Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Voodoosch o Wolne tematy (28 – …
    Porucznik Colombo o Wolne tematy (28 – …
    Peryskop o Wolne tematy (28 – …
    lewawo o Wolne tematy (28 – …
    errorous o Naziści jedli marcepan – rzecz…
    Otwarte Drzwi o Wolne tematy (28 – …
    Voodoosch o Wolne tematy (28 – …
    Ale dlaczego? o Opowieść o geodetach nieba, cz…
    Jasiu PUKWATEREK o Od Unii Lubelskiej do… pi…
    Kolapsus o Od Unii Lubelskiej do… pi…
    osoba prywatna o Wolne tematy (28 – …
    Marucha o Splątanych łańcuszków nie prze…
    Otwarte Drzwi o Wolne tematy (28 – …
    PK o Zgromadzenie Ogólne opowiedzia…
    Harakiri Sepuku o Wolne tematy (28 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 708 subskrybenta

Zadłużenie Skarbu Państwa od stycznia do maja wzrosło o kwotę równą przyrostowi za cały 2015 rok!

Posted by Marucha w dniu 2016-07-21 (Czwartek)

To jest jednak niesamowite w jakim tempie od początku tego roku przyrasta zadłużenie Skarbu Państwa.

Zgodnie z oficjalnymi statystykami ekipa Platformy Obywatelskiej przez cały 2015 rok powiększyła zadłużenie naszego kraju o kwotę 54,6 mld zł.

Ekipa PiS tylko w okresie od stycznia do maja zdążyła powiększyć dług o kwotę 56,1 mld zł! W takim tempie bez problemu pobiją rekord z 2010 roku, kiedy rząd Tuska powiększył zadłużenie Skarbu Państwa o 70,3 mld zł.

Opublikowane wczoraj oficjalne dane nt. wzrostu długu Skarbu Państwa za miesiąc maj 2016 r. nie są optymistyczne. W miesiącu tym zadłużenie naszego kraju powiększyło się o kolejne 8,840 mld zł i osiągnęło pułap 890,7 mld zł. Maj był piątym miesiącem z rzędu, kiedy dług przyrastał. W styczniu dług urósł o 13,324 mld zł, w lutym o 10,125 mld zł, w marcu o 422 mln zł, natomiast w kwietniu o 23,450 mld zł. Łącznie, za okres styczeń-maj, daje to kwotę 56,1 mld zł.

Niestety, ale w takim tempie ekipa PiS bez problemu pobije jednoroczny rekord wzrostu długu należący, jak do tej pory, do rządu Donalda Tuska. Przypomnijmy, że w 2010 roku tamta ekipa powiększyła zadłużenie naszego kraju o 70,3 mld zł. Jeśli rząd Beaty Szydło utrzyma tempo jakie narzucił w ciągu pierwszych pięciu miesięcy, to do końca roku powiększy dług Skarbu Państwa o astronomiczną kwotę 134,6 mld zł, a rekord Tuska zostanie pobity niemal dwukrotnie!

Przedstawiciele Ministerstwa Finansów tłumaczą szybki wzrost długu procesem „zadłużania się na zapas”. Chodzi o to, że rząd zaciąga długi w walutach obcych teraz, gdy kursy tychże są relatywnie wysokie. Kiedy kursy euro, dolara i franka spadną rząd będzie na wygranej pozycji i realne zadłużenie (w przeliczeniu na złotówki) bardzo mocno spadnie. Pytanie tylko – czy to nastąpi? Albo – czy przypadkiem kursy walut nie poszybują do góry, a rządzący obudzą się z ręką w nocniku?

http://niewygodne.info.pl

Komentarzy 59 to “Zadłużenie Skarbu Państwa od stycznia do maja wzrosło o kwotę równą przyrostowi za cały 2015 rok!”

  1. Nexushash said

    Nie byłoby problemu gdyby NBP mógł finansować wydatki rządu, po 5 latach umorzyłby dług bez szkodliwości dla gospodarki. A tak rosnące odsetki z długu w prywatnych bankach centralnych zaduszą ten kraj.

  2. Piskorz said

    re 1..”gdyby NBP mógł finansować wydatki rządu,” POWINNO BYĆ CHYBA…GDYBY SKARB P. MÓGŁ POŻYCZAĆ W NBP..Ale art chyba 220 Konst. na to nie pozwala..BO SPECJALNIE TO TAK ZROBIONO!!!

  3. Plausi said

    Przypomnijmy

    jak się takie rzeczy organizuje przy wspólnictwie całego demokratycznego POPiSu SLD PSL … wówczys do Palikokot włącznie.

    Niestety takie doniesienie mało kto jest w stanie pojąć czy zrozumieć jego sens, w końcu chodzi o wielkie pieniądze, z którymi Goje nie mają praktycznie nic do wspólnego.

    https://www.youtube.com/watch?v=2JlqE5UYsa8

  4. guła said

    Jan Szewczak wyjaśnia, coby zapłacić odsetki (tylko) za istniejące zadłużenie zagraniczne trzeba było pożyczyć.
    Tym razem bez linku.

  5. […] via Zadłużenie Skarbu Państwa od stycznia do maja wzrosło o kwotę równą przyrostowi za cały 2015… […]

  6. JerzyS said

    Tak dla przypomnienia

    26 pazdziernika 1926 to data utraty niepodleglosci Polski

    „Znamienne byly zmiany jakie musialy byc na zadanie amerykanskich kol
    finansowych wprowadzone do statu Banku Polskiego.
    Do rozporzadzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 13 pazdziernika 1927r.
    ,, o planie stabilizacyjnym i zaciagnieciu pozyczki zagranicznej” dolaczona zostala nastepujaca deklaracja rządu:
    „Rzad oswiadcza , ze zgodnie z rozporzadzeniem z dnia 26 pazdziernika 1926 r.
    zrzekl sie prawa emisji biletów bankowych
    i ze nie bedzie ich wiecej emitowal.Bank Polski bedzie jedyna instytucja emisyjna.
    Na mocy obecnego statusu Bank Polski jakospolka akcyjna jest calkowicie niezalezny od rządu.
    Rzad nie jest upowazniony do uzyskiwania zaliczek od banku, do emisji biletow
    na pozyczki dla rzadu z wyjatkiem tych, ktore sie mieszcza wyraznie w granicach
    obecnie dozwolonych przez Status Banku”
    str.26
    Jerzy Zdziechowski – Skarb i pieniadz 1918- 1939

    Przypomne ze :

    „Dajcie mi prawo emisji pieniądza , a nie wazne bedzie kto rządzi krajem”
    -Rotszyld

    Kenedy naruszyl prawo emisji pieniadza .
    Jego rzad wyemitowal pewna sume dolarow.
    jaka cene za to zapłacił?

