Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Voodoosch o Najsmutniejsza historia, która…
    Liwiusz o Najsmutniejsza historia, która…
    Liwiusz o Pancernik „Potiomkin”, czyli p…
    chca zamordowac 8 ml… o Wolne tematy (28 – …
    Otwarte Drzwi o Wolne tematy (28 – …
    "Patrz jak nad jej w… o Wolne tematy (28 – …
    Marek o Czy Ukraińcy zaczną masowo wyj…
    CBA o Hydra podniosła łeb. Jak przez…
    Krzysztof M o Najsmutniejsza historia, która…
    pepi. o Wolne tematy (28 – …
    CBA o Wolne tematy (28 – …
    errorous o Model atomu Gryzińskiego – pro…
    nowacki nowack o Czy Ukraińcy zaczną masowo wyj…
    errorous o Najsmutniejsza historia, która…
    osoba prywatna o Wolne tematy (28 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 707 subskrybenta

Elektryczne samochody nie zawsze są ekologiczne

Posted by Marucha w dniu 2017-12-16 (Sobota)

Samochody elektryczne mają sporo zalet – m.in. jazda na prądzie jest tańsza, osiągi silników elektrycznych są lepsze niż spalinowych – ale najczęściej przywołuje się to, że są bardziej ekologiczne.

Dzięki nim ma się poprawiać powietrze w miastach, ale mają mieć też zbawienny efekt na klimat [? – admin] na świecie. Czy tak jest na pewno?

Przede wszystkim trzeba określić, skąd pochodzi prąd. W Polsce nadal większość energii elektrycznej wytwarza się przez spalanie paliw kopalnych – najczęściej węgla. To oznacza, że można powiedzieć, iż samochody elektryczne tak naprawdę jeżdżą na węgiel.

Jak wylicza Paweł Goller z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, wytworzenie prądu dla auta elektrycznego powoduje większą emisję dwutlenku węgla do atmosfery, niż ma to miejsce w samochodzie spalinowym. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że samo wytworzenie paliwa w rafinerii też powoduje dodatkowe zanieczyszczenie środowiska.

Niezaprzeczalną zaletą samochodów elektrycznych jest to, że nie emitują spalin w miejscu, w którym jadą, a to oznacza, że nie zanieczyszczają powietrza np. w centrach miast.

Choć, jak tłumaczy Krystyna Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie, i to nie do końca jest prawdą. Oprócz emisji dwutlenku węgla czy szczególnie trujących tlenków azotu, samochody powodują pojawianie się pyłu w powietrzu. Są trzy źródła takiego zanieczyszczenia – rura wydechowa, ścieranie się opon i hamulców oraz tzw. pylenie wtórne, czyli podrywanie pyłu z nawierzchni podczas jazdy. W samochodach elektrycznych nie występuje tylko to pierwsze, natomiast największym źródłem jest to ostatnie, które odpowiada za 80 proc. pyłu.

Kolejną kwestią związaną z ekologia jest proces produkcyjny. W przypadku samochodów elektrycznych generuje on zdecydowanie więcej spalin, ale ma też inne złe działania na środowisko.

Najważniejsza kwestią są akumulatory, które wykorzystują metale ziem rzadkich. Jak sama nazwa wskazuje – wydobywa się je tylko w niektórych miejscach na świecie, a już samo to powoduje potrzebę ich transportu. Dodatkowo np. do oddzielenia ich od gliny wykorzystuje się siarczan amonu. Jednak np. w kopalni w Chińskim Jiangxi tylko 0,2 proc. wydobytego materiału to pożądane pierwiastki wykorzystywane w przemyśle. Reszta (już skażona) zostaje niewykorzystana.

Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w innych kopalniach, gdzie jest potrzeba przebijania się przez grube skały, a cały sprzęt zużywa bardzo dużo energii – często pochodzącej z elektrowni węglowych.

Nie można też zapominać o fakcie, że później z samochodem elektrycznym są większe problemy z utylizacją. Idealną sytuacją byłoby odzyskiwanie materiałów z akumulatorów, jednak jest to nieopłacalne. Sytuację mogłoby poprawić dalsze wykorzystywanie starych akumulatorów w miejscach, gdzie ich częściowa sprawność nie ma znaczenia – np. przy zasilaniu budynków czy magazynowaniu energii z elektrowni wiatrowych lub słonecznych.

Wszystko to oznacza, że samochody elektryczne są tak „czyste” jak ich wytwarzanie, zasilanie i późniejsza utylizacja. Zatem faktyczne znaczące obniżenie emisji spalin możliwe jest przy wykorzystaniu źródeł odnawialnych lub elektrowni atomowych.

https://moto.wp.pl

W oryginalnym artykule znajduje się również wideo.
Zob. także:
>https://www.youtube.com/watch?v=bcKTfz1pQXM
>https://www.youtube.com/watch?v=HhCjC41mKL4
Admin

Komentarzy 95 to “Elektryczne samochody nie zawsze są ekologiczne”

  1. Cholerhahaha said

    Ameryke odkrywa…

    Chodzenie pieszo wymaga wiekszej ilosci pozywienia co niszczy nature poprzez powiekszenie obszarów upraw.
    A takze:
    zwieksza sie ilosc materii organicznych w sciekach
    zuzywaja sie buty czyli trzeba wiecej skóry i gumy a potem ich reutylizacja ekologiczna jest kosztowna.
    wiecej wody idzie na mycie sie
    koniecznosc uzywania dezodorantów do pach i stóp
    wieksze zuzycie spodni i skarpetek
    tlok na chodnikach

    ——
    Dla większości ludzi – a zwłaszcza gówniarzerii mieniącej się „ekologami” – są to rzeczy całkiem nowe i nieznane.
    Admin

  2. NC said

    Żeby naładować akumulatory samochodu elektrycznego potrzeba jest energia elektryczna. Tę energię otrzymuje się przez spalanie węgla w elektrowniach. Więcej pojazdów elektrycznych – więcej spalonego węgla – więcej złowrogiego dla lewaków CO2. Co gorsza, więcej CO2 jest wyzwolone przez spalanie dodatkowego węgla, niż wytworzyłby silnik spalinowy w takim samochodzie.

    Wyeksploatowane akumulatory trafiają na wysypiska, gdzie rozkładają się, pomału sącząc kwas i trucizny do grunty, a stamtąd do źródeł wody, którą lewacy piją.
    Itd…

  3. provincjal said

    „Ciężarówka Semi, którą niedawno zaprezentowała Tesla, do pełnego ładowania w ciągu 30 minut ma zużywać tyle energii elektrycznej, ile w tym samym czasie pokrywa zapotrzebowanie nawet 4 tys. domów jednorodzinnych – twierdzi zespół ekspertów ds. energetyki i badaczy z Oksfordu.
    Jak mówi szef grupy Aurora Energy Research – John Feddersen, zapotrzebowanie energetyczne, którego megaładowarki będą potrzebowały do trwającego 30 minut ładowania wynosie 1600 kilowatów. Zdaniem Feddersena, tyle samo prądu przez 30 minut pokrywa potrzeby energetyczne niemal 4 tys. „przeciętnych” domów jednorodzinnych.

    Ekspert argumentuje, że tak ogromne zapotrzebowanie nałoży wielkie obciążenie na infrastrukturę energetyczną i obecnie jego realizacja nie jest możliwa ze względu na ograniczenia technologiczne.

    Feddersen posłużył się też przykładem Tesli, aby podkreślić istotność debaty na temat przekształcenia infrastruktury energetycznej dla potrzeb zmieniających się sektorów logistyki, która już wkrótce zacznie bazować na pojazdach napędzanych elektrycznością. – Całkowicie zelektryfikowany transport drogowy będzie potrzebował znacznego rozwoju obecnej infrastruktury – powiedział Feddersen.

    Tesla nie odniosła się do twierdzeń organizacji Aurora Energy, ale jednocześnie jest świadoma znaczenia, jakie w dalszym rozwoju technologii samochodów elektrycznych odgrywa struktura zapotrzebowania energetycznego. Istniejąca już sieć ładowarek dla samochodów Tesli częściowo korzysta z odnawialnych źródeł energii. Firma eksperymentuje także z ogniwami zapasowymi, co ma zmniejszyć obłożenie infrastruktury energetycznej.”

    http://www.rp.pl/Ekologia/171219373-Naukowcy-Elektryczna-ciezarowka-Tesli-energetycznym-smokiem.html

  4. semperparatus said

    Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwego wpływu transportu samochodowego(niezależnie czy spalinowego czy elektrycznego)mogłoby spowodować „samoograniczanie się” użytkowników prywatnych samochodów…czyli korzystanie…w możliwie jak najszerszym zakresie…z transportu zbiorowego…szczególnie kolei,metra i tramwajów…Wiele osób posiada samochody…chociaż-tak naprawdę-nie są one im niezbędne…
    Tego typu redukcja ilości prywatnych samochodów(np.o 50%) dała by nam-jako społeczeństwu następujące korzyści:
    1.Ograniczenie kosztów
    2.Mniejsze zanieczyszczenie środowiska
    3.Poprawa zdrowotności(ludzie zaczęli by się więcej ruszać)
    4.Pozytywna zmiana psychologiczna(przejście od postawy egoistycznej i materialistycznej…związanej z posiadaniem własnego samochodu-do postawy prospołecznej)
    5.Mniejsze korki…
    Zwracam uwagę…że największym kultem prywatna motoryzacja cieszy się w USA…kraju kultu „złotego cielca”…czyli skrajnego egoizmu i materializmu właśnie…

  5. Moher49 said

    Jeżdżę i widzę w Polsce mnóstwo instalacji solarnych. One też mogą energię od słoneczka do samochodu przekazać.

  6. Piwowar said

    Taka może być ekologiczna przyszłość: publiczny transport, ruchome chodniki jak na lotnisku we Frankfurcie, energia elektryczna z północnej i północno-zachodniej Afryki, podobnie jak na video:
    .https://www.youtube.com/watch?v=qKpYH5SYUeo – The 40-megawatt power plant, with 165,000 solar panels
    .https://youtu.be/K4Ryow4cS_8 – Topaz Solar Farms Construction Site
    .https://youtu.be/orde1YRy6UQ – W Kalifornii uruchomiono najpotężniejszą na świecie elektrownię słoneczną
    .https://www.youtube.com/watch?v=LMWIgwvbrcM – Australia’s Energy Security – 24/7 Concentrated Solar Thermal Power plus Molten Salt Storage (CSP+)
    bo sprawność termodynamiczna elektrowni nie przekracza 44% (węglowych, gazowych, atomowych).

  7. Sceptyk said

    Do provincjal coś przyjacielu pomyliłeś kilowaty (kW) z kilowatogodzinami (KWh), pierwsza to moc, a druga to ilość energii!

  8. ogarniety said

    Tesla testowal elektryczne auto. jezdzil nim 2 tygodnie bez ladowania. rozpedzalo sie do 90 mil/h. energia pochodzila z pola magnetycznego ziemi. projekt porzucil przez glupich dziennikarzy. fakt niezaprzeczalny i dokonany, wszelkie poddawanie tego w watpliwosc to niedoinformowanie/glupota. dane na ten temat trzymaja amerykance gdzies w szufladach.

    ——
    Skąd Pan się o tym dowiedział? Gdzie istnieją na ten temat jakieś konkretne i wiarygodne materiały? Niestety, nie wystarczy Pana opinia….
    Admin

  9. Cholerhahaha said

    7. Ogarniety – fizycznie to niemozliwe. Prosze sprawdzic natezenie pola magnetycznego Ziemi i porównac z energia potrzebna do przyspieszenia 2 ton samochodu od 0 do chocby tylko 50km/h
    To co Pan pisze to sa bajki zwane dzisiaj urban legends. Nic innego.

