Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    ? o Idziemy na zderzenie czoł…
    Adrian S o Wolne tematy (32 – …
    Otwarte Drzwi o Nieudacznik na cokole
    Porucznik Colombo o Wolne tematy (32 – …
    Boydar o Bezmyśle
    Boydar o Przekazanie Ukrainie rakiet do…
    Boydar o Viktor Orbán: „Europa nie prze…
    CBA o Wolne tematy (32 – …
    Głos Prawdy o Wolne tematy (32 – …
    Wywrotowiec o Wolne tematy (32 – …
    Jabo o Viktor Orbán: „Europa nie prze…
    lewarek.pl o Viktor Orbán: „Europa nie prze…
    Otwarte Drzwi o Idziemy na zderzenie czoł…
    lewarek.pl o Chodorkowski – „Ukraina zmierz…
    CBA o Wolne tematy (32 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 711 subskrybenta

Polska wyemituje obligacje denominowane w chińskiej walucie

Posted by Marucha w dniu 2016-06-30 (Czwartek)

Polska będzie pierwszym państwem w Europie, które wyemituje obligacje denominowane w walucie Chin – juanie.

Informację taką podała redakcja międzynarodowa chińskiego radia państowego. Minister finansów Paweł Szałamacha podpisał umowę z chińskim bankiem centralnym na emisję obligacji o wartości 3 miliardów juanów czyli równowartości niemal 1,8 miliarda złotych.

Umowa jest efektem ustaleń między polskim rządem a chińską delegacją z przywódcą ChRL Xi Jingpingiem, która odwiedziła Polskę w zeszłym tygodniu. Jak do tej pory na świecie wyemitowano obligacje denominowane w juanach (zwane panda) na łączną sumę 30 miliardów juanów. Nigdy jednak nie uczyniło tego żadne państwo europejskie.

english.cri.cn/kresy.pl
http://www.kresy.pl

Komentarzy 29 to “Polska wyemituje obligacje denominowane w chińskiej walucie”

  1. Boydar said

    Hasło „Niech żyje polsko-chińska granica na Uralu” zyskało nowy sens. I tak jak zazwyczaj, jest on całkowicie odmienny od naszych oczekiwań. Jak by nie patrzeć, Ural to umowna granica Azji i Europy.

  2. wanderer said

    Obserwujmy co bedzie sie dzialo dalej.
    Na razie rudno mi jednoznacznie powiedziec czy to dobre posuniecie czy zle.
    Za malo danych jakby powiedzial Pan Macko.

  3. Tomuś said

    Panie Wanderer czekamy na proroctwa i ocenę sytuacji na świecie. W co inwestować i kogo popierać. W Panu nadzieja.

  4. AlexSailor said

    @Wanderer

    Zadłużanie się jest zawsze rzeczą złą.
    To nie Polska kupuje obligacje Chińskie, by żyć z kuponów od pracy i ziemi Chińczyków, ale zupełnie na odwrót.
    W tym czasie Polska posiada i kupuje nadal raczej niespłacalne obligacje amerykańskie.
    PO CO???

    Po co nam obligacje amerykańskie, których mieliśmy w roku 2013 za 33 miliardy dolarów.
    A to w sytuacji: http://pl.sputniknews.com/gospodarka/20151119/1460292/usa-obligacje-dlug.html .

    Czyżby zakup obligacji polskich przez Chiny miał dostarczyć pieniędzy na zakup dalszych obligacji amerykańskich przez Polskę???
    Bo Chiny amerykańskich obligacji już za bardzo nie chcą kupować, zatem czyżby droga okrężna, to jest Chiny faktycznie kupią obligacje amerykańskie pod zastaw Polski???

    Po jaką cholerę w ogóle się zadłużać.
    Obecnie odsetek od długu płacimy już więcej niż cały podatek dochodowy ściągany z ludzi.

    A jest to takie proste.
    Zredukować wydatki i durne przepisy służące kompleksowi biurokratyczno-mundurowo-budżetowemu, nie wydawać pieniędzy na idiotyczne programy (pieniędzy z długu) 500+ i inne, zatrzymać dotacje, wypowiedzieć wszelkie niekorzystne umowy, zrównoważyć budżet.

    To jest bardzo proste do zrobienia, tylko nikt nie chce tego zrobić.