  7. RomanK said

    Dzis Pieniadz ma parytet dlugu….Nie ma dlugu nie ma pieniedzy!
    Wlasnei przyjeto w Polsce ustwe o wykupie bankow..polega to ze wlady klientow bankow bank moze potraktowac jako udzialy wchodzace w kapital zakladowy banku i tak traktowane w przypadku niewyplacalnosci, badz utraty plynnosci finasowej.
    CO to znaczy? tyle ze kto ma konto w Banku moze go nie miec..i to calkiem legalnie w majestacie prawa i nie ma od tego zadnego odwolania!
    Jesli ma zadluzenie w Banku…i nei ma zastawu pod pozyczke,,co mozna mu zabrac????
    Panstwo moze zawsze oglosci moratorium na dlugi…i wlasnei tak powinno zrobic.
    NIkt nei straci nic..pozqa pustymi odsetkami jakie generowaly pieniadze tworzone z niczego….ktore zawlascZali Banksterzy. W systemuie gdzie peniadz powstaje z niczego, na podpis pozyczajacego za zobowiazanie placenia odsetek
    ..NIKT NIKOMU NIE JEST WINIEN NIC!

  8. Maćko said

    Troche historii…. odklamanej:
    OHP 01. Kulisy rozbiorów Polski – Jan Engelgard

    Pierwszy rozdzial kursu odkrywnia bialych plam.

  9. Re: 2 Piskorz…
    Obawiam sie, ze skoro rzad jest zdolny wydawac zastawne obligacje (bondy) pod lichwiarskie pozyczki, to jakiz bylby problem, aby zamiast obligacji i papierow dluznych emitowal banknoty i bezposrednio wprowadzal do cyrkulacji (bez oprocentowania i bez podatku) przedsiebiorcom na finansowanie publicznych (spolecznych) inwestycji???…
    Ano wlasnie !!!.

    A wiec obecnie rzad w zadnym przypadku nie finansuje niczego, a jedynie pozycza od prywatnych bankow na publiczne inwestycje dla prywatnych inwestorow (przedsiebiorstw) z jeszcze wiekszym oprocentowaniem. Rzad jest jedynie lichwiarskim pasem tranmisyjnym miedzy bankiem a przedsiebiorstwami…no i sila rzeczy wyplaca sobie sute gaze za swe uslugi wobec bankierow i ludzi tworzacych dobra materialne…

    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  10. zolo du said

    @7 Sam na to też wpadłem, ale szerzej: np ONZ ogłasza, że na całym świecie, od teraz „NIKT NIKOMU NIE JEST NIC WINIEN”
    Napisałem o tym do JKM, ale nie odpowiedział czy pomysł mu się podoba.

  11. Siekiera_Motyka said

    „a rządzący obudzą się z ręką w nocniku?”
    Nigdy

    Dom Kwaśniewskiego
    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/dom-kwasniewskich-na-mazurach-skad-kwasniewscy-maja-na-te-posiadlosc/9mzwyf4

    Skąd ma? Bo harował chłop dla Polaków.

  12. AlexSailor said

    @Nexushash

    Pan należy do tych bezkrytycznych entuzjastów, którzy uważają, że pieniądze i kapitał biorą się znikąd???

    Drukowanie pieniędzy przez NBP (dodam, że ostrożne i wcale nie bezmyślne, a na dodatek przeznaczone gównie na inwestycje a nie na konsumpcję) w czasach PRLu doprowadziło do katastrofy złotówki i obrobienia Polaków z dorobku życia, jak również takich pobocznych zjawisk jak głodowe emerytury („starego portfela”).

    Nie rozumiem, skąd to zaczadzenie objawiające się wiarą w dodruk pustego pieniądza.
    Już Kopernik zauważył w swoich pracach, jak bardzo fałszowanie pieniądza rujnuje kraj.

    Nie czas bym się tu rozwodził, tylko sygnalizuję sprawę.
    Dodam, że dodruk pustego pieniądza, a i to na smyczy odsetek FEDu, doprowadził USmanów do ruiny, z której nie wiadomo czy wyjdą.
    Oczywiście ruina ruinie nie równa.

  13. PLACIC na POLSKIE DZIECI said

    KAZDY GROSZ ZAINWESTOWANY w POLSKE I POLSKIE DZIECI NIE NIE JEST DLUGIEM tylko swietna LOKATA. NA TO MAJA LOZYC WSZYSCY w POLSCE ZARABIAJACY GORY ZLOTA i wywoza bez GROSZA PODATKU i smieja sie z nas POLAKOW DURNYCH BARANOW DYMANYCH na lewo i prawo w pozornie naszym kraju. DO KASY DRANIE OSZUST-HAUSY BLIDLE, GROSS i ROSSMANY BANKSTERZY I SMALCERONICY OSZUSCI i PASO-ZYTY, HO-MOSKI placic na nasze POLSKIE DZIECI fundament POLSKI.

  14. AlexSailor said

    Ad 2 @Piskorz

    Gdyby Skarb Państwa mógł pożyczać w NBP, to nigdy by tych pieniędzy nie oddał.
    Stąd równie, a może bardziej idiotyczne rozwiązanie, pożyczanie w bankach komercyjnych i za granicą, które w sumie oddaje emisję złotówki w ręce amerykańskiego FEDu, brytyjskiego Bank of England, i w małym procencie rządu szwajcarskiego oraz innych pomniejszych graczy (EBC).

  15. AlexSailor said

    Ad. 12 @O długim nick’u

    Mity i legendy.
    Bzdury wierutne.

    Polskie dzieci mają być finansowane z pieniędzy ich polskich rodziców, i mają być własnością rodziców.
    Podkreślam – własnością rodziców, jak to było od początku świata, co się sprawdziło i co jest opisane w Biblii.
    To wszystko, dzietność wzrośnie powyżej 8,00 z obecnych 1,28.

    Zanim te dzieci dorosną, to wyjedzie z Polski z milion (może trzy) młodych w wieku 19-30 lat, bo nikt nie jest głupi, żeby tyrać jak niewolnik.
    A jak dorosną, to będą tak obciążone długiem państwa, że w 95%, jeśli będą miały taką możliwość, wyjadą.

    I tyle będzie z tych polskich dzieci za 500+.

    Te wszelkie idiotyczne programy pronatalne są tylko po to, żeby zapewnić poparcie polityczne i zwiększyć skalę rabunku Polaków.

  16. Anucha said

    Ekonomia to bardzo prosta dziedzina naszego życia , można sprowadzić jej definicję do jednego zdania.

    ” Kto nie pracuje ten nie je ”

    nie mylić z Arbeit macht frei.
    Ale naród handlowy tak zagmatwał i wprowadził tyle nowomowy oraz słów wytrychów żeby właśnie móc jeść bez pracy.