    ——–

    Pustynie sa rozlozone dosc równomiernie na Globie po obu stronach równika.
    Wyglada logicznie ulozenie kabli wysokiego napiecia stalego po obu stronach, tak na 20º i polaczenie ich miedzy soba jak tory kolejowe podkladami. Nastepnie po poludnikach szly by rozgalezienia na pólnoc glównie.
    Zawsze wtedy na jakiejs pustyni by swiecilo Slonce i cala Ziemia mialaby energie do dyspozycji.

    Na zaopatrzenie Ludzkosci w energie wystarczy dzisiaj kwadrat byle pustyni o wymiarach 250x250km.
    Ziemia otrzymuje od Slonca 7500 razy wiecje energii niz Ludkosc jej zuzywa dzisiaj. Jutro, przy sprawnosci paneli fotowoltaicznych rzedu 80% potrzebna powierzchnia moglaby byc jeszcze mniejsza – tym bardziej, ze zuzycie energii moze spasc.

    Samochód elektryczny jest ewidentnym postepem w stosunku do spalinowego, wiec bedzie wdrozony do produkcji masowej i zastapi silniki spalinowe.
    Podobnie, Stuczna Inteligencja bedzie prowadzic samochody, komunikowac sie z innymi pojazdami dookola i co roku w Polsce bedzie 5000 wiecje zywych i 20000 mniej inwalidów.
    Warsztaty blacharskie pozamykaja, ubezpieczalnie zbiednieja a my bedziemy mieli wiecej pieniedzy na inne „konieczne” wydatki.
    Juz sie o to Yeuroszmunce zatroszcza.

  10. Re: Artykul…
    A moze wpierw bysmy skoncentrowali sie nad „elektrycznymi krzeslami” do podadzenia na nich wszystkich s..synow I ich klakierow, potem zajmiemy sie elektrycznymi samochodami, wodorowymi generatorami,, energia z pola magnetycznego, energii slonecznej, gazu z wegla, I innymi ciekawymi pomyslami, ktore m.in., sa ukryte w „biurze patentowym” I u Polakow, ktorzy w dalszym ciagu nie moga sie przebic przez „osrodki masowego razenia” ani przez lichwiarski system finansowy.

    Re: 8 – Gajowy – komentarz.
    Panie Gajowy, cos jest na rzeczy. …(…) zyd – j.p morgan jest jeszcze w posiadaniu ponad 90 pomyslow Nicoli Tesli, ktore nawet na nasze czasy (mozna sie domyslac) beda rewolucyjne (jak np. system HAARP, ktory jest od 1993 roku wykorzystywany do zmian pogody w zaprogramowanym rejonie swiata i sila rzeczy jako bron – bardzo niebezpieczna – bomby plazmowe itd. itd.)
    Na razie nie posiadamy praktycznie zadnych dokumentow, nawet tych, ktore dotycza obecnych technologii opracowywanych m.in. w Area 51 – Newada USA.
    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  11. Premizlaus said

    „Jak wylicza Paweł Goller z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, wytworzenie prądu dla auta elektrycznego powoduje większą emisję dwutlenku węgla do atmosfery(…)”

    No i co z tego zielony przygłupie o niewiadomem pochodzeniu? Dwutlenek węgla jest gazem dobrotliwem.

  12. Boydar said

    Panie Macka, ja myślałem ze Pan udaje, ale Pan naprawdę nie ma zielonego pojęcia o fizyce i jej prawach.

  13. romo said

    Zobaczycie że ceny baterii do samochodów będą takie że jej nie wymienicie tylko kupicie nowy samochód. Zresztą już w tej chwili w „trosce o ekologię” baterię będzie można tylko wypożyczyć. Samochody będą drogą jednorazówką. Ale o tym cicho bo bo potencjalni głupole podniosą raban i ich nie kupią. Po co całe te nawoływania, zakazy produkcji samochdów „zwykłych”. Gdyby te elektro były takie cudowne, to każdy by je kupił, tak jak każy przesiadł się z wozu konnego do samochodu.

  14. Marucha said

    Re 10:
    Panie Jaśku, to są tylko nasze domysły. Skąd możemy wiedzieć o czymś, co jest tajne?

    Re inne:
    Samochód elektryczny to b. wątpliwy interes. Chyba, żeby prąd do ładowania brano ze źródeł odnawialnych, akumulatory wykonywano z tanich i ogólnie dostępnych materiałów itd. itp.
    Zresztą… nawet jeśli uda się opracować samochód jeżdżący na powietrze, to powietrze zostanie opodatkowane.

  15. Myślę, że: said

    13 Romo, pan sie myli ( Zresztą już w tej chwili w „trosce o ekologię” baterię będzie można tylko wypożyczyć. )
    We Francji Renault cos takiego wymyslil, ale ani Toyota-Lexus, ani Nissan-Infinity, anie Hyundai-Kia czy PSA takich swinstw konsumentom nie robia.
    Moza Pan pojezdzi troche Tesla?
    😉

    Samochód na powietrze juz jest od dawna.
    Biorac pod uwage, ze silnik spalinowy to zwykla odwrócona niejako pompa, to zamiast cos tam palic w cylindrze mozna wtryskiwac powierze po cisnieniem.
    Laduje sie wtedy wczesniej skroplone powietrze i jedzie sie cicho i bezdymnie.
    Tyle ze… trzeba uzyc sporo energii do jego sprezania czy skraplania.

    Pazywiom uwidim — za dziesiec lat sprawdzimy ile bedzie samochodów na cos innego niz weglowodory lane do zbiornika.

  16. Marucha said

    Re 15:
    Co Pan za dyrdymały wypisuje.
    Samochód „na powietrze” to taki, że czerpie energię z powietrza, a nie z innych źródeł. Powietrze ma być dostawcą energii, a nie medium przekazujące siłę.

  17. Myślę, że: said

    Do 16 – Napisał Pan wszak „Zresztą… nawet jeśli uda się opracować samochód jeżdżący na powietrze” – no to Panu podałem jedyną wersję samochodu jeżdżącego na powietrze jaka może istnieć.
    Nie podoba się? Bardzo mi przykro.

    Co do dyrdymalów… ma Pan hamulce? To proszę ich używać. Nie tylko jadąc samochodem.

  18. Marucha said

    Re 17:
    Nie podoba mi się, gdy ktoś udaje, że nie wie, o co chodzi.

  19. Myślę, że: said

    Napisał Pan żart o silniku na powietrze a ja podałem coś technicznie interesującego zainspirowanego tym żartem.

    Bez obrazy.
    Wystarczy przyhamować.
    Można się tego nauczyć.

    ——
    Niech Pan poprowadzi forum przez 11 lat, a potem niech gada o uczeniu się.
    Admin

  20. gav said

    Wsiąść do poduszki elektrycznej z komórka do ucha i zaśpiewać, rakiem pożyje, niezdrowo mi, lala.

  21. Sceptyk said

    Taaa! już widzę samochód na energię z 4,5V baterii płaskiej. Panowie w szkole nie uważali, albo byli na wagarach. Panowie przestańcie pieprzyć głupoty. Jak to czytam , to kolokwialnie mówiąc „rence opadajom”. Proszę przestańcie!

  22. Myślę, że: said

    A co, Panie Gajowy? Nie uczy się Pan? ??? Na codzień?Zawsze?Wszędzie?

    Eh tam…. nie wierzę Panu. Uczy się Pan.
    Ja też.
    Parę lat temu bym Panu… a teraz tylko tak sobie trochę, hamuje się żeby nie być chamem. Choćby i uczciwym i sprawiedliwym.

    Pan prowadzi a ja piszę i czytam. Od.. czy ja wiem? Kiedy się zaczęły Ciemnogród, NaszaPolska, Poland-L?
    —————

    Najlepsze, jak dotychczas, akumulary sa litowe. Czas zycie szacuje sie na 25 lat. Lit nie paruje, odzysk ze starych bedzie 100%.
    Czym sie Ludziska tak denerwuja? Ze swiec nie beda wymieniac? Ani oleju czy filtru powietrza?
    Ze pradu zabraknie?

    Szkopów nie lubie, ale warto rzucic okiem ile energii u nich sie wytwarza ze źródel odnawialnych.
    A na calej Ziemi?
    19%

    Dzisiaj. A jutro?
    …2016
    Cytowany przez Greentechmedia.com Larsh Johnson, CTO amerykańskiego producenta magazynów energii Stem, poinformował, że jego firma obecnie płaci za baterie litowo-jonowe, które wykorzystuje w swoich magazynach energii, aż o 70 proc. mniej niż płaciła jeszcze 18 miesięcy temu. CTO amerykańskiej firmy dodaje, że oczekuje podobnego spadku cen w ciągu najbliższych 18-24 miesięcy.

    Stem to producent systemów magazynowania energii i oprogramowania do zarządzania produkcją i zużyciem energii.

    Inwestorami w Stem są m.in. GE, Iberdrola, Total i Mitsui, a kilka miesięcy temu do tego grona dołączył niemiecki potentat RWE. Potencjał, jaki ma amerykański rynek magazynów energii, pozwala przypuszczać, że to doskonała inwestycja.

    https://blogs.scientificamerican.com/plugged-in/beyond-the-hype-what-s-the-future-of-batteries/

    http://www.telegraph.co.uk/technology/news/11475219/What-is-the-future-of-battery-technology.html

    Dobranoc

  23. Myślę, że: spoko... bez obawy i do roboty said

    Przy okazji:
    http://www.worldometers.info/
    Energy
    384,825,851Energy used today (MWh), of which:
    311,707,245- from non-renewable sources (MWh)
    73,118,606- from renewable sources (MWh)
    2,873,219,014,123 Solar energy striking Earth today (MWh)
    94,045,948Oil pumped today (barrels)
    1,593,226,701,541Oil left (barrels)
    16,615Days to the end of oil (~46 years)
    1,112,660,648,161Natural Gas left (boe)
    58,561Days to the end of natural gas
    4,342,172,626,283Coal left (boe)
    149,730Days to the end of coal

  24. www.wandaluzja.pl said

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/naukowcy-elektryczna-ci%c4%99%c5%bcar%c3%b3wka-tesli-energetycznym-smokiem/ar-BBGKUvK?ocid=spartandhp//

    NAUKOWCY: ELEKTRYCZNA CIĘŻARÓWKA TESLI ENERGETYCZNYM SMOKIEM
    Ciężarówka Semi, którą niedawno zaprezentowała Tesla, do pełnego ładowania w ciągu 30 minut ma zużywać tyle energii elektrycznej, ile w tym samym czasie pokrywa zapotrzebowanie nawet 4 tys. domów jednorodzinnych – twierdzi zespół ekspertów ds. energetyki i badaczy z Oksfordu.

