Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    lewawo o Wolne tematy (28 – …
    errorous o Hydra podniosła łeb. Jak przez…
    bryś o Wolne tematy (28 – …
    Głos Prawdy o Wolne tematy (28 – …
    lewawo o Wolne tematy (28 – …
    revers o Wolne tematy (28 – …
    ? o Wolne tematy (28 – …
    lewawo o Wolne tematy (28 – …
    Yagiel o Wolne tematy (28 – …
    Yagiel o Problemy techniczne
    Krzysztof M o Hydra podniosła łeb. Jak przez…
    Krzysztof M o Problemy techniczne
    Kurdemol o Wolne tematy (28 – …
    revers o Zgromadzenie Ogólne opowiedzia…
    UNI_T o Problemy techniczne
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 708 subskrybenta

Lewicki: Przyczyny Rzezi Wołyńskiej. Cz. 1. Dlaczego apogeum Rzezi Wołyńskiej miało miejsce 11 lipca.

Posted by Marucha w dniu 2017-07-14 (Piątek)

Niewielu spośród zajmujących się tematem Rzezi Wołyńskiej próbuje dociekać przyczyn tych strasznych wydarzeń mając je za absolutne zło, które nie daje się w żaden sposób wyjaśnić. Niektórzy próbują wymieniać jakieś pojedyncze kwestie, które mogły mieć na to wpływ, ale wydają się one jednak mało istotne w obliczu tego zaprawdę apokaliptycznego zła, które określa się też mianem genocidiumatrox – ludobójstwa szczególnie okrutnego.

Co najgorsze zostało ono wykonane przez ukraińskich sąsiadów na Polakach, z którymi od wieków zamieszkiwali oni wspólne tereny, mówili podobnym językiem i wyznawali chrześcijańską wiarę, choć różnego obrządku. Jak to racjonalnie wyjaśnić?

W obliczu ogromu zbrodni jaka się z tym wiązała, większość ludzi staje zupełnie bezradnie, ale jednak warto spróbować wskazać na przyczyny tego zjawiska, które, gdy wystąpiły razem, i w wielkim nasileniu, dały taki właśnie efekt. Były to przyczyny o charakterze historycznym, religijnym, społecznym, politycznym, kulturowym. Warto podjąć trud i chociaż pokrótce je opisać i scharakteryzować.

Jeszcze gorzej jest z datą 11 lipca. Dlaczego właśnie tego dnia nastąpiło największe uderzenie i masowe mordy na Polakach? Grzegorz Motyka pisze, że postanowiono zacząć masowe napady w niedzielę, by móc zaskoczyć jak największą liczbę Polaków w kościołach i że było to popularne prawosławne święto Piotra i Pawła. Tylko, że nawet chore umysły banderowców nie mogły połączyć święta Piotra i Pawła z mordowaniem Polaków.

Musiało chodzić o coś innego i jak sadzę, nie jest to wcale trudne do wskazania, a wręcz nawet oczywiste.

Dzień 11 lipca jest dniem szczególnym dla Ukraińców. Ten dzień u grekokatolików jest poświęcony św. Oldze. To była bardzo szczególna święta, gdyż jej działalność, zanim przyjęła chrześcijaństwo, ma bezpośrednie odniesienie, a wręcz mogła służyć za inspirację dla tych co przeprowadzili wyjątkowo okrutne ludobójstwo Polaków na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej.

Cerkiew prawosławna i greckokatolicka czci księżną Olgę jako świętą i nadała jej tytuł „równej apostołom”. Zapewne podstawą do tego była jej działalność po przyjęciu chrztu, ale zanim to nastąpiło Olga uczynić zdołała już bardzo wiele.

Popatrzmy na historię Olgi. Jej mąż Igor został zabity przez plemię Drewlan podczas zbierania daniny na terytorium tego plemienia. Miał on paść ofiarą własnej chciwości, gdyż wyciskał z Drewlan daninę ponad miarę, ale postanowił jeszcze zawrócić z drogi powrotnej by znowu ich nękać i powtórnie ściągnąć daninę. Tego było za wiele i został on zabity. [i]

Zachowanie jego żony Olgi było nad wyraz mściwe i wzięła ona na Drewlanach srogi poczwórny odwet. Stąd się być może wzięło popularne powiedzenie: mściwy jak Ukrainiec. Jak wyglądało to wyjątkowo okrutne zachowanie Olgi wobec Drewlan?

