Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Carlos o Splątanych łańcuszków nie prze…
    Carlos o Zgromadzenie Ogólne opowiedzia…
    Boydar o Wolne tematy (28 – …
    Boydar o Splątanych łańcuszków nie prze…
    Zerohero o Wolne tematy (28 – …
    Harakiri Sepuku o Czy Ukraińcy zaczną masowo wyj…
    revers o Wolne tematy (28 – …
    Kolapsus o Jak inteligentni ludzie radzą…
    PK o Splątanych łańcuszków nie prze…
    PK o Zgromadzenie Ogólne opowiedzia…
    Harakiri Sepuku o Ucieczka z „Uśmiechniętej Pols…
    Harakiri Sepuku o Pudrowanie syfilisu
    PK o Ucieczka z „Uśmiechniętej Pols…
    Crestone o Pudrowanie syfilisu
    Iliryjczyk o Czy Ukraińcy zaczną masowo wyj…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 707 subskrybenta

Pierwszy kongres Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce

Posted by Marucha w dniu 2012-07-05 (Czwartek)

Jak widać poniżej, istnieją plany, aby jeszcze bardziej odrodzić społeczność żydowską w Polsce. Jak już zostanie całkiem odrodzona, Polakom pozostanie zapewne emigracja na Madagaskar. – admin.

W Berlinie odbył się pierwszy kongres Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce, organizacji, która postuluje powrót do Polski trzech milionów Żydów i ustanowienie hebrajskiego drugim językiem urzędowym. Ruch powstał w ramach działalności izraelskiej artystki Yael Bartana, zaczyna jednak wykraczać w sferę realnej polityki – ustalił portal tvp.info.

Reżyserka Yael Bartana

Reżyserka Yael Bartana nakręciła cykl trzech krótkich filmów dotyczących Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce. W pierwszej części Sławomir Sierakowski, redaktor lewicowej „Krytyki Politycznej”, przemawia do pustych trybun zdewastowanego Stadionu Dziesięciolecia i zachęca Żydów do powrotu do Polski. W drugim Żydzi przyjeżdżają do Warszawy i stawiają kibuc na terenie dawnego getta. W trzecim Sierakowski ginie w zamachu. Filmową trylogię można było zobaczyć w galeriach artystycznych na całym świecie.

Okazuje się, że artystyczna fikcja może jednak przeistoczyć się w realną działalność. Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce uruchomił swoją stronę internetową, na której można przeczytać jego postulaty. Jego członkowie chcą, by powrót Żydów do Polski był sfinansowany przez podniesienie podatków, Senat został przekształcony w Izbę Mniejszości, a Polska zerwała konkordat z Watykanem. Chcą też ustanowienia hebrajskiego drugim językiem urzędowym. Symbolem organizacji jest logo, które powstało z połączenia polskiego godła z gwiazdą Dawida. [Nie ma co, skromne postulaty mniejszości narodowej, której przecież wg Adama Michnika w Polsce „nie ma”. – admin]

Za pośrednictwem strony internetowej można było też zgłaszać chęć udziału w pierwszym międzynarodowym kongresie organizacji. Odbył się w połowie maja w przy okazji jednej z imprez artystycznych w Berlinie.

– Kongres był pomysłem na eksperyment demokratyczny. Chodzi o to, by ludzie się spotkali i spróbowali wymyślić inny świat – mówi Sławomir Sierakowski, który sam w kongresie jednak nie uczestniczył. – Spotkanie trwało trzy dni. Uczestniczyło w nim wielu intelektualistów z całego świata. Dyskutowali o Polsce, Unii Europejskiej i Izraelu – dodaje Sierakowski. Podczas kongresu nie podjęto żadnych działań charakterystycznych dla tworzących się organizacji. Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce nie przyjął swojego statutu, ani nie wybrał władz. Mimo to jego twórcy nie ukrywają, że chcą, by artystyczna działalność przełożyła się na politykę. – Uważamy, że nie ma sensu tworzyć sztucznej granicy między światem sztuki i polityki. Polskie społeczeństwo jest obecnie homogeniczne, jak żadne inne w Europie. W naszym społeczeństwie jest rodzaj luki po przeszłości, którą należałoby zapełnić – mówi Sierakowski.

Były ambasador Izraela w Polsce prof. Szewach Weiss przyszłość stojącą przed organizacją ocenia jednak sceptycznie. – Obiektywnie mówiąc, to jest fantazja. Co nie wyklucza faktu, że motywacja do tej fantazji może być pozytywna – mówi portalowi tvp.info. – Niektóre postulaty tej organizacji są dosyć zaskakujące. Przykładowo ten o nadaniu językowi hebrajskiemu rangi urzędowego. Przed wojną Żydzi w Polsce nie mówili przecież po hebrajsku, tylko w jidysz, a elity po polsku – zauważa. [No to będzie i hebrajski, i jidysz – admin]

http://wiadomosci.wp.pl/

Komentarzy 99 to “Pierwszy kongres Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce”

  1. polo said

    ale pasztet ta baba

  2. Baron Srul Radziwiłł said

    Numero 1:
    O jaki pasztet chodzi? Cz o taki z gęsie wątróbki, czy, uchowaj Boże, z wieprz?
    My z Ruchla, która jest trochę podobna do pani reżyserka, bardzo lubimy gęsinowy pasztet, chociaż kosztuje duży pieniądz.

  3. polo said

    to moze czas posmakowac koszernego pasztetu

  4. Piotrx said

    To On czy Ona ?

    Judeopolonia – żydowskie państwo w państwie polskim
    Dr Andrzej Leszek Szcześniak

    http://www.naszawitryna.pl/ksiazki_47.html

  5. Krzysztof said

    Jak „dobry policjant” Szewach Weiss mówi że to fantazja, to musi być coś na rzeczy z Judeopolonią.

  6. p.e.1984 said

    To jest fragment szerszego wachlarza działań żydowskich antynarodowych i antypaństwowych (przeciw dowolnemu państwu nieżydowskiemu i narodowi nieżydowskiemu): http://myslnarodowa.wordpress.com/2012/01/22/multikulti/#krytyka_syjonistyczna
    Judeopolonia L. Szcześniaka (artykuł): http://myslnarodowa.wordpress.com/2012/01/21/judeopolonia-zydowskie-panstwo-w-panstwie-polskim/

  7. Marucha said

    Re 5:
    To na razie taki balonik próbny. Kontrola stanu umysłowego polskiego społeczeństwa.

