Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    revers o Ukropolin zamiast Międzymorza
    Marek o Zakończenie wojny na Ukra…
    Marucha o Problemy techniczne
    Marucha o Problemy techniczne
    Józef Bizoń o Klub Myśli Polskiej w obronie…
    Wojtek Przytulski o Problemy techniczne
    Harakiri Sepuku o …Oto dziś dzień krwi i c…
    Marucha o Dyktatura ciemniaków czyli lib…
    Harakiri Sepuku o Wolne tematy (29 – …
    Marucha o Arcybiskup Viganò: Globalistyc…
    Bezpartyjna o …Oto dziś dzień krwi i c…
    zprowicji o Wolne tematy (29 – …
    Harakiri Sepuku o Dyktatura ciemniaków czyli lib…
    Adrian S o Wolne tematy (29 – …
    Harakiri Sepuku o Ukropolin zamiast Międzymorza
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 707 subskrybenta

Albin Siwak – Bez strachu (fragment)

Posted by Marucha w dniu 2017-04-17 (Poniedziałek)

Taka jest PRAWDZIWA HISTORIA KOMUNISTYCZNEJ Rosji…

Rozdział XV Rusłanowa

W 1989 roku pracowałem jako radca ambasady polskiej w Trypolisie w Libii. Mogłem poruszać się po całym obszarze Libii, co zresztą robiłem, odwiedzając licznych rozrzuconych tam Polaków, nie mogłem natomiast przyjeżdżać do Polski, wtedy, kiedy chciałem i samemu wyznaczać sobie termin urlopu. Według specjalnej uchwały biura politycznego, członkowie Komitetu Centralnego mogli przyjeżdżać na posiedzenia KC wyłącznie z Europy, rzekomo, z Afryki były już za duże koszty podróży.

Koledzy mówili mi jednak że uchwałę tę wymyślono i wprowadzono w życie wyłącznie z mojego powodu. Mimo że byłem w Libii, byłem przecież nadal członkiem Komitetu Centralnego i bano się, że zabierając głos, mogę pokrzyżować plany najwyższej trójce, to jest – Jaruzelskiemu, Siwickiemu i Kiszczakowi.

Od paru lat wiedziałem, że nastąpi zmiana ustroju, gdyż informacje, jakie otrzymywałem zawsze były prawdziwe. Więc i tą, że Polska jako pierwsza w bloku socjalistycznym rozpocznie proces zmiany ustroju, traktowałem poważnie i wierzyłem w to.

Do dziś żyją moi koledzy, którzy tuż przed odlotem do Libii przyszli mnie pżegnać. Wtedy bez ogródek powiedziałem im, że wyjeżdżam z Polski socjalistycznej, ale jak wrócę, będzie tu już panował zdziczały, bandycki kapitalizm. Wszyscy wtedy głęboko zaprotestowali.

„Więc Wam powiem, że ta lawina już ruszyła i w Polsce nie ma już ludzi, żeby ją zatrzymać” – powiedziałem. Na te słowa też oznajmili, że się mylę. Następnego dnia odlatywałem. Przechodziłem specjalnym przejściem, a w salonce VIP zebrało się ponad sto odważnych osób, mówię odważnych, bo dokładnie odnotowano kto przyszedł mnie pożegnać. I tu powtórzyłem to samo zdanie: „Zobaczymy się w kapitalizmie, a nie socjalizmie”.

Wcale nie dodałem otuchy znajomym, gdyż wielu z nich wiedziało, że jeśli tak mówię, to w oparciu o dobrą wiedzę. Ja z kolei byłem pewien że jeszcze dziś ci co trzeba otrzymają notatkę z tego co mówiłem.

Dowodem, że tak się stało jest fakt, że byłem jedynym członkiem KC, dla którego specjalnie wymyślono uchwałę, o której wspomniałem. Owszem, byli przede mną członkowie KC w Libii, ale wtedy mogli się jeszcze swobodnie poruszać do kraju. Równolegle byli też członkowie nieomal we wszystkich krajach naszego bloku, ale do nich ta uchwała się nie stosowała. Szkoda więc, że tylko mnie dotyczyły te obostrzenia, bo byłem zdecydowany również na zmianę tego co było na coś lepszego.

Cały duży zespól ludzi pracował nad tym w końcowej fazie ustroju, ale nasze plany zakładały jako kanon, że kopalnie, huty, koleje, żegluga morska i banki zostaną w rękach państwa, reszta będzie z kolei sprywatyzowana po uprzednim tzw. remanencie całego majątku. Tymczasem wielu moich kolegów dogadało się już z ludźmi Solidarności i ustalili co i jak podzielą między siebie.

Wielu z nich przychodziło już wcześniej do mnie i mówiło: „Albin, czemuś ty taki głupi. Chodź do nas, a nie będziesz żałował. I tak rozdrapią to wszystko, jeśli my nie weźmiemy w porę”.

Oficjalnie wieszali psy na działaczach Solidarności, nieoficjalnie – spotykali się i przy wódce robili plany jak przejąć konkretne zakłady. Kiedy moi towarzysze i ich koledzy z Solidarności zorientowali się, że ja odmawiam wchodzenia w taki układ, to po roku 1989 uknuli, że wszyscy mądrzy i inteligentni, którzy ze mną trzymali, teraz się mnie wstydzą i unikają.

Dziennikarzom, z powodu mojej wojny z ich szefem St. Bratkowskim, było to na rękę, więc umacniano społeczeństwo w przekonaniu, że odcięli się ode mnie i to słusznie, bo byłem najbardziej twardym betonem wśród betonu. Dlaczego taką formę walki ze mną wybrali, opisuję w innych rozdziałach.

Wracam jednak do roku 1989. Moja żona i dzieci otrzymywały urlop co roku, ale nigdy razem ze mną. Z początku nie mogłem zrozumieć dlaczego, dopiero mój przyjaciel z MSW, gdy przyjechał do mnie wyjaśnił mi dwie sprawy. „Dają ci, Albin co roku służbowy samochód jak jesteś na urlopie?” – pyta. „Tak, dają”. „A zastanawiasz się, co ty wozisz w tym samochodzie i z kim rozmawiasz? Jutro – mówi przyjaciel – przyjadę do ciebie z kolegą i zobaczymy co ty wozisz w tym samochodzie”.

Następnego dnia ustawili w mieszkaniu aparaturę i przyjaciel zaproponował, że pojedziemy na spacer. Odjechaliśmy kilka kilometrów i w tym czasie rozmawialiśmy o wielu sprawach. „Myślę, że wystarczy. Jedziemy do domu” – mówi. A tam kolega przyjaciela puścił nam przez głośnik wszystko to, co obaj rozmawialiśmy. „Nie będziemy usuwać z samochodu tego, co tam włożyli. Ale ty musisz wiedzieć z kim rozmawiasz i co mówisz. A przede wszystkim, fakty świadczą za tym, że chcą cię złapać z jakąś dziewczyną. Uważają, że skoro jesteś sam, bez żony, a dom stoi pusty to musi to nastąpić”.