Oni sami zachowali się lekceważąco wobec wdowy i wysłali poselstwo, które przywiozło kniahini propozycję małżeństwa z władcą Drewlan – Małem. Olga przyjęła posłów, wysłuchała i poleciła stawić się jutro. Gdy dnia następnego słudzy Olgi przybyli do obozu Drewlan ci zażądali by zanieść ich do księżnej w łodzi, którą przypłynęli. I tak też się stało, z tym, że zaniesiono ich nie do Olgi, ale wprost do dołu, który został przygotowany poprzedniego dnia i tam żywcem zostali zakopani na jej polecenie. I była to pierwsza zemsta Olgi za śmierć swojego męża zdziercy.

Ale tej zemsty mało było Oldze. Był ciąg dalszy, który tak opisuje Nestor w „Powieści minionych lat”: I Olga posławszy do Drewlan, rzekła im: „Jeżeli mnie prosicie naprawdę, to przyślijcie dostojnych ludzi, abym w wielkiej czci przyszła za waszego kniazia, inaczej nie puszczą mnie ludzie kijowscy”. To słysząc Drewlanie wybrali najlepszych mężów, rządzących ziemią drewlańską, i posłali po nią. Gdy zaś Drewlanie przyszli, kazała Olga przygotować kąpiel, mówiąc tak: „Wykąpawszy się, przyjdźcie do mnie”. Napalono łaźnię, weszli Drewlanie i zaczęli się myć; i zamknięto za nimi łaźnię, i kazała [Olga] podpalić ją od drzwi; tak zgorzeli wszyscy.

Taka była druga zemsta Olgi, ale i to nie zaspokoiło jej mściwej natury. Wysłała posłów do Drewlan, że jedzie do nich by uczcić Igora i usypać mu mogiłę. O tym, jak postąpiła tym razem Olga, Nestor pisze tak: Potem siedli Drewlanie pić, i kazała Olga pachołkom swoim służyć przed nimi. I rzekli Drewlanie Oldze: „Gdzie jest drużyna nasza, którą posłaliśmy po cię?” Ona zaś rzekła: „Idą za mną z drużyną męża mojego”.

I gdy upili się Drewlanie, kazała pachołkom swoim przepijać do nich, a sama odeszła precz i kazała drużynie swojej siec Drewlan; i zasiekli ich pięć tysięcy. A Olga wróciła do Kijowa i przygotowała wojsko na resztę ich.

Po dokonaniu tej trzeciej zemsty Olga nadal nie miała dość i domagała się ciągle więcej ofiar.
Apogeum okrucieństwa Olgi nastąpiło podczas oblężenia przez jej wojska grodu Drewlan o nazwie Iskorosteń. Mieszkańcy grodu po długim, rocznym oblężeniu zaczęli cierpieć głód i poszli na układy.

„Powiedziała mieszkańcom, że dość już zabijania i że każdy dom może wykupić się za parę gołębi. Oblężeni przystali na to z radością. Nocą Olga kazała przywiązać gołębiom do nóżek żarzące się hubki i wypuścić je. Ptaki poszybowały prosto do swoich gołębników za murami i podpaliły miasto, które szybko upadło. ” [ii] I to była czwarta zemsta Olgi.

Widać, że ci Ukraińcy co planowali masowe mordy na Polakach wzorowali się na postępkach tej ich świętej Olgi, a nawet je przewyższyli, bo 11 lipca, w dzień poświęcony jej pamięci, zapłonęły domy Polaków nie w jednej osadzie, a jak pisze Timothy Snyder :„od wieczora 11 lipca 1943 r. do rana 12 lipca”, UPA zaatakowała w 167 miejscach [iii] Zginęło podczas tych masowych, organizowanychprzez OUN-UPA, mordów, tysiące Polaków.

Nie wiemy czy data 11 lipca jako apogeum całej akcji została przez jej organizatorów wybrana całkowicie świadomie, ale należy przypuszczać, że tak właśnie było.

W opracowaniu Aleksandra Kormana: „Piąte przykazanie Boskie: nie zabijaj!” znajdujemy świadectwa świadków, potwierdzających, że ukraińskie unickie duchowieństwo powoływało się na świętą Olgę, by zachęcać do mordów na Polakach: „ks. Pałahickyj w Monasterzyskach, pow. Buczacz, który na kazaniu głosił wprost, że „zabić Polaka, to nie grzech, bo to samo zrobiła święta Olha”. [(3) relacja J. Opackiego z Gliwic].”

Zwróćmy uwagę na bardzo istotne konsekwencje wynikające z faktu, że oto unici i prawosławni na Ukrainie maja taka świętą, według nich „równą apostołom”, która ma taką historię, że kierowała osobiście przeprowadzaniem masowych i wyjątkowo wymyślnych w swym okrucieństwie mordów.