  8. 1/2 srula (być może) said

    „Jak już zostanie całkiem odrodzona, Polakom pozostanie zapewne emigracja na Madagaskar. – admin.”

    Nie mamy Madagaskaru, chociaż były takie możliwości. Kiedyś.

  9. Krzysztof said

    Re:8
    Ja bym wolał karaibskie Tobago.Podobno wyspa Tobago była blisko przejęcia przez nas w XVII wieku, (tzw Nowa Kurlandia ).

  10. 1/2 srula (być może) said

    Swoją drogą w Piśmie Świętym Starego Testamentu lub może precyzyjniej w Torze nigdzie nie ma, że JHWH dał Żydom ziemię pomiędzy Bugiem a Odrą i Tatrami a Bałtykiem. Zatem przywłaszczanie sobie „nie-swojej” ziemi jest „grzechem wołającym o pomstę do Nieba”. „Nie będziesz kradł” (Wj 20,15).

  11. Zerohero said

    W Palestynie na początku wieku żyło tylko kilka tysięcy Żydów, a Izrael stanowił jedynie „fantazję”. Teraz Palestyńczycy siędzą w gettach i mają przyprawioną mordę terrorystów i zwyrodnialców. Zasoby kraju oficjalnie kontroują Żydzi. Palestyńczykowi nie wolno nawet wykopać studni albo postawić domu. Wystarczyło 100 lat.

    A tym, którzy kibicują Izraelowi, żeby Żydzi nie zalali Polski, tłumaczę: tu chodzi o budowę WIELU Izraelów, tak by naród żydowski był niezatapialny, a jego unicestwienie możliwe tylko w wyniku unicestwienia całej ludzkości. Na lokalne wojny chcą być w 100% zabezpieczeni.

    Z początku sobie pomyślałem, że ta inicjatywa jest antyżydowską prowokacją, ale kto wie….? Szewach Weiss nie uznał tego za prowokację, za bezczelność i głupotę. Tylko „fantazję”. Jak w Palestynie 100 lat temu.

  12. Pokręć said

    @8: czy bo ja wiem? Madagaskar to nie jest zły pomysł – gdyby tylko było tam odpowiednio daleko od koszmarnej Europki i poronionej Ameryki oraz jak najdalej od żydostwa… Niech na całym świecie wojna, byle Polska wieś spokojna. A niech się Żydzi biją w Europie z Niemcami i Ruskimi, do woli!
    A poważnie to ja może w celu artystycznego happeningu zapostuluję magazynowanie cyklonu B na wszelki wypadek. Bo może znowu trzeba będzie Polskę odwszawiać i odparszywiać?
    Wybaczcie, ale dobry Żyd to taki, który nie wtrąca swojego nochala w nasze, polskie sprawy i siedzi sobie w Ziemi mu darowanej przez samego Jahwe. Bóg sam zadecydował, jakie miejsce na ziemi jest dla Żydów. To niech Go nie poprawiają.

  13. Zerohero said

    Czy potomkowie młodych wykształconych nie wierzących w teoriie spiskowe (zwłaszcza antysemiockie) będą rzucać kamieniami w czołgi?

  14. Salcie said

    Salcie wyraza swoje wielkie zaniepokojenie niewdziecznosc polskie obywatele. Wzbranianie powrot ojczyzniany Zydom do Polin, ktorzy ja budowali i upiekszali przez 800 dlugich lat Salcie uwaza za najwyzsze barbarzynstwo wyssane z mleko matek.

  15. Stolnik said

    http://www.echochrystusakrola.net

    29.01.2011
    Panie Jezu – czy rzeczywiście nasi wrogowie mogą zabrać naszą ziemię, czy i napaść na nas?
    Pan Jezus:
    Wszystko możliwe. Prezydent nie obroni narodu polskiego, a premier nie jest narodowości polskiej. Teraz na świecie sam chaos. Wszystko pomieszane, a wy Polacy nie pozwólcie się oszukiwać. Chcą was rozgrabić. ”Nie- Moi” biskupi zdegradowali Mnie do roli sługi, a sami waszymi sługami nie chcą być. Mieczysławo i tobie podobni – walczcie piórem o Chrystusa Króla, bo nikt was nie obroni przed grabieżcami”.

    http://www.viviflaminis-deogracias.pl.tl
    25.02.2012
    Bóg Ojciec:
    Masoneria chce, aby obecny rząd dokończył proces zniewalania polskiego Narodu. Systematycznie odwracana jest wasza uwaga przez media, abyście nie zwracali swojej uwagi na to, co jest naprawdę ważne i istotne. Podobnie dzieje się w polskim kościele. Brak dostatecznej liczby modlących się w intencji duchowieństwa skutkuje coraz większym przenikaniem masonerii do wnętrza Kościoła. Jedynie modlitwa i ofiara wielu w ich intencji, spowoduje ich nawrócenie. Nie nawrócą się jedynie ci spośród kapłanów i biskupów, którzy popadli za swoje świadome przewinienia wraz z celowym, destrukcyjnym działaniem w stan grzechu wiecznego, grzechu przeciw Duchowi Świętemu.
    Oddawajcie wasze modlitwy i ofiary do Mojej dyspozycji, abym mógł tak zadziałać, aby uratować od wiecznego ognia jak największą liczbę osób.
    MASONERIA TAK ZADZIAŁAŁA, ABY ZDUSIĆ W SAMYM ZARODKU WSZELKICH CHARYZMATYCZNYCH PRZYWÓDCÓW, TAKICH LUDZI, KTÓRZY BĘDĄ MOGLI POCIĄGNĄĆ ZA SOBĄ WIELU LUDZI.
    Początek wojny atomowej jest tak bliski, o wiele bliższy niż wam się wydaje. Módlcie się jednak i składajcie ofiary do Mojej dyspozycji poprzez Niepokalaną. Jedynie w ten sposób będę mógł uratować wiele dusz od ich marnego losu, w jeziorze ognia i siarki.

    http://www.viviflaminis-deogracias.pl.tl
    25.05.2012
    (…) Mając prawie pełnię władzy, banki, media, sądownictwo, policję, wojsko, masoneria poprzez rządzących realizuje plan likwidacji państwa i narodu polskiego. Plan ten już jest zrealizowany, co najmniej w 83,7%. Prawa, jakie tworzy ten rząd, mają na celu utrudnienie jakiegokolwiek pozytywnego działania. Działając czysto po ludzku, rozumowo, intelektem, wciągani będziecie w coraz większy kryzys i uzależnienia, w tym te finansowe. Masoneria realizuje swój plan likwidacji Polski, a wprowadzenie Judeo-Polonii jest już bardzo bliskie.
    Kościół Polski prowadzony jest przez pasterzy, którzy w swojej większości wcielają ustalony wcześniej mistrzowski plan zniszczenia Świętego Kościoła Katolickiego od wewnątrz. Nie czynią tego wszyscy biskupi, lecz jedynie ci oszukani przez demona.
    Egzystowanie zwykłym, uczciwym ludziom, będzie coraz cięższe i trudniejsze. Drogie dziatki, obserwujcie, co czyni i mówi Mój umiłowany syn, Papież Benedykt XVI. Z niego czerpcie wzór do naśladowania.

