Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    matirani o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Janina Pigoń o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Józef Bizoń o Orban tworzy blok Środkowej…
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Listwa o Wolne tematy (38 – …
    Yagiel o O losach świata zadecydują ame…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 708 subskrybenta

Społeczności żydowskie w Niemczech boją się pogromów

Posted by Marucha w dniu 2023-10-20 (Piątek)

Atak terrorystyczny Hamasu na Izrael wpłynął na wzrost poczucia zagrożenia wśród społeczności żydowskich w Niemczech. Antysemickie hasła i akty nienawiści powtarzają się coraz częściej, zaatakowano m.in. synagogę w Berlinie.

Dla wielu Żydów prowadzenie normalnego codziennego życia staje się coraz trudniejsze, wielu zaczyna obawiać się pogromów – przekazuje portal ntv/RTL.

W Berlinie w ciągu ostatnich kilku dni synagoga została obrzucona koktajlami Mołotowa, a małżeństwo rozmawiające po hebrajsku – zaatakowane fajerwerkami. Na budynkach żydowskich społeczności i organizacji malowane są gwiazdy Dawida i obraźliwe napisy typu „Fuck Israel”.

„Podczas licznych propalestyńskich demonstracji masowo skandowane są antysemickie hasła i wezwania do nienawiści – nie tylko w Berlinie, ale też w Hamburgu, Nadrenii Północnej-Westfalii i Bawarii. W wielu miejscach flagi Izraela, wywieszane w ramach solidarności, są kradzione i palone. I podczas gdy Żydzi są prześladowani na ulicach, organizacja terrorystyczna Hamas wzywa do stosowania wobec nich przemocy na całym świecie” – zauważa ntv/RTL.

Od czasu ataku Hamasu na Izrael, znacznie wzrosło zagrożenie dla Żydów w Niemczech. Potwierdza to wewnętrzny raport federalnego Biura Policji Kryminalnej (BKA), w którym śledczy spodziewają się fali protestów, skierowanych przeciwko żydowskim instytucjom i synagogom. Nie wykluczają też, że agitacja Hamasu może stać się bodźcem do „aktów przemocy wobec izraelskich celów w Niemczech”.

„Członkowie naszej społeczności są głęboko zaniepokojeni. Niektórzy obawiają się pogromu w Niemczech i pytają, kto mógłby ich chronić” – przyznał Oded Horowitz, przewodniczący gminy żydowskiej w Duesseldorfie. Wspomniał m.in. o przebywającej na wymianie studenckiej w Niemczech grupie z Tel Awiwu, która „prawie nie ma już odwagi, by przemieszczać się po uniwersytecie”. Także o rodzicach, z których wielu woli zatrzymywać swoje dzieci w domu, zamiast wysyłać je do żydowskiego przedszkola.

„Niektórzy członkowie gminy zastanawiają się także, czy usunąć symbole żydowskie z drzwi i okien” – dodał Horowitz. Mimo że policja w Nadrenii Północnej-Westfalii podwyższyła środki ostrożności, Żydom trudno pozbyć się obaw. „Nie jest łatwo czuć się bezpiecznie, gdy nie wiesz, czy możesz bezpiecznie pójść do sklepu spożywczego. Funkcjonariusze nie są w stanie być wszędzie, ataki mogą nastąpić w dowolnym miejscu i czasie” – stwierdził Horowitz.

Jak poinformowała dpa, od czasu ataku terrorystycznego Hamasu liczba zgłoszeń do poradni ds. przemocy i dyskryminacji na tle antysemickim (OFEK) podwoiła się, a sama poradnia pracuje obecnie w trybie kryzysowym. Większość zgłoszeń dotyczy przemocy psychicznej i werbalnej, nienawiści w internecie. Informowano również o atakach fizycznych podczas demonstracji.

Szczególnie trudna sytuacja panuje w Berlinie. Centrum Dokumentacji Antysemityzmu (RIAS) naliczyło w stolicy od czasu ataku terrorystycznego na Izrael ponad 30 incydentów antysemickich. „Fasady niektórych domów usiane są antysemickimi hasłami, hasła nienawiści głoszone są podczas nielegalnych demonstracji, a na żydowskich domach malowano gwiazdy Dawida” – zauważa ntv/RTL.

Sprawcy ataku na synagogę (na budynek rzucono dwa koktajle Mołotowa) „nadal pozostają na wolności, policji nie udało się ich złapać”.