W tym kontekście nie dziwi też, że wielu Ukraińców nie może pojąc co złego było w mordowaniu Polaków na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej. No przecież OUN-UPA robiła właśnie to co owa „święta” Olga, czyli najpierw zdradziecko uśpiła czujność ofiar a potem ich wymyślnie mordowała.

Oksana Zabużko, ukraińska pisarka wydała książkę„Muzeum porzuconych sekretów” , w której porównuje masowe mordowanie Polaków do zabijania świń: „Adrian (…) przecież myśli: traktowaliście nas jak świnie, więc zarąbaliśmy was tak, jak to od stuleci robiono (najczęściej w okolicy świąt) z kabanami (świniami)”. [iv]

I takie, urągające podstawowym ludzkim zasadom, podejście przedstawicieli elit ukraińskich nie jest żadnym wyjątkiem a raczej regułą.

Inny ukraiński pisarz i intelektualista Taras Prochaśko mówi, że ludobójstwo na Polakach było konieczne dla zbudowania państwa ukraińskiego i broni także Ukraińców służących w SS Galizien. [v] Z kolei znany ukraiński historyk i profesor Uniwersytetu Kijowskiego Iwan Patryliak uważa, że masowe mordy Polaków przez Ukraińców to była walka z kolonializmem [vi].

I to jest tylko drobna cześć komentarzy, w podobnym tonie, pochodzącychze strony ukraińskiej. Jak widać wszyscy oni to dzieci owej świętej Olgi. Wobec takiego dziedzictwa ich podejście staje się zrozumiałe.

Dla znacznej części Ukraińców masowe mordy popełniane w imię jakichś celów politycznych są zupełnie akceptowalne a nawet godne pochwały. Widać tu zupełną odmienność od tradycji polskiej. Nasi święci byli całkowicie inni niż ta ich Olga, która dokonała poczwórnej masowej zemsty. Nasi święci to był Wojciech, zamordowany za wiarę, Stanisław, zabity przez władcę, którego upomniał w kwestach moralności, czy Andrzej Bobola, zabity okrutnie przez ukraińskich kozaków. Inni nasi święci są do nich podobni. Kogoś takiego jak ta ich kniahini Olga nigdy w naszej tradycji nie było.

Jesteśmy inni niż Ukraińcy, całkowicie inni, inaczej ukształtowani i dlatego nigdy nie mogliśmy się z nimi porozumieć co do zgodnego życia we wspólnym kraju. Czas przyjąć to do wiadomości i uwzględniać we własnych politycznych działaniach. Należy zaprzestać kreowania jakichś szkodliwych politycznie fantomów w rodzaju Międzymorza.

A do Ukraińców plecami odwracać się nie należy, a to dlatego że, po tylu cyklicznie powtarzających się mordach popełnianych przez nich na Polakach, trzeba zawsze zachować czujność. Ot choćby niedawno, pan Tyma, szef Związku Ukraińców w Polsce, zasugerował w swoim wpisie na FB, że to się może powtórzyć. [vii]

Takich mamy sąsiadów i musimy o tym zawsze pamiętać, dla własnego dobra.

Stanisław Lewicki

[i] Ludwik Bazylow Historia Rosji ISBN 83-04-01593-5 str29
[ii]http://ciekawostkihistoryczne.pl/2011/05/24/nie-wiesz-jak-przyjac-zareczyny-ksiezna-olga-ma-dla-ciebie-kilka-pomyslow/2/
[iii]Timothy Snyder, Rekonstrukcja narodów. Polska, Ukraina, Litwa i Białoruś 1569-1999, Sejny 2009, ​ISBN 978-83-86872-78-7​, s. 190.
[iv]http://www.mysl-polska.pl/node/361
[v]http://kresy.pl/wydarzenia/ukrainski-intelektualista-rzez-wolynska-byla-konieczna/
[vi]http://kresy.pl/wydarzenia/ukrainski-historyk-zabijanie-polakow-to-walka-z-kolonializmem-video/
[vii]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1870920246521763&set=a.1481470872133371.1073741827.100008114164039&type=3&theater

https://konserwatyzm.pl

Komentarzy 29 to “Lewicki: Przyczyny Rzezi Wołyńskiej. Cz. 1. Dlaczego apogeum Rzezi Wołyńskiej miało miejsce 11 lipca.”

  1. Moher49 said

    Nie zwalać teraz winy na tę satanicę Olgę. Potomkowie banderowców zarzynali by Polaków beznamiętnie, też teraz, gdyby była taka możliwość. Bo tak trzeba było – mówią, takie były czasy. Żalu, współczucia zero. Oni maja to w genach. Tego zła się dobrem, kredytami, dotacjami nie zwycięży. To zło trzeba wypalać w zarodku, bo znów padniemy ofiarą swojej naiwności.