Poradzili mi co zrobić z tą aparaturą w samochodzie i telefonie w domu. Dali mi magnetofon i wspólnie napisaliśmy piosenkę, nagraliśmy ją i teraz puszczałem ją w samochodzie, a piosenka była wulgarna i określała tych, co podsłuchują takimi epitetami, że sam się dziwiłem, że mogłem coś takiego zaśpiewać. No, ale spędziłem trzydzieści kilka lat na budowie to „łacina” była mi dobrze znana.

Pewnego dnia dzwoni ktoś do mnie, kładę słuchawkę na podłodze obok magnetofonu i puszczam swój utwór, wreszcie człowiek po drugiej stronie nie wytrzymuje i krzyczy do mnie: „Panie, wystarczy, że w samochodzie godzinami słucham kto ja jestem i komu służę, a pan w domu to samo. Daj mi pan popracować i żyć. To moja praca i nie obrzydzaj mi pan jej”.

Od tamtej pory przestałem więc nadawać swój utwór, ale żadnych rozmów też nie było.

I właśnie w 1989 roku, będąc na urlopie w Polsce, spotkałem znajomego. Od pierwszego słowa zaczął mi opowiadać, że jadą z żoną na wycieczkę do Związku Radzieckiego. „A co ty teraz robisz?” – spytał mnie. „Nic, mam jeszcze badania na choroby tropikalne i amebę, a potem wracam do Libii”. „To może byś z nami pojechał na tę wycieczkę?” – proponuje. „Nie pojadę, bo nie mam złotówek to raz, a po drugie mam tylko tydzień czasu”. „Tydzień to starczy – zaczął się cieszyć mój przyjaciel – a złotówki my mamy i za ciebie zapłacimy”. No i prawie że siłą mnie na tę wycieczkę zabrali, ale nie żałuję, bo spotkałem w Moskwie osobę, o której dużo słyszałem, ale nigdy osobiście nie spotkałem.

Pierwszego dnia pobytu w Moskwie zdecydowałem, że nie pójdę ze znajomymi do muzeum na Kremlu, gdyż znam go na pamięć, tylko zostanę w hotelu. „Nigdy tego nie zobaczycie jako wycieczka, gdyż te najważniejsze sale i eksponaty nie są udostępniane i ani Rosjanie, ani wycieczki zagraniczne nie oglądają tego co pokazują gościom z bratnich partii. Zobaczyć jednak warto i to co pokazują, idźcie koniecznie” – mówię im.

Gdy po śniadaniu znajomi pojechali na cały dzień, ja zacząłem dzwonić do kilku osób, które przez pięć lat jako członek biura politycznego blisko poznałem. Nie miałem żadnego planu ani wybranej osoby, zdając się na to, kto z nich będzie w domu i kto zechce się ze mną spotkać. Gdyby były to lata panowania Berii, dzwonienie z hotelu do np. marszałka Kulikowa czy Kostikowa wywołałoby natychmiast alarm, zaraz miałbym pod drzwiami opiekę, która by już oka ze mnie nie spuściła dopóki byłem na ich terenie.

Ale to był rok 1989, w Polsce następują radykalne zmiany, u nich uciekają Żydzi, wyżsi oficerowie KGB i NKWD, w pośpiechu do Izraela i na zachód. Beria nie żyje, a na Łubiance – mateczniku żydowskiej władzy – popłoch po tym, co zrobił marszałek Żukow. Więc i telefonami moimi nie było się komu zainteresować.

Okazało się jednak, że marszałek Kulikow jest akurat na Krymie w ośrodku rządowym „Jużny”, a Kostikow wyjechał gdzieś na ryby, nie mówiąc nawet żonie gdzie. Kolejnego miałem w notesie zapisanego Aleksego Meresjewa, byłego pilota myśliwca z czasów wojny. Napisano o nim książkę pod tytułem „Opowieść o prawdziwym człowieku”. Został strącony poza linią frontu na terenie zajętym przez Niemców, miał zmiażdżone obie nogi do kolan i w takim stanie w zimie czołgał się kilka dni do swoich do linii frontu. Wyleczył się, ale obie nogi miał amputowane. Mimo to do końca wojny latał ponownie jako pilot myśliwca na specjalnie dla niego skonstruowanym myśliwcu. Poznaliśmy się w wyniku pewnych zdarzeń, co opisałem to już w „Trwałych Śladach”.

Przyznam się, że czytając o nim książkę myślałem, że napisano ją w celach propagandy i że, naprawdę tak nie było, ale mogłem sam dotknąć jego protez i sprawdzić. Aleksy okazał się człowiekiem bardzo miłym i przy późniejszych wizytach w Moskwie odwiedziłem go dwa razy. A ponieważ zawsze mnie zapraszał to spróbowałem i teraz zadzwonić. Okazało się, że jest i prosi mnie, żebym zaraz przyjechał, nawet wysłał po mnie swój samochód. Nie widzieliśmy się parę lat, ponieważ ja byłem w Libii. On już powinien być na emeryturze lub jako inwalida wojenny odpoczywać, ale był człowiekiem-historią, człowiekiem-symbolem, o którym zrobiono dwa filmy fabularne, więc reprezentował weteranów, których po wojnie było bardzo dużo.

Przywitał mnie bardzo ciepło i, pokazując ręką przedstawił mi starszą panią mówiąc krótko, bez imienia – Rusłanowa. Z początku nie poznałem tej pani i nie skojarzyłem jej z główną sprawą, jaka miała miejsce za czasów Berii. W Rosji jest wiele takich samych nazwisk i to uśpiło moją uwagę.

Lidia Rusłanowa

Kojarzyłem natomiast, że musi być osobą zasłużoną, skoro jest u Meresjewa. Tu pierwszy lepszy weteran nie mógł być i tak swobodnie się zachowywać. Zaczęliśmy rozmawiać i ja opowiadam, że jestem z przyjaciółmi prywatnie na wycieczce, a że znajomi Rosjanie mówili, że jak tylko będę w Moskwie, żebym do nich zadzwonił, więc dzwoniłem, ale marszałek Kulikow odpoczywa na Krymie, a inni się porozjeżdżali.

Na dźwięk nazwiska Kulikow starsza pani zareagowała natychmiast: „Wy znacie się z marszałkiem?” – pyta. Mówię że tak. „Dobrze się znacie?” – spytała znów. „Myślę, że dość dobrze, na tyle, że mogę powiedzieć, że jesteśmy przyjaciółmi”. „A chcecie z nim rozmawiać?” – spytała ponownie. „Chcę, ale nie mam takich możliwości”. „Zaraz będziecie z Wiktorem rozmawiać” – powiedziała.