„Wszyscy mamy do czynienia z konsekwencjami ataku Hamasu na Izrael przez 24 godziny na dobę. To trudne czasy” – wyjaśnia Ilan Kiesling z berlińskiej społeczności żydowskiej. Rodzice chcą być szczegółowo informowani o środkach ostrożności w żydowskich przedszkolach i szkołach, mimo że placówki te od dawna należą do „jednych z najbezpieczniejszych miejsc w mieście” – podkreśla Kiesling.

Od czasu ataku Hamasu, w instytucjach żydowskich zastosowano podwyższony poziom bezpieczeństwa. „Nasi członkowie przyzwyczaili się do życia społecznego toczącego się za ogrodzeniami ochronnymi i kamerami monitorującymi” – podkreślił Kiesling.

BKA ogłosiła, że zwiększy ochronę instytucji żydowskich we wszystkich 16 krajach związkowych.

Źródło: PAP
https://nczas.info

Komentarzy 35 to “Społeczności żydowskie w Niemczech boją się pogromów”

  1. wit said

    Tak bardzo współczuję społeczności żydowskiej. Przecież Izrael tylko strzela w główki małym Palestyńczykom, przetrzymuje bez wyroku wieźniów, kradnie ziemie wywłaszczając prawowitych mieszkańców, jakieś niespełna 2000 kobiet i dzieci spalił w operacji „płynny ołów”- a tu taka przemoc? Słowna? Mowa nienawiści? Cały świat ( a na pewno pismaki) jest oburzony i wyraża poparcie dla narodu wybranego!

  2. CBA said

    re art Zawsze jest jakieś wyjście; spakować manele i na Wschód Bliski do Izr.

  3. Kar said

    ..moze wylezie na wierzch w koncu ile siedzi ich incognito w Europie. Wojewodzkie, Amsterdamskie u nas zapewne juz tez mocno zdenerwowane zaistniala ciezarna sytuacja, i sa zmotywowane dramatycznie, zeby zlapac ichnia uzi w garsc..

  4. bolek said

    „Społeczności żydowskie w Niemczech boją się pogromów”
    ——————————-
    To tak – jakby napisać, że obozy koncentracyjne w Polsce były polskie.
    Ze strony Niemców Żydom z pewnością nic nie grozi w Niemczech.

  5. wit said

    Bolek

    Niestety masz rację. Chociaż widziałem przemówienie deputowanej do Bundestagu z ramienia AfD , która nazwała po imieniu beneficjentów ekoskretynienia. I byli to miliarderzy z Rasy Cudownej.
    Wpędzili Europę w wieki mroczne ekoobłędem, obniżyli jakość życia Europejczykow po to , żeby sprzedać fotowoltaikę i wiatraczki .No i wydobywany gaz łupkowy (największa rzeżnia ekologiczna!!) , wasale europejscy płacą 700% ceny tego , co przed atakiem terrorysty „sleepy joe” na gazociąg.

  6. Boydar said

    „… nasi członkowie przyzwyczaili się do życia społecznego toczącego się za ogrodzeniami ochronnymi i kamerami monitorującymi …”

    żyd bez getta nie potrafi

  7. Kar said

    @6 , dokladnie pan to zaakcentowal. To je ichnia mental sickness. Prozniaczo znowu zaczynaja sie ze swoja choroba obnosic po Europie jak kura z pierwszym nie£wysranym jajem.

    Za co nas Bog pokaral przypisujac nam ta yebana szczurza nacje/dozgonnie., bij zabij nie dojde

  8. Nie pomylić z Walcem

    Jeśli ktoś spotka takich osobników jak na zdjęciu

    to pomimo pewnego podobieństwa, nie są to żydzi. Chodzi o rzemieślników, którzy są na tzw. „Walz” (wymowa walc), niezwykle popularne wśród dekarzy. Wielowiekowa niemicka tradycja, że rzemiślnik po wyuczeniu idzie na wędrówkę na 3 lata, w tym czasie nie wolno mu zbliżyć się do miejsca zamieszkania, minimalna odległość 50 km. Rzemieślnik zmienia co jakiś czas miejsce zatrudnienia, zdobywając przy okazji szersze doświadczenie zawodowe także w zawodzie zbliżonym.

    https://ais.badische-zeitung.de/piece/00/2a/b4/0a/2798602.jpg

    Stroje na zdjęciu mogą się nieco różnić, n.p. miast kapelusza cylinder lub melonik. Ubrania na wędrówkę są z reguły obstalowane u specjalnych krawców, gdyż materiał musi być szczególnie wytrzymały.

    Trzecia od prawej na powyższym zdjęciu jest kobietą, od pewnego czasu można też kobiety spotkać na wędrówce.