  16. Rysio said

    re 10. W Starym Testamencie jest wyraźnie napisane że Bóg dał żydom ziemię Kannan – a to przecież Kanada.

    🙂

  17. centurion said

    Ad 11 Zerohero nic dodać nic ująć wkurw… mnie bierze bo mam bujną wyobraźnie i niestety widzę już nie Polskę a gorszą wersję Palestyny.

  18. B. said

    re15 Rysio;
    hehe, Kanada’Kannan 😮 jeszcze calkiem to im nie dal i mam nadzieje ze nie da

  19. ktomar said

    Jeszcze chwila i pewnie 3 miliony polskich drobnych rolników wyemigruje za chlebem ( ZUS, kataster, podatek dochodowy, energia – pakt klimatyczny ), Więc miejsce się zwolni i umożliwi powrót – „krwiopijcom, pijawkom i dusigroszom” ( oryginalny cytat przodka żyjącego obok nich ). Dzięki za podpowiedź o Madagaskarze.

  20. ponury said

    Ad 10. ziemia nie żyda ,to ziemia niczyja , więc żyd może ją sobie wziąć nie pytając nikogo. talmud.

  21. wet3 said

    @ Baron Srul (2)
    Tu chodzi o smaczny zajeczy pasztet 50/50 (jeden zajac i jeden kon), ktorym propaganda zydowska karmi swiat.

  22. zilch said

    Nie rozpedzajmy sie, szanowny Pokreciu. Madagaskar nalezy do miejscowych, ktorzy sie nazywaja zdaje sie Malgasze. I do lemurow (nie mylic z lemingami, ktore zyja na Grenlandii). Jesli w ogole rozwaza sie, chocby teoretycznie taka ewentualnosc, konsekwentnie nie nalezy potepiac chazarow za rozwazanie kolonizacji w Polin. I nie wiadomo, co wypaliloby z takiej slowiansko-malgaskiej genetycznej mieszanki, jako ze u nich mozna sie zenic tymczasowo.
    Juz lepiej na Antarktyde. Albo na Marsa, gdzie nasze miejsce.

  23. zilch said

    Uwaga z tymi pasztetami.
    Organy jako zywnosc sa niekoszerne. Wyjatkiem jest watrobka wolowa, ale po poddaniu specjalnej obrobce celem calkowitego spuszczenia krwi. Nie wiem, czy gesia watrobka moze byc uwazana za danie koszerne.
    Chociaz z drugiej strony, wszystko jest wzgledne. Ponoc ruscy w okolicach Hajfy hoduja koszerne wieprzki, jak ktos niedawno zauwazyl nigdzie indziej, jak na szacownej Gajowce. Skoro mozna zmieniac historie, to czemu nie religie?

  24. Fran SA said

    Zydowskie ojczyzny:

    Byl taki czeski zyd od butow, co sie nazywal Bata i wykupil dla zydow ziemie w Patagonii. Teraz zydy uwazaja te ziemie za swoj kraj i wyrabiaja tam rozne draki.
    Stalin dal zydowm w wieczyste posiadanie Birobidjan (wielkosci Szwajcarii), ktory jest do tej pory pod administracja wlasna.
    Proponowano tez i Madagaskar; byla nawet oficjalna komisja z Polski, zeby zbadac czy Malgasze moga ugoscic zydow u siebie. W ostatniej chwili sie Francuzi wycofali z pomyslu. W swojej ksiazce Wiek chmurny wiek durny Arkady Fiedler (zyd) opisuje swoje uczestnictwo w tej komisji.
    Postanowili tez zydzi wykupic ziemie w Australii w Kimberley i zalozyc sobie tam wlasne panstwo bo przeciez nie mozna byc bezdomnym zydem, zwlaszcza jak sie pochodzi z koczowniczych Beduinow.
    Ale rzad Australii ich wysiudal bo powiedzieli, ze nie moze byc ‚panstwo w panstwie’ (trafil swoj na swego)
    W 1933 roku Hitler obiecal zydom … Palestyne ( i slowa dotrzymal) Na podstawie tzw. Transfer Agreement z 1933 Zydzi mogli opuszczac Niemcy, zabierajac caly swoj dobytek i wyjezdzac do Palestyny. Cos mi tu z tym Holokaustem nie gra ale jeszcze nie wiem, co.
    A tymczasem w ksiazce ‚Znaczy kapitan’ – autor opisuje jak polskie okrety przewozily tych zydow przed wojna do Palestyny. Ksiazka Burhardta – pierwsza klasa- polecam.
    A wczesniej, w czasie Traktatu Wersalskiego probowali wycyganic dla siebie Judeopolonie.
    No to teraz wymyslili, ze skoro zydzi budowali piramidy, to piramidy naleza do zydow. Nawet wbili flage w piramide Cheopsa ale im ‚neonacjonalisci’ egipscy kazali to szybko zdjac.
    I poniewaz w Starym Testamencie jest napisane, ze Abraham wyszedl z Ur (Mezopotamia) – to cale Miedzyrzecze z calym Irakiem nalezy do narodu wybranego… przez siebie.
    Mysle, ze do tej pory szukaja w Afganistanie sladow imperium Chazarow – bo tam tez maja dziedzictwo historyczne.
    No i zona Cyrusa Wielkiego byla zydowka – to i Iran sie im nalezy.
    A z ‚Kanaanu’ latwo zrobic Kanade i juz sie Harper (premier) o to stara.