Podeszła do biurka i powiedziała do mikrofonu: „Połączcie nas z Jużnym na Krymie, z marszałkiem Kulikowem”. Za chwilę kobiecy głos mówił: „Marszałek jest na plaży, podajcie swój numer, a my oddzwonimy”. Rzeczywiście, za kilka minut tubalny głos marszałka grzmiał w głośniku.

„Wiktor, tu Rusłanowa, jestem u Aloszy w biurze, a do niego przyjechał Polak, który mówi, że jesteście przyjaciółmi, jego nazwisko – Siwak”.

„Oczywiście, że to mój przyjaciel” – mówił marszałek i zaczął mnie pozdrawiać i witać. „A co ty robisz w Moskwie?” – spytał mnie. Mówię, że jestem przejazdem z przyjaciółmi i jedziemy jutro na Krym. „No to świetnie! – mówił marszałek – bo ja jestem w „Jużnym”, to znany ośrodek rządowy. A kiedy dokładnie i gdzie przyjeżdżasz?” – pyta. „Jutro lądujemy o dziesiątej na lotnisku w Symferapolu”. „Dobrze, będzie mój samochód i zabierze ciebie z przyjaciółmi do mnie do „Jużnego”. „Ale oni mają wykupiony hotel w Jałcie na pięć dni” – mówię. „Nie szkodzi, będą z tobą – zadecydował sam. – Więc do zobaczenia!” – zakończył rozmowę ze mną i poprosił do mikrofonu Rusłanową. „Ty też przyleć z nimi koniecznie!” – powiedział i wyłączył się, głośno pstrykając wyłącznikiem.

„Ot i masz, nie spytał się, czy chcę lub czy mogę, tylko mówi «ty też masz przylecieć», jakbym była jego oficerem do dyspozycji” – mówiła Rusłanowa. Ale od ręki zaczęła załatwiać na ten sam lot dwa miejsca przez telefon. Mówię jej, że mam bilet i przyjaciele też. „Przecież nie polecę bez męża, bo mnie zruga Kulikow” – odpowiedziała.

Następnego dnia na lotnisku w Moskwie Rusłanowa zaczęła mnie szukać na sali odlotów. Słyszę jak obsługa lotniska zwraca się do jej męża, mówią do niego towarzyszu generale, mimo że jest w cywilnym ubraniu. A w Symferopolu tuż przy schodach samolotu stała wojskowa limuzyna, do której wsadzono całą naszą piątkę i pojechaliśmy znanymi mi drogami na „Jużny”. Przed wejściem do administracji stał marszałek i kilku jego oficerów.

Uściskał mnie i mówi: „Twoi przyjaciele są moimi przyjaciółmi i będą z tobą przez te dni, a moi przyjaciele są twoimi przyjaciółmi”. Od tego momentu jedliśmy razem i odbywaliśmy długie spacery nad morzem.

Wieczorem w jego apartamencie przyjął nas troje, to znaczy mnie z Rusłanową i jej mężem. I tu dopiero zorientowałem się, kim jest Rusłanowa.

„Ja opowiem ci, jaką tragiczną ona ma przeszłość – zaczął Kulikow – ona sama nie lubi mówić o tym, przez co przeszła. A przeżyła tak jak tysiące kobiet rosyjskich piekło na ziemi”.

„Wiktor – zaczęła protestować Rusłanowa – a kogo to interesuje cośmy przeżyli, to już historia i lepiej do niej nie wracać”. Ale marszałek był innego zdania. „Jego to interesuje. A w ogóle to świat powinien wiedzieć, jakie mieliśmy życie i kto je nam tak ułożył. Nalej po kieliszku! – zwrócił się do męża Rusłanowej.
– Za to, żeby nasze kobiety nie były więcej upadlane i gwałcone”. Szybko wypił i postawił kieliszek.

„Ona – pokazuje na Rusłanową – to bohater Związku Radzieckiego. Sam Żukow osobiście dekorował ją medalem zwycięstwa. Nie za to ilu zabiła faszystów, bo nie zabiła żadnego, ale za to ile wiary i męstwa każdego wieczoru wlewała w serca żołnierzy tuż przy linii frontu.

Ona cudownie śpiewała, śpiewała tak, że zahartowani żołnierze płakali, słuchając jej słów. Napełniała ich wiarą w zwycięstwo i siłą do walki z wrogiem. Co wieczór zwożono tłumy żołnierzy z okopów na jej koncerty. Tak było przez całą wojnę, że szła za frontem ze swoimi pieśniami i wiele razy była ostrzelana na scenie przez niemieckie samoloty lub artylerię, ale nigdy nie rezygnowała ze śpiewania. Żołnierze zdejmowali ze swoich piersi odznaczenia i dawali jej w dowód podziękowania, gdyż nic innego wtedy nie mieli. Osobiście przyjmował ją sam Stalin i też dziękował.

I przez tę znajomość ze Stalinem spotkał ją okrutny los. Otóż, jeszcze przed wybuchem wojny ona zainteresowała się losem tysięcy dziewcząt z domów arystokracji rosyjskiej i bogatych Rosjan. Minister spraw wewnętrznych wydał oficjalny dekret, który rozplakatowano na ulicach miast w Rosji, mówiący, że córki zgładzonych rodziców mają obowiązek zgłosić się do odpowiednich urzędów w celu „socjalizacji”. Obowiązek ten nałożono na dziewczęta od 16 do 20 roku życia, starsze nie nadawały się na „socjalizację”.

Całą tę operację Bromsztein powierzył swojej znajomej, Żydówce Aleksandrze Kołłątaj. Ona była prekursorką emancypacji tych dziewcząt, która polegała na uprawianiu orgii seksualnych.

W wielkim, dobrze pilnowanym gmachu Jekaterymburga przebywało kilka tysięcy dziewcząt zwiezionych z całej Rosji. Ta Żydówka Kołłątaj przydzielała poszczególnym ministrom i dowódcom wojskowym dziewczęta wraz z pismem ile ich jest i w jakim są wieku. Rusłanowa posiadała te pisma, gdyż do niej zgłaszali się o ratunek krewni tych dziewcząt. Oporne dziewczęta były gwałcone przez żołnierzy – często kilkudziesięciu – na stole, a ich ręce i nogi były przywiązane. Następnie wywożono je i topiono w rzece Kubań i Karasuń.

W Piotrogradzie taki sam dom prowadziła żona Łuczarskiego. Rusłanowa posiadała od lekarzy, którzy mogli tam wejść, dokumenty stwierdzające, że na 1100 dziewcząt do szesnastego roku życia, bo takie tam przebywały, 80% było zarażonych chorobami wenerycznymi, a na 500 do piętnastego roku życia wszystkie, według lekarzy, były zdeflorowane.