    Na Polsko-Niemieckiej konferencji ekologicznej w Jeleniej Górze, 22-23 X 1996 Kanclerz Kohl powołał niemiecko-japońskiego Protektora mego silnika spalinowo-parowego VDTW, który 9 I 1997 rzucił na kolana amerykański przemysł samochodowy. Potem zaserwowano kilka Oszustw technicznych, żeby utrzymać przy życiu Tygrysy Benzynowe, za których SMRODY Obywatel płaci DROGO z Kieszeni, Zdrowia i Wyglądu: WDYCHASZ SMOG, BĘDZIESZ GRUBSZY.
    Chodziło jednak nie tylko o TRUCIE Niemających spermy jerozolimskiej, ale i Dobicie USA, zranionych ciężko przez Mercedesa-FLICKA Kanadyjsko-Kalifornijskim Systemem Energetyki Wodorowej jako SKUTKU zamordowania mego kuzyna przez Generała NKWD Spycha-Spychalskiego i otrucia Kowalskiego przez mafioza włoskiego Kozinę-Francetiego u Urszuli Sipińskiej.
    Trump obiecał Amerykanom Dług Amerykański 19 bilionów USD, ale nazajutrz po wystawieniu aktu Oskarżenia Lechowi Wałęsie Sekretariat Stanu MARYLAND ogłosił Dług Amerykański jako 14.300 BILIONÓW USD.. Elektryczny silnik samochodowy jako JAPOŃSKI SZALBIERZ odegrał Polityczną rolą jako Pogromca Kurew Kalifornijskich, które chciały rządzić Światem moim VDTW.
    Bush-Junior obiecał Kurwom Kalifornijskim za ZWYCIĘSTWO w II kadencji Zniesienie Przywilejów Ekologicznych Kalifornii, co WYMUSZAŁO mój silnik spalinowo-parowy VDTW, Kurwy Kalifornijskie mogły krzyczeć: JESTEŚMY KRÓLOWYMI ŚWIATA, ale było to Królestwo Bez Włości i Poddanych, bo Bush-Junior wprowadził dla Kalifornii ZERO Emisyjności, co eliminowało VDTW jako Redukujący szkodliwą emisyjność w 80%.
    Formalnie chodziło o ZASTĄPIENIE mego VDTW Japońskim Silnikiem Elektrycznym, który nie był jednak Gotowy, wobec czego w konkurencję wszedł Volkswagen-SZALBIERZ, który eliminował Smog Kalifornijski i Londyński, ale NIE SZKODLIWĄ EMISJĘ. Zamiast więc 20% szkodliwej emisji i paliwa VDTW Amerykanie musieli ZAŻYWAĆ 100% Trucizny przez UPERFUMOWANIE Paliwa przez Volkswagena, które to Perfumowanie było BARDZO DROGIE. Historia zaiste z Przygód Tomka Sawyera…
    Teraz fizycy z Oksfordu orzekli, że Ciężarówka Elektryczna TESLI jest Absurdem Technicznym, co nazwali GADEM JURAJSKIM. To dlatego Jarosław Kaczyński wystąpił z wnioskiem: STAĆ NAS NA ODBUDOWĘ ZAMKÓW JURAJSKICH Kazimierza Wielkiego, co było powiedzeniem mi: WSADŹ SOBIE GDZIEŚ SWÓJ KREML KAZIMIERZ WIELKIEGO, bo Mateusz Morawiecki ma Japoński Silnik Elektryczny. To dlatego Bydlaki Poznańskie SKONTROWAŁY Winstona Churchilla.

  25. galaszek said

    Aaaaajjjjj!!!! Wwwwwaaaaaaajjjjj!!! a czeguj to uny nie wymaslaju…jakes samechody !…..paliwowe…elektryszme…..a przeca jusz od wiekow Indiany -te od sloniow oczywista- i cale swiat arabskie jezdzu sobie i lataju cicho, ekologisznie i bezpaliwowo na latajoncych dywanach……i czeguj uny nie rozwijajom tego technologia…….czyszby uny miali leku wysokosciem

  26. AlexSailor said

    Czegoś tak głupiego dawno nie czytałem.
    Czyżby już asekurowali się na wypadek rozpowszechnienia takich samochodów i jest to podgatowka do obłożenia ich specjalnym podatkiem
    kompensującym różnicę między opodatkowaniem paliw płynnych a prądu?

    Co konkretnie jest głupiego?
    Admin

  27. AlexSailor said

    @Marucha
    „Skąd Pan się o tym dowiedział? Gdzie istnieją na ten temat jakieś konkretne i wiarygodne materiały? Niestety, nie wystarczy Pana opinia….
    Admin”

    Nie wiadomo co robił Tesla, ale pokazał, że jest inaczej niż nam wmawiają.
    W każdym razie, są ludzie w Polsce, którzy energię z przestrzeni pobierają (np. 200W) przy jakichś domowych instalacjach.
    Do okoła mamy zatrzęsienie energii różnistych rodzajów.
    A ta do brania „znikąd” może być np. energią pola elektrycznego, to jest różnicy potencjałów między atmosferą a Ziemią.
    Elektryka jest tak dziwaczna, że przeciętny człowiek nie ma o tym pojęcia.

    My znamy prąd 6/12V stały w akumulatorach, sinosuidalny zmienny 230/400V w sieci o częstotliwości 50Hz, no i czasem jeszcze jakieś niezrozumiałe jego postaci.
    A prądy mogą mieć napięcia od jednego do setek milionów woltów (w zasadzie w górę nie ma ograniczenia), które mają częstotliwość od 0 do bilionów Hz, które mają miliardy różnych przebiegów niesinosuidalnych oraz nieprzemiennych i przemiennych.
    To już daje taką ilość kombinacji, że nikt tego nie ogarnie wszystkiego i nie zbada do końca świata.

    Ale to i tak nie wszystko, bo prąd elektryczny związany jest z polem elektrycznym i polem magnetycznym, i żeby było śmieszniej może tam być magazynowana energia, jak i pobierana.

    No i dalej.
    Mamy pole elektromagnetyczne, które jest mieszanką powyższych, ale ma zupełnie inne właściwości, a to i tak mało, bo to może być wypromieniowane w przestrzeń w formie fal elektromagnetycznych o zadziwiających właściwościach, zupełnie różnych, zależnych od częstotliwości.
    Np. w wąski ich wycinek, w zasadzie w całym paśmie nawet nie wycinek, tylko pasek, jesteśmy w stanie zauważyć jako kolory, dzięki czemu możemy komunikować się ze światem.
    A ten sposób, to 80% tej komunikacji.

    Promieniowanie podczerwone, którym słońce ogrzewa Ziemię, to też właśnie takie promieniowanie i na pewno jest możliwość budowy baterii słonecznych na takie pasmo, których do tej pory nie ma, ale prędzej czy później będą.
    Oczywiście energia nieporównywalna z tą pozyskiwaną z obecnych paneli słonecznych.

    Dalej.
    Promieniowanie/fale elektromagnetyczne dają już dziś możliwość pobierania energii znikąd, to jest z przestrzeni.

    Np. można uzyskać energię potrzebną do odsłuchania wiadomości radiowej w słuchawkach bez innego zasilania (pierwsze odbiorniki).
    Ba można rozciągnąć kawał drutu czy pręta i pozyskiwać więcej energii, tyle że ona jest w miliardach kombinacji powyższych, dlatego trzeba wiedzieć jak.
    Czy ktoś już wie?
    Zapewne.

    Najprościej zobrazuje to, można w pobliżu masztu antenowego lub linii WN pobrać całkiem sporo, np. do zapalenia żarówki żarowej.
    Ale to jest na poziomie zabijania komara łopatą na twarzy narzeczonej.

    Żeby nie przeciągać, to dodam, że przez Ziemię i nas samych przepływa rzeka cząstek i promieniowania, tak jak woda przez sito o oczkach 10 cm.
    Ilość tego jest olbrzymia, a cząstki mogą reagować w różnych układach z prądem, polem elektrycznym, magnetycznym i elektromagnetycznym.
    I jest kolejny rezerwuar.

  28. romo said

    @ Myślę,Że Tak, Renault wróciło na niby z tej drogi, ale proszę iść do jakiegokolwiek salonu i kupić baterie do samochodu. Ostatnio BMW „ułatwiło życie” swoin klientom. Możesz sam zaktualizować oprogramowanie swojego samochodu https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/mobile-devices/bmw-connected-drive-update.html . Już kilka sztuk przyjechało do serwisu na lawecie po zabawie klienta w serwis. Nic co nie przynosi koncernom np samochodowym kasy, nie zostanie wypuszczone na rynek. Popatrz na smartfony, czy można w nich wymienić baterię? A kiedyś oddzielna bateria była normą.

  29. Pinxit said

    8
    Ogarniety
    re: Marucha

    Elom Mus (Tesla) to zydowski oszust z Poludniowej Afryki. Jego firmy w kolko bankruuja i wspowyznawcy go wyciagaja z kibla finanasowego.
    Nie dziennikarze ale szindle Muska sa przyczyna jego niepowodzen. Nie ma zadnego wyksztalcenia technicznego i lapie sia cos na czym sie kompletnie nie zna ale wie, ze mozna ludzi oszukac.
    Na temat Tesli jest pelno informacji w sieci. Jego elektryczne samochody tez sie nie sprawdzily . Nazwa firmy ukradziona – nelegalna

  30. Myślę,Że..... said

    Panie Romo, przeciez akumulatory litowe nie psuja sie, wiec po co je miec na stanie czesci?
    😉 🙂

    Dowodem sa bardzo trwale Priusy od Toyoty.

    Ok, ok, w Re-nówkach to wszystko moze sie zepsuc.

    Chociaz. Zaobserwowalem, ze czesto psujace sie podzespoly we wloskich czy francuzkich wyrobach sa pochodzenia niemieckiego lub japonskiego, co mi wyglada na sabotaz. Podczas gdy aparaty Krupsa robione we Francji sa wieczne. Go figure…

    BMki sa dla bystrych. Jest wiele funkcji do zaprogramowania w desce ale malo osób zadaje sobie trud wykorzystania oferowanych mozliwosci. Oczywiscie zabawa z programowaniem jest dla majacych doswiadczenie poza bystroscia.

    pozdrawiam

  31. Yah said

    Ad 25

    Ze trzy razy w lesie, wieczorem widziałem wyładowania elektryczne z …… drucianej siatki leśnej ogradzającej kawałek lasu. Może HAARP to nie to co myślimy , tylko próby wykorzystania energii ziemskiego pola magnetycznego.

    Inna sprawa, że to pole po 1972 roku zachowuje się dość dziwnie:

    .https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemskie_pole_magnetyczne#/media/File:Magnetic_North_Pole_Positions_2015.svg

  32. trybeus said

    Ja bym szedł w stronę aut napędzanych na holzgas…no ale wtedy każdy by sobie narąbał drzewa i jechał w siną dal :)))…mafie paliwowe, te rządowe i te nieoficjalne zdechły by z głodu :)) https://gotowynajutro.files.wordpress.com/2015/03/36adldiplomatholzgas_retrokonfa.jpg

  33. trybeus said

    Swoją drogą dziwię się że Szwaby nie poszły w tym kierunku…nie lubię ich, ale w tej dziedzinie na pewno wyprodukowaliby coś interesującego…

  34. Boydar said

    Wszystkie przyczynki istotne dla rozważań o samochodach na prąd, zawierają się w komentarzu Pana Gajowego – „… chyba, żeby prąd do ładowania brano ze źródeł odnawialnych, akumulatory wykonywano z tanich i ogólnie dostępnych materiałów itd. itp.
    Zresztą… nawet jeśli uda się opracować samochód jeżdżący na powietrze, to powietrze zostanie opodatkowane …”

    Rozważania trzeba zacząć od dupy strony, czyli od podatków jako kagańca. Jak mówi poeta – „wolność ma zapach benzyny”. Trzy kanistry w bagażniku + zawartość baku, gwarantują przejechanie całego kontynentu; może nie czołgiem marki Czajka, ale czymś nowszym. Nie da się bezkrwawo ograniczyć ludziom tej możliwości. Poza tym wymagałoby to przebudowania całego systemu pozyskiwania i dystrybucji który już dawno zaczął żyć własnym życiem. Trzeba wiec zmienić rodzaj napędu. Benzynę można zatankować legalnie, dostać, ukraść, albo pozyskać w inny jeszcze sposób. Prądu do naładowania akumulatorów już nie. To są kwestie mocy chwilowej rzędu setek kilowatów albo lepiej, tylko predysponowane stacje. Wszystkie podłączone do netu. Nie masz uprawnień, nie „zatankujesz”.