    My zas mamy dobre tradycje, bo jedynym powodem dla ktorego nasz krol Kazimierz byl nazwany Wielkim, byl fakt ,ze spal z Esterka, ktora mu pomogla przygarnac bezdomnych Beduinow.

    http://momentmag.com/moment/issues/2009/06/Madagascar.html

    http://www.jpost.com/Magazine/Features/Article.aspx?id=132616

    (AUstralia)

    http://www.gatestoneinstitute.org/2775/antisemitism-chile

    http://rehmat1.com/2012/01/08/adl-israel-jews-and-the-chilean-patagonia-fire/

  25. — Uni wierza w samo-sprawdzajaca sie przepowiednie . Wiec w TV Publicznej bodaj ze w 1990r. mieli swoj program . Szokiem dla mnie bylo , ze znani mi Polacy , to byli nie Polacy , a w rzeczywistosci Zydzi . Jeszcze wiekszy szok dla mnie , ich twierdzenie , w rodzaju przepowiedni o zelaznych piecach jezdzacych po Swiecie , szukajacych Zydow i ich palenie , ze to dopiero bedzie . Zle o nich wtedy myslalem , ze jesli do takiej przynaleznosci sie poczuwaja , dlaczego takie glupoty opowiadaja . Dzisiaj gdy to wspomne , jestem przerazony , bo cos strasznego dla Swiata idzie , okrutniejsze niz to co w XX wieku w obu wojnach ludzkosc przezyla .
    Dlaczego , oni sami sobie takie straszne przepowiednie tworza ? By cierpiec ?

  26. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  27. 1/2 srula (być może) said

    Re: 24 (Gość…)
    „Dlaczego , oni sami sobie takie straszne przepowiednie tworza ? By cierpieć?”
    Byśmy się nad nimi użalali i oddali im wszystko z własnej nieprzymuszonej woli. Coś jak Egipcjanie gdy Żydzi wychodzili z Egiptu (Wj 11: 1-3)

  28. facet63 said

    3 000 000 …. a gdzie my ich wszystkich pochowamy ?

  29. ojojoj said

    Przychodzi gosciu i mowi do wszystkich:
    – jestem wybrany i cala ziemia nalezy do mnie

    To jak sie inni maja zachowac ? Jeden sie puknie w czolo a drugi gostkowi morde obije. A ten sie dziwi ze jest olany albo obity.

  30. ojojoj said

    re. 28. oni chowaja sie pionowo, takze mozna ich tak kolo siebie posadzic, jak zydoplot

  31. Marucha said

    Re 28, 30:
    Jestem, jak wiadomo, antysemitą… ale jakoś nie podobają mi się takie żarty.

  32. albtps said

    Ciekawe, kto finansował tę imprezę w Berlinie? „Happeningi” tej „artystki”, a także jej pawilon polski (choć nie jest Polką) na biennale w Wenecji finansowało m.in. Ministerstwo Kultury i Sztuki, i (niespodzianka!) GW. To rzeczywiście wygląda na próbny balon + paszporty polskie rozdawane w Izraelu. Kto za tym stoi?

  33. albtps said

    Zapomniałem: + 65 mld dolarów „odszkodowania” — żyć, nie umierać. Świetny plan.

  34. Re.6
    Fragment:

    MOTTO

    „Zasadniczo są już gotowe wszystkie elementy do masowego osadnictwa Żydów w Polsce.

    Wgląd w archiwa IPN stronie izraelskiej zapewnił prezydent Lech Kaczyński już we wrześniu 2006 roku. Pozostało jedynie do dopracowanie pole przyzwolenia społecznego Polaków na masowe osadnictwo w Polsce Żydów. W każdym bądź razie ten proces osadnictwa Żydów w Polsce będzie kontynuowany.”

    Cielaki niechaj śpią dalej,
    głupów i modliszków niechaj słuchają,
    a podaną stroną
    niechaj zwalczają.

  35. Bagman said

    Szanowny Panie Marucha i gajowkowicze.

    Mysle, ze przylaczenie Polski do Izraela nie jest wcale takim glupim pomyslem.

    Rozwazmy to czysto teoretycznie.
    Zadne panstwo na swiecie nigdy wiecej nie podniosloby reki na Polske, ani Berlin ani Moskwa, bo Telaviv odpowiedzialby wszystkim co ma. A ma wiele w tym glowice nuklearne. NIkt nigdy nie zadalby od Polski jakiegokolwiek zwrotu majatku. Wrecz przeciwnie, teraz dopiero niemcy musieli by placic ogromne odszkodowania po wieki wiekow. O szerokiej rzece dolarow plynacej z Waszyngtonu nie wspomne…

    Czy obeszloby sie bez ofiar? Na pewno nie. Ale zajrzyjmy do Biblii. Otoz Bog Wszechmogacy dal zydom w posiadanie ziemie Kanaan’u. Co mieli zrobic zydzi? Ano wybic Kanaanejczykow bo ci praktykowali czczenie szatana i poganstwo. I co zydzi zrobili? Ano pozenili sie z Kanaanejkami, malo tego przyjeli rytualy i wiare samych Kanaanejczykow.

    Historia kolem sie toczy i lubi sie powtarzac. Zrobmy to samo. Wpuscmy ich, a nasze polskie dzieczyny (maja najwiecej witaminy) z czasem ich przekabaca na chrzescijanstwo. A jako bonus bedziemy mieli ziemie swieta i „cieply kraj” coby na wakacje pojechac.
    Wreszcie Warszawa trzylamaby ruskich za pysk, niemcow pod butem i sciskala jaja waszyngtonowi.

    Tak sobie pomyslalem.

    P.S
    No dobra, a teraz mnie zlinczujcie za te herezje.

  36. Marucha said

    Re 35:
    Linczu z mojej strony nie będzie. Wolę pozostawić go w rękach czytelników gajówki.

  37. Re. 35
    „Zadne panstwo na swiecie nigdy wiecej nie podniosloby reki na Polske”

    Rozumiem, że p. ‚Bogdan’ ma na myśli Polskę bez Polaków.
    No może nie tak do końca, bo trochę parobków byłoby potrzebnych.

    Do tego to twierdzenie p. ‚Bogdana’ nie jest wcale takie pewne.

  38. Zbyszko said

    Zapowiadany podatek katastralny chyba własnie ma „odsłonic” nieruchomości na cel tego Wielkiego Odrodzenia. Pod Ładzią juz buduje się osiedla kontenerowe dla przyszłych eksmisji, które z całą pewnością się zaczną, bo kończy się już pewnie fundusz rezerwowy z którego wypłacane są emerytury. Jest to wyraz troski państwa o społeczeństwo bo w ameryce nikt nie buduje społeczeństwu takich kontenerowych osiedli i społeczestwo amerykańskie po bankructwach, musi koczowac w lasach w przyczepach kempingowych.