    Po zrównoważeniu budżetu i spłatach zmniejszających dług, natychmiast wzrosną rankingi polskich zobowiązań i spadnie oprocentowanie.
    Za zaoszczędzone pieniądze można spłacić jeszcze więcej długu.

    I tak, np. zamiast 50 miliardów odsetek 3-8% od długu, lepiej spłacać i mieć bez robienia niczego te 3-8%.

    Wywalić wszelkie obligacje, wywalić wszelkie obce waluty zastępując je złotem, miedzią, srebrem.
    Da się w krótkim czasie – pół roku – spłacić 300 miliardów, a w następnym pół roku z samych oszczędności następne 50 miliardów.

    Do tego reforma biurokracji (redukcja stopniowa o 10% co pół roku przez 2 lata, a następnie 10% rocznie), zabranie forsy mundurówce przy racjonalizacji jej działań (np. w 1939r. mieliśmy 28 tys. policjantów bez żadnych innych dużych służb, a obecnie mamy ich 130 tys.), i racjonalizacji wydatków w budżetówce – mamy 100 miliardów ekstra rocznie z tendencją rosnącą.
    50 przeznaczyć na obniżkę podatków, a 50 na spłatę długów.

    Z tego w ciągu pięciu lat byłoby ekstra 150-200 miliardów rocznie (wzrost gospodarczy).
    Zatem po 3-5 latach wszystkie długi byłyby spłacone.

    I wtedy można się bawić np. procentów od obligacji litewskich, węgierskich czy słowackich, w 500+ na każde dziecko.
    Można się bawić w zakupy dla armii w polskim przemyśle, ale tylko tam, gdzie przynajmniej 60% akcji jest w rękach polskich.

    Niestety rządzący obecnie (i wcześniej też), mają inne priorytety, to jest działają dokładnie odwrotnie.
    Zadłużyć się maksymalnie i płacić innym odsetki.

  5. GonDar said

    @4 Bo mamy demokrację a nie zamordyzm. Pan sobie możesz pisać, mówić i przekonywać, a i tak są wybory:) Pan powiedz to ludziom, że stracą pracę i przez rok życie na kartki:)
    Panie kogo obchodzi logika i racjonalność? To Ja Panu powiem: tych tutaj.

  6. wanderer said

    re.4 AlexSailor,

    Ma Pan racje piszac po jaka cholere sie zadluzac. Kazdy rozsadny sie z tym zgodzi.

    „Czyżby zakup obligacji polskich przez Chiny miał dostarczyć pieniędzy na zakup dalszych obligacji amerykańskich przez Polskę???”

    Nie wiem czy o to chodzi by dostarczyc pieniedzy na zakup dalszych obligacji amerykanskich, co byloby bezsensem.

    Mysle ze w tym jest drugie dno, raczej przeciwne. Wydaje mi sie ze w tym miejscu sa pomalu szykowane plany na nowy podzial geopolityczny swiata, nowe wplywy gospodarczo polityczne.
    Ale to tylko moje prywatne zdanie.

    re.3 Tomus,

    Bardzo nieladnie sie z kogos nasmiewac, lepiej powiedziec samemu cos madrzejszego.

  7. guła said

    Będzie kolejna transza trybutu dla wschodnich sąsiadów, albo na wojnę w Syrii. Dla USA to za mało …
    Przy okazji (#4):
    „… Zaś 500 złotych na dziecko jest rzeczywiście kwotą, która przekonuje miliony Polaków do rządów PiS, nawet jeżeli są autorytarne. Że to małe pieniądze? Sami widzicie, w jakiej biedzie były i są rodziny, skoro nie potrzeba więcej na kupienie ich lojalności.”
    http://3obieg.pl/marsz-po-czyli-skad-sie-bierze-dzem

  8. AlexSailor said

    @Guła
    Najgorsze to, że ludzie bez dochodów i skłonności do pracy narobią sobie dzieci tak, że w żaden sposób nie będzie można 500+(odsetki do zapłacenia w przyszłości) zabrać.

    A może chodzi o biznes hodowlany.
    Za 2-5 lat 500+ zostanie skasowane, a dzieci będą zabierane, gdyż nie będą miały co jeść, i sprzedawane na terenie UE.