Ale do napaści Niemiec na Związek Radziecki Rusłanowa nie miała na Kremlu żadnych znajomości lub ludzi będących przy władzy, była jeszcze mało znaną piosenkarką, na którą władza nie zwracała uwagi. Dlatego nie nagłaśniała tragedii tych dziewcząt, potem całą wojnę była pochłonięta śpiewaniem, więc nie zwróciła na siebie uwagi Berii i jego służb…

Natomiast po wojnie była zapraszana m.in. do Stalina i jego otoczenia i tam śpiewała. Po wojnie, dotarli do niej ludzie, którzy mówili jej, że nawet na ulicy tajniacy aresztują ładną dziewczynę i przetrzymują pod Moskwą w celu przygotowania dla Berii i jego przyjaciół. Często z różnych zespołów pieśni i tańca wyciągano dziewczęta, jako wrogów ludu i aresztowano, one też służyły temu samemu celowi.

Kiedy Rusłanowa zebrała wystarczająco dużo dowodów, że łapie się dziewczęta jak zwierzęta i zmusza do seksu, przekazała to wszystko Stalinowi. Stalin miał swój negatywny pogląd do Żydów, ale po tym wydarzeniu zmienił swój stosunek do Żydów i był im wyraźnie nieżyczliwy, likwidował ich ze swego otoczenia bądź awansował, ale daleko od Kremla. Było to też związane z powstaniem państwa Izrael, i oficjalnym podpisaniem umowy o współpracy Izraelskiego mosadu i amerykańskiej CIA . Stalin przeląkł się poważnie, że ci co są na Kremlu mogą przekazywać Izraelowi, a ten Amerykanom co się u niego dzieje.

Tak więc zginął Zinoniew, Kamieniew, Bucharin, Kirów, Tuchaczewski, Rykow, Rakowski, Piątakow. Nie darował Trockiemu – ludzie Stalina szukali go wiele lat, aż dopadli i brutalnie zarąbali motyką.

Beria i jego ludzie szybko zorientowali się co się dzieje i zaczęli energicznie usuwać ludzi, którzy według nich mieli wpływ na Stalina. Oczywiście Rusłanowa jako pierwsza została posądzona o zdradę Związku Radzieckiego i otrzymała dożywocie w łagrach. Nie pomogło to, że jej mąż był generałem ani że Stalin parę razy pytał się Berii, czy aby się nie pomylili, skazując Rusłanową. Tak więc bohaterka wojny z Niemcami teraz była więźniem, była wrogiem narodu, bo zainteresowała się orgiami Berii i jego ludźmi i rozmawiała o tym ze Stalinem.

– Polej jeszcze – zwrócił się marszałek do męża Rusłanowej – bo jak o tym mówię to wnętrzności mi się trzęsą.

No i nikt nie mógł wpłynąć na decyzje Berii, nawet Żukow zwracał się do niego z pismem i prośbą, by ponownie przejrzeli sprawę Rusłanowej. Ale Beria odpowiadał, że są niezbite dowody na wrogą działalność Rusłanowej.

W tym samym czasie aresztowano i zesłano na katorgę wiele żon działaczy najwyższego szczebla, między innymi żonę Kalinina, który piastował wysoką funkcję na Kremlu.

Żony wielu generałów siedziały w gułagach, a ich mężowie byli bezradni, by je uratować. Przecież Piotrowi Jaroszewiczowi pierwszą żonę też aresztowali w Związku Radzieckim i zmarła w gułagu na Wschodzie. Prośby generała Berlinga nie pomogły, bo uznali, że jest wrogiem ludu. Koniecznie trzeba było coś w tej sprawie zrobić, gdyż nikt nie znał dnia ani godziny, kiedy pod zarzutem wroga narodu mogli zamknąć i zabić albo wsadzić do łagrów na Dalekim Wschodzie.

Żukow miał opinię największego antysemity w Związku Radzieckim. Jego od dawna Żydzi chcieli zlikwidować, ale Żukow miał za sobą całą Armię Czerwoną, a ta była dwunastokrotnie większa od armii Berii. Żukowa wojsko kochało, a Berii jego podwładni się bali. Dlatego też Żukow uchował się długo, bo był przebiegły. Nawet sam Goebels w swoich pamiętnikach napisał, że gdyby Związek Radziecki nie miał takiego stratega jak Żukow to wojna miałaby inny przebieg.

– Druga sprawa – mówił marszałek Kulikow – jest to, że Stalin zrozumiał, że nie zna się na strategii wojennej i oddał dowodzenie w ręce Żukowa, co dla armii okazało się sukcesem, a Hitler do ostatniej chwili był zdania, że sam jest wybitnym dowódcą. Ale wracając do Żukowa – kontynuował marszałek. – Żukow słusznie uznał, że najlepszą formą obrony jest atak. I do tego ataku na Berię dobrze się przygotował.

Jeszcze za życia Stalina w 1952 r. na posiedzeniu biura politycznego, którego on i jego zastępca byli członkami, podjął niezbędne kroki. Zwrócił się do Stalina z prośbą o zgodę na ćwiczenia kilku dywizji pod Moskwą i częściowo w samej Moskwie. Na co Stalin odpowiedział:
«Jesteś przecież głównodowodzącym i nikt nie musi wydawać ci zgody, po prostu zrób, jeżeli uważasz, że trzeba».

Ale Żukow i tu był przebiegły. «Wolę mieć tę zgodę na papierze – poprosił. – To wy towarzyszu Stalin jesteście w Armii Czerwonej najwyższy rangą i macie stopień generalissimusa i ja wam podlegam». I Stalin podpisał tę zgodę w obecności całego biura politycznego.

Wywiad Żukowa znał plany i zamiary NKWD, a także osobiste Berii i Kaganowicza. Żukow postanowił uprzedzić atak na siebie swoim atakiem na Berię. Po śmierci Stalina w marcu 1953 r. postanowił wykorzystać wcześniej daną mu zgodę na manewry przez Stalina, w połowie marca 1953 r.

Żukow wezwał do siebie wszystkich dowódców tej grupy armii, którzy mieli brać udział w manewrach w mieście i poza miastem. Wcześniej Żukow przeprowadził potajemnie rozmowy z większością zaufanych członków biura politycznego i przygotował ich do wydarzeń, mieli przy sobie jak nigdy dotąd broń osobistą. W dniu posiedzenia biura politycznego wezwani dowódcy jednostek pojawili się na godzinę przed posiedzeniem biura. Gdy wjeżdżaliśmy za bramę ministerstwa obrony to już skóra cierpła, gdyż w bramie leżały worki z piaskiem, a na stanowiskach karabiny maszynowe. Na dachach wszędzie rozmieszczeni byli żołnierze, jak również i na klatce schodowej, i to wszyscy w hełmach i z bagnetem na broni. To wyglądało na coś bardzo poważnego. Do zebranych na sali dowódców przyszedł Żukow i powiedział: wezwałem was bez komisarzy politycznych, ponieważ komisarze to nie Rosjanie.