  39. Pol said

    # 35
    Za glupote nie linczuja.

  40. Ad. 35

    „Wpuscmy ich, a nasze polskie dzieczyny (maja najwiecej witaminy) z czasem ich przekabaca na chrzescijanstwo. A jako bonus bedziemy mieli ziemie swieta i “cieply kraj” coby na wakacje pojechac.”

    – Będziemy mieli także Tay-Sachs. Wiecie, co to takiego?

    Poza tym, tekst jest dobry. Ale, żeby to zrealizować, to trzeba mieć nie tylko jaja, ale i mózg. A właściwie wiele, wiele mózgów… Mamy je?

  41. Pomysl said

    Prosze obejrzec godlo Stanow Zjednoczonych ( np. poprzez googla) na ktorym gwiazdy symbolizujace ilosc stanow sa ulozone w ksztalcie zydowskiej gwiazdy, ktora guruje ona glowa orla.
    Coz, skoro Zydzi potrafili sobie poradzic z tak wielkim i poteznym krajem jak USA, opanowanie Polski jest dla nich pestka i jest tylko kwestia czasu…a.zamach smolenski nabiera tu chyba nowego wymiaru……….
    Jesli zbierzemy calosc wydarzem ostatnich lat, ktore mialy miejsce w Polsce poczawszy od okraglego stolu, przemian poprzez tzw.”prywatyzacje”, likwidacje armii, oba zamachy pod Miroslawcem i Smolenskiem, dziwne „samobojstwa”, wiele ustaw, ktore uderzaja bezposrednio w obywateli to nasuwa sie nieodparte wrazenie ze ktos usilnie, konsekwentnie i w bezwzgledny sposob nad tym pracuje……….aby Polacy przestali byc wlascicielami wlasnego domu. Ten proces odrodzenia zydowskiego w Polsce sie nie zaczyna jak sugeruje tytul artykulu ale on wyraznie znajduje sie w fazie mocno zaawansowanej jesli nie koncowej…!!!!!!!

  42. 166 bojkot TVN said

    35/Bagman
    To wszystko o czym piszesz, to żenienie się z Kanaanejczykami w Polsce już było …. Bylo w XVII i XVIII wieku, Dlatego rody Jagiełłów, Czartoryskich, Komorowskich mają takie dziwne rysy, morale i zwyczaje. Jak nie zbrukani przez ożenek, to wymordowani i podmienieni jak Jaruzelski i ponoć Dzierżyński. jeśli ci, to zapewne i wielu innych, kotrzy prawem żydowskiego kaduka przejęli albo „odzyskali” majątek, do którego nigdy nie mieli żadnych praw. Do zbioru tych bezprawnych posiadaczy dopisał się ostatnio również maż pani Gronkiewicz-Waltz na mocy dziedziczenia zadrabionnogo.
    Teraz mamy następny etap robienia z Polski Izraela.
    pytanie do Polaków; czy tego chcemy?
    Ja nie.
    Nie chcę, żeby Polacy we własnym kraju podzielili los Indian i Palestyńczyków.

  43. Zbyszko said

    @40 wczoraj minęła rocznica bitwy w której Hetman Żółkiewski z 3,5tys wojska pokonał 40-tysieczną armię:-) Polak potrafi!!!:-)

  44. Zbyszko said

    @2 jestem za tym żeby przyjąc do Polski parę milionów takich Żydów jak Pan Baron Srull Radziwił… Pozdrawiam Pana Barona:-)

  45. Re.39

    Ja tu widzę, że wymyślono po głupów nową strategię obrony PiS-u (ujawnioną nam przez p. ‚Bogdana’.

    Na Wawel za kładzenie podwalin pod budowę państwa żydowskiego na ziemiach polskich

    Na Wawel za kładzenie podwalin pod budowę państwa żydowskiego na ziemiach polskich

  46. Mirek said

    http://praca.wp.pl/title,Chcesz-emeryture-Znajdz-swiadka,wid,14733532,wiadomosc.html

  47. Proszę przyjrzeć się symbolowi tej organizacji.

    Orzeł (Godło Polski) jak trofeum przybity gwoźdźmi z gwiazdkami (na skrzydłach) do ramion Gwiazdy Dawida.

    Jawna bezczelność i drwiny.

    Gdzie jest niby polska prokuratura?
    Gdzie są formalne polskie władze państwowe?

  48. RomanK said

    ,,NU jedne w rzadzie drugie w sondzie, trzecie w prokuraturze, czwarte w kancelarie advokackie cus pan nietutejszy panie Jozefie?>??? a wszystko zrobilo po cichu:-)))

  49. wet3 said

    @ 46
    … od czasu gdy od 1944r. Polin zaczal rzadzic Zwiazek Patriotow Polskich z takimi gojowskimi tuzami jak Berman czy Brystygierowa … Nu, a niejaki wielki polak Michnik caly czas nam wbija gojom do lbow, ze zydzi w Polsce sa wytworem gojowskiej wyobrazni …

  50. wet3 said

    @ Albpts (32)
    Za tym stoja phawdziwi polscy pathioci. Zwykle, ci rudzielcy maja phoblemy z wymawianiem „r” i seplenia, a jak nie maja tych phoblemow, to maja bUle glowy z polska ortografia…

  51. Zerohero said

    Re 35, Bagman

    Rozwazmy to czysto teoretycznie.
    Zadne panstwo na swiecie nigdy wiecej nie podniosloby reki na Polske, ani Berlin ani Moskwa, bo Telaviv odpowiedzialby wszystkim co ma.

    Na Palestynę też nie podniosą ręki. Tylko Żydzi mają prawo eksterminować Palestyńczyków. Spróbowąłby jakiś kraj posłać rakietę na Strefę Gazy…Oj, jacy ci Palestyńczycy dobrze chronieni. 🙂

    puscmy ich, a nasze polskie dzieczyny (maja najwiecej witaminy) z czasem ich przekabaca na chrzescijanstwo.

    Proponuję by jako pierwsze dały przykład dziewczyny z Pańskiej rodziny.

    .
    .
    .

    Nadal takie śmieszne?

  52. Zerohero said

    Ciekawy materiał o Syrii:

    http://wolnemedia.net/media/filmy-ujawniaja-prawde-o-bojownikach-o-wolnosc/

    a żeby nie poprzestać na linku, to mój komentarz. Pamiętają Państwo Borata? Grający Borata żydowski komik (w Boracie wyśmiewano min. „antysemityzm”) zrobił ostatnio nowy film: „Dyktator”. W filmie powiela się stereotyp złego dyktatora. Może to przypadek, ale mi to zaśmiarduje oddziaływaniem na motłoch by skojarzył z Asadem.