    A niech narobią dzieci. Bo o to przede wszystkim chodzi.
    Admin

  9. piwowar said

    A co na to suweren zza Atlantyku?

  10. guła said

    Co panu zrobiły złego Panie Alex, polskie dzieci? Winne są Panu jakieś odsetki?
    .https://www.youtube.com/watch?v=CgPbtOXy1y8

  11. guła said

    W temacie:
    Jan Szewczak stwierdza, że to Chińczyków trzeba zainteresować kupnem polskich obligacji, a nie odwrotnie.
    No, nie kupnem polskich jabłek!! W każdym bądź razie. :))
    Znaczy jabłkami też, o ile Izrael ze swoimi jabłkami się nie wepcha.

  12. Izraelskie KARTOFLE, pomidory, papryka MASOWO w polskich sklepach ! said

    @ nr 11, Guła, 2016-06-30 (czwartek) @ 12:32:59

    Odpowiedz na frazę: : ” … Znaczy jabłkami też, o ile Izrael ze swoimi jabłkami się nie wepcha.”

    Otóż na wiosnę w Wielkopolsce były masowo sprzedawane IZRAELSKIE kartofle, pomidory, kolorowa papryka … itp.
    Te produkty były sprzedawane po niemal 2-j cenie w porównaniu do polskich produktów.

    Sprzedawczyni w sklepie przekonywała i zachwalał, że te IZRAELSKIE kartofle sprowadzane do Polski to specjalna odmiana „izraelska” gdy tym czasem to była typowa odmiana AMERYKAŃSKIEGO kartofla o nazwie:

    „Idaho”

    które mają podłużny charakterystyczny kształt i OWALNY przekrój w proporcji co najmniej 1:2 (tzn. są raczej płaskie), nie są zbyt soczyste, nadają się do „grylowania” lubi wychodzą z nich dobre frytki:

    KTO sprowadza IZRAELSKIE produkty rolne do Polski ?

    JAKIE polskie produkty rolne są sprzedawane w Izraelu ?

    Czy ktoś w Polsce coś wie na ten temat ??

  13. guła said

    Wielkopolskę to opanowali do „imentu” i sami sobie sprowadzają. Tyle tylko, że une tego nie kupią. Za drogie. No, a goim rajcuje ta nowość bo to i na odchodach wybranych wyhodowane.

  14. kail1410 said

    Do tej pory mieliśmy alternatywę, albo partnerstwo Moskwa-Berlin, albo usraelce (wybór pomiędzy dżumą, a cholerą), a teraz, powoli dochodzi 3 gracz. Po trosze to pokazanie środkowego palca agencjom ratingowym, tym wszystkim banksterom z ich „elastycznymi liniami kredytowymi”, no i naszemu „Najważniejszemu sojusznikowi” który jak dotąd rządzi sobie u nas wedle słynnej zasady divide et impera. Tak sobie miarkuję, że ktoś wpadł na pomysł „postawienia się” żydobolszewi zza wielkiej wody – „No słuchajcie Towarzysze, my tu do was gorejące serce wyciągamy na dłoni, a wy się z Gromosławami Dukaczewskimi za naszymi plecami dogadujecie o stan demokracji w naszym kraju troskacie?”. Plan niby słuszny, bo jak się nie panuje nad służbami i nie ma się nic do powiedzenia w „Europie”, to jedyne co można zrobić, to sprzymierzyć się z kimś kto ma ambicje i potencjał. Do tego dochodzi ów Brexit, a właściwie to wizja „przywracania Pruskiej dyscypliny”, którego zgodnie z proroctwami, możemy nie przetrwać w „jednym kawałku”. Co więc robić? Jedyną opcją byłoby dopuszczenie do „współpracy” jakieś realnej siły (niestety wygląda na to, że może dojść nam kolejny okupant), ale powiedzmy sobie szczerze, bez tego ruchu czeka nas wkrótce powrót w kleszcze „strategicznego partnerstwa”.

  15. anonim said

    A czy czasem Chińczycy nie wykupią tych obligacji za dulary z amerki ? Tym samym czy polińska kolonia USA nie będzie pośrednio wykupywać długu USA?

  16. NICK said

    „Polska wyemituje obligacje… .”
    Było by to śmieszne, gdy, by, by nie było prawdziwe.
    Oznacza to jedno: rzond ‚polski’ zawarł układ. Z Chinami. Anty Słowiański.
    No cuż… .