    ——
    To nie zwalanie winy. To geneza.
    Admin

  2. VA said

    Ukraincy to potomkowie Chazarow o mentalnosci talmudycznej, stad w nich taka okrutnosc. Sa to bestie. Niestety w Polsce 80 % profesorow zajmujacych sie tematem ukrainskim jest Ukraincami czesto z banderowskim rodowodem. Przyklad Grzegorz Motyka.
    Date 11 ustalila zydomasoneria i tam nalezy szukac dlaczego wybrali te date. Zydomasoneria jest oparta na zydowskij kabale ktora wierzy w liczby.
    W Polsce jest zbyt duzo Ukraincow.

  3. Minus said

    Miała być przeprowadzona akcja prewencyjna AK, zabicie dowódców, rozbicie oddziałów UPA, celem uprzedzenia pacyfikacji Polaków. Niestety, badersyny (wywiad, zdrada?) wyprzedzili ten ruch. Ktoś może potwierdzić przytaczając więcej konkretów, że tak to wyglądało?

  4. Lily said

    Re 2;VA
    Kaczynski i jego swita,to ich przyjaciele i protektorzy,stad ich tylu w Polsce.
    Polska(pookraglostolowa) zwana III.R.P,to
    kraj przyjazny dla wszystkich,tylko nie dla
    etnicznych Polakow.

  5. jazmig said

    @minus: Tam nie było AK, skąd niby miała by tam być po tym, jak NKWD wymordowała większość mężczyzn, a wszystkich potencjalnych przywódców wywieźli na Syberię? AK musiała tam wysyłać oddziały z innych regionów Polski, ale zanim tam dotarli, nawiązali kontakty z Polakami itd. mijał czas, a zbrodnie trwały. AK nie stanowiła zagrożenia dla banderowców w tym czasie.

  6. Nina said

    Od dawna wiadomo, że potomkowie banderowców mają w obecnej Polsce jakieś szczególne przywileje. Pełno ich w sejmie, zajmują i zajmowali wysokie stanowiska w po-magdalenkowych rządach (patrz: Siemoniak, wice szef Związku Ukrainitów w Polsce a równocześnie minister MON!), otrzymują Bóg wie czemu szczególne przywileje czy to na studiach czy to w miejscu zatrudnienia. Towarzysze z PO i PiS zdają się prześcigać w uprzejmości, ba! tam w uprzejmości – we włażeniu w tyłek ukraińcom. A co bardziej ciekawe – naszym kosztem. Za nasze pieniądze. A teraz proszę państwa – do bibliotek polskich szkół trafił był właśnie podręcznik „Stepan Bandera i ja”, o czym informuje na YT bloger o nick jack caleib, którego materiały polecam – kto nie wysłuchał do tej pory.

  7. NICK said

    Wy się lepiej zastanówcie nad najbliższym apogeum.
    Rzezi.
    To jest na serio.
    Teraz trwa uspokajanie.
    Tyle.
    Międzymorze to być może.
    NIE polskie.

  8. Marcin said

    Ktoś jednak chce aby się to powtórzyło. I się chyba powtórzy.

  9. AlexSailor said

    @minus i @Jazming

    AK posiadała wystarczające siły i środki do uniemożliwienia ludobójstwa Polaków i innych nacji przez bandytów banderowskich.
    Nawet po rozpoczęciu rzezi dowództwo AK nie zrobiło NIC w celu ochrony ludności polskiej i innych obywateli II RP, a jedynie sporadycznie lokalni dowódcy coś niezorganizowanego próbowali robić.
    Długo by pisać, ale rzeź na kresach całkowicie przekreśla i demaskuje rzeczywistą istotę i cele AK, co potwierdziło niezależnie Powstanie Warszawskie.
    Po prostu trzeba zrozumieć po co powołano AK i jakim celom ono służyło, a wszystko stanie się jasne.

    Skoro Churchill powiedział, że trzeba podpalić Europę, to ją podpalono.
    Kogo tam obchodziły losy mordowanych ludzi w Małopolsce Wschodniej.