    Teraz „źródła odnawialne”. Te które mamy nominalnie na myśli to na razie margines, chyba żeby sfotowoltaizować pół Sahary, wtedy ewentualnie tak. Ale „źródła odnawialne” to slogan. Bo chodzi o bezkosztowe pozyskiwanie energii dajacej przetworzyć sie na prąd. Moż eto być elektrownia jądrowa najnowszej generacji, elektrownia bazująca na syntezie albo na czymś jeszcze innym. Na czym, można spekulować, ale są tacy którzy nie muszą, maj a stuprocentową pewność. Dokładnie wiedzą jaka jest/będzie przyszłość energetyczna ludzkości, o ile w ogóle będzie jakaś ludzkość. Złapanie więc trendu za twarz na krótko, to gwarancja utrzymania zysków i kontroli nad swobodnością populacji.

    I na koniec „akumulatory”. Tu wyrokować nie jest trudno. W porównaniu do sytuacji sprzed lat dwudziestu, technologia akumulacji w procesie chemicznym zdolności do oddania prądu, poszła do przodu niewyobrażalnie. Można też domniemać, że modele dostępne rynkowi cywilnemu są kilka razy do tyłu za techniką wojskową. Pamiętam jak dziś, jak mój kolego założył się o litr wódki, że odpali malucha z baterii. Wziął osiem R20 i … odpalił. Tyle że to były właśnie produkowane dla wojska, przez naszą Centrę.

    Ogniwo o wymiarach 10x10x10cm zrobione w oparciu o rozpad promieniotwórczy może dać 50A i 8V przez kilkanaście lat bez przerwy. Bez względu czy pobieramy czy stoi luzem na półce. To oczywiście nie jest akumulator, ale źródło prądu jak najbardziej.

    Tak więc tendencja do zelektryfikowania samochodów ma różne powody. W zależności od rozwoju sytuacji, obrócą się przeciwko nam albo i nie. Ale gadanie, że samochód na prąd jest niekologiczny jest idiotyzmem. Bo o ile wszystkie wymienione nakłady, na produkcje, utylizacje itd są faktem, to wszystkie te zabiegi nie maja miejsca na ulicy czy tam gdzie żyjemy, dokonuje się ich w specjalizowanych przetwórniach które przy dobrej woli i pomyślunku środowiska nie zatrują, tak jak EC2 czyli elektrociepłownia Wrotków nie zasrywa Lublina. A kiedyś przecież zasrywała. Wot i tiechnika.

  35. Marucha said

    Re 27:
    To są ogólniki, z których niewiele wynika.

  36. Marucha said

    Re 29:
    Wie Pan, ja też myślę, że ten Elon Mus to albo oszust, albo ignorant. Ale on tu jest postacią drugoplanową.
    Ja chciałbym z autorytatywnych źródeł dowiedzieć się, ile jest prawdy w legendach o Tesli.

  37. Boydar said

    Panie Gajowy, tylko proszę się nie denerwować. Panu nie jest potrzebna informacja którą Pan wyspecyfikował, tylko w ogóle jakiś Autorytet który nie łże. Bo w większości wszystkie obecnie łżą.

    Po co daleko szukać. Niech Pan weźmie na warsztat … Wacława Maruchę vel Gajowy. Jemu chyba Pan uwierzy. Proszę –

    Proszę zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą dokonać bilansu energetycznego tego traktu radiowego. Przyjąć należy, powiedzmy pięć metrów pomiędzy antenami (nadawczą i odbiorczą) oraz parametry prądu niezbędne do przeskoku iskry na iskrowniku odbiorczym. Fala jak to fala, rozchodzi się dookólnie w kącie zbliżonym do pełnego bryłowego a natężenie pola spada w kwadracie odległości. I żaden Tesla nie będzie Panu potrzebny. W owym czasie, Autorytety nie kłamały, można Hertzowi wierzyć.

  38. Marucha said

    Re 37:
    Ależ ja się nie denerwuję.
    Uznaję jedynie swoją niekompetencję odnośnie m.in. wynalazków Tesli, zwłaszcza tych utajnionych.

  39. Boydar said

    Dlaczego „swoją”; wszyscy jesteśmy dokładnie w tej samej sytuacji, a każdy kto twierdzi że wie, łże.

    Jedyne czego możemy być pewni, to to, że „coś jest na rzeczy” i że nie wszystkie bilanse się bilansują. Nawet z użyciem kreatywnej księgowości.

  40. Boydar said

    I dziękuję za domknięcie tagu, bardzo.

  41. Marucha said

    Re 39:
    Wszystkie rewelacyjne wynalazki, jakie miały m.in. brać energię z niczego, a które miały być wprowadzone do powszechnego użytku „już za kilka miesięcy” – jakoś rozpłynęły się w nicości.
    Mój sceptycyzm rośnie.

  42. www.wandaluzja.pl said

    Elektryczne samochody nie zawsze są ekologiczne

    Ad. 28: Romo said – 2017-12-17 (Niedziela) @ 11:16:20

    NIC, CO NIE PRZYNOSI KONCERNOM KASY, NIE ZOSTANIE WYPUSZCZONE NA RYNEK. POPATRZ NA SMARTFONY, CZY MOŻNA W NICH WYMIENIĆ BATERIĘ? A KIEDYŚ ODDZIELNA BATERIA BYŁA NORMĄ.

    Zamiast przekomarzać się proszę się trzymać wniosków STRATEGICZNYCH, jak to powiedział Romo. Jesteśmy ofiarami ROZBOJU TECHNOLOGICZNEGO, jak Kurwy Kalifornijskie. Takich przykładów mam z 10. Ostatnio dostałem list od Pani Zastępcy Sekretarza Generalnego ONZ, która pisze, że MÓJ Fundusz 10 miliardów USD na Wniosek Nawodnienia Sahary, który były Prezydent USA złożył w Centralnym Banku Nigerii, został PODZIELONY na cele Dobroczynne z przyznaniem mi 10 milionów USD jako Wnioskodawcy Technologicznemu.
    Zajrzałem do Google, gdzie przeczytałem, że faktycznie
    3-4 sierpnia 2017, w czasowym związku ze sprawą Złota Stalina w Banku Atlantyckim, odbyło się w Nowym Jorku spotkanie polskiej delegacji pod przewodnictwem Pawła Sałka z Zastępczynią Sekretarza Generalnego ONZ Panią Aminą J. Mohammed. Pretekstem Spotkania COP24 było przygotowanie Szczytu Klimatycznego w Polsce, co jest zrozumiałe w tym względzie, że TYLKO JA miałem i mam wnioski Strategiczne do Efektu Cieplarnianego, które cherubin Hitlera POKRYŁ Protokołem Kioto:
    http://forum.wandaluzja.pl/viewtopic.php?t=7&postdays=0&postorder=asc&start=405//
    Zostałem więc ograny przez GANGSTERA EKOLOGICZNEGO Szyszko, który ma widocznie spermę jerozolimską. Jarosław Kaczyński pokrył to śpiewem: STAĆ NAS NA ODBUDOWĘ ZAMKÓW KAZIMIERZA WIELKIEGO W JURZE, co znaczyło: WSADŹ SE DO D. SWÓJ KREML KAZIMIERZA WIELKIEGO, BO MÓJ NEPOT MATEUSZ MORAWIECKI MA JAPOŃSKI SILNIK ELEKTRYCZNY, który fizycy z Oksfordu nazwali Gadem Jurajskim. Bydlak Ekologiczny Szyszko jest polskim wydaniem Joschki Fischera, który okazał się agentem niemieckiego przemysłu nuklearnego.
    Gdy Kanclerz Merkel ogłosiła swą STRATEGIĘ ENERGETYCZNĄ to kanferenci Podzielili się aby skoczyć sobie do gardła. Pani Kanclerz nie rozpłakała się, bo wzięła doskonały niemiecki środek uspokajający a Donald Tusk oświadczył w Brukseli, że POLSKIE ELEKTROWNIE ATOMOWE BĘDĄ BEZPIECZNE, wobec czego zbrojni w Miecze, Topory i Maczugi przeciwnicy pochowali ogony Pod Siebie ze strachu przed minireaktorem URSZULA SIPIŃSKA,
    Gdy Rokefeler ZATRUŁ PACYFIK to była Pyskówka: DLACZEGO NIE WYŁĄCZONO REAKTORÓW? – RZĄD OBAWIAŁ SIĘ PANIKI W TOKIO I DZIKIEJ EWAKUACJI. A POZA TYM ARMIA OBIECAŁA DOSTARCZYĆ REAKTORY PRZENOŚNE czyli minireaktory URSZULA SIPIŃSKA. – I DOSTARCZYŁA? – TAK, ALE OKAZAŁY SIĘ NIESTOSOWNE. – DZIĘKUJĘ.

  43. Boydar said

    Panie Gajowy, nie ma „energii z niczego”, zawsze jest „skądś”. Jeżeli jednak ujawni się „skąd”, wyjdzie że to skąd było od zawsze. Tylko co ze swoimi doktoratami zrobią ci, którzy kalifaktorowali że żadnego „skąd” nie ma. To ludzkie i normalne. „Szklana kula” różni się tylko kształtem od smartfona, ale przecież niekoniecznie.

  44. Boydar said

    Powiem Panu coś jeszcze. Gdybym ja otrzymał taką wiedzę, w życiu Mariana bym jej nie rozpowszechnił. A zapewne nawet sam bym nie wykorzystywał. Zdradził by mnie bowiem … mój licznik, że o osobach najbliższych nie wspomnę. I dotychczasowa statystyka. Nie lubię niezapowiedzianych wizyt po nocy.

  45. Miet said

    Ad.29.

    No tak, p.Pinxit wam wszystko wytłumaczył, tak że już nic więcej nie musicie wiedzieć.
    W tej głupawej Hameryce, gdzie nikt do dziesięciu policzyć nie potrafi, ktoś tam jakąś Teslę wymyślił.:-)))

    Jeżeli ktoś z Gajówkowiczów chce się dowiedzieć prawdy o Tesli, to polecam:

    https://www.tesla.com/about

    Dodam, że cała historia zaczęła się od właściciela firmy Pay-Pal, który zrobił fortunę na tym Pay-Palu właśnie.
    Tą fortunę nie przejadł ale zainwestował w to co się teraz Teslą zowie.

    Mogę się pochwalić, że w mojej rodzinie mamy jeden samochód Tesla-S. Na drugi czekamy – typu SUV.

    Miałem przyjemność przejechać się (jako pasażer) takim SUV.
    Jadąc środkowym pasem autostrady, przyjaciel powiedział: zmieniam pas na prawy.
    Nacisnął guziczek i założył sobie ręce za głowę.
    Samochód tak jak by nie reagował, w pewnym momencie poczuliśmy, że nas wsadza w siedzenia i za moment byliśmy już na tym co trzeba pasie.

    No ale to tylko w tej głupawej Hameryce takie rzeczy mogą się zdarzać.:-)))

  46. Pinxit said

    Elon Musk ma fantazje i ciagle klopoty finansowe. Wzial od Izraela kupe forsy na wystrzelenie rakiety na Mars, bo Elon oprocz ambicji samochodowych, koniecznie chce wozic ludzi na Mars. Ale rakieta sie zesrala na wstepie i miliard dolarow polecialo z dymem. Jego samochody tez ciagle wykazuja nowe trudnosci. Ciagle Musk jest na granicy bankructwa i ciagle jeszcze sa rzady i instytucje, ktore zgadzaja sie mu placic za nieudane auta, rakiety, baterie..
    Gdyby nie byl koszerny , dawno swiat by o nim zapomnial albo potepil na wieki za hulaszczy stosunek do biznesow i kantowania ludzi.

    Tesla CEO Elon Musk and the horrible, no good $1 billion day

    http://www.smh.com.au/business/world-business/tesla-ceo-elon-musk-and-the-horrible-no-good-1-billion-day-20160902-gr73rz.html

    Rakieta Tesli: (teraz Musk opowiada, ze nalezalo moze skorzystac z wyrzutni ..rosyjskiej..