Dziś macie wykonać moje rozkazy, które otrzymacie za chwilę w kopertach. Za niewykonanie karzę rozstrzelać! Za złe wykonanie rozstrzela was Beria ze swoimi zbirami, bo jak się operacja nie uda, to nikt nie przeżyje włącznie ze mną. Macie niecałą godzinę do rozpoczęcia. Główny ciężar tego zadania biorę na siebie z marszałkiem Wasilewskim. Ten kto będzie zajmował Łubiankę niech pamięta, że tam Rosjanie nie pracują i musi wiedzieć co zrobić, zajmując ten gmach – opowiadał marszałek Kulikow.

Przyznam się, że mróz chodził mi po plecach jak słuchałem Kulikowa. Od Maszerowa znałem częściowo tę historię, ale teraz dopiero w szczegółach usłyszałem od uczestnika tej akcji jak naprawdę było. Parę lat później po tej rozmowie miałem okazję spotkać na Krymie ludzi, którzy potwierdzili tę sprawę. I dalej:

Żukow przyszedł na posiedzenie biura politycznego razem z Wasilewskim. Beria i Kaganowicz siedzieli dokładnie naprzeciw nich po drugiej stronie stołu. Ale, między Berią a Kaganowiczem był mały biały stolik, a na nim biały aparat telefoniczny bez tarczy, wystarczyło podnieść słuchawkę i odzywał się oficer dyżurny na Łubiance. Chodziło o to, żeby żaden z nich nie zdążył podnieść tej słuchawki.

W tym celu Wasilewski podniósł rękę i przeprosił, mówiąc, że zostawił termos po tamtej stronie stołu na szafce i chce go wziąć przed rozpoczęciem biura.
Gdy podszedł do szafki, szarpnął za kabel od tego białego aparatu, ale obaj – tak Beria, jak i Kaganowicz – zorientowali się i chcieli sięgnąć po broń. Żukow trzymał już broń skierowaną wprost na nich, więc obaj podnieśli ręce i rozbrojono ich.

http://www.aferyprawa.eu

Komentarzy 47 to “Albin Siwak – Bez strachu (fragment)”

  1. Kowalski said

    Itak sie z zydami powinno rozmawiac.Szczegulnie u nas w POLSCE.Bez milosci tej frajerskiej wzgledem tych co cie niszcza od wiekow.(zydow)

  2. Władek said

    Tak to się robi.

  3. Siggi said

    21 сентября 1973 года Лидия Андреевна Русланова скончалась от сердечного приступа.
    21 września 1973 roku Lidia Andrejewna Rusłanowa zmarła na atak serca.
    ——
    A.Siwak opisuje sytuację z udziałem Lidii Rusłanowej w 1989r w Moskwie.

    Nie będę komentował-recenzował „pisarstwa”,żeby nie być posądzonym o złośliwość.

  4. RomanK said

    Tak…. wlasnie tak -panie Kowalski..pryncypialnie odwaznie i prosto w twarza…jak pan Siwak….zwlaszcza- jak zmieni sie ustroj wszyscy wyjada do wod w Israelu…a sluchacze za darmo nie beda mogli sprawdzic, czy opowiadajacy bredzi ..czy nie, czy sni pod publczke:-)))).czy mu sie pod klapa przesunelo jak skakal przez plot 5 metrowy:-))) I w kazdym przypadku mu nic ..ale to nic nie grozi… bo nikomu na tym juz nie zalezy….
    Biedne dziewczeta Rusklanowej..stara glupia zacofana babka…
    Taka artystka co o cnote dbala….dzis artystka jest przykladem dla milionow polskich cnotliwych dziewczat…ktore zapatrzone w Madonny, Dody, inne szamaty nier moze sie doczekac zeby sie sk..wic..i zarazic z osmiu Murzynow…..najlepiej na estradzie…w swiatlach jupiterow w tak melodii znanej pisni patriotycznej posla Sejmu PRL Liroya…,,,Je … sc..mi sie chce:-))))

  5. Miet said

    Ad.3.
    Przypuszczam, ze w tekscie nastapila pomylka (moze drukarska a moze i popelniona przez samego Siwaka).
    Mysle, ze chodzi tutaj o rok 1969 a nie 1989.
    W roku 1989 to Siwak (tez moje przypuszczenie) napisal swoje „Bez strachu”.

    Rok 1969 dosc dobrze tutaj pasuje – w roku tym mielismy dosc duzy exodus mlodziezy zydowskiej z Polski do USA a i w ZSRR nastapil okres dysydencki i sporo Zydow probowalo emigrowac – oficjalnie do Izraela a tak na prawde to do USA.

    Jeszcze raz podkreslam, ze to tylko moje przypuszczenia.

  6. Jazzik said

    niestety nie pomyłka
    W 1980 został zastępcą członka Komitetu Centralnego, a członkiem KC w 1981. W latach 1981-1986 członek Biura Politycznego, a następnie dyplomata (radca Ambasady PRL w Libii do 1990). Odwołany przez pierwszego niekomunistycznego szefa MSZ, Krzysztofa Skubiszewskiego.
    Cóż książki by były ciekawe trzeba ubarwiać.

  7. Miet said

    Re.6.
    Dzieki, Panie Jazzik.
    Rzeczywiscie, wystarczy nawet tylko zajrzec do Wikipedia.
    Pozostalo mi tylko wycofanie moich przypuszczen – co niniejszym czynie.:-)))

  8. Siggi said

    Tyle co w Wikipedii.
    —–
    Albin Siwak (ur. 27 stycznia 1933 w Wołominie) – polski robotnik, murarz, później działacz i polityk PZPR, członek Biura Politycznego KC PZPR.
    Życiorys[edytuj]
    Po zakończeniu wojny znalazł się na Mazurach, gdzie w wiosce Lutry jego rodzina prowadziła kilkuhektarowe gospodarstwo. W odległym o 10 kilometrów Bisztynku skończył siedem klas szkoły podstawowej. W 1950 roku, w wieku siedemnastu lat, wyjechał w poszukiwaniu pracy do Warszawy. Został skierowany do brygady murarskiej na MDM-ie. Szybko stał się przodownikiem pracy i awansowano go na brygadzistę. Gdy w 1952 roku zakończono budowę MDM-u, otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi. Był wielokrotnie wyróżniany wysokimi odznaczeniami państwowymi także po zakończeniu innych większych budów, w których brał udział. Ogłoszono go także Człowiekiem roku w TVP. Posiadał specjalność „zbrojarz-betoniarz”, co – jak mawiali złośliwi – oddawało cechy jego osobowości i poglądy polityczne.
    Działał w związkach zawodowych. Od 1962 był działaczem PZPR. Od 1965 do 1971 pełnił funkcję I sekretarza POP w Zakładzie Robót Montażowych Kombinatu Budowlanego „Warszawa Wschód”. Od 1971 do 1980 był członkiem Komitetu Warszawskiego, a od 1976 członkiem jego egzekutywy. W 1980 został zastępcą członka Komitetu Centralnego, a członkiem KC w 1981. W latach 1981-1986 członek Biura Politycznego, a następnie dyplomata (radca Ambasady PRL w Libii do 1990). Odwołany przez pierwszego niekomunistycznego szefa MSZ, Krzysztofa Skubiszewskiego.
    W PZPR był związany z frakcją moczarowską i antysyjonistyczną. Bezkompromisowy przeciwnik „Solidarności”. Po 1989 na krótko związał się z SLD, z którego został usunięty po konflikcie z Leszkiem Millerem, a później partią Stronnictwo Narodowe „Ojczyzna”.
    ——-
    Albin Siwak stał sie bardziej znany w kraju po dookoptowaniu do składu Biura Politycznego KC PZPR.Był potrzebny jako …kwiatek do kożucha.Niektórzy z towarzyszy łudzili się ,że będzie przeciwwagą dla Wałęsy.Frakcja moczarowska aktywna to II połowa l.60-tych i niewiele l.70-tych.Po odstawce M.Moczara z Sekretariatu i BP na VI Zjezdzie PZPR(grudz.1971) już go w BP nie ma,kilka lat jest prezesem NIK-u,który podporządkowano Rządowi PRL.Pózniej frakcja moczarowska ,to „łabędzi śpiew”frustratów betonowych.