  10. Tadeusz said

    Rzeź wołyńska była tylko następstwem wcześniejszych wydarzeń ,skrzętnie przemilczanych przez władze II RP,PRL i obecnie. Pod koniec I wojny światowej na Rusi panował totalny bałagan. Car abdykował . Cesarz austro węgierski Franz Josef , „ukochany” przez co niektórych krakowiaków, stworzył Ukraińców. W ogólnym rozgardiaszu i bałaganie Rusini zapałali nagle wielką miłością do Polaków. I powracających do domów żołnierzy obu stron (Rosji ;Prus i Austro-węgier) pochodzenia polskiego zawzięcie mordowali. Tak było w lipcu 1917 r w Niemirowie ,winnicka gubernia ,gdzie z zimną krwią zamordowali 60 ułanów III Korpusu Polskiego ,strzegących składów wojskowych. Tak było pod Trembowlą w 1918 r gdzie rozbrojonych byłych żołnierzy austriackich Polaków wracających do kraju wymordowali we wsi Mikulińce, a miejscowy dowódca dawał Polakom słowo honoru. Nie przeszkodziło to Piłsudskiemu w tym samym czasie dogadywać się z Petlurą. Musiał o tym wiedzieć ,ponieważ jego ukochany pułkownik Leopold Lis Kula zginą z ręki Rusinów gdy powracał ze zdemobilizowanymi z armii austriackiej Polakami do kraju. Zdarzyło się to nad Styrem w 1919 r. W oficjalnych aktach pułkownik zginął walcząc z bolszewikami, a w tym czasie Polska walczyła z Zachodnioukraińską Republiką Ludową Petlury.

  11. Pinxit said

    10
    Tadeusz
    To prawda.
    Ale tez nacjonalizm ukrainski nie powstal w ciagu jednego pokolenia.
    Od wiekow Austria, ktora chciala kontrolowac Galicje urzadzala Ukrom „lekcje pogladowe” na temat Polakow w Galicji.

    Wolyn i inne bestialstwa sa tak naprawde wynikiem polityki Austro-Wegier.

  12. AlexSailor said

    @Tadeusz

    Zgadnę.
    Władze II RP sprawców nie poszukiwały, nie ścigały i oczywiście nie ukarały tworząc poczucie bezkarności.
    To i tak lepiej niż dziś, bo dziś potomków nagradzają i są na ich posyłki.
    Znowu ta sama durnowata polityka głaskania bandyty.

  13. Pinxit said

    12
    AlexSailor
    Jak zwykle, zajezdzanie PRL-u jak starej kobyly.

    PRL nie szukala draki z nikim. Ukraina byla czescia ZSRR i zdaje sie, ze ALex zapomnial, ze Stalin dosc ukaral Ukrow.

    Awantura z Ukrami znowu wybuchla teraz, za rzadow III RP – glownie dlatego, ze od 1991 roku Ukraincy z Zachodniej Ukrainy byli regularnie edukowani przez agencje USA, Izraela i Anglii i Niemiec o czym Alex raczy nie pamietac, kto tak naprawde zagarnal „wyzwolona” Ukraine.

  14. Boydar said

    „… /…/ całkowicie przekreśla i demaskuje rzeczywistą istotę i cele AK Solidarności, co potwierdziła niezależnie Powstanie Warszawskie rzeczywistość pookragłostołowa.
    Po prostu trzeba zrozumieć po co powołano AK i jakim celom onoa służyłoa, a wszystko stanie się jasne.

    To do Pana Alexa, gwoli uczciwszej refleksji.

  15. Yah said

    Panie Boydar, a niech Pan sprawdzi metryki matek lub babek AK-wców. Nie wszystkich, ale paru kluczowych … AK stworzyli Polacy …. taa – tacy sami Polacy jak Zbig …

  16. stanislawp said

    Stare jak świat metody propagandy
    Dziel Polaków i rządź.
    No pokażcie jeszcze jakąś grupę Polaków która nie została naszczuta na inną grupę, nie została podzielona na drobne.
    REWIZJONIZM historyczny i polityczny.
    Mamy takich dupków historyków że nawet Biblię przekręcają aby dopieprzyć zwycięzcom i to jakiejkolwiek wojny.
    Mówią -Piąte nie zabijaj!

    No na ten przykład bardzo popularne stało się cofanie kijem wody Wisły, aby oczernić zwycięstwa Króla Jana Sobieskiego nad Islamem pod Wiedniem.
    Król Jan poszedł i zabijał.
    Tak zabijał i to w imię Boga Prawdziwego.
    Chwała Królowi Janowi.
    Chwała Polakom za zwycięstwo, za ofiary.
    Bez zabijania wrogów religijnych ani nie mielibyśmy Wiary ani Ojczyzny.

    Bóg, Honor, Ojczyzna.
    Wydawałoby się hasło całkiem jasne.
    No ale już to hasło zostało wyśmiane z każdej strony..wszystkie 3 człony!
    REWIZJONIŚCI
    No czego rządają rewizjoniści?
    Zazwyczaj chcą zrewidowania Zwycięstw militarnych, tam gdzie zwycięzca pisał swoją historię.
    Ile lat do tyłu rewizjoniści chcą zrewidować historię i ustalić nowe granice, nowe repatryacje, nowe odszkodowania itd?
    To jest jakiś absurd!

