Przedszkola, gdzie chłopcy ubierani są w sukienki
Posted by Marucha w dniu 2014-01-09 (Czwartek)
W odpowiedzi na wywiad z minister Agnieszką Kozłowską-Rajewicz, w którym zanegowała ona istnienie przedszkoli, gdzie – zgodnie z założeniami teorii gender – chłopcy mieliby być przebierani za dziewczynki a dziewczynki za chłopców, Fundacja Mamy i Taty zainicjowała akcję pomocy w znalezieniu takiej placówki.
Posłużyła się w tym celu zdjęciami z takich zajęć, umieszczonymi w galerii konkretnej Fundacji, tworzącej „Małe Przedszkola”. Wywiad z min. Kozłowską-Rajewicz został opublikowany w „Gazecie Wyborczej”.
Fundacja Mamy i Taty wskazuje na „Małe Przedszkola”, zakładane przez Fundację Edukacji Przedszkolnej. Od roku 2007 utworzyła ona 88 placówek przedszkolnych w 80 miejscowościach. Uczęszcza do nich 1877 dzieci.
W tych placówkach nauczycielki korzystają ze scenariuszy zajęć, które znajdują się w „Poradniku dla nauczycieli. Jak stosować zasadę równego traktowania kobiet i mężczyzn”, napisanym przez Annę Dzierzgowską, Joannę Piotrowską i Ewę Rutkowską.
Na stronach Fundacji Edukacji Przedszkolnej znajdują się także zdjęcia z takich zajęć. Na jednym z nich chłopiec w żółtej peruce i bibułkowej spódniczce odgrywa rolę pani fryzjerki, na innej fotografii – przebrany za kobietę – maluje nauczycielce paznokcie i nakłada jej na twarz makijaż.
Wspomniany poradnik zawiera dziewięć scenariuszy, wśród których najwięcej kontrowersji wzbudzają te, które zakładają zamianę ról i przebieranie się dzieci w ubrania przeciwnej płci.
I tak, scenariusz 6. „Księżniczki i rycerze” zakłada czytanie bajek z zamienionymi rolami. Na przykład Kopciuszek ma być chłopcem, którego z opresji ratuje księżniczka. Po lekturze nauczycielka ma pytać dzieci o to co wydaje im się w niej dziwne, jak się zachowywał chłopczyk a jak dziewczynka i jak się zachowują chłopcy i dziewczynki w realnym życiu. Padają też pytania o to kim dzieci chciałyby być i jakie stereotypy są niesprawiedliwe dla chłopców a jakie dla dziewczynek. Zaleca się, by ćwiczenie wykorzystane przed balem przebierańców i by zachęcać w ten sposób dzieci do tego, „by bardziej odważnie i mniej stereotypowo wybierały postacie, za które chcą się przebrać – np. dziewczynka mogłaby być piratem” (cytat ze scenariusza).
Scenariusz 7. „Odważne dziewczynki i wrażliwi chłopcy” – zakłada czytanie opowiadania Astrid Lindgren „Ronja, córka rozbójnika”, gdzie główna bohaterka jest odważna a towarzyszący jej chłopiec wrażliwy. Dzieci mają potem rozmawiać o cechach dziewcząt i chłopców oraz o tym jak powinni się oni zachowywać.
Scenariusz 9. „Gender quiz” zakłada zabawę w przebieranie się. Nauczycielka ma wybrać z grupy kilkoro dzieci i wyjść z nimi do drugiego pokoju, gdzie dzieci mają wybrać, jako osoby której płci wrócą do klasy. Mają do dyspozycji rekwizyty: m.in. peruki, sukienki, czapkę bejsbolówkę. Po powrocie do klasy, pozostałe dzieci mają odgadywać kim są te przebrane. Rozmowa ma dotyczyć następnie tego jak poprzez ubiór i fryzurę wyraża się płeć. A także jak męskie i damskie fryzury oraz stroje zmieniały się na przestrzeni dziejów i jak wyglądają stroje kobiet i mężczyzn współcześnie, zależnie od kraju i kultury, w jakiej żyją.
Korzystanie z tych scenariuszy zajęć Fundacja tłumaczy tym, że „każdy projekt współfinansowany przez Unię Europejską musi zawierać elementy związane z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn”.
„W przedszkolach jeden raz w miesiącu odbywają się zajęcia, których celem jest wspieranie równości szans. Scenariusze tych zajęć przygotowują nauczycielki z poszczególnych placówek tak, aby były one dostosowane do wieku oraz potrzeb rozwojowych dzieci. Rodzice przystępujący do projektu są szczegółowo informowani, że takie zajęcia będą odbywać się w przedszkolu i często sami biorą w nich udział” – czytamy w oświadczeniu Fundacji Edukacji Przedszkolnej, umieszczonym na jej stronach.
Na stronach Fundacji znajdują się także zdjęcia z takich zajęć. Na jednym z nich chłopiec w żółtej peruce i bibułkowej spódniczce odgrywa rolę pani fryzjerki, na innej fotografii – przebrany za kobietę – maluje nauczycielce paznokcie i nakłada jej na twarz makijaż.