  17. RSA said

    @Kail1410, zgadzam się w 100%!

    Dochodzi jeszcze jeden aspekt sprawy. Chiny są jedynym członkiem stałym Rady Bezpieczeństwa ONZ, w którego interesie byłoby, gdyby Polska posiadała broń nuklearną. Chiny mogą wybudować w Polsce elektrownie atomowe. Chiny mogą sprzedać Polsce pociski średniego zasięgu. Chiny wiele mogą…

  18. Zdravko said

    RE 4: Pan Alexsailor

    Obecnie odsetek od długu płacimy już więcej niż cały podatek dochodowy ściągany z ludzi.

    Aż tak źle nie jest. Nie wiem czy pan wie, ale Podatek dochodowy to m.in. PIT i CIT. Łączne wpływy z podatku dochodowego to 116 mld zł (2015), a wydatki na obsługę długu wynoszą 32.249.900 (2015). Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę odsetki od ukrytego długu to i tak wychodzi na plus. Prawdopodobnie chodziło panu o Podatek PIT z którego wpływy wynoszą 32,9 mld zł. Nawet w tym wariancie mamy dodatni bilans ~ 750 mln zł.

    Do tego reforma biurokracji (redukcja stopniowa o 10% co pół roku przez 2 lata, a następnie 10% rocznie), zabranie forsy mundurówce przy racjonalizacji jej działań (np. w 1939r. mieliśmy 28 tys. policjantów bez żadnych innych dużych służb, a obecnie mamy ich 130 tys.), i racjonalizacji wydatków w budżetówce – mamy 100 miliardów ekstra rocznie z tendencją rosnącą.
    50 przeznaczyć na obniżkę podatków, a 50 na spłatę długów.

    Liczba Policjantów jest wystarczająca, jedyne co trzeba zrobić, to zdecentralizować Policję, by policjanci byli bliżej ludzi. Mówi pan, że w 1939 mieliśmy 28 tyś policjantów, a czy ta liczba jest wystarczającą do wykonania zadań? Sądzę, że nie bo w porównaniu do dzisiaj II RP przypominało dziki zachód.

    http://ciekawostkihistoryczne.pl/2014/01/02/bardzo-dziki-wschod-bandytyzm-w-ii-rzeczpospolitej/

    P.S.

    Skąd pan wytrzasnął te 130 tyś? w 2015 mieliśmy 102 tyś policjantów. Pytanie co kryje się pod pojęciem „innych dużych służb” .
    Przypomnę, że II RP również miała służby specjalne, KOP itd.

  19. Zdravko said

    RE 18 Zdravko

    Prawdopodobnie chodziło panu o Podatek PIT z którego wpływy wynoszą 32,9 mld zł, Nawet w tym wariancie mamy dodatni bilans ~ 750 mln zł.

    Aj waj, zamiast wysokość wpływów z PIT napisałem z CIT. Wpływy z PIT wynoszą 83,1 mld zł. Więc zamiast 0,75 mld będzie 51 mld.

  20. RomanK said

    Poland GDP (PPP) 2016 estimate
    • Total $1.051 trillion[6] (21st)
    • Per capita $27,654 (45th)

    I po co sie zadluzac?????//dane podawane sa w dollarach….
    Per capita tak samo…..ile zatem zostawia polskiej rodzinie jej skurwialy rzont????zlodzieji……

    To dane oficjalne za : https://en.wikipedia.org/wiki/Poland

  21. RSA said

    Panie Romanie, czy aby ten GDP nie wychodzi taki duży właśnie dlatego, że uwzględnia dobra nabyte na kredyt?

  22. Maćko said

    20 Panie Romanie, te 27k to coś za duzo… moze to przeliczane na sile nabywcza? Mnie to wychodzi jakies 14-15tys

  23. Henry said

    „Polska wyemituje obligacje denominowane w chińskiej walucie”.

    A niech wyemituje i to szybko, jeden zyska drugi straci, amerykańska gra jednemu odbierze drugiemu da,
    ale najważniejsze, aby zaprosili Chińską armie i powstały (tym razem za zgoda Parlamentu)
    na terenie Polski przy wschodniej granicy 4 chińskie bazy wojskowe.