    Więcej pokory i Wiary w Boga proszę.
    Bóg zezwala na wojny i Bóg zezwala na niewolę swego ukochanego narodu jakim byli Polacy od zarania dziejów.
    Jeśli tej lekcji Polacy nie zrozumieją to rewizjoniści odbiorą Polsce zarówno tereny zachodnie jak i wschodnie…
    Kto rewizjonizmem wojuje ten wpadnie na silniejszych rewizjonistów.
    No to wyliczmy wszystkie zapalne czynniki do wojen w Polsce
    bez jakiejś kolejności ważności

    1. Bić Ukraińców
    2 Bić Rosjan
    3 Bić Niemców.
    4 Bić Amerykanów
    5. Bić Muzułmanów( z tym się zgadzam)
    6. Bić tych co należeli do PZPR
    6. Bić tych co wspierali i wspierają Lecha Wałęsę
    7. Bić Polonusów (mnie już grożono wiele razy bo mieszkam w Kanadzie)
    8. Bić Żydów. (kto to jest Żyd?)
    9. Bić bogatych Polaków
    10 Bić wykształconych za fałszywe nauki ( zgadzam się pognać z katedr tych co wciskaja heliocentryzm i teorie lądowań na Księżyc)
    11. A fałszywych biskupów i fałszywego papieża? Co z tymi zdrajcami zrobić? ( IMHO wzywać o pomstę do Nieba. Pan Bóg sam zdecyduje choć ręka świerzbi dowalić takiem bp Zadarko i innym z żydomasońskiego episkopatu)
    A z kim mamy zawierać sojusze i przyjaźnie jako Polacy?

  17. Boydar said

    Między „stworzyli” a „stanowili” występuje drobna różnica. NIE WIERZĘ, że w swej masie AK było wrzodem, po prostu nie wierzę i ch. Być może dowództwo tak, wiele jeśli nie wszystko na to wskazuje. Ale to nie całość; tak jak bolki, kuronie, michniki i geremki to nie dziesięć milionów. Tylko niecałe pół.

    Zbrojność formacji i wojskowy reżim naturalnie utrudniał/uniemożliwiał samodzielne (zgodne z sumieniem) działania. Rozkaz nie gazeta; „ktoś” to nieźle wymyślił.

    Coraz bardziej przyznaję rację Ambasadorowi.

    ——
    Zgadzam się z Boydarem.
    Miałem w rodzinie AK-owców. Byli patriotami.
    Admin

  18. Polak Mały said

    Czekamy upadlincy na wasz ruch na kolana i przepraszać Polskę.sucze syny z upadliny!!!!!!

    Kto ich do tego zmusi?
    Admin

  19. JO said

    Artykul odbieram jako falszywa flage. Nigdy nie syszalem o powiedzonku – msciwy jak ukrainiec, ale za to znam powiedzenie , ze okrutny jak Ukrainiec. Przytoczona geneza powiedzonka przez p. Lewickiego jest klamstwem i jawna manipulacja, gdyz:

    „Zachowanie jego żony Olgi było nad wyraz mściwe i wzięła ona na Drewlanach srogi poczwórny odwet. Stąd się być może wzięło popularne powiedzenie: mściwy jak Ukrainiec. Jak wyglądało to wyjątkowo okrutne zachowanie Olgi wobec Drewlan?”

    Nazwa Ukrainiec , opisujaca narod w czasach Olgi nie istniala.

    Znane jest powiedzonko – MSCIWY JAK ZYD!!!

    I po przemysleniu niedlugim tego tekstu, wnioskuje, ze Pan „Lewicki” zwala Zydow = Ukraincow wine oraz przymioty na Rusinow.

    Tekt ten wiec jest talmudycznym klamstwem. Nalezy uwazac na „Lewickiego”

    I niech sie ten „Lewicki” odpitoli od Sw Olgi! .. i nie miesza Jej z ludobojstwem wolynskim na Polakach i Rusinach dokonanym przez po prostu talmudyczne/syjonistyczne zydoswtwo!

    ——
    Może ma Pan rację, a może i nie.
    Może p. Lewicki – w sobie znanym celu (jakim?) – wprowadza nas w błąd, a może tak po prostu myśli?
    Pan to wie ze 100-procentową pewnością?
    Admin

  20. peacelover said

    …narodowi wysranemu nie przeszkadza sadystyczna mentalnosc upadlincow.
    Krzewia te cechy u tego scierwa tak samo jak i we wlasnym narodzie wysranym !!!