    Rocket explodes on launch pad in blow to Elon Musk’s SpaceX

    https://www.reuters.com/article/us-space-x-blast/rocket-explodes-on-launch-pad-in-blow-to-elon-musks-spacex-idUSKCN11750U

    Watch two minutes of spectacular explosions, courtesy of Elon Musk – MarketWatch

    https://www.marketwatch.com/story/elon-musks-sordid-spacex-bloopers-oops-there-goes-another-rocket-ship-2017-09-14
    Has Elon Musk bitten off more than he can chew?

    https://futurism.com/has-elon-musk-bitten-off-more-than-he-can-chew/

    Model 3 production: Tesla insider reports huge problems – Future Mobility

    https://www.cebit.de/en/news-trends/news/model-3-production-tesla-insider-reports-huge-problems-8256

    Tesla: Elon Musk on Model 3’s ‚Biggest Problem’ | Fortune

    http://fortune.com/2017/11/01/tesla-elon-musk-model-3-earnings/

    Tesla recalls 11,000 Model X cars due to seat faults | The Independent

    http://www.independent.co.uk/news/business/news/tesla-recalls-model-x-cars-seat-faults-electric-carmaker-manufacturer-elon-musk-a7998006.html

    Tesla’s breakneck expansion speed could be a car crash

    https://www.cnbc.com/2017/11/21/teslas-breakneck-expansion-speed-could-be-a-car-crash.html

    Elon Musk’s Tesla Has Big Time Model 3 Problems | Fortune

    http://fortune.com/2017/11/02/elon-musk-tesla-model-3-shortfall/

    Tesla CEO Elon Musk and the horrible, no good $1 billion day

    http://www.smh.com.au/business/world-business/tesla-ceo-elon-musk-and-the-horrible-no-good-1-billion-day-20160902-gr73rz.html

    Elon Musk – Engineer, Explorer, Inventor – Biography.com

    https://www.biography.com/people/elon-musk-20837159

  47. Maćko said

    Panie Miet, chetnie bym taka Tesla pojezdzil. Nie wspominajac juz o liniowym przyspieszeniu i o mniej niz 5 do 100. W ciszy i komforcie.

    Troglodyci zawsze narzekali na samochody, ze na koniu to dopiero sie jezdzi. A juz linijka to ho ho! Zawrót glowy i predkosc oszalamiajaca.
    Nastepnie troglodyci nie zapinali pasów.
    Wybrzydzali na ABS ( ja, troglodyta, potrafie zahamowac skuteczniej )
    Automatyczne skrzynie mieli w pogardzie ( jak to troglodyci )
    Dawniej jeszcze inni bali sie wsiadac do pociagów.

    Tak juz w zyciu jest, ze postep ( ten prawdziwy, zycie ratujacy ) musi walczyc ze strachem i niechecia do nowego, mimo ze lepszego.

    Aktualne sysytemy dynamicznej kontroli predkosci ( typu Distronic Plus ) ratuja setki osób co miesiac. Od paru juz lat wszystkie Volvo zahamuja same, jesli pojawi sie na drodze dziecko przed samochodem.
    Co Troglodyta na to?

    Przynajmniej nikt nie psioczy na szybszy internet czy OLEDowe ekrany.

    ——
    Sam Pan jesteś troglodytą.
    Admin

  48. Pinxit said

    45
    Miet
    Wlasnie czekam az moderator popusci bo wlasnie wyslalem informacje rozne z roznych zrodel na temat Elona Muska, ktorego od jakiegoscs czasu obserwuje bo wlasnie chce nam sprzedac baterie, wiec sie mu przygladamy.

    Wiec panu Mietowi przyda sie wiadomosc, ze Tesla nie zostala wymyslona w USA.
    Elon Musk jest z Poludniowej Afryki, gdzie PalPal rozpoczal kariere.
    No wiec prosze nie wprowadzac publiki w blad, ze sie czepiam „amerykanina”. ktory nie jest Amerykaninem. Matka Elona jest kanadyjka, ojciec Poludniowo Afrykanin i tam sie Elon urodzil i wychowal.

    Pan Miet moze chwalic swoj samochod ale Izrael jest innego zdania po tym jak ich Elon naciagnal na straszne koszty i te koszty wysadzil w powietrze w ciagu kilku minut.

    Ja nie wymyslam zlosliwosci na Tesle. Ja powtarzam opinie publikowane w zachodniej prasie.
    Oczywiscie, ze mi sie nazwa Tesla nie podoba. Bo jest to szmacenie nazwiska geniusza wszechczasow NikolaTesli , ktorego Ameryka okradla i przywlaszczyla sobie jego wynalazki, z ktorych teraz korzysta..
    Typowe.

    Elon musial wycofac 11 tysiecy aut z powodu usterek.

    Tesla recalls 11,000 Model X cars due to seat faults | The Independent

    http://www.independent.co.uk/news/business/news/tesla-recalls-model-x-cars-seat-faults-electric-carmaker-manufacturer-elon-musk-a7998006.html

  49. Miet said

    Re.46.
    Prawdę Pan pisze, Panie Maćko.

  50. Maćko said

    48, Uszanowania Panie Miet oraz serdecznosci z odleglosci.
    Ah zeby tak sie móc kiedys spotakac u Wodomierza… 😦 albo Kamieniarza…

    47 Podpis – no i co z tego?

  51. Pinxit said

    Re: Nikola Tesla

    Nikola Tesla – Gospodar munja (Master of Lightning) – YouTube
    english

    HAARP
    Rupe u nebu HAARP Napredna Teslina Tehnologija [srpski prevod] – YouTube
    english

    Nikola Tesla – Najveći um svih vremena (History Channel) – YouTube
    Najwiekszy umysl wsczechczasow

  52. Pinxit said

    49
    Miet
    IS TESLA DOOMED? “Tesla’s showing all the signs of a company in trouble: bleeding cash, securitized assets, and mounting inventory… – InvestmentWatch

    http://investmentwatchblog.com/is-tesla-doomed-teslas-showing-all-the-signs-of-a-company-in-trouble-bleeding-cash-securitized-assets-and-mounting-inventory/

  53. Miet said

    Re. 51.

    Panie Pinxit, co pan chce udowodnić???

    Niech pan się przyjrzy kompanii pod nazwą Tesla.
    Niech pan sobie poczyta jakie sukcesy odnosi – i niech pana skręca, że odnosi.

    Po pana wpisach, ja życzę panu, żeby przypadkiem panu nie przyszło na myśl kupna jakiejś tam Tesli.
    Nie – panie Pinxit, to nie dla pana.

  54. Marucha said

    Re 43:
    Jasne, że nie ma. Poironizowałem sobie. Niejako w nawiązaniu do słynnego wynalazku Polaka z Aberdeen, który wynalazł samochód jeżdżący za friko (sam się bowiem ładował podczas jazdy). Nie zgadłby Pan, jakie masy idiotów w to uwierzyły…

    Więcej np. na http://www.glosgminny.pl/wynalazek-polaka-aberdeen-auto-jezdzi-darmo-polski-rzad/

  55. Marucha said

    Zdaje się, że apologeci samochodów elektrycznych gadają nie na temat.

    Jakoś nie widzę porównań:
    – kosztów produkcji
    – wpływu owej produkcji na środowisko (zwłaszcza baterii)
    – całkowitych kosztów eksploatacji samochodu, włącznie z kosztem nabycia
    – jego długowieczności
    – kosztów złomowania

    Za to mam informacje o przyspieszeniu, automatycznym sterowaniu, ABS-ach, ciszy jazdy, hamulcach… brakuje jeszcze opisu kolorowych karoserii, Internetu i miękkości foteli.

  56. Marucha said

    Re 53:
    Nie wiem, jakim sukcesem inżynierskim było skonstruowanie samochodów Tesli.
    Natomiast nie jest oczywiste, że firma Tesla odniosła sukces ekonomiczny – czyli była opłacalna.

    Np.
    >https://www.nbcnews.com/business/autos/why-could-be-tough-day-tesla-n816466
    >http://www.businessinsider.com/tesla-model-3-production-battery-problems-troubling-2017-11?r=US&IR=T&IR=T

    Nie chodzi bowiem o skonstruowanie jakiejś niewielkiej serii ekskluzywnych i drogich samochodów dla elity, lecz o produkcję pojazdu mogącego konkurować z tradycyjnymi samochodami dla troglodytów – zarówno ceną, jak i kosztami eksploatacji.

  57. Boydar said

    A czym różni się „elektryk” od „klasyka” ? Może czegoś nie wiem, ale tak na oko, tylko silnikiem, zasobnikiem energii i komputerem sterującym. Dla kierowcy obsługą, nieco.

    Czyli te dwa pierwsze musieli adoptować/skonstruować. Komputer to wisienka na torcie. Koszty zakupu i eksploatacji to rzecz dyskusyjna; mamy okres przejściowo wdrożeniowy, nowość jest zawsze droższa.

    Koszty utylizacji nie wyglądają na droższe, tyle że akumulatorów nie zutylizuje sensownie pod prasą hydrauliczną ani na placu u Kazia czy innego Stefana. Bo piec hutniczy z resztą sobie poradzi, jak zawsze do tej pory.

  58. Re: 56 Marucha.
    Panie Gajowy nie jest istotne ile kosztuje zbudowanie, czy wymyslenie czegos nowego w sensie technologicznym (koszty nie maja znaczenia), ale ilu jest w tym (za tym sie kryje) „posrednikow”…
    (jesli ma Pan obecna suto oprocentowana i opodatkowana „ekonomie”, to ilosc „wariatow” (z naszego punktu widzenia: tj. zwyklego kowalskiego) w wersji N.Tesli jest sukcesywnie , a nawet definitywnie likwidowana…)
    Wnioski same sie nasuwaja…
    ===========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Utalentowane jednostki koniecznie trzeba pielegnowac w doslownym tego slowa znaczeniu…

  59. Maciek said

    Panie Podpis, sieje Pan tu bajki dla lemingów, historyjki dla grzecznych, aby byli grzeczni i niezby madrzy.

    Nam trzeba ludzi budzic i pobudzac a nie usypiac.

    Np. ostrzec mlodych, aby nie studiowali mechaniki silników spalinowych a starszych aby nie inwestowali ani w warsztat blacharski ani w stacje wymiany oleju czy nawet paliw.

    Niezalezni dystrybutorzy paliw plynnych niech sie wycofuja powoli, bo idzie nowe jak walec. Sprzedac nawet troche tanio Zydowi, niech on sie martwi potem … albo… jak ceny stacji benzynowych zaczna spadac kupic dla terenu, bo czesto sa w dobrych miejscach i zawsze maja dobre drogi dojazdowe… a jak juz trzymac.. no to stawiac ladowarki i robic dobra kawe – w czasie 15 minut ladowania to i kawe sie kupi i ksiazke a moze nawet i sie skorzysta z innych uslug które dopiero ludzie wymysla?

    Co pozostanie na rynku do sprzedazy? – wycieraczki, opony, mycie, zawieszenie, lozyska, naprawy czujników no i tunning optyczny i mechaniczny.
    Klocki bedzie sie wymienac do 200000km…

  60. Boydar said

    „… nie zgadłby Pan, jakie masy idiotów w to uwierzyły …” – Pan Gajowy

    Ależ zgadłbym. Te masy idiotów zostały wyprodukowane przez „profesorów z dyplomami”. Nie tylko ma się rozumieć profesorskimi, każdymi jednymi upoważniającymi do prowadzenia zajęć z uczniami.

    „Czego Jan się nie nauczy …”

    ——-
    Niczym nie ujmując zasług „profesorów z dyplomami” stwierdzam, iż idioci zawsze byli, są i będą (w większości) – i że prześlizną się przez dowolne sita edukacji.
    Admin

  61. Kar said

    re:57/Boydar

    ..z tego chleba nie bedzie, no bo i jak? Co oni beda robic z zasobami ropy naftowej, ktora kradli innym wiekami.. A nie kradli-magazynowali po to, zeby dzisiaj dawac du*py jakims tam fiu-bzdziu smiesznym elektrycznym zabawkom..I niech pan tak przy okazji zaobserwuje jak zawsze zongluja zwinnie cenami paliw.. ( pod gorke.. na weekend umownie w kazdym kraju tlumaczac baranom na dole, ze to tylko dla ich dobra..)..