  9. Info: Walz

    https://www.unesco.de/kultur-und-natur/immaterielles-kulturerbe/immaterielles-kulturerbe-deutschland/handwerker-walz

    Walz – niematerialne dziedzictwo kultury

  10. Bezpartyjna said

    „Za co nas Bog pokaral przypisujac nam ta yebana szczurza nacje/dozgonnie., bij zabij nie dojde”

    Jak to za co? Za grzech zaniechania, głupoty i krótkowzroczności!
    Poszczególne kraje europejskie potrafiły się co jakiś im przeciwstawić i pogonić ze swoich ojczyzn a my przytulamy do swej piersi każdą pojawiającą się przybłędę.
    Tak jak dwa lata temu większość narodu kompletnie ogłupiała i rzuciła się, nawet kosztem własnej rodziny, pomagać banderowcom. Chyba bardziej dobitnego przykładu nie potrzeba?

  11. Jacek said

    8 Prostopopolsku
    Żaden Niemiec pracujący na budowie nie przyjdzie do pracy w łachmanach tak jak Polak, w niepranej od wielu dni i dziurawej koszuli. W sumie nie mam pretensji do nich że traktują nas tak jak traktują.


  12. Ale co zrobić z tym poniżej?

  13. errorous said

    Może jednak paru Niemców mogłoby zagrozić tym biednym żydom. Życzmy im powodzenia😊

    Goethe then wrote:

    “These people [*the Jews] have a faith that allows them to rob strangers.”

    And this statement has been removed from the edition newly released in German. This is their religious belief. This is not somehow a writer who has come up with this, no, this is written in their holy books. The Talmud is even more important for the Jews than the Old Testament. Therein it states:

    “The best of the Gentiles you shall kill.”

    Anyone who is a bit at home in mathematics knows that it really says all non-Jews are to be killed. Why? If today “A” is the best and therefore is killed, then “B”, as the second best, moves to the position of the best and must be killed. And this goes all the way down until nobody is left. This is then repeated again quite decidedly by great Jewish minds, like Maimonides, who lived in the Middle Ages:

    “Kill the best of the non-Jews!”

    And this consciousness, we must awaken in our people. I am absolutely convinced that they cannot get the German people to support these satanic ways in the world. Because we are not dealing with fantasies.

    https://katana17.com/2017/04/26/horst-mahler-we-are-fighting-to-win-transcript/

  14. Boydar said

    „… żaden Niemiec pracujący na budowie nie przyjdzie do pracy w łachmanach …”

    bo w łachmanach nie wypada krzyknąć Heil Hitler!

  15. JADAM said

    NNO oni tak się bojom , jak nie wiem co . Dzielnice wyzamykane (getta) od stuleci.
    @13 – GOETHEGo cytować wypada w oryginale , albo po Polsku (gudla won)
    Ad 2) i 3) – Ukrów JUŻ NIE MA – a goje znad czaskowianki dalej czyszczą zwieracze.)
    Ad 10 ) W. Sz Pani Bezpartyjna – święte słowa , i ja jestem za .
    Proponuję założyć PARTIĘ oportunistów (tylko to jest wolne -Banda Oportunistów ) – tylko ,co to da ?…
    😦

  16. Agnieszka said

    @12: Zgadzam się w zupełności. Trzeba odróżnić bezbożnych Chazarów od żydów ortodoksyjnych. Ortodoksi nie chcą wstępować do wojska, uważają, że Izrael bezprawnie okupuje ziemie należące do Palestyny. Taki ortodoks modli się, pracuje i utrzymuje rodzinę, składającą się często z 5-6 dzieci. I życzyłabym każdej polskiej rodzinie, aby wychowały swoje dzieci tak dobrze, jak wychowują je rodzice ortodoksi. Największym wrogiem są w Izraelu rządy Chazarów i one są odpowiedzialne za to, że ziemie należące do Palestyny nie zostały oddane ich prawowitym właścicielom. Nawiasem mówiąc, rządy są wszędzie największym wrogiem zwykłych ludzi – czy taki zwykły człowiek, który pracuje i utrzymuje rodzinę, chce abstrakcyjnej wojny z sąsiednim krajem? To rządy prowokują, kłamią i wypowiadają wojny, a potem wysyłają ludzi na śmierć.

  17. Ignorant said

    @Rzeczpospolitapolska

    Bo mniejszość żydowska pełni w ręku wąskiej elity podobną rolę jak mniejszości LGBT – mięsa armatniego rewolucji. Ja bym ich widział jako wspoltowarzyszy niedoli raczej, niż oprawców. Mądrzejsi żydzi to pewnie rozumieją i się od tego odcinają.