    Wiele zwrotów jest używanych tylko dlatego, że mają się dobrze kojarzyć, zrobić wrażenie na odbiorcy.Wiele osób domyśla się, co może się kryć pod słowem „restrukturyzacja”, często chodzi po prostu o zwolnienia, ale „restrukturyzacja” brzmi znacznie lepiej
    ” Innowacja” czyli nowe rozwiązania które mogą polegać np. na zastąpieniu osób sprzedających bilety – automatem. Wtedy innowacja jednoznacznie łączy się z bezrobociem.
    Swap , faktoring ,organizacja emisji długu, można tak wyliczać bez końca.

    W kraju bieda a rolnik wylewa mleko do rowu- to nie trzeba być wyuczonym ekonomistom żeby stwierdzić że ktoś zamienił się łbem z ch.jem.
    Ale to nie jest przypadek bądź pomyłka, to jest celowa robota. Ktoś wziął za tę dywersję kasę.
    Ja uważam a pracuję już troszkę w handlu i zaczynałem od sprzedaży pietruszki.
    Państwo powinno drukować banknoty i wprowadzać je na rynek w formie bezprocentowych pożyczek,płac za prace interwencyjne i podwyżki płac a rolą ekonomistów powinna być kontrola aby tej gotówki nie było za mało ani za dużo na rynku.
    I proszę mi tu nie pitolić o inflacji czy deflacji bo to też są sterowane działania.

  17. Joannus said

    Ad 15
    ”W kraju bieda a rolnik wylewa mleko do rowu- to nie trzeba być wyuczonym ekonomistom żeby stwierdzić..”

    W kraju u rolników faktycznie bieda bo Gierek zadłużył Polskę. Aby ją ratować powstała Solidarność Rolników Indywidualnych. Oczywiście dla polepszenia bytu i zbytu tegoż mleka, co teraz wylewać potrzeba.
    Jak się podcina gałąź na której się siedzi, bo niewygodna i siedzenie ugniata, to mus w końcu boleśnie zderzyć się z ziemią.

  18. Anucha said

    Ad 12

    Panie Alex w czasach PRL to nie dodruk pieniędzy był problemem tylko brak towarów które znikały w czarnej dziurze i marnotrawstwo.
    A co do okradzenia obywateli to sam byłem świadkiem jak po czerwonym dywanie do Banku Handlowego w Warszawie pod koniec rządów E. Gierka przechodził Rothschild . I to był doradca i to jego polecenia musiał wykonywać Gierek jak i jego następcy. I jak Pan myśli co doradzał, ano podobnie jak dla Balcerowicza na początku transformacji .
    Także nie opowiadajcie,że dodruk pieniądza to zło, bez tych papierków jest nie możliwe sprzedawanie , produkcja i usługi. Do czasów barteru nie ma już powrotu.

  19. JerzyS said

    Nie dodruk pieniędzy , tylko
    – szybkość cyrkulacji pieniądza jest tu ważna!

  20. AlexSailor said

    @JerzyS

    Jest ważna, ale od szybszego mieszania herbata nie zrobi się słodsza.
    Żeby szybkość cyrkulacji mogła dać owoce, najpierw musi być coś co będzie cyrkulować.

    No i w Polsce robi się wszystko, by cyrkulacja była jak najwolniejsza.
    Ba, czasem by jej w ogóle nie było.

    Trzeba też odróżnić pieniądz jako wskaźnik, od pieniądza jako kapitału.

  21. SantoManto said

    Najwazniejsze jest jednak ze wspomagamy demo(n)kratyczna Ukraine, zbroimy sie przeciw Rosji oraz urzadzamy szczyty NATO gdzie wyglaszane sa bunczuczne mowy co daje okazje chwalenia sie o wielkich osiagnieciach PiSDudka i Maciory.

  22. marrkerr said

    Niewygodne.info to raczej wiarygodne źródło informacji, ale na str MF podają 18 mld deficytu. Może to jakieś sztuczjki księgowe? Nie wiem.

    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalnosc/finanse-publiczne/budzet-panstwa/wykonanie-budzetu-panstwa/szacunkowe-wykonanie-budzetu/-/asset_publisher/i1EC/content/szacunkowe-dane-o-wykonaniu-budzetu-panstwa-w-2016-r?redirect=http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalnosc/finanse-publiczne/budzet-panstwa/wykonanie-budzetu-panstwa/szacunkowe-wykonanie-budzetu%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_i1EC%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1#p_p_id_101_INSTANCE_i1EC_

  23. Czolgista said

    Czy niewygodne.info to ten sam serwis, który wcześniej tak nachalnie promował ekipę PiS?

    Gdy rządziła Naczepa Obywatelska, byli wyraźnie propisowscy.
    Teraz jakby trochę mniej.
    Admin

  24. Re: 20 AlexSailor..
    Po pierwsze: pieniadze nie sa ani nie byly zadnym kapitalem, lecz jedynie falszywa wiara ze sa kapitalem.
    Od mieszania szybszego czy wolniejszego zadna herbata nie robi sie slodsza ani gorzka, bowiem mieszanie nie polega na mieszaniu, ale na ilosci cukru (pieniedzy) w szklance (cyrkulacji) i po wlaniu goracej wody (goracego zapotrzebowania spolecznego) sam cukier (pieniadze) rozpusci sie bez zadnego mieszania w lewo czy w prawo…

    Po raz kolejny powtarzam, ze kapital jest tym wszystkim, co nasze rece wraz z maszynami, urzadzeniami, surowcami (wlacznie z naszymi naturalnymi bogactwami) sa w stanie wyprodukowac, wytworzyc i sila rzeczy nasze glowy wymyslec. To jest REALNY (fizyczny) KAPITAL. Koniec. Kropka.
    Pieniadze sa TYLKO i wylacznie ODZWIERCIEDLENIEM KAPITALU, a wiec forma POKWITOWANIA ZA NASZA PRACE WYKONANA NASZYMI REKAMI i niczym wiecej.

    Gdzie jest problem? Ano tam, gdzie lichwiarski system bankowy poprzez oprocentowane kredyty finansowe WYDZIELA nam wszystkim po „kropelce” w sposob nieproporcjonalny do naszych fizycznych mozliwosci produkcji i wytworstwa dobr materialnych i wyglada to tak, jakby nasz narodowy organizm dostawal 1/100 czesci krwi a nie 100% (pieniedzy do cyrkulacji) krwi.
    Skutek jest taki, ze od ponad 500 lat lichwiarski syndykat finansowy trzyma nas w ekonomicznej agonii, gdzie pracujemy wiecej i coraz wiecej jestesmy zadluzani w tymze syndykacie mafijnym.

    Wniosek: Ano taki, ze sluszna wiekszosc z nas uwierzyla w talmudyczny komunal, ze: PIENIADZE TWORZA MIEJSCA PRACY…a Pan jest tego na to dowodem (medialno-zydowska ofiara)…Tylko zastanawia mnie jedno: pisze Pan tutaj dosc dlugo i sila rzeczy czyta, a wciaz powtarza te zydowskie brednie o ekonomii… To jest bardzo ciekawe…
    =======================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  25. NICK said

    Ot co. P. Jaśku. (24).
    „Po pierwsze: pieniadze nie sa ani nie byly zadnym kapitalem, lecz jedynie falszywa wiara ze sa kapitalem.”
    Zatem wszelkie „pieniądze”, natychmiast, trza obracać we kapitał. Jaki? Indywidualny. Ogólnie pisząc.