    Trzeba by zaprosić też niemiecką bundeswerę (nie zgodzą się na to), aby tez założyli przy
    wschodniej granicy co najmniej 4 bazy wojskowe, a na koniec koniecznie należy też zaprosić
    Rosję, aby tez przy granicy wschodniej oczywiście na terenie Polski założyli 2-3 bazy wojskowe.
    Wszystkie bazy mają być położone w niedalekiej odległości jedna od drugiej.

    Generałowie wszystkich wojsk (z Polski oczywiście również) i z różnych krajów chodziliby
    sobie na drinka (polską wódeczkę), a zwykli szeregowcy na piwko i byłby w końcu kurw. ma.
    spokój,a mnie, moją mamę i moje wnuczki żadne media i żaden z polskich generałów
    nie znęcałby się i nie straszyłby wojna z Rosja.

    To jest dyplomatyczne rozwiązanie, aby wyjść te tej patowej dzisiaj napiętej sytuacji w Polsce w NATO i Rosji.
    Wszyscy lubia to samo pic, a co niektórzy przypomnieliby sobie jak to było jeszcze nie tak dawno
    na wspólnych poligonach z naszymi braćmi ze wschodu.
    Oj jakie to były dobre czasy, był spokój, a wojna mnie nikt nie straszył i się nie znęcał nad Narodem kur. ma.
    Tak mi dopomóż Bóg.
    Amen.

  24. RomanK said

    Janei wiem panowie jak oni to liczyli..tak podaja do publicznej wiadomosci..podaja GDP liczony wg PPP i nominal….
    GDP (PPP) 2016 estimate
    • Total $1.051 trillion[6] (21st)
    • Per capita $27,654 (45th)
    GDP (nominal) 2016 estimate
    • Total $508.857 billion[6] (23rd)
    • Per capita $13,390 (54th)

    Jak liczy pan nominal to dokladnei tak wychodzi…13 z hakiem….
    ale to i tak huk….pomnozony prze 4…daje 53 tys zl per capita.,…
    KTo to zarabuia w Polsce???
    Porownajcie teraz konsumpcje spoleczenstwa…..i okazuje sie ze nawet nei siega polowy GDP nominalnego….
    czujecie panowie swad weza??????

  25. ; said

    na terenie Polski przy wschodniej granicy 4 chińskie bazy wojskowe.

    Przy zachodniej, panie Henry, przy zachodniej.

  26. Henry said

    Ad: ;
    Zgoda, a niech i będzie przy zachodniej, aby tylko sobie popijali ci generałowie
    i w końcu był spokój i nikt nie straszył wojna kur.. ma..
    Ale ci z zachodu to przecież już są na nas.
    pozdrawiam

  27. ; said

    Jak będą 4 chińskie bazy, to luda wystarczy na wschodnią i na zachodnią i na południową granicę, tak po paręnascie milionów woja ze sprzętem. Nie przeciśnie sie przez granice nawet mysz z zachodu ani z bliskiego wschodu, którejkolwiek proweniencji. Trzeba by sie przestawić na uprawę ryżu.

    Jak była rewolucja kulturalna, ambasada chińska zapraszała młodzież licealną do siebie na przyjęcia. Przy herbatce i orzeszkach robili indoktrynację, trzeba przyznać że bardzo kulturalnie i mądrze, bez nachalnej demagogii. Porozumiewaliśmy sie z nimi po rusku. Puszczali filmy o bombie atomowej i nazywali zeteserer kolosem na słomianych nogach, a atom papierowym tygrysem. Nikt nie był w szkole potem szykanowany, a bywało, że ten i ów belfer przyłączył się do uczniów. Niby potem było dużo smiechu i maotsetungi powywieszane w oknach dla draki, ale to było balansowanie na granicy rozsądku, bo władza gomułkowska była nieobliczalna. To były lata dość późne sześćdziesiąte.

    Wtedy powstało powiedzenie o granicy polsko chińskiej oraz życzenie żeby Chińczycy trzy razy przyszli i poszli.

  28. Greg said

    Te ziemniaki, czy to czasem nie GMO?

    Bez wątpienia. – admin

  29. Jak zwykle gooowno z tego wyniknie. PiS…dy następnym posunięciem będzie… wystrzelenie rakiety na… Marsa.

Sorry, the comment form is closed at this time.