrektor ds. ubezpieczeń w Altus Consulting, powiedział w poniedziałek City A.M., że posunięcie Johna Lewisa jest „niepokojące” i pokazuje, że „ubezpieczenie samochodu, a w szczególności naprawy ubezpieczenia pojazdów elektrycznych, stają się tak kosztowne, że ubezpieczyciele chcą skupić się na innych rynkach”.

Argumentował, że koszty ubezpieczenia pojazdów elektrycznych i składki potencjalnie wyższe niż w przypadku samochodów napędzanych paliwami kopalnymi stworzyłyby „barierę” dla konsumentów dążących do przejścia na czystsze, bardziej ekologiczne opcje.

Lipcowy raport firmy Thatcham Research, zajmującej się analizą ryzyka w branży motoryzacyjnej, wykazał, że naprawa pojazdów elektrycznych kosztuje około jednej czwartej więcej w porównaniu z ich odpowiednikami z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi.

Wielu dużych ubezpieczycieli, z którymi skontaktowało się City A.M., w tym Aviva, Direct Line i Admiral, podkreśliło, że są zaangażowani w działania na rzecz ochrony środowiska.

Źródło: cityam.com
https://prawy.pl

Komentarzy 12 to “Firmy odmawiają ubezpieczania aut elektrycznych”

  1. brys said

    W Polsce OC jest przymusowe.

  2. Boydar said

    tytuł jest nieco mylący, Panie Brysiu, nie tyle ubezpieczyciele odmawiają ubezpieczenia elektryków co oferowane ceny polisy nie mieszczą się w żadna rubryka, sprawa nie dotyczy oczywiście aktualnego rynku w Polsce, bo i populacja samochodów na prąd jest stosunkowo niewielka w stosunku do klasycznych oraz ilość a co za tym idzie liczba „wypadków” jest jeszcze marginalna, no i teraz rozwój sytuacji będzie zależał od trendu – jeśli ludzie zaczną kupować elektryki (więcej nadmiernie drogich uszkodzeń) to ich ubezpieczenie również gwałtownie wzrośnie

  3. Boydar said

    https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-chcial-ubezpieczyc-auto-elektryczne-kalkulacja-zwalila-go-z-,nId,7071097

    rzecz się miała (ma) w GB

  4. UZA said

    „…jeśli ludzie zaczną kupować elektryki (więcej nadmiernie drogich uszkodzeń) to ich ubezpieczenie również gwałtownie wzrośnie.”

    Problem polega na tym, że to nie zależy od ludzi. Tradycyjny samochód zainteresowani mogli sobie kupić za kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy i taki samochód ( z drugiej albo trzeciej ręki) służył przez wiele lat. Tymczasem nowy elektryk jest piekielnie drogi ( z punktu widzenia zwykłego człowieka, który dziś zasiada za kierownicą), a starego nie opłaca się kupować (bateria ma ograniczoną żywotność i skończona liczbę ładowań). Jeśli do tego dojdzie jeszcze wysoki koszt polisy, to żadne trendy się nie zmienią i tak, jak to drzewiej bywało, tylko bardzo nielicznych będzie stać.

  5. JADAM said

    „Elektryki” , to ślepa uliczka naszej cywilizacji .
    Cwaniaki pompują nadmiar kasy z „modnisi /modnisiów ” .
    Były silniki Wankla ( zamiast tłoków – mimośrodowe komory silnika spalinowego).
    Napęd „elektryczny” , to pociągi , tramwaje /trolejbusy -doskonałe parametry trakcji – sprawność (eta ), osiągi , przyspieszenia , bezpieczeństwo .
    P O Ż I W I O M – U W I D I M .
    Kto pierwszy uruchomi masową produkcję samochodzików , furgonetek ,ciężarówek
    …..
    z napędem wodorowym ( 2H2+ O 2 = 2 H2 O + ^*^ )
    A ^*^ , to to samo , co mamy z ropy naftowej (benzynki ,diesle ) , a wcześniej
    „holtzgas ‚” – gaz napędzający pojazdy po spalaniu DREWNA .
    ….
    P.S.
    Jako AAR . – obstawiam VolksWagen aus Wolfsburg .
    Ale po tym „puff-ie ” made in EU , czarniawo to widzę .

  6. Boydar said

    ślepą uliczką to są obecnie oferowane akumulatory

  7. Boydar said

    ???

  8. Nie wsiadajcie do tych trumien!

  9. brys said

    to ich ubezpieczenie również gwałtownie wzrośnie – najprosciej bedzie to rozlozyc na wszystkich i podniesc cene wszystkim. :))))

  10. JADAM said

    Oj ,tam , oj tam Mr Brys
    A kto za te BOMBY ,z extraNAPALMEM ma bulić ???
    Eskimosi , czarne Murzynki , czy resztki INDIAN (czerwonoskórych, made in US ) ???

    Dziadki/ babki – 65 + – przesiądą się na whileborough ( wózki na pych) , bo pogubią
    prawa jazdy , – młodzi w BMW giną masowo ( jak w Luftwaffe w II WW ) , to kto ??? M. W. z W.M. w końcu będą mieli długi do spłaty przez 200 lat .
    ….
    Herzlich willkommen – w Komunistycznych Chinach AD 1975 .

  11. Crestone said

    Re 10: Sam Pan jesteś dziadkiem.

  12. matirani said

    EV sa drogie w zakupie – nic wiec dziwnego…
    Dlaczego za ubezpieczenie elektryka trzeba zapłacić więcej?

    Jednym z powodów znacznie wyższych kosztów ubezpieczenia samochodów elektrycznych jest fakt, że samochody elektryczne zwykle są droższe od spalinowych. Kluczową kwestią jest również koszt ich ewentualnej naprawy. W przypadku elektryków potrzeba wykwalifikowanych mechaników. Niestety tych wciąż brakuje. Braki kadrowe związane z naprawą samochodów elektrycznych wynikają m.in. z tego, że sami mechanicy nie chcą doszkalać się w tym zakresie. Brak odpowiedniej liczby fachowców oznacza wzrost cen napraw, a to przyczynia się do wyższych składek ubezpieczeniowych. Duże znaczenie ma też zagrożenie ewentualnym złomowaniem pojazdu w sytuacji, gdy podczas kolizji uszkodzone zostaną baterie auta i wymiana tego elementu nie będzie opłacalna.

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-chcial-ubezpieczyc-auto-elektryczne-kalkulacja-zwalila-go-z-,nId,7071097#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Sorry, the comment form is closed at this time.