    Zmuszeni jesteśmy zarabiać. „Pieniądze”. Trudno. Ale zaraz potem, ewentualne nadwyżki? Inwestować. Wedle wiedzy, doświadczenia i upodobań.

    „Pieniądz” jest gorszy od pokrzywy. Ba, od piranii.

  26. anonim said

    ad.24 Panie Janie tylko co jest tutaj ważniejsze pieniądze jako jedna z najwyższych form kontroli mas (druga będzie religia?) czy tylko przekręt sam w sobie pozwalający srulom na bogate życie…

  27. Re: 25 NICK
    Czy wogole zrozumial Pan co napisalem, czy jak zydowski michnik „wyrywa” z calego kontekstu mojej wypowiedzi urywek i probuje dopasowac do swojego poziomu wiedzy o cyrkulacji srodkow finansowych w naszym narodzie???…

    Napisze Panu krotko jaka mysl zawarlem w mojej wypowiedzi:
    „MUSIMY ZLIKWIDOWAC CALY LICHWIARSKI SYSTEM FINANSOWY, by zaczac normalnie zyc, normalnie funkcjonowac i najnormalniej sie bogacic, a nie wciaz TONAC W DLUGACH, bez wzgledu na indywidualne zarobki i indywidualne „inwestycje”…bedac wciaz zebrakami (Narodem glodnym i bezdomnym we wlasnym Domu ktory nazywa sie POLSKA)…

    Rozumiemy sie???
    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  28. NICK said

    Ooo. P. Jaśku. Się nie rozumiemy. (27).
    Znaczy ja rozumiem Pana opinię/zdanie.
    A Pan? mojej/jego NIE.
    Przeczyta Pan raz jeszcze. Moje. Praktyczne. Uwagi.

    Oczywiście:”„MUSIMY ZLIKWIDOWAC CALY LICHWIARSKI SYSTEM FINANSOWY, by zaczac normalnie zyc, normalnie funkcjonowac i najnormalniej sie bogacic, a nie wciaz TONAC W DLUGACH, bez wzgledu na indywidualne zarobki i indywidualne „inwestycje”…bedac wciaz zebrakami (Narodem glodnym i bezdomnym we wlasnym Domu ktory nazywa sie POLSKA)…

    Rozumiemy sie???”

    Napisz mi Pan zatem – jak się wyalienować?
    Sam Pan uczestniczy we ‚systemie’, Nieprawdaż?
    Dlatego napisałem o praktyce. Nie mrzonkach pańskich.
    Mrzonki zaś bardzo misię podobają.

  29. RomanK said

    ad 10..Panie Zolo Du….a czego sie pan spodziewal???? Ze JK***M , entuzjastycznei panu podziekuje?:-)))) On o tym wie,,ow wielu wielu lat….to nie jest glupi facet…to przeinteligentny facet i doskonale wyksztalcony,,,- ktory umie doskonale myslec logicznie….i wyciagac wnioski,,,zdolny do myslenia w czasie i przwidywania….tyle, ze jest to czlowiek ….zly.
    Widzi pan jak runie sytem Pieniadza opartego na dlugi i obcoazopnego adestkami nic sie nei zmieni…NIC..slonce wstanei rano, kazdy bedzie sie musial zalatwic…i wszystko co fizyczne bedzie tam, gdzie jest….sasiad przyjdzie po siekiera ktora pan od neigo pozyczyl, sasiadka przynesie mleko,..tylko bankier sie snie pokaze ..bo sie okaze ze mu pan nic nie jest winien…. w tym samymm banku zostana wszywscy pracownicy..a co sue tylko zmieni..to to ze nie Srule bedzie wlacicielem Kredytu ale Narod…bank tylko bedzie go ksiegowal..dokladnei jak dotychczas i pobieral male odsetki jakie sa potrzebne na oplacenie ksiegowych bankow i srodki materialne ,,zwykly koszt cyrkulacji pieniadza…. Kazdy kto ma dobry pomysl i gwarantuje jego uczciwe wykonanei dostanei kredyt na swoje projekty na nei wiecej niz 3% na 30 lat…..czy na 50 rolnicy…i kto sie kalifikuje….czego czlowiekowi potrzeba wiecej????

  30. Re: 28 NICK

    Powtarzam po raz enty, a Panu po raz ostatni:

    Poslugiwac sie TYLKO i wylacznie GOTOWKA w swoim zyciu. Nie przyjmowac zadnych czekow, a jesli juz, to niezwlocznie je zamieniac na gotowke.
    Nie uzywac ZADNYCH KART kredytowych, debtowych wogole!!!.
    Swiadczyc swe uslugi tylko za gotowke lub barter (wymiana bezposrednia).

    I jeszcze: nie pic wody z kranu, nie ogladac tel-avizij, nie chodzic do lekarzy, nie uzywac farmakologicznych „wydumek”, kupowac zywnosc od rolnikow itd. itd.,,,

    Czy ja uczestnicze w tym lichwiarskim systemie elektronicznego oszustwa?
    NIE, NIE UCZESTNICZE. Nie mam konta bankowego, nie mam zadnejj karty kredytowej ani debtowej, ani nie ogladam tel-avizji od 1996 roku.
    I jakos zyje… Oczywiscie, ze kupuje zywnosc, paliwo i ubranie, bo jest to koniecznosc przezycia w Kanadzie (no i czasami dokupuje „pestki” do „miecza”)…

    Jakze bym mogl kogos (mial czelnosc) naprawiac jesli sam bylbym zepsuty???

    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  31. RomanK said

    Panie Jasiu..niech pan zostaie przy okresleniu pieniadza- jako Medium Wymiany…zgodnie z prawda…Bo odzwierciedlenie kapitalu -widzi pan -wprowadza w krzaki…Zwlaszcza jak parytetem medium wymiany jest dlug.Czyli czyjes zobowiazanie do zaplaty..ktorym mozna sie podetrzec…
    Gdyby pieniadz mial parytet kruszcu…to wtedy tylko jako medium wymiany ma intrinsic value.. dlatego pod kazdy kredyt zadaja collateral…Wlasnei dlatego ze same pieniadza sa niczym i pozyczajacy je wiedza o tym doskonale….:-))))
    Kupuje pan samochod na credyt zabieraja tytul wlasnosci…..i co ludzie tego nie widza??? Jak to pozyczam pieniadze na samochod i winien jestem im pieniadze…a oni mi zabrali samochod….i nie dadza title dopuki nei splace ostatniej raty…..