  18. CBA said

    re 15 Najpierw to trzeba to znaleźć w jęz.niemieckim. Łatwe ;to nie jest; ozorem to wszytko proste.
    “These people [*the Jews] have a faith that allows them to rob strangers.”

    And this statement has been removed from the edition newly released in German. ..a gdyby to było w jęz. G./?/…drugie zdanie tłumaczy wszystko i mnie to wystarczy.; bo w 1 zdaniu jest cała istota rzeczy.

  19. CBA said

    re 16 Popieram.! To rządy prowokują, kłamią i wypowiadają wojny, a potem wysyłają ludzi na śmierć.””….Tak było od stuleci i jest obecnie ….i będzie…..??

  20. „świat jest inny”

    ad. 14, Boydar

    Cytat pochodzi nie ode mnie, ale od dr. Jaśkowskiego. My w polskim grajdołku nie mamy pojęcia o Niemcach, za to mamy całą masę uprzedzeń. Jak nakłonić ludzi do „Heil Hitler”, a no całkiem podobnie jak do NSZZ

    https://pppolsku.wordpress.com/2016/08/06/kolonia-usa/

    ale tam nie byli Niemcy, poza paru agentami służb. Naziści nie zabili ani tradycji Walz, ani n.p. karnawału.

    Nieznajomość jest istotnie wzajemna, Niemcy mają też uprzedzenia wobec Polaków, n.p. „Frisch gestollen, shon in Polen”(Dopiero co skradziony, już w Polsce), chodzi o samochód.

    Naturalnie ci, którzy Polskę odwiedzili są jednak często entuzjastyczni, choć są czasem i wstrzemięźliwi, obciążeni narodowo. Doświadczenie z polskimi rzemieślnikami jest też pozytywne.

    Być może, że Polacy i Niemcy są wobec siebie nieprzyjaźni, ale wroga mają jednego, który rozwalił PRL i rozkłada Wolną Polskę, rozwala dziś także RFN.

  21. Boydar said

    my (Polacy) popełniamy w rozumowaniu o Niemcach jednego zasadniczego wielbłąda – to nie jest tak, że Niemiec ma do Polaków negatywny stosunek bo cośtam cośtam, Niemiec po prostu potrzebuje naszej ziemi, a obecność Polaków mocno tą sprawę komplikuje i od dawna

  22. matirani said

    Czy Niemcy jeszcze potrzebuja naszej ziemi? Juz raczej nie.

    Potrzebuja taniej ale solidnej sily roboczej, rynku zbytu dla swego taniego szajsu i NIE potrzebuja naszej konkurencji przemyslowej i rolniczej. Wszystkie te 5 aspektów relacji z Polska ida w niekorzytna dla Niemiec strone od ilus tam lat… nieprawdaz?

  23. Boydar said

    „… czy Niemcy jeszcze potrzebują naszej ziemi? Już raczej nie …”

    To jest Pańskie zdanie, Panie Macka, „ktoś” może mieć inne

  24. matirani said

    Naturalnie. Ale Panie Boydarze, masz jakies solidne informacje w sprawie mozliwych Reichu roszczen w stosunku do polskich ziem?

  25. Boydar said

    kiedy oni nie mają tak naprawdę żadnych roszczeń klasycznie rozumianych, ziemia jest potrzebna i już

  26. Jacek said

    14
    Nie ma to jak , za przeproszeniem, pierrdollić od rzeczy.
    No cóż, skoro ma się taką przypadłość to trzeba z nią jakoś żyć.

  27. Boristhenes said

    Mnie ciekawi dlaczego wszelkie akcje, w których żyd ściele się gęsto nazywane są pogromami a nie np. rzezią?

  28. matirani said

    25 – A kto by na tej ziemi pracowal? Dzisiaj? Niemców juz nie ma, nie chca pracowac bo leniwi albo starzy. MSZ? Anachronizm to juz ten lesbiensraum czy jak on sie tam zwal. Drag nach Osten tez przezytek. Dzisiaj sie praktykuje neokolonializm: podstawieni tubylcy rzadza w interesie kolonizatora. Tubylcy glosuja na UW-PO-KO a Niemcy zbieraja zyski z arbeitu arbeiterów. Media steruja niewybrednymi metodami a argumentem przeciw staje sie znowu 1.50m …

  29. UZA said

    „Poszczególne kraje europejskie potrafiły się co jakiś im przeciwstawić i pogonić ze swoich ojczyzn a my przytulamy do swej piersi każdą pojawiającą się przybłędę.”