  21. JO said

    ad.19. Nie, nie mam pewnosci co do intencji Pana Lewickiego, ale mam pewnosc, ze artykul tego Pana jest falszem w swietle ktorej nie jest wazne dla mnie czy intencje Pan Lewicki ma dobre czy zle – trzeba uwazac na Lewickiego…

  22. Tadeusz said

    11. Pinxit masz kolego 100-procentową rację. Nie wspomniałem tylko o Rabancji galicyjskiej , tzw.powstanie Jakuba Szeli ,o którym w szkołach już nie uczą. Gdzie pan gubernator Tarnowa płacił za głowy szlachty polskiej grajcarami z kasy państwowej. W tym samym czasie w Galicji spokojnie mieszkała sobie szlachta niemiecka i czeska , a ich domostwa były bezpieczne. W podręcznikach historii z lat 60-tych ,powstanie opisano jako bunt chłopów na pańszczyznę (sic!!!)

  23. Tadeusz said

    Ad.16 Grożono koledze w Kanadzie ? To bardzo ciekawe w świetle tego ,że „Zalizna bryhada” UPA w 1956 (?) roku przedarła się do okupacyjnej strefy amerykańskiej i po złożeniu broni usmańcy wysłali ich właśnie do Kanady. Niestety nie byli tacy miłosierni w 1945 r. wobec Kozaków z oddziałów Wermachtu, których odesłali razem z rodzinami do ZSRR. Chyba wiesz co się z nimi dalej stało?

  24. Izaurus said

    A korzenie Bandery i Szuszkiewicza to jakie były? Bo jakości mi się widzi, że właściwe dla od wieków zakodowanej nienawiści do Polaków.