    Ja,jako czytelnik książek m.in. historycznych przywiązuje wielką wage do porządku czasowego opisywanych zdarzeń,faktów,osób itd.Jak się komuś „kiełbasi” niech nie bierze się za pisanie historii ,jeszcze do tego „na nowo”.Lepiej niech się weżmie za pisanie tekstów kabaretowych ,jeżeli w ogóle musi coś pisać.

  9. Boryna said

    Siwak pisze dużo rzeczy o których nikt nie napisze.

  10. ERROR 404 NSZ said

    Ad 06 Jazzik

    Wrong, widziałem kopę listów z relacjami bardzo emocjonalnymi do Pana Albina, nie musi „ubarwiać”, ad vocem , nie Jego natura…

    Ad 03 Siggi

    Nie może Pan pewnych rzeczy przyjąć, że są takie a nie inne, mówię tu o prawdzie pisanej przez Pana Siwaka ? …
    Pewne fakty takie są , bo takie są….

    Pozdrawiam serdecznie…

  11. RomanK said

    Panie Mieciu to nie blad drukarski..w sumie to jedynymi co nei stracily pamieci sa maszyny drukarskie z komunistycznych czasow:-_)_)_)_)
    Co im zecer posklada to une sruuuuu……a papier wszystko przyjmie:-)))JUz mi sie na placz ze wzruszenia robilo czytajac o tych pryncypialnych bochaterah o neiskazitelnych etniczno -narodowych krwisto- duchowych pogladach..walczacych z ta zalewa obzydliwego bolszewizmu sujonistyznego ..sami z paroma tylko rozmodlonymi komisarzami , oczywiscie we wychodkach z obrazkami na sedesie…bez wyjatku ozenionych przez p[ania Lune Brystygierowa z wlasciwymi kandydatkami z rodzin komunikatywnych…..
    ale m i tak z glupi frant do lba przyszlo….
    – Jak ONI ci Bochaterzy//wsrod tego obzydlistfa sie znalezli????? jak mogli dzialac pracowac…zaslugowac???? no i dechcialo mi sie plakac….zara:-_)_)__-
    Bo wie pan mozna po pijaku wpasc do grobu. mozna do gnojowki…w zwykle gowno…..ale do komitetu nie dalo sie wpasc:-))) i to po pijaku:-)))zlaszcza Centralnego:-)))))
    Zwaszcza przedmwszystkiem- ze tam raczej tylko i wylacznie wciagano na czlonka….
    ale o tym niech sie wypowiedza moze zasluzone towarzyszki wciagane niejednokrotnie..oczywiscie z wielka korzyscia dla ciebie Polsko i dla twej Chwaly!

  12. Siggi said

    9/ERROR 404 NSZ said
    Ad 03 Siggi
    Nie może Pan pewnych rzeczy przyjąć, że są takie a nie inne, mówię tu o prawdzie pisanej przez Pana Siwaka ? …
    Pewne fakty takie są , bo takie są….
    —————-
    Błagam,proszę mi pomóc zrozumieć te skróty myślowe,bom za „tępy”żeby samodzielnie…
    To kiedy odeszła z tego świata słynna piosenkarka frontowa Lidia Andrejewna Rusłanowa?Może jeszcze żyje?
    Pozdr.

  13. Kojak said

    Niestety w Polsce to Zydzi trzymaja zelazna reka Polakow za morde ! Niepoornymi zajmuja sie szadrony smierci ktore ich zwyczajnie morduja ! Nigdzie w Europie nie ma podobnego zjawiska gdzie na masowa skale sa mordowani ludzie ktorz sa niewygodni dla rzadzacych zbrodniarzyi bydlakow !

  14. ERROR 404 NSZ said

    Czy pałac kultury stoi w Warszawie ? , stoi bo stoi i szlus….

    Przecież Pan to wie….

    Z czołobitnością….

  15. Wieś Rządzi Światem said

    Dlaczego w Polsce to nie było możliwe?

  16. Józef Piotr said

    &8 Siggi

    Wstydż się pan ! Czy to takie ważne spierać się o datę śmierci Rusłanowej ?
    Może nastąpiła jakaś pomyłka czasowa, ale fakt życiorysu Rusłanowej jest ważny

    Pisze pan: „Ja,jako czytelnik książek m.in. historycznych przywiązuje wielką wage do porządku czasowego opisywanych zdarzeń,faktów,osób itd.Jak się komuś „kiełbasi” niech nie bierze się za pisanie historii ,jeszcze do tego „na nowo”.Lepiej niech się weżmie za pisanie tekstów kabaretowych ,jeżeli w ogóle musi coś pisać.”

    Co mogę panu powiedzieć? inteliktualista się znalazł ?
    Powyższe pana stwierdzenie dyskwalifikuje Pana jako intelektualistę i lokuje co najwyżej w środowisku ” warsiawki” z tendencjami przynależności do plemion pasterskich

    Ma pan doczynienia z Robotnikiem , inteligentnym nad podziw , skończona szkoła podstawowa i obserwacja życia plus notatki .

    Tylu było Profesorów a żaden nie wspiął się na ten poziom aby opisać czasy DEMOLUDU POLSKIEGO I JEGO WŁADZY.

    Pan panie Siggi również napisał zero.

    Znam wszystkie książki Siwaka.
    Przyjałem jego opracowania z uznaniem

  17. Gdzie można nabyć książki Pana Siwaka?

  18. Najlepiej i najpewniej dzwoniąc osobiście do autora pod nr 22 -611-97-55 (jeśli nie pomyliłem jakieś cyfry).

  19. Kowalski said

    Kocham ksiazki I to bardzo prawdziwe wiadomosci bez pardon ukazujace cala prawde .O tak zwanym narodzie wypranym.
    Anie lepiej juz sie zaopatrzyc w takie zabawki jak;Sig Commando-552 Kriss Supper vector czy innne zabawki.My jako suweren MAMY PRAWO SIE BRONIC I BASTA.
    Gdyz wladza tak zwana nie robi nam tego.Polacy maja prawo czuc sie w swoim kraju bezpiecznie. Nie prawdaz.?