  53. ojojoj said

    re 31. Panie Gajowy, ale jaki zart ? Zydzi chowaja sie po smierci pionowo albo na kucaka. To jest prawda. Nie wiem natomiast czy to ze wzgledow ekonomicznych (wiecej mozna pochowac pod dana powierzchnia), czy religijnych (byc gotowym zeby wstac gdy nadejdzie koniec swiata)

  54. filip piękny said

    Do ok. 10 milionów, a może i więcej jeszcze 3 miliony to już robi się nie do zniesienia !

  55. j said

    Ad.43- Zbyszko
    Popieram panska inicjatywe. Takich jak baron Srull Radziwill i Mordka Rosenzweig 🙂

  56. 1/2 srula (być może) said

    Re: 35
    „Wreszcie Warszawa trzylamaby ruskich za pysk, niemcow pod butem i sciskala jaja waszyngtonowi.”
    W zasadzie to już jest tylko w innym miejscu. To byłoby przeniesienie. Tylko ciekawe jak będzie wyglądało przeniesienie nazwy? No bo czy zostanie nazwa „Polska”?…

  57. A czy ktoś widział, aby te dobre nie skorzystały z tego co im przygotowały te złe?

  58. p.e.1984 said

    Ad. 35
    Tak mi się skojarzyło z tym tekstem kabaretowym:
    http://opolczykpl.wordpress.com/2012/06/13/sen-o-wielkiej-polsce-wznowienie/

  59. Sław. said

    Franciszek Liszt : ” Nadejdzie dzień, gdy wszystkie Narody,pośród których mieszkają Żydzi, będą musiały stanąć przed problemem całkowitego ich wypędzenia– problemem życia i śmierci, zdrowia lub chronicznej choroby, pokojowej egzystencji albo nieustających niepokojów społecznych „. Stanisław Staszic : ” Żydostwo to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ [ koczuje] i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę „. Jeden z niewielu pokazuje wyjście z tej antyludzkej „cywilizacji : http://www.youtube.com/user/Polonocentryzm.

  60. Prezydent Lech Kaczyński

    rozdawał wysokie odznaczenia państwowe za odbudowę życia żydowskiego w Polsce.
    .
    Odznaczeni zostali:
    .
    – za wybitne zasługi w działalności na rzecz przemian demokratycznych w Polsce, za zasługi dla odrodzenia polskiej społeczności żydowskiej w wolnej Polsce:
    KRZYŻEM KOMANDORSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
    Pan Piotr Krzysztof KADLČIK
    .
    – za wybitne zasługi w działalności na rzecz dialogu polsko-żydowskiego:
    KRZYŻEM OFICERSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
    Pan Krzysztof Symcha KELLER
    Pan Michael Joseph SCHUDRICH
    KRZYŻEM KAWALERSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
    Pani Joanna Małgorzata PODOLSKA-PŁOCKA
    Pan Marek SZUKALAK
    .
    – za zasługi dla odrodzenia polskiej społeczności żydowskiej w wolnej Polsce:
    ZŁOTYM KRZYŻEM ZASŁUGI
    Pan Yosef EREZ *
    Pan Michał Stanisław SAMET

    Więcej:

    Nie będziesz miał cudzych bogów przede Mną

    Nie będziesz miał cudzych bogów przede Mną

  61. Kar said

    patrzac na caloksztalt sprawy z tej strony z Anglii, to polskie spoleczenstwo ma to wszystko gleboko w dupie..bo regularnie chleje na umor on weekends

  62. Halina said

    Żeby Polska była Polską

    Z głębi dziejów, z krain mrocznych,
    Puszcz odwiecznych, pól i stepów,
    Nasz rodowód, nasz początek,
    Hen od Piasta, Kraka, Lecha.
    Długi łańcuch ludzkich istnień
    Połączonych myślą prostą.
    Żeby Polska, żeby Polska!
    Żeby Polska była Polską!

    Wtedy, kiedy los nieznany
    Rozsypywał nas po kątach,
    Kiedy obce wiatry grały,
    Obce orły na proporcach-
    Przy ogniskach wybuchała
    Niezmożona nuta swojska.
    Żeby Polska, żeby Polska….

    Zrzucał uczeń portret cara,
    Ksiądz Ściegienny wznosił modły,
    Opatrywał wóz Drzymała,
    Dumne wiersze pisał Norwid.
    I kto szablę mógł utrzymać
    Ten formował legion, wojsko.
    Żeby Polska, żeby Polska…..

    Matki, żony w mrocznych izbach
    Wyszywały na sztandarach
    Hasło: „Honor i Ojczyzna”
    I ruszała w pole wiara.
    I ruszała wiara w pole
    Od Chicago do Tobolska.
    Żeby Polska, żeby Polska….

  63. Halina said

    Rota

    Nie rzucim ziemi, skąd nasz ród.
    Nie damy pogrześć mowy,
    Polski my naród, polski lud,
    Królewski szczep piastowy.
    Nie damy, by nas gnębił wróg.
    Tak nam dopomóż Bóg!
    Tak nam dopomóż Bóg!

    Do krwi ostatniej kropli z żył
    Bronić będziemy ducha,
    Aż się rozpadnie w proch i pył
    Żydowska zawierucha.
    Twierdzą nam będzie każdy próg.
    Tak nam dopomóż Bóg!
    Tak nam dopomóż Bóg!

    Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz,
    Ni dzieci nam germanił,
    Orężny wstanie hufiec nasz,
    Duch będzie nam hetmanił.
    Pójdziem, gdy zabrzmi złoty róg.
    Tak nam dopomóż Bóg!
    Tak nam dopomóż Bóg

    Nie damy miana Polski zgnieść.
    Nie pójdziem żywo w trumnę.
    Za Polski imię za jej cześć
    podnosim czoło dumnie.
    Odzyska ziemię dziadów wnuk!
    Tak nam dopomóż Bóg!
    Tak nam dopomóż Bóg!