  62. Marucha said

    Re 57:
    Największą różnicą jest akumulator. Do jego wyprodukowania potrzeba dość rzadkich pierwiastków Jego zutylizowanie nie jest proste.

    Akumulator trzeba ładować. Do jego naładowania potrzeba skądś wziąć energię (chyba że chodzi o wynalazek Polaka z Aberdeem, vide #54).
    Warto by policzyć sprawność takiego przetwarzania energii paliw/wiatru/wody/słońca w energię elektryczną, a potem jej magazynowanie i oddawanie silnikowi.

    Wszystko pozostałe – automaty, komputery, GPSy itp. można przyszwejsować zarówno do samochodu spalinowego, jak i elektrycznego, a nawet takiego na pedały.

  63. Maciek said

    Nic nie jest proste w dzialalnosci ludzkiej. Zrobic dobry bigos czy chleb zytni to duzo wiedzy i troski o szczególy, zaczynajac od ziemi pod kapuste czy pod zyto.

    Po tym wstepie ogólnym zgodze sie z Panem, ze utylizowanie akumulatorów nie jest proste. Ani tych olowiowych, ani zelowych ani kadmiowych. Mimo to mamy wszyscy dookola nas akumulatory i baterie.
    Malo kto sie nad tym problemem zastanawia. Dlaczego? Bo juz jest rozwiazany. Pixoko.

    Jesli zauwazymy, ze akumulatory litowe maja czas zycia od 10 do 25 lat, to cos wymyslimy aby wydobyc ze starych lit i zrobic z niego nowe, które juz wtedy beda miec czas zycia 30 letni.
    O ile nie wymyslimy w tym czasie nowej technologii gromadzenia energii.

    W 1960 roku ktos policzyl, ze jesli utrzyma sie rozwój komputerów w dotychczasowym tempie, to USA bedzie musialo oddawac do uzytku jedne elektrownie co roku aby dostarczyc potrzebnej dla centrów obliczeniowych energii tak do liczenia jak i do chlodzenia lamp.

  64. Maciek said

  65. Maciek said

    Fotka z wiki nie pokazuje sie…

  66. Maciek said

    http://informs.pl/analizy/sprawnosci-turbin-wiatrowych-wodnych-wykresy-charakterystyki-krzywe

    Interesujace strony:
    http://informs.pl/oze-kalkulatory-wykresy/mew-kalkulator-mocy-energii-elektrowni-wodnej-kWh-MWh

  67. Pinxit said

    53
    Miet
    Ja przeciez podaje opinie o firmie, ktora na rynku jest bardzo kontrowersyjna. Tak jak caly rynek samochodowy. Pan moze sobie i 10 samochodow tesli sprawic. I ja nie kometuje pana wlasnosci osobistej. Dla mnie moze pan jezdzic hulajnoga. Ani mnie to ziebi ani parzy.
    Dziwie sie, ze pan sie obraza na opinie innych (nie moja)
    Zachowuje sie pan tak troszke jak panienka, ktora kupila sobie perfumy, ktorych zapach nie kazdemu sie podoba. Nie kazde perfumy i zapach kazdemu pasuja.To taki grzech?

    Elon mial rozne tarapaty i dalej ma.
    Czy to pana osobiscie obraza??

    Zaczne podejrzewac, ze wystarczy skrytykowac zyda- cwaniaka i od razu Polak sie obruszy.

  68. Pinxit said

    53
    Miet

    Jeszcze raz:
    Mnie chodzi o to, ze sa bardzo rozne opinie na temat Elona Muska
    Chinczycy (CGTN) na przyklad podali, ze Musk musial sie im zdrowo oplacic, zeby produkowac u nich bo jak zauwazyli, firma Tesla ma niepewna historie finasowa wiec sie Chiny postanowili dobrze zabezieczyc.

    Subject: Tesla – Musk Money Morning

    https://signup.moneymorning.com.au/X920TBBP?gclid=EAIaIQobChMI-uvzw8yG2AIVjoS8Ch2HcQ1ZEAEYASAAEgK3LvD_BwE

    Elon Musk’s moth-eaten innovations based on Soviet projects from the 1970

    Tesla
    http://www.pravdareport.com/science/tech/08-12-2017/139337-musk_space-0/

    The Threat That Keeps 1 Billionaire Up at Night | Motley Fool Australia

    Tesla – Musk

    https://www.fool.com.au/free-stock-report/the-threat-that-keeps-1-billionaire-up-at-night/?source=aauoutcl10000335&utm_source=Outbrain&utm_campaign=AU_SA_AI&utm_content=Billionaire&utm_medium=contentmarketing

    LocalOrg: Putting Tesla’s EV Car Recall into Perspective

    http://localorg.blogspot.com.au/2017/04/putting-teslas-ev-car-recall-into.html

    Cook Vs. Hawking, Musk: Apple CEO Fears Machine-Like Humans, Not AI – Sputnik Intern…

    Elon Musk

    https://sputniknews.com/society/201712031059650616-cook-musk-hawking-ai-technologies/

    Tesla – Auta na baterie: nowa broń Chin – Polityka – rp.pl

    http://www.rp.pl/Polityka/311269959-Auta-na-baterie-nowa-bron-Chin.html

    Tesla Is a ‘Hotbed for Racist Behavior,’ Worker Claims in Suit – Bloomberg

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-13/tesla-a-hotbed-for-racist-behavior-black-workers-claim-in-suit

    S TESLA DOOMED? “Tesla’s showing all the signs of a company in trouble: bleeding cash

    http://investmentwatchblog.com/is-tesla-doomed-teslas-showing-all-the-signs-of-a-company-in-trouble-bleeding-cash-securitized-assets-and-mounting-inventory/

  69. Marucha said

    Re 63:
    Pańska wiara w postęp techniki – w tym kierunku, jaki Pan preferuje – jest znana z historii. Nic nowego.
    Tymczasem nie umiemy powiedzieć, co się zdarzy jutro….

    I wciąż czekam na jakieś argmenty.
    Samochody elektryczne muszą być tańsze dla konsumenta w cyklu zakup-używanie-złomowanie, niż spalinowe.
    A jeśli nie tańsze, to lepsze.
    A przynajmniej dużo bardziej przyjazne dla środowiska.

    Proszę mi nie pisać o kształtach samochodów, o ich wyposażeniu w bajery, o miękkości siedzeń, kształcie guzików do zmiany pasa albo czułości kamerki.

    Swoją drogą… skoro amerykańskie samochody są już tak zautomatyzowane… to po kiego ch… prawa jazdy dla ich posiadaczy?
    Samochód sam jedzie, sam staje, sam zapobiega wypadkom… a w razie wypadku odpowiada nie kierowca, tylko autorzy programu kierującego pojazdem.

  70. Maciek said

    O zmianach pasa ruchu pisal Miet, nie ja.

    Za 10 lata beda samochody autonomiczne w sensie prowadzenia z A do B bez ingerencji ludzkiej.
    Co, biorac pod uwage klopoty z auto-kontrola ludzi, na pewno uratuje wiele zyc ludzkich – co ma swoja wysoka wartosc absolutnie niepodwarzalna. Aktualnie ginie od wypadków na drogach 1250000 osób rocznie.

    Samochody elektryczne musza byc tansze dla konsumenta w eksploatacji aby sie nimi interesowal no i juz dzisiaj sa, gdyz paliwo za 5 zlotych sprawia, ze przejazd 500km przecietnym samochodem kosztuje 175zl. Dla wielu to jest wydatek rzedu 400zl na miesiac czyli 5000zl rocznie na samo paliwo. W 10 lat 50000zl.
    Spory wydatek. Hybryda czy pelny elektryczny obnize ten wydatek drastycznie. Na dodatek dochodza oszczednosci na serwisowaniu pojazdu, podatku drogowym i ubezpieczeniu.

    Jesli pojazdy elektryczne nie beda interesujace dla konsumentów, to ich ludzie nie kupia. Jasne. Tyle ze ludzie je kupuja. Na zapisy i przedplaty.

    Toyoty Prius sa ulubionym pojazdem taksówkarzy w wielu krajach swiata. Oni sie nie myla bo z tego zyja. Jesli trzymaja Priusa przez 7 lat to na pewno sa z niego zadowoleni.

  71. assasello said

    70
    Prius nie jest pojazdem elektrycznym tylko hybrydowym, łączącym cechy obu aut. Elektrycznych i spalinowych.

  72. Miet said

    Ad.70.

    Dodam jeszcze od siebie, że na samym początku Tesla wyraźnie głosiła, że samochód, który wyprodukowali nie jest samochodem dla każdego.
    Tesla-S była i jest samochodem luksusowym – cena jak dotychczas utrzymuje się na poziomie $120000 i mimo tego nabywców nie brakuje.

    Po niewątpliwym sukcesie z Tesla-S zaczęto konstruować samochody SUV i także samochody sportowe.
    W dalszym ciągu są to samochody nie na każdą kieszeń.
    Ale czy należy mieć pretensje do jakiegoś producenta, produkującego jakieś rzeczy, które są nie na każdą kieszeń?

    Wiadomo, że Tesla pomyślała też i o tych chętnych z dużo cieńszym portfelem. Tesla-3 jest tym samochodem ($35000).
    Czy odniosą ekonomiczny sukces z tą wersją, tego nie wiem.
    Jak na razie chętnych nabywców nie brakuje i trzeba czekać. Samochody Tesla sprzedawane są bez pośredników (dealerów) co ma korzystny wpływ na cenę.
    Jest już dość dobrze rozwinięta sieć punktów odbioru i napraw.

    No cóż, co będzie dalej zobaczymy. Jak z każdym biznesem tutaj w Ameryce – może iść jak burza do przodu, a może także i walnąć w dół.

  73. NICK said

    Z fizyki to neptek jestem.
    A i nikt nic.
    Poza Gajowym, Panem oraz Lubelakiem.
    Nie wyłożył.

  74. Marucha said

    Re 70:
    No i jak będzie wypadek, to wsadzą nie kierowcę (bo takiego nie będzie) – tylko producenta samochodu „autonomicznego”.

    Swoją drogą, ciekawe jak taki samochód będzie sobie dawał radę z jazdą po bezdrożach Beskidu Niskiego, z przejazdami przez rzekę jakich nie ma na mapie, czy z terenami letniskowymi gdzie „drogi” nawet nieraz nazw nie mają… kto tam nie jeździł, niech głosu nie zabiera.

    Ile trzeba przejechać takim samochodem elektrycznym. żeby niskie koszty napędzania go zamortyzowały wysokie koszty zakupu? To mnie najbardziej interesuje.

    Re 72:
    Panie Mietku, samochód „nie dla każdego” to można sobie skonstruować, za odpowiednie pieniądze, nawet z napędem atomowym i śmigłem, coby nad korkami sobie przelatywał. Wyposażyć go przy okazji w armatkę, łóżko wodne i orkiestrę dętą. Zlikwidować okna i zastąpić je wysokorozdzielczymi ekranami AMOLED.
    Bawić się techniką można aż do oporu.

    Ja nie mam pretensji do producenta, że wytwarza rzeczy drogie, ekskluzywne i nie na każdą kieszeń.

    Ja mam pretensje do naiwnych odbiorców, którzy w tym dopatrują się oszczędności (tańsza eksploatacja, oszczędzanie paliw kopalnych, itd) dla świata i dla siebie.
    Bo oszczędności to się dokona wtedy, gdy taki samochód elektryczny będzie właśnie dostępny dla każdego i gdy dzięki swym zaletom wyprze samochody spalinowe.
    A na razie jest to kosztowna zabawka.