  32. Marta1973 said

    @22

    Całe to „Niewygodne Info” to żałosny przykład analfabetyzmu ekonomicznego, a już zwłaszcza makroekonomicznego. Autor tego sensacyjnego newsa powinien udać się na co najmniej dwutygodniowy kurs dla początkujących księgowych.

    Nie wynika z tego bynajmniej, że bezkrytycznie popieram rządu PISu, ale takimi „newsami” można karmić gawiedź, a nie ludzi mających przynajmniej jakie takie pojęcie o ekonomii. Dobrze, że chociaż w tym przypadku „Chazarowie” nie są temu winni 🙂

    Czy może Pani wyjaśnić to bliżej?
    Admin

  33. Re: 31 RomanK
    Panie Romku, zaden bank nie stworzyl (wyprodukowal) samochodu na ktory ustalil wysokosc oprocentowania na cene wyprodukowania…
    Gdyby nie bylo samochodu (domu, mieszkania itp) to w jaki sposob bank moglby cokolwiek wymienic jesli nie byloby tych dobr materialnych wyprodukowanych przez ludzkie rece???

    Wniosek: Musza rece nasze cos wyprodukowac by lichwiarski syndykat mogl na te produkty wytworzyc dlug (kredyty) na zakup (tzw. „popyt”). Czyli kredyt (dlug) bierze sie na podstawie czegos konkretnego (materialnego) juz wytworzonego, a nie odwrotnie…

    Niech Pan wezmie kredyt 200.000 dolarow pod dom, ktory fizycznie nie istnieje???
    „Oni” – lichwiarze doskonale wiedza, ze tak sie nie da…

    Albo niech Pan splaca dlug na samochod, ktory nie zostal jeszcze wyprodukowany…i nie moze Pan nim jezdzic do pracy…

    =================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  34. NICK said

    Panie Jaśku. (30).
    „Poslugiwac sie TYLKO i wylacznie GOTOWKA w swoim zyciu. Nie przyjmowac zadnych czekow, a jesli juz, to niezwlocznie je zamieniac na gotowke.
    Nie uzywac ZADNYCH KART kredytowych, debtowych wogole!!!.
    Swiadczyc swe uslugi tylko za gotowke lub barter (wymiana bezposrednia).”
    Albo mnie Pan nie czytał, teraz i od początku: albo… sam nie wiem co.
    Primo: innymi słowy powtórzył Pan moją opinię.
    Wyrażaną wielokrotnie!!!
    Secundo: babcia mówi „oj”.

  35. Polska said

    konstytucja art220m pkt 2 to zgoda na niewolnictwo od urodzenie po smierc a to 1927 to jest to samo orzelek masonski to pieczec tego paktu. Wiec niewolnicto wpisane w tz rzeczpospolita. Nie da sie tu nic zbudowac jesli nie zacznie sie od poczatku.
    Te dzialania sa NIELEGALNE. Straszenie dlugiem i splatami to jest LIPA na ktora lapie sie 99.9% niewolnikow. bo tz „rzad” tez jest lipa skoro sluzy pokornie sym panom i ich papierkom na procent 😀 a nie niewolnikom ktorzy go wybrali
    Tak sobie dumam dlaczego na to sie godzimy? i dlaczego malo ktro o tym mowi a jeszcze mniej to wie.
    Jestem pewny tylko jednego – szoku bliskiego oswiecenia. la la la

  36. NICK said

    Konstytucja – prostytucja.

  37. Re: 34 NICK

    Napisal Pan na koncu:

    „Napisz mi Pan zatem – jak się wyalienować?
    Sam Pan uczestniczy we ‚systemie’, Nieprawdaż?
    Dlatego napisałem o praktyce. Nie mrzonkach pańskich.
    Mrzonki zaś bardzo misię podobają.”

    (jasiek z toronto)…

    A ja sie pytam: skad i na podstawie czego zadal mi Pan tak durne pytanie??? (skoro panska opinia byla wyrazana zgodnie z moja???)

    Ja pisze na ten temat od 1993 roku.. publicznie !!!. Kawal czasu…
    czego dowodem na to jest m.in. polskawalczaca.com., ciemnogrod.pl, ojczyzna.pl. wiernipolscesuwerennej.pl, polskazbrojna.pl, i moje 7 stron interetowych, ktore zostaly zlikwidowane…
    Z grzecznosci pomine 187 ksiazek opracowane do wersji elektronicznej…na podobne tematy…ku swiadomosci wszystkich, a nie tylko „pojedynczych” …

    Prosze zatem wskazac mi panskie opinie publicznie uwidocznione (napisane) wczesniej anizeli 1993 roku… Prosze sie nie krepowac…
    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  38. Marta1973 said

    Jeśli ktoś uważa, że da się pokonać przeciwnika piekielnie inteligentnego, mającego do dyspozycji praktycznie nieograniczone zasoby finansowe, korzystającego z ogromnego wsparcia militarnego i politycznego powtarzaniem na forach słowa „Chazar” we wszystkich możliwych przypadkach i liczbach, ten mentalnie i intelektualnie zatrzymał się na poziomie…. powiedzmy streicherowskiego „Der Sturmer”.

  39. NICK said

    Skoro tak Pan odpowiada, P. Jaśku. Poprzestanę.

    Gratuluję dorobku. Autentycznie!
    Nooo. Niezły, zaprawdę.
    Chwalmy się. Jacyśmy. Wielcy.

  40. Maćko said

    38. Marto – nas jest wiecej. Pani zauwazy, ze przeciwnika zywimy my sami. Gdyby Pani poszla za przykladem Jaska z T to Banksterzy by dostali jeszcze mniej pozywienia. Dolaczy sie Nick, Roman, Maciek, … i nagle moze sie okazac, ze banki plajtuja. Poniewaz nie mielisy tam pieniedzy, to dla nas bedzie maly klopot 😉 Bedziemy mieli ziemie, wode, narzedzia, domy, przyjaciól, siec barterowa, bitcoiny, WIRy czy Zielone…
    Latwe? Nie. Mozliwe? Tak. Warte? … Co Pani sadzi?

    39. Nick . Pan Jasko nie chwali sie tylko podaje informacje. Rzeczowa o swoim dorobku. Przez cale swoje zycie uczyl innych, pomagal dawal przyklad.
    Czasami nerwy mu puszczaly… tyz prowda, ale kto tu Swietym? Nikt.
    JAk ktos ma dorobek to nie musi sie chwalic. Wystarczy ze go pokaze.
    Podobnie Pan RomanK – ma dorobek objektywnie sprawdzalny.