  64. greg said

    widziałem ten artykuł na Wirtualnej Polsce – był na stronie głównej. Byłem na wp.pl godzinę, może ze dwie wcześniej – jeszcze tego artu nie było. Byłem godzinę później i już został zdjęty z widoku… Dobrze, że go w ogóle nie usunęli…

  65. Halina said

    Płynie Wisła , płynie

    Płynie Wisła, płynie
    Po polskiej krainie, (bis)
    Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)

    Zobaczyła Kraków,
    Wnet go pokochała, (bis)
    A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)

    Chociaż się schowała
    W Niepołomskie lasy, (bis)
    I do morza wpada, płynie jak przed czasy. (bis)

    Nad moją kolebą
    Matka się schylała, (bis)
    I po polsku pacierz mówić nauczała. (bis)

    „Ojcze nasz” i „Zdrowaś”
    I „Skład Apostolski”, (bis)
    Bym do samej śmierci kochał naród polski. (bis)

    Bo ten naród polski
    Ma ten urok w sobie, (bis)
    Kto go raz pokochał, nie zapomni w grobie. (bis)

    Abym gdy dorosnę
    Wziął Polkę za żonę (bis)
    Bo tylko Polakom Laszki przeznaczone. (bis)

    Niech Francuz Francuzkę
    Niemiec kocha Niemkę (bis)
    Ja zaś wolę Polkę, niźli cudzoziemkę. (bis)

    I to wszystko razem
    Od matki słyszałem (bis)
    Czego nie zapomnę jak nie zapomniałem. (bis)

    Płynie Wisła płynie,
    Po polskiej krainie (bis)
    A dopóki płynie Polska nie zaginie. (bis)

  66. RomanK said

    iech Francuz Francuzkę
    Niemiec kocha Niemkę (bis)
    Ja zaś wolę Polkę, niźli cudzoziemkę. (bis) .

    Pani Doktor….ta zwrotke juz wszyscy znaja..na calym swiecie…oni tez wola Polki;;; dospiewuja w innych jezykach wytlumaczenie…po angielsku to leci jakos tak:
    Because nice….. easy…….. and cheep….

  67. WPWW said

    @12 Pokręć
    „…dobry Żyd to taki, który nie wtrąca swojego nochala w nasze, polskie sprawy…” – to też, ale jak dla mnie dobry żyd to żyd bezpłodny

  68. albtps said

    # 61 Kar: „patrzac na caloksztalt sprawy z tej strony z Anglii, to polskie spoleczenstwo ma to wszystko gleboko w dupie..bo regularnie chleje na umor on weekends.”

    Poważnie, Panie Kar? Byłem tam niedawno i nie zauważyłem. Pan był? A może, po kilku głębszych, wylądował Pan w innym kraju? Albo wspomina lata 60. przeszłego wieku? Nie? Jest Pan pewny?

    # 66 RomanK: „Because nice….. easy…….. and cheep….”
    W ładnym towarzystwie się Pan obraca. Mam zupełnie inne doświadczenia. (By the way: cheap, not cheep.)

  69. wet3 said

    Akcja Ruchu Odrodzenia Zydowskiego w Polsce zaczyna dokladnie przypominac nam Anschluss Austrii oraz Sudetenlandu i utworzenie Protektoratu Czech i Moraw, a pozniej Generalnej Guberni.To zaczyna przechodzic ludzkie pojecie. Oni rozbestwili sie juz do reszty!

  70. RomanK said

    Panie Albots…towrzystwo?? ano ladne..Panie Rysio!!!!!!!!!!..pokaze pan panu Alptbs portecikj z laski swojej,,niech wie ,ze z gladyszami ma do czynienia…

    a co doswiadczen panskich szczerze wspolczuje..w jakim podlym sie pan towarzystwie obraca skoro ,,ugly… rude ….and expensive… sprawdzi pan literoiwki ….bo to moja dysleksaja z oczami do kupy:-)))) kiedys mi sprzatali hard disc i musi cos zle placzyli…albo przecieli;;;;
    chyba ze mowi pan nie o naszych panienkach…… ale o nigeryjskich kawalerach????

  71. Trudno się temu dziwić, że ‚oni rozbestwili sie juz do reszty’ skoro widzą tylu durni (również i w gajówce) w sytuacji, gdy wszystko jest wyłożone jak na talerzu.

  72. Świadomy said

    Ad 69. Nic dziwnego że bestie się rozbestwiły, skoro atakowani przez te bestie ludzie – to bezwolne, otępiałe ofiary z mózgami dokładnie strutymi i spreparowanymi przy pomocy wszelkich narzędzi propagandy i indoktrynacji ( m.in. także z ambony), którymi od bardzo dawna dysponują właśnie te bestie; ofiary te nie uświadamiają sobie niebezpieczeństwa i nie widzą potrzeby reagowania, nie mówiąc już o próbach jakiejkolwiek obrony. Jedyny sposób na bestie – to skutecznie bronić się, zdecydowanie poskramiając je, poprostu, nie czekając, aż się bestie rozjuszą i rozszarpią swoje ofiary na strzępy. Kto jest tego świadom, niech przynajmniej nie chowa głowy w piasek.

  73. koala said

  74. Tym razem z Senatu (5 lipca 2012) o bandytyzmie.

  75. albtps said

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/7CB59AF8

    Interpelacja nr 22370

    do ministra kultury i dziedzictwa narodowego

    w sprawie działań Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce

    Szanowny Panie Ministrze! Na początku kwietnia ulice Warszawy były świadkami przedziwnego wydarzenia. Kilkusetosobowa grupa ludzi przemierzała miasto z transparentami: ˝Żydzi! Nie zostawiajcie nas z Polakami˝, ˝Oni mordują, my budujemy˝, ˝Nie możecie zabić nas wszystkich˝. Niektórzy byli wyposażeni we flagi, na których polski orzeł był wpisany w gwiazdę Dawida. Cała akcja upodobniała demonstrantów do przedwojennych komunistów.

    Z informacji prasowych wynika, że wydarzenie to odbyło się w ramach realizacji filmu o antysemityzmie w Polsce. Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest stowarzyszenie Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce. Z informacji prasowych wynika także, że projekt ten jest finansowany ze środków polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, co więcej filmy o zdecydowanie antypolskim wydźwięku i wpisujące się w politykę oskarżania Polski o antysemityzm zostaną zgłoszone na międzynarodowy festiwal filmowy we Włoszech, gdzie mają reprezentować Polskę.

    Jestem bardzo zdziwiony, że niemal w tym samym czasie, kiedy straż miejska, policja i BOR uniemożliwiają godne uczczenie pamięci tragicznie zmarłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, grupa komunizujących pseudoartystów pod wodzą S. S. maszeruje ulicami Warszawy ze zbezczeszczonym godłem narodowym i wykrzykuje antypolskie hasła, realizując antypolski film za publiczne pieniądze z ministerstwa kultury.

    W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra o odpowiedź na następujące pytania:

    1. Na jakiej podstawie stowarzyszenie Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce i izraelska reżyserka otrzymała dofinansowanie do filmu?