  20. PiotrZW said

    3. Siggi

    Paweł Jasienica w „Polsce Piastów” pisze o średniowiecznym traktacie mnicha Rudolfa – poradniku dla spowiadających księży – że został znaleziony w klasztorze w Rudzie Śląskiej, gdy tymczasem chodzi o wielki klasztor cysterski w Rudach, Rudach Wielkich, Rauden, obecnie Rudach Raciborskich. O tym klasztorze wielki pisarz i historyk powinien był mieć chociaż blade pojęcie. Pomijając, co pisze na temat tego traktatu. Czy mam prawo powiedzieć o Pawle Jasienicy – dyletant?

  21. PiotrZW said

    Książki Albina Siwaka zakupiłem sobie wszystkie. Dowiedziałem się z nich o wiele więcej niż z całej masy tekstów na temat Powojennej i wojennej Polski oraz ZSRR. Przede wszystkim pozwoliły mi one wyjaśnić sobie, ułożyć wydarzenia, które wydawały mi się nielogiczne.

  22. Listwa said

    @ 17 @ 18

    numer dobry , albo mail:
    danuta.siwak@poczta.onet.pl

  23. Marek said

    Notatka o Żukowie na zydopedii.
    Można się pośmiać ze skowytu autorów.
    Jakim to goownianym dowódcą był i strasznym zbrodniarzem.
    Oczywiście zero na temat wykoszenia zydków Berii.

  24. WI42 said

    @18 , @16 , Siggi
    Tu nie chodzi tylko o Rusłanową. Może to jej córka? Przypuśćmy…
    Ale niestety samo opowiadanie jest bigosem – mieszanką faktów i mitów, chronologia też nie ma znaczenia dla autora….
    „W wielkim, dobrze pilnowanym gmachu Jekaterymburga przebywało kilka tysięcy dziewcząt zwiezionych z całej Rosji. Ta Żydówka Kołłątaj przydzielała poszczególnym ministrom i dowódcom wojskowym dziewczęta wraz z pismem ile ich jest i w jakim są wieku.”
    Wiki – „A. K. Po śmierci Lenina i dojściu Stalina do władzy została skutecznie odsunięta od wydarzeń politycznych i możliwości wpływania na ich bieg. Ograniczono również jej możliwość propagowania własnych poglądów. ”

    „Kiedy Rusłanowa zebrała wystarczająco dużo dowodów, że łapie się dziewczęta jak zwierzęta i zmusza do seksu, przekazała to wszystko Stalinowi. Stalin miał swój negatywny pogląd do Żydów, ale po tym wydarzeniu zmienił swój stosunek do Żydów i był im wyraźnie nieżyczliwy, likwidował ich ze swego otoczenia bądź awansował, ale daleko od Kremla. ”
    Stalin znał Zydów doskonale bez opowiadań Rusłanowej, na tyle doskonale, że potrafił ich przechytrzyć, a to, że jak pisze Pan Siwak ” Stalin przeląkł się poważnie, że ci co są na Kremlu mogą przekazywać Izraelowi, a ten Amerykanom co się u niego dzieje.
    Tak więc zginął Zinoniew, Kamieniew, Bucharin, Kirów, Tuchaczewski, Rykow, Rakowski, Piątakow. Nie darował Trockiemu – ludzie Stalina szukali go wiele lat, aż dopadli i brutalnie zarąbali motyką.”
    Wszystko się pomieszało autorowi: Izrael, Kirów, Trockij …. tych ludzi już dawno nie było gdy Stalin słuchał opowiadania Rusłanowej i powstawał Izrael.
    Itp…..

  25. […] tekst wzięty z  https://marucha.wordpress.com/2017/04/17/albin-siwak-bez-strachu-fragment/ […]

  26. RomanK said

    Alez nie szkodzi panie Wi42 im bardziej pomieszane tym bardzej wiary godne…a co sie tyczy traktatu o spowiedzi…to od chwili Internetu a zwlaszcza Pejsbuka i Fucktwitera….nie ma sie z czego spowiadac…a nawet jak pan znajdzie cos tam…. to…… i tak juz wiedza:-)))))i okazuje sie, ze nawet pokute potracili bez pana wiedzy:-))))
    A pan gdzie?????obecnie???/tam gdzie pachnie smalcem??CZY KUKURYDZA?

  27. VA said

    Najlepiej zapytac Albina Siwaka o Lidie Rusłanowa.

  28. Siggi said

    .9 maja 1965r studio TV w Moskwie,śpiewa Lidia Rusłanowa.
    …..https://www.youtube.com/watch?v=We0bFgByxqg

  29. konfuzjusz said

    A misie najbardziej podobało, że gościu miał przyjaciół, w dodatku w Rosji.

    My przyjaciół nie mamy.

    Może i dobrze. Przyjaźń wymaga odpowiedzialności.

  30. Józef Piotr said

    & 24 autor WI 42

    napisał:

    ….”Wszystko się pomieszało autorowi: Izrael, Kirów, Trockij …. tych ludzi już dawno nie było gdy Stalin słuchał opowiadania Rusłanowej i powstawał Izrael.
    Itp…..””

    „UCZONY ” WI42
    Pieprzysz Siwakowego kotka przy pomocy (rewolucyjnego ) młotka co jest znamienne do wrogów Siwaka .
    A głownym jego wrogiem jest SANHEDRYN Warszawski

    …”Zinoniew, Kamieniew, Bucharin, Kirów, Tuchaczewski, Rykow, Rakowski, Piątakow. Trocki ..”

    ponieśli śmierć w latach 1936 -41
    wyjątek : Kirow bo już w 1934

    Kurwa czerwona Kołłątaj żyła 1872 – 1952 walczyła o prawa kobiet INACZEJ

    Stalin sprawował funkcję przywódcy Żydosovieta 1922 – 1953

    Toteż wszystko co pisze Siwak jest możliwe i wszystko co nam napisał jest mądrzejsze od opracowań oficjalnych historyków z tytułami profesorów którzy w tym temacie napisali ZERO

    WI 42 !!
    Dlaczego siejesz dezinformację ? Myślisz że tu gości tylko ” ciemny lud”

  31. Filomena said

    Pisalam juz o tym w Wolnych tematach, ale jeszcze raz napisze.

    Pan Siwak chce wypelnic luki w historii, ktorych nie wypelniaja nasi historycy, profesjonalowie. Chce nam przekazac to co wie, co slyszal od roznych waznych ludzi i o czym milcza oficjalne media, oficjalni tzw. eksperci. Pan Siwak robi wazna robote. Nie jako historyk, ale jako uczciwy czlowiek, ktory uwaza, ze ma cos waznego do przekazania.