  75. NICK said

    A samo-chód ten. Przyszłościowy?

    Nacechowany będzie.
    Cechami właściciela.
    Znamionami.

    Dlatego staramy się pisać by było po dawnemu.

  76. Rycho08 said

    Nie mam czasu pisać – zresztą już kiedyś stoczyłem tu bój.

    Kilka cytatów z innego forum.

    „Marek do ~MARO: Produkcja baterii dzisiaj jest jednym z najmniej ekologicznych przedsiewziec znanych ludzkosci. Twoj samochod na benzyne, spalajacy 8l/100 jest czystszy od Tesli przez pierwsze 5-7 lat a dopiero wowczas ekologicznosc – jesli to wogole jest okresleniem – zaczyna przechodzic na strone Muska. Tylko ze wtedy tez trzeba wymienic baterie na nowe i zabawa zaczyna sie od poczatku. I to jest caly trick, bo Tesla nie ma rury wydechowej. No i ile tego pradu mozna wyprodukowac z tzw zrodel odnawialnych, ktore tez z ekologia maja niewiele wspolnego, bo ilosc wiatrakow potrzebna do wyprodukowania tej samej ilosci energii co np elektrownia gazowa jest ogromna a je tez trzeba w sposob malo ekologiczny wyprodukowac ITd itp”

    „staho do ~elektryki lepsze we wszystkim: I co, wybierzesz się tym w kilkuset kilometrową podróż zimą na narty? Zaryzykujesz korek na rezerwie? Zrezygnujesz może z ogrzewania? Jak sobie wyobrażasz stacje ładowania mające obsłużyć cały ruch autostradowy – wielkości lotniska? A co będziesz w tym czasie robił – marzł na dworze bo jaka przydrożna restauracja pomieści tyle ludzi? Utopia. Ta elektryka to tylko rzecz przejściowa tak jak siłą wmuszane utopijne żarówki energooszczędne.”

  77. Rycho08 said

    Nie mam czasu pisać – zresztą już kiedyś stoczyłem tu bój.

    Kilka cytatów z innego forum.

    „~staho do ~elektryki lepsze we wszystkim: I co, wybierzesz się tym w kilkuset kilometrową podróż zimą na narty? Zaryzykujesz korek na rezerwie? Zrezygnujesz może z ogrzewania? Jak sobie wyobrażasz stacje ładowania mające obsłużyć cały ruch autostradowy – wielkości lotniska? A co będziesz w tym czasie robił – marzł na dworze bo jaka przydrożna restauracja pomieści tyle ludzi? Utopia. Ta elektryka to tylko rzecz przejściowa tak jak siłą wmuszane utopijne żarówki energooszczędne.”

    „~Marek do ~MARO: Produkcja baterii dzisiaj jest jednym z najmniej ekologicznych przedsiewziec znanych ludzkosci. Twoj samochod na benzyne, spalajacy 8l/100 jest czystszy od Tesli przez pierwsze 5-7 lat a dopiero wowczas ekologicznosc – jesli to wogole jest okresleniem – zaczyna przechodzic na strone Muska. Tylko ze wtedy tez trzeba wymienic baterie na nowe i zabawa zaczyna sie od poczatku. I to jest caly trick, bo Tesla nie ma rury wydechowej. No i ile teg opradu mozna wyprodukowac z tzw zrodel odnawialnych, ktore tez z ekologia maja niewiele wspolnego, bo ilosc wiatrakow potrzebna do wyprodukowania tej samej ilosci energii co np elektrownia gazowa jest ogromna a je tez trzeba w sposob malo ekologiczny wyprodukowac ITd itp”

  78. Miet said

    Re.74.
    Panie Wacławie, Pan pisze:
    ============
    Re 72:
    Panie Mietku, samochód „nie dla każdego” to można sobie skonstruować, za odpowiednie pieniądze, nawet z napędem atomowym i śmigłem, coby nad korkami sobie przelatywał. Wyposażyć go przy okazji w armatkę, łóżko wodne i orkiestrę dętą. Zlikwidować okna i zastąpić je wysokorozdzielczymi ekranami AMOLED.
    Bawić się techniką można aż do oporu.
    ============
    Chyba chodzi Panu o konstruowanie samochodu przez „jednego” i dla „jednego”.
    Tesla produkuje samochody nie dla każdego – widzi Pan różnice?

    Jeżeli chodzi o te wszystkie urządzenia wspomagające sterowanie, to w instrukcji jest zaznaczone na czerwono i dużymi literami, z wieloma wykrzyknikami, że urządzenia te nie zastępują kierowcy a tylko pomagają mu w jeździe.
    Jestem przekonany, że urządzenia te bardzo mocno zmniejszają prawdopodobieństwo tragicznych w skutkach wypadków – szczególnie na zatłoczonych autostradach.
    Tesla pracuje też nad prototypem elektrycznego track’a (w Polsce zwanego TIR-em).
    Jestem pewien, że takie cacko byłoby wielkim udogodnieniem w ciężkiej pracy TIR-owców.
    No ale to na razie jeszcze przyszłość (chociaż być może nie taka daleka).

  79. Maciek said

    Panie Miet, niedawno bylo o truckach Mercedesa elektrycznych. Daimler sie spieszy aby je wypuscic przed Tesla, bo to bedzie hit rynkowy.
    No a nasz Ursus robi dostawcze, ale ile ich ma poza prototypami to jeszcze nie wiadomo

    http://www.motofakty.pl/artykul/mercedes-urban-etruck-elektryczna-ciezarowka.html
    ***
    Mercedes-Benz announced Wednesday that it is launching a new brand for electric vehicles. It’s called EQ.

    And one of the first vehicles the new brand will offer is the GLC F-Cell, a midsize SUV that’s a plug-in electric hybrid with a twist. It runs on gaseous hydrogen as well as batteries that are recharged externally with a plug.

    Operating on hydrogen, the car has a 300-mile range. Driving on battery power alone it travels 30 miles.
    **
    Mercedes-Benz Vans To Offer Electric Versions Of All Commercial Van Models, eSprinter Coming In 2019
    November 21st, 2017 by James Ayre
    ***
    BYD Opening Electric Truck Factory In Canada, Cites Friendlier Environment For EVs Than US
    ****
    Frankfurt am Main (AFP) – German carmaker Daimler on Thursday delivered its first fully electric lorries to companies in Europe, as the global race to mass produce the first generation of „green trucks” heats up.

    Among the first customers for Daimler’s Fuso eCanter light-weight truck was express delivery service DHL, which said it would use its six vehicles to navigate Berlin’s innercity traffic.
    *****
    Ursus zaprezentował 24 kwietnia 2017 r. na targach przemysłowych w Hanowerze prototyp dostawczego samochodu elektrycznego ELVI. W opracowywaniu projektu auta weźmie udział także firma H.CEGIELSKI-POZNAŃ. Pojazd ma ładować się szybciej niż tesla – w 15 minut ma odzyskać 90 proc. pojemności baterii.
    *******

  80. Marucha said

    Re 77:
    Panie Mietku,
    Ja tylko podkreślam bardzo mocno różnicę między samochodami ekskluzywnymi, gdzie ani producent ani nabywca nie liczą się z kosztami – a samochodami do użytku przez zwyczajną hołotę, których produkcja i użytkowanie musi się kalkulować.

    Uwagi o śmigle i ekranach miały charakter żartobliwy.

  81. Maciek said

    Pan Alek Choromański był pierwszym kierowcą, który testował nowy przegubowy autobus elektryczny na ulicach Warszawy. Ładnie go opisał.

    #Autobusy #Warszawa #Mazowsze #Polska
    http://www.warszawa.pl/miasto/solaris-new-urbino-18-electric-nr-taborowy-7100/

  82. Rycho08 said

    Jeszcze to. Ten drugi to na poprawę samopoczucia p. Mieta.

    ~L do ~staho: Przekonujesz niedouczonych seksuologow teoretykow. Nie ma szans. Jest nisza na elektryki ale na razie nie wypra spalinowek do czasu rozwiazania dwoch spraw. Lekkie aku (tesla dzis 500kg) i kable nadprzewodnikowe. Tak jak piszesz obecnie tankowanie to 5 minut na 500-800km. Elektryk to minimum pol godziny na 250. Czyli minimum 12 razy wieksze obciazenie stacji. Pomijam grubosc kabla zasilajacego,stacje i przypominam, ze nawet ladujac w domu to,tak jak by tesla byla na wegiel. 

    ~Stary Muchomor : Nic dziwnego Kaspersky to zawsze były najlepsze programy antywirusowe. USA robi propagandę że ma najlepsze komputery i najlepsze windowsy, tylko w tej tzw. „dolinie krzemowej” pracuje ogrom Rosjan, którzy wyemigrowali po rozpadzie ZSRR, np. Vladimir Mstislavovich Pentkovski – główny projektant procesorów Intel, można sobie sprawdzić w wyszukiwarce kto to był, to właśnie od jego nazwiska wziął nazwę procesor pentium i są to najlepsze procesory.
    Jankesy tylko przywłaszczają sobie albo kupują cudze osiągnięcia np. pierwszy na świecie komputer osobisty został wynaleziony nie przez amerykańską firmę Apple Computers i nie w 1975 roku a w ZSRR w 1968 roku przez radzieckiego konstruktora z Omska Arsenija Anatolowicza Gorochowa. Autorskie świadectwo o numerze 383005.
    Jedynie co amerykanie wynaleźli, to przepisy do gry w basebol, futbol amerykański itp. głupie gry w które nikt inny na świecie nie gra. USA to nie jest żaden kraj który tworzy patenty, to kraj który kradnie, kopiuje cudze patenty. Słowianie wynaleźli 80% wynalazków znanych ludzkości, resztę głównie Chińczycy, a niewolnicy nałapani do siatki w Afryce i przewiezieni do Ameryki – nic. Natomiast handlarze tych niewolników wynaleźli tylko lichwę i jachwę. Cały ten kraj zwany USA ma bandycki gen, stworzony przez bandytów, wyrzutków z całego świata poszukiwanych w Europie i samego elementu.

  83. osoba prywatna said

    Nowy 4 suw
    http://nowy4suw.republika.pl/

  84. NICK said

    Pan Miet. Profesor. Nie wiem po jakiej jaźni i kaźni.
    Pisze tutaj.
    Tyle.

  85. Boydar said

    Noblesse oblige …

  86. Miet said

    Re.80.
    Panie Rycho08,
    ja bym dodał do tych „rewelacji” Starego Muchomora jeszcze jedną.

    Pytanie: kto wymyślił tryby (koło zębate)?

    Każy doskonale wie, że wymyślił je radziecki uczony Trybow.

    A kto wymyślił styl pieśniarski zwany jodłowaniem?

    Nie, nie żaden Jodłow, to był ten sam radziecki uczony Trybow, gdy mu przypadkiem jądra w tryby wkręciło.

  87. Miet said

    Mała poprawka do 84.

    Nie wymyślił – chyba lepiej pasuje wynalazł.

  88. Rycho08 said

    Miet (nie zasługujesz na nic innego)

    Z Ciebie taki pracownik naukowy jak z koziej dupy trąba.
    Wystarczy zajrzeć do wiki, zanim się coś wypluje z siebie.

  89. Macko said

    A propos 88: Panie Miet, jak pisalem do Wodowara: mimo jazgotu karawana idzie dalej.

    Nie ma sensu brac pod uwage
    wypowiedzi, które nia maja sensu.

    Wystarczy je ignorowac.

    Uszanowania
    Maćko

  90. Miet said

    Re.89.
    Przyznaję całkowitą rację, Panie Maćko.