  41. Re: 36 NICK
    Jesli tyle ma Pan do powiedzenia, to tylko „pogratulowac objawienia”…

    Re: 39…NICK

    Nigdy i NIGDZIE nie napisalem, ze jestem wielki, czy wyksztalcony, czy madry, czy inteligentny, ale zawsze powtarzalem, ze wciaz jestem studentem i wciaz sie ucze, a ze wymienilem kilka aspektow w kwestii publicznej wcale nie oznacza, ze moj swiatopoglad na rzeczywistosc sie zmienil czy wykrzywil.
    Wielkosc czlowieka nie zalezy od tego, czego dokonal, ale kogo nauczyl (kogo i ilu nawrocil) na wlasciwa droge ku Bogu w oparciu o Jego Nauke. Ten bedzie wielki, ktory jest na koncu i …”gasi swiatlo”…nie oczekujac zadnej w zyciu doczesnym nagrody.
    Nagrody, poklask czy pochwaly sa dla mnie bez zadnego znaczenia. Tutaj i teraz nie licza sie zaslugi dla ludzi, ale zaslugi dla Samego Boga, wiec panski komentarz w zasadzie jest komentarzem bezzasadnym ujawniajacym nieznajomosc mojego publicznego komentowania, bowiem wszystko co Pan napisal krazy wokol „potakiwania” i wokol poklasku…
    Ta droga prowadzi do nikad…
    Dlatego wczesniej napisalem, aby pisal Pan od siebie, a nie dla siebie…”glaskajac” kogos…swoja opinia…
    Mnie interesuje panskie zdanie, a nie opinia o zdanie innych, bowiem wtedy ujawni sie Pan w calej swej okazalosci, ktora mam wrazenie chce Pan mimo wszystko zachowac dla samego siebie…

    Czy sie Pan odwazy? To jest bardzo trudne wygrac z samym soba i swoim „ja”, ale nalezy probowac…Moze sie uda…Kto wie???… Kto wie???…
    =========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  42. Anucha said

    Pani Marto a cóż nam pozostało, możemy jeszcze tylko pogadać.
    A Pani jak mniemam Chazarka?

  43. NICK said

    Ciągle i wciąż. Ocena interlokutora.
    Zero meritum.

  44. Marucha said

    Panie Jaśku,
    Aby całkowicie odciąć się od „systemu” powinniśmy osiedlić się na Marsie, albo przynajmniej na nieodkrytej jeszcze bezludnej wyspie i tam utrzymywać się wyłącznie z tego, co wygrzebiemy z ziemi, zerwiemy z drzewa lub krzaka, wyhodujemy albo upolujemy.
    Każdy kontakt z cywilizacją sprawia, że jakaś część dóbr, jakie wypracowaliśmy, przechodzi do kilkunastu rodów banksterskich.

    Tego się NIE DA uniknąć. Można tylko próbować zminimalizować.

  45. Maćko said

    44 Marucha – calkowicie nie da sie.. na razie. Ale ile sie da tyle sie da. Zawsze cos.

    Jak sie cos robi, to trzeba zaczac. W miare postepu prac pokazuja sie nowe mozliwosci, nowe rozwiazania, dolaczaja sie nowi uczestnicy i pojawia sie wzrost eksponencjalny sily dzialania.

    W dzialaniu zespolowym 2+2 daje 4,2 😉

  46. NICK said

    Poprzez szacunek. Milknę. P. Jaśku. Spoko. Minimalizować. [za P. maruchą]

  47. NICK said

    Sorki. (46). Winno być: Maruchą.

  48. Marucha said

    Re 45:
    Oczywiście.

  49. Student said

    Niewygodne.info? Jeśli wszystkie newsy na tym portalu reprezentują podobny poziom, to jest to faktycznie niewygodne, żeby każde info po kolei weryfikować.
    Zacytujmy: „Ekipa PiS tylko w okresie od stycznia do maja zdążyła powiększyć dług o kwotę 56,1 mld zł!” – to zdanie to pół prawda, pół legenda, a pół nieprawda. Autor skorzystał z biuletynu miesięcznego Ministerstwa Finansów, jednak przeczytał najwyraźniej tylko pierwszy akapit. Zobaczmy co zostało napisane kilka linijek poniżej, do których redakcja niestety już nie dotarła:
    Wzrost zadłużenia od początku 2016 r. był głównie
    wynikiem:
    • wzrostu stanu środków na rachunkach budżetowych
    (+32,7 mld zł) związanego z gromadzeniem środków
    na finansowanie potrzeb pożyczkowych;

    • finansowania deficytu budżetowego (+13,5 mld zł);
    • osłabienia złotego (+8,5 mld zł) – o 2,8% wobec
    EUR, 0,9% wobec USD, 0,8% wobec CHF i o 9,4%
    wobec JPY.

    Oznacza to, że większa część zadłużenia powstała w celu pokrycia planowanego deficytu budżetowego i zrolowania obligacji zapadających w najbliższym czasie, a 8,5 mld zł wynikło z osłabiania złotówki, na co wpływ ma nie rząd, lecz żydowscy lichwiarze eufemistycznie nazywani „międzynarodowymi inwestorami” lub „rynkami finansowymi”. Niektóre decyzje PiS-u w sprawie zadłużenia zasługują nawet na pochwałę, np. emisja obligacji denominowanych w walutach obcych (niezbędna, żeby spłacić obligacje denominowane w walutach obcych) kiedy kurs złotego jest najniższy (odwrotnie niż uczynili zmanipulowani przez bankowych oszustów polscy „frankowicze”) – wówczas w przypadku ponownej aprecjacji pieniądza krajowego dług (liczony w złotych) będzie się częściowo spłacał sam. Zauważmy też, że dług w posiadaniu tzw. inwestorów zagranicznych zmalał w tym roku o ponad 14 mld zł, zwiększając nieco suwerenność ekonomiczną Polski.

    Moim zdaniem należy się cieszyć z tego, że deficyt budżetowy jest na koniec czerwca niższy o 4 mld zł od założonego, i to przy aktywowaniu programu 500+. Świadczy to o tym, że programy socjalne i wprowadzenie de facto progresji podatkowej (zasiłek demograficzny trafia głównie do najbiedniejszych kosztem średniozamożnych) nie tylko stymuluje gospodarkę przez wzrost popytu, ale również poprawia kondycję budżetu państwa. Jest to o tyle ważne, że Polaków przez ostatnie 27 lat doprowadzono do skrajnego upodlenia wskutek zniszczenia wszystkich socjalnych zdobyczy PRL-u, argumentując to właśnie grożącą nam rzekomo regresją gospodarczą i katastrofą budżetową. Tak więc, portal niewygodne.info staje po stronie Balcerowiczów, Petrusów, Vincentów-Rostowskich i innych parchów w budowaniu niechęci polskiego społeczeństwa do rozwiązań socjalnych pod pozorem odpowiedzialności za stan finansów publicznych. Pamiętajmy: im więcej fosrsy dla nas, tym mniej dla NICH!. Dlatego jako naród musimy zawsze walczyć o wysoką płacę minimalną, progresję podatkową, zasiłki, przestrzeganie kodeksu pracy, wysokie daniny nakładane na kapitał wypływający za granicę, państwowe budownictwo mieszkaniowe i in. przywileje socjalne, abyśmy byli solidarnym społeczeństwem – gospodarzem w potężnym państwie. Każdy z nas musi wiedzieć, iż po to sterroryzowano Polaków biedą i bezrobociem, aby władzę nad nami mogło nieskrępowanie sprawować międzynarodowe żydostwo.