    Taka sama robote robili w latach 90-tych Polacy-Kresowiacy. Wiekszosc tych ludzi juz nie zyje, ale wtedy jeszcze zyla czesc tej starej generacji. Organizowali regularne spotkania i publikowali ksiazki, oczywiscie w malym nakladzie, bo pieniedzy im nikt nie dawal. W tych ksiazkach byly rozne informacje: wspomnienia roznych wydarzen sprzed Pierwszej Wojny czy sprzed Drugiej, czy w czasie jednej i drugiej wojny, opisy zycia tam na Wschodzie, stosunki miedzy roznymi grupami etnicznymi czy religijnymi, tradycje, piosenki, zabawy. W tych wlasnie ksiazkach pisano tez o strasznych zbrodniach OUN-UPA.

    Autorami tej literatury byli rozni ludzie, niejednokrotnie zwykli przecietni ludzie choc byli wsrod nich ludzie dobrze wyksztalceni. I to wlasnie dzieki tym ludziom i ich skromnym publikacjom zachowala sie pamiec o dziesiatkach tysiecy Polakow bestialsko mordowanych na Zachodniej Ukrainie przez banderowcow. To wlasnie ci ludzie przyczynili sie do tego, ze zaczeto cos niecos na ten temat mowic. To ich relacje zainspirowaly paru historykow entuzjastow do dzialania, do zbierania relacji od wymierajacych juz swiadkow, do szukania dokumentow, do organizowania ekshumacji w niektorych miejscach Zachodniej Ukrainy.

    Podobnie robi pan Siwak. Zyl w pewnej epoce, sam byl swiadkiem wielu wydarzen, znal wielu waznych ludzi w Polsce i w ZSSR. Na dodatek slyszal duzo ciekawych rzeczy. Na stare lata postanowil to wszystko przeniesc na papier. Poniewaz nie jest profesjonalnym historykiem zdarzaja mu sie pewne niescislosci czy przekrecenia. Trzeba jeszcze wziac pod uwage to, ze osoby, ktore przekazywaly mu pewne dane mogly sie rowniez mylic, mogly pomylic daty, czy kolejnosc wydarzen. Historia 20-tego wieku jest tak zagmatwana, ze o pomylke nietrudno.
    Wazne jest to, ze Siwak porusza tematy, ktorych inni nie chca poruszac. A wiele wydarzen o ktorych pisze mialo miejsce. Na przyklad Siwak pisze o pewnej historii, ktora zaslyszal od pewnego Polaka zyjacego w ZSSR. Polak ten opowiadal jak to dwoch zydow-bolszewikow jednego razu gotowalo chrzescijan – przede wszystkim prawoslawnych i katolickich duchownych – w kotlach ze smola. Takie wydarzenie rzeczywiscie mialo miejsce. Nie jest to zadna mistyfikacja.

    Natomiast nie tylko mistyfikacje, ale czesto obrzydliwe klamstwa i oszczerstwa pisza niejednokrotnie wlasnie dyplomowani historycy. Najlepszym takim przykladem – i bynajmniej nie jedynym – jest taki pan Jan Tomasz Gross i jego historyjka – bo historia tego nazwac nie mozna – o wydarzeniach w Jedwabnem. Ale coz, ta wlasnie „historyjka” przyniosla panu Grossowi i slawe, i granty i powazanie na Zachodzie.

  32. ERROR 404 NSZ said

    Ad 30 Filomena

    Dokładnie tak…
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam…

    ERROR 404

  33. PISKORZ said

    re 30 Całkowicie popieram..!! Niech p. Siwak żyje w zdrowiu i długo..,i niech inni biorą z Niego przykład.PS B. dziękuję za ten wpis i pozdrawiam..

  34. PiotrZW said

    30. Filomena

    Dodajmy, że po kilkudziesięciu latach pewne wydarzenia mogą mu się mylić. Ma prawo zapomnieć nazwiska lub czasu. A. Siwak jest świadkiem czasów, zadaniem historyków jest jego wspomnienia porządkować, a nie dezawuować.

  35. JerzyS said

    Pan Albin Siwak przesuwa czasem źródło informacji.

    Nie zawsze jest wskazane ujawnianie wraz z faktami źródła informacji!

  36. Carlos said

    Jestem po stronie p. Siwaka cokolwiek by nie napisal/ watpliwosci zas mam z pisarstwem p.Pajaka- znakomite pierwsze ksiazki, a potem widac, slychac i czuc…biznes. Pani Filomeno. Popieram pani wpisy w 100% !!!!

  37. Boryna said

    Czekamy na kolejne ksiązki P. Siwaka.

  38. hulsz said

    ad.13 Rozsmieszyl mnie Pan do lez.Niech Pan wymieni jeden kraj w Europie gdzie zydzi nie trzymaja za morde spoleczenstw??Niemorduja na taka skale innych nacji bo akurat stali sie posluszni i tyle.Co jakis czas trafia sie niepokorny jak Kennedy.

  39. Yah said

    „Odwołany przez pierwszego niekomunistycznego szefa MSZ, Krzysztofa Skubiszewskiego.”

    …. który Polakom reki nie podawał.

  40. Boydar said

    Czy może chce Pan zadzwonić, Panie Hulsz ? Numer kierunkowy (za wikipedią) +375

  41. Filomena said

    @32
    @33
    Rowniez panow pozdrawiam

    @34
    Pamiec czlowieka czesto jest zawodna. Sama wiem po sobie chociaz pamiec mam i mialam dobra. Za mlodu pan Siwak nie mial czasu zapisywac to co slyszal. Rzecz jasna mial inne obowiazki. A po latach szczegoly niektorych informacji troche sie zacieraja.

    @35
    Tez tak mi sie wydaje, co jest zrozumiale. Czasami lepiej za duzo nie mowic o zrodlach informacji. Moze to byc nawet niebezpieczne.

    @36
    Mnie tez bardziej podchodza ksiazki pana Siwaka.

  42. hulsz said

    ad.40 nie musze dzwonic do granicy mam 20 km zreszta handluje z nimi tak ze wiem co i jak.Lukaszenka jest z pochodzenia cyganem >Powie to panu kazdy Bialorusin.

  43. tomir said

    Toż chłopak ma 84 lata i pisze wspomnienia. Może się mylić w szczegółach. Przeczytałem ten fragment z zainteresowaniem.

  44. Boydar said

    No dobrze, może być i Cyganem; jak Panu wiadomo, rasistą nie jestem. Ale to niewiele wnosi do tematu; czy Białorusini czują się „trzymani za mordę przez żydów” ?

  45. hulsz said

    ad.44 Szkoda ze nie jest Pan rasista.Gdyby Polacy byli rasistami nie byloby teraz tego gowna jakie mamy.

  46. Boydar said

    Przyroda nie znosi próżni, Panie Hulsz. Jeśli jestem Chachłem to już nie muszę być rasistą 🙂

  47. Ola z Podola said

Sorry, the comment form is closed at this time.