    Również szacunek,
    Miet

  91. Krawczyk said

    Google Tesla będą decydować o życiu i śmierci ludzi, pieszych
    Mercedes zabije pieszego zamiast kierowcę
    Ponad miesiąc temu Christoph von Hugo, który w Mercedesie odpowiada za systemy pomocy kierowcy i bezpieczeństwo w pojazdach autonomicznych w wywiadzie dla serwisu „Car and Driver” powiedział, że jeśli można chronić przynajmniej jedną osobę, to należy ocalić tę siedzącą w aucie. – Jeśli wiadomo na pewno, że możemy zapobiec przynajmniej jednej śmierci, to na tym powinniśmy się skupić. To priorytet – podkreślał.
    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/mercedes-bedzie-chronil-kierowce-nawet-kosztem-pieszych-53278.html
    http://criminalfuture.com/gdy-samochod-zabija-odpowiedzialnosc-karna-w-dobie-samojezdzacych-samochodow/
    moto.wp.pl/autonomiczne-samochody-musza-wiedziec-kogo-zabic-6036895247492225a
    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pieszy-czy-kierowca-kogo-zabije-autonomiczne-auto-53666.html
    https://ciekawe.org/2015/11/15/czy-samoprowadzacy-pojazd-moze-zabic-swoich-pasazerow-zeby-chronic-przechodniow/
    https://www.wykop.pl/link/2820209/algorytmiczna-moralnosc-kogo-ma-zabic-samoprowadzace-sie-auto/
    wyborcza.pl/1,75400,20338103,pierwsza-smiertelna-ofiara-tesli-autonomiczny-samochod-popelnia.html
    https://www.spidersweb.pl/2016/07/autopilot-tesli-wypadek-smierc-czlowieka.html
    każdy producent rozwijający systemy autonomicznej jazdy musi wprowadzić pewne kryteria oceny, kogo najbardziej opłaca się zabić w wypadku.
    http://elektrowoz.pl/transport/samochod-autonomiczny-zabic-kierowce-czy-przechodnia/
    Kłóci się to z aktualnym prawodawstwem wielu krajów, np. Niemiec, gdzie osoba niezaangażowana w sytuację, a mająca możliwość skutecznej reakcji, nie ma prawa podjąć decyzji dotyczącej poświęcenia życia jednej osoby kosztem życia innego człowieka lub grupy osób. Bodaj w żadnym kraju nie istnieje obowiązek poświęcenia swojego życia kosztem życia innych – choćby i dużej grupy ludzi.
    http://pokoleniezero.pl/systemy-bezpieczenstwa/samochod-w-trybie-autopilota-od-kiedy-na-ulicach.html

  92. Pinxit said

    …No to moze jeszcze raz ja, troglodyta, co sie nie zna ani na technice samochodowej (bo sie nie znam) ani pewnie i na prawodawstwie.

    Od zarania dziejow, wiadomo, ze prawo nie nadaza za rozwojem technologii i juz nam uczony austriacki, pan Jung opisal w takiej ksizace „Jasniejsze niz tysiac slonc” tragedie ludzkosci, ktora wszystkie niemal wynalazki obrocila przeciwko sobie samej. Jungowi chodzilo o to, ze kazda nowinke technologiczna nalezy zabezpieczyc w imie pozytku dla ludzi a nie samobojczej broni przeciwko nim.
    Do USA jeszcze ta ksiazka pisana za dobrych czasow austriackich widac nie dotarla, co widac po wczorajszej katastrofie Amtrak -pociagu w USA.

    W latach 70-tych ubieglego wieku, kiedy widoczny byl juz zamach Zachodu na demoludy, jednym z przejawow tego zamachu byla reforma szkolnictwa. Pamietam, ze nauczyciele krakowskich liceow podniesli straszny raban przeciwko nowemu podrecznikowi do chemii. Podrecznik napisala jakas zydowk, zona oficjela w Warszawie. (dlatego nie pomagalay zadne ostrzezenia i protesty)

    W PRL-u bylo tak, ze programy nauczania byly konsultowane z nauczycielami na bardzo licznych konferencjach przedmiotowych. A tu nagle taki podrecznik spadl z nieba bez zadnych konsultacji.

    Ja sie na chemii nie rozumiem, ale pamietam awanture: nauczycielom chodzilo o bledy merytoryczne w podreczniku.
    Natomiast, ten niefrasobliwy podrecznik podkreslal kilkakrotnie wielki entuzjazm dla chemii: „Nasza przyszlosc lezy w chemii, chemia to przyszlosc i ..ekologia.” Nie bedzie wycinania drzewa dla produkcji papieru i syntetyczne tekstylia wyeliminuja zapotrzebowanie na bawelne, skore, zdrowe obuwie itp.

    Nauczycieli chemii nikt nie sluchal bo w Warszawie pojawila sie vis major od programow.

    Amerykanie maja jakis osobliwy zachwyt dla nowoczesnej technologii, glownie dla celow zysku finansowego. Niczego sie nie nauczyli od Japonii. Marzeniem przecietnego jankesa jest zrobic jaki badz wynalazek w garazu u wujka i zostac za noc milionerem.

    Ameryce brak klasyki i klasycznego podejscia do wynalazkow.

    „Samochod nie dla wszystkich ” jest typowym marzeniem kopciuszka, ktory szuka intratnego mariazu /z 1% spoleczenstwa / celem wzbogacenia sie. To sie nazywa „indywidualizm”. Powszechny Syndrom 1%.

    I nie pomoga zadne tlumaczenia pt. „hold your horses”, czy „better safe than sorry”.
    A kazdy kto nie cierpi na syndrom kopciuszka i syndrom 1% jest idiota, troglodyta, glupkiem bez dyplomu.

    Kolejna katastrofa Amtraku w Filadelfiijest dowodem, ze historia katastrof niczego nie nauczyla, bo prawo nie broni uzytkownilow nowych wynalazkow. Wielkie firmy maja monopol na zabijanie ludzi. To nie tylko przemysl militarny, ktory nie liczy sie z zyciem ludzkim. To Monsanto, przemysl spozywczy, komercyjna medycyna, szczepionki…i rozne inne wynalazki dla zysku wybranej jednostki.

    Liczy sie tyko zysk i monopol na zysk.
    Nie inaczej w przemysle samochodowym.

    ==
    Elon Musk
    Alon, Ilan. Elon (אֵילוֹן in Hebrew), is a Jewish surname or masculine given name, which means „tree” or „oak tree” in the Hebrew language

    Elon (name) – Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_(name)
    Alon, Ilan. Elon (אֵילוֹן in Hebrew), is a Jewish surname or masculine given name, which means „tree” or „oak tree” in the Hebrew language.

    Behind the Name: Meaning, origin and history of the name Elon
    https://www.behindthename.com/name/elon
    Means „oak” in Hebrew. This was the name of one of the ruling judges of the Israelites according to the Old Testament. Categories. biblical judges, green, nature, plants, trees · See Popularity Detail. Popularity. United States. not ranked 2016. Home » Names · About · Help · Copyright © · Terms · Contact. Advertising served
    ==

    Zapowiada sie wiec kolejny monopol na niepewne wynalazki.
    Dlatego zaglusza sie wszelkie opinie, ktore chca rozpatrywac nie tylko sprawdzone ryzyko nowinek technologicznych ale i prawnie zabezpieczyc bezpieczenstwo na niewydolnej, zaniedbanej infrastrukturze drog i szlakow transportowych.

    I juz niedlugo bedziemy miec jezdzace … drony na ulicach.

    Dlatego wiele krajow sie broni przed amerykanska agresja nie tylko militarna. .
    Ale zydowskie myslenie zawsze znajdzie entuzjastow.
    Troche szkoda.

    Zadne argumenty nie docieraja do zakompleksionych kopciuszkow:
    Amtrak train derailments: List of all recent Amtrak train accidents – CBS News

    https://www.cbsnews.com/news/amtrak-train-derailments-recent-list-washington/

    Washington: Train derailment today leaves multiple dead, injured when Amtrak 501 high-speed train derails after leaving Seattle – CBS News

    https://www.cbsnews.com/news/washington-train-derailment-today-multiple-dead-injured-amtrak-501-high-speed-train-derails-seattle/

    komentarz pod ta ostatnia wiadomoscia:

    „Karnes, who was on board the train when it derailed, said the emergency doors on the train were not functioning correctly after the crash and passengers had to kick out train windows to exit. ”

    Nie przewidzieli trudnosci technicznych? Ktory raz?

  93. revers said

    p.gajowy napisal: Samochód „na powietrze” to taki, że czerpie energię z powietrza, a nie z innych źródeł. Powietrze ma być dostawcą energii, a nie medium przekazujące siłę.

    ale hydrogenowe juz sa tj. wodor i tlen w sdpowiednim stosunku, problem ten sam wysokie koszty wytawrzania paliwa hydrogenowego.

    re3 ciezarowka elektryczna dobra, dlaczego nie? na stalych trasach, to tak jak z kolejami zelaznymi byly na pare, jeszcze w latach 60 tych czesc drogi zelaznej do elektrycznego wezla kolejowego w Poznaniu mozna byla tylko dokonac koleja parowa, od Poznani do warszawy podlanaczano elektrowoz kolejowy. Dzis juz nie ma koleji parowach lub spelniaja roele atrakcji turystycznych, za to uzywa sie koleji spalinowych diesla hybrydowych i elektrycznych w zaelznosci od pokrycia w siec elektryczna drog kolejowych, cen nosnikow energi tj. ropy lub energii elektrycznej w regionie treansportu kolowego, czy zelanodrogowego.

    za to dla „wsiekych i szybkikich” interesujacymi powinny byc osiagi najnowszych Roadsterow elektrycznych, 100km/h w 1.9 sekundy, 160 km k7h w 4 sekundy, silniki Otta wysiadaja bez dopalaczy nitrogenowych i duzymi turboladowarkami.

  94. Boydar said

    „… W latach 70-tych ubieglego wieku, kiedy widoczny byl juz zamach Zachodu na demoludy, jednym z przejawow tego zamachu byla reforma szkolnictwa. Pamietam, ze nauczyciele krakowskich liceow podniesli straszny raban przeciwko nowemu podrecznikowi do chemii. Podrecznik napisala jakas zydowk, zona oficjela w Warszawie. (dlatego nie pomagalay zadne ostrzezenia i protesty)

    W PRL-u bylo tak, ze programy nauczania byly konsultowane z nauczycielami na bardzo licznych konferencjach przedmiotowych. A tu nagle taki podrecznik spadl z nieba bez zadnych konsultacji.

    Ja sie na chemii nie rozumiem, ale pamietam awanture: nauczycielom chodzilo o bledy merytoryczne w podreczniku /…/ nauczycieli chemii nikt nie sluchal bo w Warszawie pojawila sie vis major od programow …”

    To był dopiero wesoły początek.

    Na strychu, „gdzieś”, odszukałem swoje podręczniki do chemii, biologii, geografii i fizyki, z podstawówki i liceum. Moja Baba która robi za nauczycielkę tych przedmiotów, przyjęła je z zachwytem, i głupio zapytała – dlaczego w tych dzisiejszych nie można tak zrozumiale i sensownie wszystkiego wyjaśnić. I jak ja mam to Kobiecie wytłumaczyć ? Musiałbym zacząć od „Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię …”.

  95. Maciek said

    93. Panie Revers, sama racja – samochody dostawcze czesto robia male odcinki, stop-and-go, wiec pojazdy elektryczne sa w takich warunkach idealne. NA dluzsze trasy logika i rachunek ekonomiczny wskazuja na przewage transportu kolejowego lub rzecznego.
    Dlaczego nie idzie sie za logika? Ano dlatego, ze przebicie na paliwach jest 5 krotne i wplywy do kas rzadowych z podatków ogromne, wiec preferuje sie transport na którym korporatokracja i oligarchia panstwowa zarabia najwiecje kosztem konsumentów.

Sorry, the comment form is closed at this time.