Źródło: KAI
luk
http://www.pch24.pl
Komentarzy 14 to “Przedszkola, gdzie chłopcy ubierani są w sukienki”
Sorry, the comment form is closed at this time.
Gwóźdź do trumny said
Chciałbym zostać transseksualną kobietą przebraną za mężczyznę. Czy dostanę dofinansowanie z junii ?
anATOM said
a rodzice tych dzieci to musza byc ze szczepu biedroniowato-grodzkiego innej mozliwosci nie widze.
chupacabra said
Piękne zdjęcie córeczki posłanki Anny Grodzkiej. Uderzające podobieństwo i ten sam zarost gen w gen kubek w kubek. Czas najwyższy wziąć sprawy w swoje ręce i parę fiołeczków pod oczkami pań przedszkolanek nastawiać taki nowoczesny makijaż. I nie jest wzywanie do przemocy tylko obrona konieczna przed zaistniałą przemocą różnych odmieńców z Sodomii i Gomorii. Chcą więcej niż dwie płcie, dobrze w porządku może być: kobieta, mężczyzna i wybryk natury. Z tym, że wybryki natury będziemy w cyrkach i muzeach osobliwości pokazywać. To, że z naszego sejmu zrobili muzeum osobliwości to już inna sprawa. Ale jak mi pani przedszkolanka spróbuje przerobić dziecko na wybryk natury to zachowam się jak seksistowska męska szowinistyczna świnia – no może nie świnia ale czupakabra to na pewno.
JASIEK Z kl said
Takie zabawy” juz od co najmniej roku, w przedszkolach „unijnych” są prowadzone w okolicach Konina, Kramska. Nikt rodziców nie pytał czy zgadzają sie na takie szkolenia. Wyboru nie ma…
Lily said
Tak sie dzieje,jak ludziska na wszystko przystaja,co najwyzej popyskuja sobie na boku.
przemądrzałe bydlę said
Przecież nawet TVN pokazywał (oczywiście z zachwytem) takie przedszkole.
Sowa said
Re 3:
Po raz n-ty: Nie ma żadnej Anny Grodzkiej. Jest kapuś Krzysztof Bęgowski!!! Zrozumiano?
JO said
Ad.6. Zbrodnia
RomanK said
O rownosci plci najlepiej zaswiadcza text jaki robilismy w dziecinstwie…
Test polegal na przesikaniu krzewu bzu.
revers said
A Gdy Spermemaany zajma programy dzieciece Sandmannow – piskowych dziadkow bedzie juz za pozno – totalitarka lgbt zupelna.
revers said
marta15 said
tu jest ciekawe rozroznienie pomiedzu gejem, ( czyli dziwkarzem /tym co kocha orgie i imprezki), a zwyklym honoseksualista ,ktory czuje pociag do tej samej plci.
I ta kultura gejow jest wpychana nam do gardel. Kultura rozpusty, orgii, seksu , pewersji etc.
Homosekualistow mamy tolerowac ,( co NIE oznacza akceptowac), ale zaledwie tolerowac.
Z gejostwem mamy walczyc. tak jak mamy walczyc z pornografia, pedofila,zoofilia i innymi zboczeniami.
Gejostwo to perswersja, zboczenie, to wyuzdany, orgiastyczny styl zycia.
————–
Ziemkiewicz:
„..Kiedy mowa o prawach dla homoseksualistów, to nie wiem, o kogo chodzi.
O ludzi, którzy mimo swojej odmienności chcieliby żyć tak samo jak heteroseksualna większość, bez zaglądania im do sypialni? O poprzebieranych w skóry, łańcuchy i siatkowe pończochy picusiów, którzy od czasu do czasu przeciągają burdelowymi korowodami przez ulice zachodnich miast, wypinając zadki i domagając się, nierzadko bardzo agresywnie, by wszyscy się nimi zachwycali?
Sądzę, że to dwie zasadniczo różne sprawy: być homoseksualistą i być gejem.
Różnica taka sama jak między heteroseksualistą a dziwkarzem.
Homoseksualista to człowiek, którego popęd płciowy ukierunkowany jest ku własnej płci.
Gej to homoseksualista, który seks czyni najważniejszą sprawą w życiu i – by użyć frazy szalenie staroświeckiej – nurza się w rozpuście. Nie „wesołek”, jak często się tę angielską nazwę nieudolnie tłumaczy, bo to w polszczyźnie oznacza dowcipnisia, ale ktoś, kto „wesoło się bawi
revers said
bawi sie za podatki od innych normalnych
http://parezja.pl/700-000-zl-na-filmy-o-gender-dla-urzednikow/
Krzysztof M said
Trafi potem takie zgenderyzowane dziecko do normalnego środowiska i nie da sobie rady… Cóż. Niech podziękuje za swój los rodzicom. Swoim rodzicom.