    To prawda, że Polacy bywają zdumiewająco naiwni i krótkowzroczni, lecz co właściwie osiągnęli ci dalekowzroczni ? Hiszpanie czy Rosjanie na przykład gonili i co Im to dało ? Mieli krwawą wojnę domową i równie krwawą rewolucję, a problem jak był, tak jest.

    „Ja bym ich widział jako współtowarzyszy niedoli raczej, niż oprawców. Mądrzejsi żydzi to pewnie rozumieją i się od tego odcinają.”

    Też bym chciała tak ich widzieć. Niestety ci mądrzejsi, odcinający się są, oględnie mówiąc, słabo widoczni.

  30. errorous said

    Niemcy zostali pokonani przez żyda najpierw militarnie, a następnie poddani najbardziej radykalnemu praniu mózgu – oczywiście przeznaczonych dla tych co przetrwali plan Morgenthau, kto nie wie, statystyka mówi wszystko: więcej Niemców zginęło po wojnie niż w czasie jej trwania.

    Bonnie Faulkner : Właśnie przeczytałam Twoją książkę Crimes and Mercies: The Fate of German Civilians Under Allied Occupation, 1944 to 1950 , opublikowaną w 2007 roku. Crimes and Mercies jest kontynuacją Other Losses, książki dokumentujacej zbrodnie popełnione przez amerykańskie siły okupacyjne na niemieckich jeńcach wojennych. Jak scharakteryzowałbyś amerykańskie traktowanie niemieckich cywilów po zakończeniu II wojny światowej w 1945 roku?

    Jakub Bacque: To niewiarygodne, sam nie mogłem w to uwierzyć, kiedy po raz pierwszy zacząłem się o tym przekonywać. Kiedy mieszkałem we Francji w 1988 i 1989 roku, szukałem informacji w książce o francuskim ruchu oporu i podczas zbierania informacji do tej książki spotkałem kilku facetów, którzy byli niemieckimi więźniami we francuskim obozie. Opowiedzieli mi o okropnościach obozu francuskiego, gdzie prawie umarli z głodu i o tym, że Amerykanie robili to samo w swoich obozach. A ja w to nie wierzyłem, bo dorastałem w czasie wojny, w Kanadzie, a wy, Amerykanie, byliście moimi sojusznikami. Po prostu nie mogłem uwierzyć, że ci Niemcy zostali zagłodzeni na śmierć, bo wiedziałem, że wszyscy traktują jeńca wojennego sprawiedliwie ze względu na Konwencję Genewską, a jak więc Amerykanie mogli to zrobić? Ale zrobili.

    https://varapanyo.blogspot.com/2022/12/james-bacque-o-planie-marshalla-i.html?m=1

    Polskę żydzi niszczą materialnie, ale w sumie wyjdzie na jedno, to co będzie za sto lat po obu stronach Odry nie będzie ani Niemcami ani Polską, już teraz w pewnych szkołach niemieckie dzieci są w mniejszości.

  31. Boydar said

    Panie Jacku, po co te nerwy, proszę wykazać że nie mam racji.

  32. Harakiri Sepuku said

    Jacek @

    „Żaden Niemiec pracujący na budowie nie przyjdzie do pracy w łachmanach tak jak Polak, w niepranej od wielu dni i dziurawej koszuli. W sumie nie mam pretensji do nich że traktują nas tak jak traktują.”

    To bardzo ciekawe bo podczas mojego pobytu w Niemczech widziałem chodzących po ulicach szkopów ubranych w wynoszone ciuchy. Takie które my zakładamy np. robiąc coś naokoło domu, tzw. ubrania ma codzień, w których nie wypada iść na miasto. A oni tam mieli to gdzieś. W Polsce też bez problemu rozpoznam turystów z Niemiec po tym jak są ubrani właśnie.

  33. CBA said

    er 30 Err. Wlk. dzięki. Dostałem na zamówienie z Niemiec /jest tam super art./ na pow. temat. I to zburzenie bandyckie Drezna tuż przed końcem wojny.!!! Jest film o tym,”Dziś w nocy umrze miasto”, realistyczny. Byłem tam 2 x/x na kursie jęz./ Piękne miasto…

  34. Adam said

    Ad.25 Boydar.Ziemia im potrzebna? a na co im ziemia,zeby orac i siac?To jest troche inaczej-to poliniakom potrzebne tzw.reparacje.Jak Kuba Bogu,tak rajch polinowi.

  35. Boydar said

    Bo już wkrótce swojej mieć nie będą

Sorry, the comment form is closed at this time.