    Uprzedzając krytyków: fakt, że popieram niektóre działania PiS-u, nie znaczy, że jestem jakimś miłośnikiem tej partii i jej rządu. Widzę, że w długim okresie jej polityka zagraniczna doprowadzi, w najlepszym wypadku, do transformacji Polski w międzynarodowy dom publiczny i popychadło, a w najgorszym, do nuklearnego holocaustu Polaków. Relacje III/IV RP z US-raelem, Banderowską Upadliną i Gównianą Litwą przypominają postawę litościwej kurwy, która nie tylko da dupy za darmo, ale nawet groszem poratuje.

    Oczywiście uważam, że rolowanie długów jest poniekąd bez sensu, ponieważ wszystkie fałszywe zobowiązania powinny zostać jak najrychlej anulowane. A fałszywym jest każde zadłużenie oparte na pieniądzu wykreowanym przez banki komercyjne. Należy powrócić do wolnego pieniądza, tj. takiego, który w momencie emisji nie jest obciążony długiem. Winien być to pieniądz fiducjarny (bez pokrycia – tak jak obecnie) wprowadzany do obiegu przez NBP – w ilości zabezpieczającej przed inflacją i gwarantującej utrzymanie wzrostu gospodarczego – poprzez wpłatę do budżetu państwa. Niestety PiSurmany na pewno tego nie zrobią, bo są albo tchórzami, albo głupcami, albo zdrajcami, albo Żydami.

  50. Marucha said

    Re 49:
    To się nazywa konkretna, rzeczowa, umotywowana krytyka artykułu.
    Brawo.

  51. Student said

    Ad. 50
    Szanowny Panie Gajowy.
    Po coś jestem tym studentem. Ba moja „studenckość” powoli acz konsekwentnie nabiera boskiego atrybutu wieczności.

  52. Maćko said

    49 Studencie – podpisuje sie pod 50 Maruchy. :-)))))
    My tu wszyscy jestesmy studentami. Najlepszymi na swiecie, bo zachlannymi wiedzy. W miare naszych mozliwosci szukamy odpowiedzi i zrozumienia otaczajacego nas Swiata.

    Co do pieniadza fiducjarnego, niby bez pokrycia, to dlaczego pokryciem nie mialoby byc wytworzone danym okresie bogactwo narodowe? Znaczy sie, jesli buduje sie droge, to po miesiacu drukuje sie na rynek ilosc pieniedzy odpowiadajaca wytworzonej nowej wartoci która sie sklada ze zuzytych materialów i ludzkiej pracy? ( Kredyt Spoleczny )
    Nowy pieniadz ma pokrycie w nowo wytworzonych dobrach..
    No czemu nie?

  53. RomanK said

    Tak..student pisze prawde.
    nalezy tylko dojasnic ze rolowanie dlugow..jest celowe po to zeby zwiekszyc odsetki od zobowiazan…zamordyzm dla obywateli. RObia to rzadzacy , ktorzy de fakto zaciskaja petle kredytowa na szyji pracujacych Polakow.I wlasnie to stanowi jedyny SENS rolowania.
    Banki komercuyjne nei moga kreowac nowego pieniadza! To jest prawo suwerena! Czyli Narodu poprzez wlasciwy organ jakim powinien Byc POLSKI BANK NARODOWY EMISYJNY….jako Bank Narodowy a nei zaden Centralny!
    Oczywiscie banki komercyjne moga obslugiwac kredyty na zasadzie poruczonej w wielkosci przydzielonej przez NBP…badz ze srodkow wlasnych istniejacych Jako kaptal zakladowy banku powiekszony o rezerwe.
    Zrfobi to kazdy. i pwoinien sioe na to przygotowac kazdy rzad, na chwile kiedy walnie System Swiatowy.
    Natychmiast Rzad na podstwwue Ustawy Sejmowej Powola Narodowy Bank Polski jako Bank Emistyny i przeujmie operacje finaswe na zasadach jaj wyzej Jednoczeanei oglaszajac pelne moratorium na dlugi….na okres klaswyfikacji dlugow istniejacych pod wzgledem legalnosci i uczciwosci z zapewnieniem splaty po negocjacj nwych warunkow dlugow slusznych i legalnych i likwidacji dlugow nieslusznych nielegalnych i korupcyjnych…z rozliczeniem winnych. kazdy bowiem kredyt ma dokladen opisamne strony i podpisy odpowiedzialnych ..

  54. Anucha said

    Panie Student pełna zgoda.
    Dla takich właśnie wypowiedzi warto wejść na Gajówkę.

  55. Student said

    Ad. 52
    Szanowny Panie Maćko

    Ma pan oczywiście rację, a o pieniądzu fiducjarnym mówi się, że jest bez pokrycia, bo nie ma on gwarancji ani w złocie, ani w dewizach. Niepotrzebnie rozszerzył pan zakres kredytu społecznego o zużyte materiały. Jedynym zabezpieczeniem pieniądza jest praca człowieka. I nie ma żadnego znaczenia czy jest to pieniądz złoty, czy papierkowy, czy elektroniczny. Dlatego też najbogatsze są kraje o największej wydajności pracy, która zależy od: zasobów kapitału produkcyjnego, dostępności surowców, organizacji, pracowitości, uczciwości i wykształcenia, i w tych krajach w obiegu znajduje się najwięcej pieniądza.

    „(…) po miesiącu drukuje się na rynek ilość pieniędzy odpowiadająca wytworzonej nowej wartości która się składa ze zużytych materiałów i ludzkiej pracy?” – Nie jest to takie proste, bo trzeba wziąć pod uwagę również szybkość obiegu pieniądza i saldo obrotów z zagranicą.

    Ad. 53
    Szanowny Panie Romanie

    Rolowanie długów następuje, bo dla żydowskich lichwiarzy liczą się tylko odsetki – o ile sam kapitał jest na ogół fałszywy (pieniądze przywłaszczone od depozytariuszy), o tyle bogactwo kupowane za tzw. procenty jest jak najbardziej realne i związane z rzeczywistą pracą ludzką.