    Bandera? Żydo-chachoł.
    Admin

  25. Nie wiem, czy ktokolwiek z komentujących zdaje sobie sprawę z powagi poruszonego po raz kolejny problemu. Uny cały czas grają znaczonymi kartami, a wy chcecie w tej grze uczestniczyć? Tym razem postaram się sprawę uprościć i ją wypunktować.
    1. Dzisiejsi mieszkańcy tzw. „Ukrainy”, to w większości potomkowie polskich chłopów skierowanych do zasiedlenia ziem ukrainnych w XV I XVI wieku. Rusinów naówczas niewielu się tam ostało po harcach Mongołów i Tatarów.
    2. To religia, a raczej jej szafarze, oraz powszechny analfabetyzm uczyniły z owych chłopów coś na kształt odrębnej grupy – wówczas jeszcze nienarodowej.
    3. Dalsze kształtowanie odrębności owych ludzi odbywało się za sprawą żydów, dzierżących posady rachmistrzów polskiej magnaterii, karczmarzy i kupców obwoźnych.
    4. Do powstania odrębnego języka doszło dopiero w drugiej połowie wieku XIX, za sprawą Austriaków (czytaj Niemców) i Cerkwii.
    5. Odrębność językowa i wszystkie jej następstwa to tylko hołdowanie starej zasadzie „Divide et impera” w celu ujarzmienia żywiołu polskiego, który mimo zaborów i powstań (wiadomo w jakim celu wywołanych i przez kogo) trzymał się mocno.
    6. Przyszła rewolucja, zwana październikową. Kto kierował tą rewolucją? Za czyje pieniądze? Ile istnień ludzkich i czyich kosztowała?
    7. Bolszewicy, czyli NKWD, czyli żydzi wymordowali setki tysięcy Polaków, odebrano im majątki, skazano na katorgę.
    8. Na wszystkich ziemiach polskich, które pozostały w rękach bolszewików za sprawą zdrajcy J. Piłsudskiego (jeśli tak go dziś zwą) rozpoczęto nie tylko ogromne ludobójstwo, między innymi poprzez śmierć głodową, ale także napuszczanie brata na brata oraz zakrojoną na szeroką skalę rusyfikację.
    9. Żyd z żydem bardzo często się dogaduje. Tak też było w sierpniu 1939 roku, kiedy powstał tzw. „Pakt Ribbentrop-Mołotow”. Tak! Myślicie, że III Rzeszą rządzili Niemcy, a Związkiem Sowieckim Rosjanie? Efektem było to, że w 1945 roku zabrakło 10 milionów Polaków (różnica pomiędzy spisami powszechnymi), w tym niemal całej inteligencji.
    10. OUN, UPA (głównie te dwie organizacje) powstały z inicjatywy Niemców. I rzecz ciekawa: przywódcy tych band zwyrodnialców wcale nie byli żadnymi „Ukraińcami”! Ani Bandera, ani Szychewycz… Obaj mają korzenne korzenie!
    10. Ci, co światlejsi Polacy, którzy jeszcze się byli ostali po II wojnie światowej byli tępieni i eliminowani po 1945 roku przez żydów w polskich mundurach, którzy przybrali sobie masowo również polskie nazwiska i pofałszowali sobie (co u nych normalne) życiorysy.
    11. Ukraina radziecka, to dalsze tępienie resztek polskości i budowanie odrębności „Ukraińców”.
    12. Przejęcie władzy w całej Rzeczpospolitej, również tej ukrainnej przebiegło w dwóch etapach. Pierwszy w Polsce, gdzie szczury wykorzystały, opisaną przez nich naiwność Słowian w pewnych „Protokołach”, i przejęły władzę na fali „Solidarności”, przy pomocy papieża „Polaka” (teraz to nawet prymas nazywa się Polak), przy pomocy matrioszki Margulisa i przy pomocy pewnego Głąba wystawionego na uciechę dla gawiedzi (oczywiście też rodowitego „Polaka”). Stworzyły teatrzyk dla pospólstwa i łupią niemiłosiernie Naród Polski od 28 lat. Drugi, to tzw. Majdan, po którym (na wzór „polski”) we wszystkich władzach tzw. „ukraińskich” nie uświadczysz ani jednego „Ukraińca”.
    13. Ci właśnie przebierańcy celowo wkurwiają Polaków i celowo rozjuszyli banderowską hołotę, żeby trzymać całość w ryzach, a w razie zagrożenia dla unych, sprowokować rozlew krwi, co usprawiedliwi mordy na nas pod pretekstem jakimś tam… i doprowadzi do zjednoczenia, na razie dawnych ziem koronnych.
    14. Aby coś wiedzieć, należy ych bacznie obserwować i słuchać. Czasami i uny, w całym ścieku wylewanych przez nich kłamstw wyjąkają jakąś prawdę. Przykład? A może dwa?
    „Żydzi w Polsce przygotowują ekspansję i mogą ją zrealizować, gdyż Polacy to stado tępych
    baranów.” Tak powiedział w australijskiej TV znakomyyyty „Polak”. – Nie ma potwierdzenia; źródła już chyba pousuwane.
    To un też wybeblotał coś takiego:
    „…Moje marzenie – stwórzmy coś na kształt Beneluxu np. POLUKR, lub UKRPOL. Marzę byśmy potrafili razem zbudować coś wspólnego. Jeżeli zrobilibyśmy wspólny twór państwowy, to będziemy (wówczas) państwem, z którym się będzie musiał liczyć każdy, i na Wschodzie i na Zachodzie. To jest olbrzymia szansa. Ona jest realna. Teraz pytanie: co to pokolenie [żydów – przypis mój], które dzisiaj dochodzi do władzy w Polsce i na Ukrainie potrafi z tą szansą uczynić? Ja mam z Ukrainą więzi sentymentalne. Mój ojciec [Szechter – przypis mój] urodził się we Lwowie, mój przyjaciel Jacek Kuroń [właściwie Icek Kordblum – przypis mój] też się urodził we Lwowie…” – w stanisławowskiej księgarni „JE” w gorące wrześniowe popołudnie 2009 roku.
    Pewnie domyślacie się, że chodzi tu o par…wca, zwanego dla niepoznaki Adamem i w dodatku Michnikiem. Domyślacie się też, jakie państwo mają uny na myśli?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Judeopolonia

  26. Ściągnąć i przeczytać. Minęło 159 lat od wydania.

    Kliknij, aby uzyskać dostęp Julian-Ursyn-Niemcewicz-Moszkopolis.-Rok-3333-czyli-sen-nieslychany.pdf

  27. Lily said

    Re 24;Izaurus
    A,jakie sa korzenie tych,ktorzy zajmuja najwyzsze/decydujace stanowiska w Polsce?.
    ‚Dotad bedziemy wyprowadzac na ulice,ten
    oglupialy narod(o nas),az dopniemy swego”,
    deklaracja niejakiego J.K.
    „Chociaz rzady w Polsce sie zmieniaja,ale
    stosunek do Izraela pozostanie taki sam”.
    Deklaracja polityczna L.K,z dnia 11.IX.2006.
    Naczelnik,to niebezpieczny, nieprzewidzialny,
    anty-Polski osobnik.

  28. Yah said

    Ad 17

    ja tez miałem i co z tego ? Jakie są owoce AK ?

  29. Ad 28

    Panie o dziwnie podejrzanym pseudonimie, czy zadał Pan to pytanie po przejrzeniu się w lustrze? Pytam Pana tylko tak, z czystej ciekawości.

Sorry, the comment form is closed at this time.