    „Jednocześnie ogłaszając pełne moratorium na długi….na okres klasyfikacji długów istniejących pod względem legalności i uczciwości z zapewnieniem spłaty po negocjacji nowych warunków długów słusznych i legalnych i likwidacji długów niesłusznych nielegalnych i korupcyjnych”. Myślę, że jest to nieco prostsze. Otóż fałszywym długiem jest każdy sprzeczny z tzw. złotą zasadą bankową. Mówi ona, iż termin zapadalności pasywów banku (lokat i depozytów) musi być równy lub późniejszy od terminu wymagalności jego aktywów (kredytów). Oznacza to, że wszyscy lokujący pieniądze w banku i mający prawo ich wypłaty, w dowolnym momencie, w którym postanowią z tego prawa skorzystać, te pieniądze otrzymają. Obecnie w Polsce swoje wkłady otrzymałoby z powrotem jedynie kilka procent klientów (więcej niż 5, mniej niż 10 – dokładnej wartości nie znam), a wszyscy pozostali zostali oszukani, gdyż instytucja przywłaszczyła sobie ich fundusze celem wykreowania fałszywego długu/pieniądza. Toteż pieniądze, w ilości równej co najmniej 90% całkowitego wolumenu kredytów, wymagają legalizacji, która winna polegać na umorzeniu takiej części długów i pokryciu depozytów prawdziwym pieniądzem NBP. Kosztem takiego rozwiązania byłaby niestety gigantyczna presja inflacyjna, jednak po 2-3 latach nawis inflacyjny zostałby zdjęty, a wartość waluty by się ustabilizowała.
    Nowe pożyczki winny być udzielane z zachowaniem wspomnianej złotej zasady, przy stałej stopie procentowej i kapitałem (a nie odsetkami) spłacanym w pierwszej kolejności. Naliczanie odsetek od odsetek musi być surowo zakazane .
    Trzeba jeszcze podkreślić, że wykreowane długi są nawet teoretycznie nie do spłaty, ponieważ każda uiszczona rata zmniejsza ilość pieniądza w obiegu. W tym systemie tylko wzrost zadłużenia bez końca zabezpiecza przed krachem.

    Na koniec jeszcze raz sformułowane przeze mnie proste zdanie, najdobitniej pokazujące oszukańczy, antychrześcijański, żydowski i antyludzki charakter współczesnego systemu finansowego:

    JEDYNYM ZABEZPIECZENIEM PIENIĄDZA JEST PRACA CZŁOWIEKA

    Nawet ziemia jest nic nie warta bez pracy pozwalającej pozyskać jej płody. Nawet złoto nie ma wartości, jeśli nie można za nie kupić jedzenia – owocu pracy rolnika, domu – owocu pracy budowlańca czy samochodu – owocu pracy robotnika.

  56. Cybersecurity said

    @ Jasiek z Toronto, Roman K. Gospodarz, Student, Nick i wy ludzie za Buga…

    Wybrzydzanie na karty elektroniczne jest bezcelowe! Panie, żony, kochanki, córki uwielbiają elektroniczne karty „kredytowe”, bo zajmują mało miejsca w torebce i nie wymagają szukania „drobnych centów, grosików”, nie wymagają liczenia. Nasz ulubiony Wowa zamierza wprowadzić elektroniczny system w obszarze od Bałtyku do Oceanu Spokojnego, a rolę banków oddać systemowi komputerowemu. Więcej szczegółów nie znam. Wymiana towarowa (barter), czy „machniom” pozostanie z pewnością w głuszy syberyjskiej, a także w relacjach dobrosąsiedzkich w innych miejscach naszej planety.

    Pozdrawiam zaoceanicznych ekonomistów.

  57. Maćko said

    55. Studencie, napisalem: „Co do pieniadza fiducjarnego, niby bez pokrycia…”
    ..niby…
    Chodzilo mi o to, ze pieniadz emitowany na pokrycie wartosci juz wytworzonej nie jest fiducjarny, tylko ma pokrycie w wytworzonych dobrach.
    Wiemy z historii bankowosci, ze ograniczanie pieniadza w obiegu, kryminalny akt banksterów zwrócony przeciwko normalnym ludziom i normalnej gospodarce, powoduje bardzo szybko gleboki kryzys w danym kraju. Nie mam czasu szukac, ale Rothbard chyba opisuje tragedie jaka rozpetali w ten sposób bankierzy w USA pod koniec XIXw.

    Czy tylko ludzka praca sie liczy.. hmm… nie jestem pewien czy kiedykolwiek tak bylo mozna powiedziec restrykcyjnie a juz jutro tak raczej nie bedzie. Maszyny beda robily maszyny które beda robily reszte. Ciekawe ektrapolacje technologiczne pojawiaja sie na
    https://www.thevenusproject.com/

    Ludzka praca jest koniecznym skladnikiem gospodarki tworzacym bogactwo ale tylko jednym ze skladników.
    Prosze porównac prace przy zbiorze kartofli, przy zbiorze trufli oraz przy wykopywaniu ( hipotetycznym ) diamentów na dzialce za domem. Poza praca sa inne skladniki zabezpieczenia wartosci pieniadza.

    Pieniadza, który jest tylko i wylacznie informacja o relacjach miedzy dobrami i uslugami.
    Pieniadza który jest niczym innym jak olejem, smarem, mydlem, woskiem, wazelina czy slina ulatwiajacym barter 😉 , usprawniajacym nasze zycie gospodarcze, gdyz pozwala skutecznie porównac i wybrac latwiej miedzy dostepnymi opcjami uzywajac do wyboru naszych z natury ograniczonych srodków.
    Uszanowania

  58. Re: 56
    A niech sobie panie zamieniaja swoje prywatnie zarobione pieniadze i pieniadze swoich mezow na co chca…nawet na èlektroniczne „pierdy„…jak im jest tak wygodnie…
    =================
    jasiek z toronto

    http:polskawalczaca.com

    ——
    Ejże, Panie Janku… nie tylko elektroniczne. A co z perfumami, szminkami, maskarami, biżuterią, ciuchami, torebkami, butami…?
    Admin

  59. Re: 56 i 58 (Admin).
    W tym wszystkim, chodzi o to, aby rzad moca swojej suwerennosci emitowal (drukowal) gotowke i dostarczal ja bezposrednio do rak tworcow i uslugodawcow za wykonana lub wykonujaca prace, produkcje czy usluge.
    Natomiast gdzie i w co zainwestuja czy zdeponuja swoja gotowke w prywatnym banku czy w perfumerii, to juz zupelnie inny temat, bowiem jest to tylko i wylaczenie kazdego obywatela prywatna sprawa do ktorej rzad wogole nie powinien sie interesowac (vide kontrolowac swoich obywateli na plaszczyznie finansow prywatnych czy osobistych „widzi-mi sie”…).

    Bogate panstwo, ktore mierzy sie iloscia GOTOWKI W KIESZENIACH (kieszeni) kazdego obywatela…, a nie po ilosci kart kredytowych, debtowych czy wielkosci zadluzenia publicznego czy prywatnego…
    Im wiecej gotowki w cyrkulacji (w rekach obywateli), tym wiecej prywatnosci i sila rzeczy realnej wolnosci osobistej (rodzinnej i spolecznej).

    Podobnie ma sie z posiadaniem broni (dostepem do broni palnej)…Im wiecej broni posiadaja obywatele, tym mniej rozbojow i napadow – vide Szwajcaria, niektore stany w USA…

    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

Sorry, the comment form is closed at this time.