    2. Na czym polega udział strony izraelskiej w tej koprodukcji i ile wynosi jej wkład finansowy?

    3. Kto udzielił grupie zezwolenia na używanie antypolskich haseł nawołujących do nienawiści i sparafrazowanie polskiego godła narodowego?

    4. Na jakiej podstawie opisana produkcja stała się polskim kandydatem na 54. Biennale Sztuki Filmowej w Wenecji?

    Z poważaniem

    Poseł Stanisław Ożóg

    Warszawa, dnia 27 kwietnia 2011 r.

  76. albtps said

    Odpowiedź na Interpelację:
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/74719585

    Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego – z upoważnienia ministra –

    na interpelację nr 22370

    w sprawie działań Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce

    Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana posła Stanisława Ożoga w sprawie działań Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce, przekazaną pismem z dnia 29 kwietnia 2011 r., znak: SPS-023-22370/11, uprzejmie proszę o przyjęcie poniższych wyjaśnień.

    Wydarzenie – akcja, wymienione w zapytaniu poselskim, to w rzeczywistości element realizowanego w Polsce projektu artystycznego izraelskiej artystki Yael Bartany. Podczas kilku dni zdjęciowych na początku kwietnia bieżącego roku ulice Warszawy stały się planem filmu ˝Zamach˝, będącego częścią trzyczęściowej instalacji wideo, w skład której wchodzą także prace: ˝Mary koszmary˝ (2007) i ˝Mur i wieża˝ (2009). Będzie ona prezentowana na wystawie ˝…i zadziwi się Europa / and Europe will be stunned˝ w pawilonie polskim podczas 54. Międzynarodowego Biennale Sztuki w Wenecji. Głównym tematem filmowej trylogii Yael Bartany jest działalność Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce. Projekt ten został zgłoszony do publicznego konkursu ogłaszanego rokrocznie przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego i wybrany jako zwycięski przez kilkunastoosobowe jury, złożone z niezależnych ekspertów, w tym krytyków sztuki i kuratorów wystaw, na podstawie ustalonej procedury. Wynik konkursu na projekt wystawy w polskim pawilonie na 54. Międzynarodowym Biennale Sztuki w Wenecji zaakceptował minister KiDN. Realizatorem polskiego udziału w weneckim biennale i opiekunem pawilonu polskiego jest Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego rokrocznie finansuje i nadzoruje udział Polski w biennale.

    Odnosząc się do pozostałych postawionych w piśmie kwestii, uprzejmie informuję, że dofinansowanie ze środków publicznych nie zostało skierowane do Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce. Beneficjentem nie była również artystka Yael Bartana. Ze środków Ministerstwa KiDN finansowana jest, jak wspomniano, realizacja wystawy i udział w biennale. Strona izraelska nie była partnerem projektu i nie wnosiła wkładu finansowego. Realizacja filmu finansowana jest w przeważającej części ze środków zewnętrznych, ma on bowiem wielu producentów i współproducentów: Artangel, Outset Contemporary Art Fund, Louisiana Museum of Modern Art, The Netherlands Foundation for Visual Arts, Design and Architecture, Zachęta National Gallery of Art, Annet Gelink Gallery, Sommer Contemporary Art, Ikon Gallery, Netherlands Film Fund, Australian Centre for Contemporary Art, Artis, My-i Productions.

    Projekt, będący kreacją artystyczną, czyli pewnego rodzaju fikcją, a nie dosłownością, nie powinien być uznawany za oficjalną deklarację politycznych poglądów czy pragnień. Zaznaczam przy tym, że realizacja filmu, jako przedsięwzięcia artystycznego, przebiegała zgodnie z obowiązującymi procedurami. Projekt zajęcia pasa drogowego został sporządzony przez architekta, następnie opiniowany przez zarządcę drogi (ZTM, ZTP lub Zarząd Mienia Skarbu Państwa), zatwierdzony przez inżyniera ruchu m.st. Warszawy i na jego podstawie wydano odpłatne zezwolenie przez zarządcę. Dodatkowo, zgodnie z przepisami, plan filmowy w terenie był oznakowany (dodatkowe oznakowanie ulic), odseparowany i chroniony. Służby publiczne, w tym straż miejska, Policja, straż pożarna, były uprzedzane o wydarzeniach.

    Wyrażam nadzieję, iż powyższe informacje w sposób wystarczający wyjaśnią postawione w zapytaniu kwestie. Na zakończenie w celu wyjaśnienia wyboru projektu Yael Bartany chciałbym dodatkowo przytoczyć fragment uzasadnienia werdyktu jury konkursowego:

    ˝Izraelska artystka realizuje swój projekt od kilku lat w Polsce, w dialogu oraz we współpracy z polskimi instytucjami i aktywistami. Trylogia Bartany przekracza jednak format sztuki narodowej. Projekt pobudza polityczną wyobraźnię, konfrontując nas z tym, co niemożliwe – alternatywną wersją historii i nierealnymi projektami politycznymi. Filmy otwierają wielowątkową dyskusję o syjonizmie, polskim antysemityzmie, izraelskim kolonializmie i stojących za nimi mitach i fantazmatach˝.

    Uprzejmie informuję, że dodatkowe informacje nt. wystawy i filmu można uzyskać na stronie internetowej Zachęty Narodowej Galerii Sztuki (link: http://www.zacheta.art.pl/article/view/235/yael-bartana-i-zadziwi-sie-europa), jak również w obszernym wywiadzie z artystką Yael Bartany, opublikowanym w ˝Gazecie Wyborczej˝ 9 kwietnia 2011 r., dodatek ˝Wysokie obcasy˝, nr 14 (617).

    Z poważaniem

    Sekretarz stanu

    Piotr Żuchowski

    Warszawa, dnia 17 maja 2011 r.

  77. wi42 said

    Re: 35 Bagman
    To nie jest pomysl Bagmana, to juz jest w realizacji. Czeka sie tylko na taki moment gdy strach (uzasadniony lub medialny) przed zabraniem przez Niemcy ziem zachodnich spotegowany strachem przez Rosja (a jakze – ten strach pilegnuje sie od 20-tu lat) osiagnie odpowiednie rozmiary. Wtedy przyjdzie zbawiciel.
    Re: 61 Kar
    A zrealizowac to bedzie latwiej niz wielu tutaj mysli. A to m.i. dlatego, ze jeszcze wiecej nie mysli – jak pisze Kar „chleje na umor” i jest w raju.
    Re: 51 Zh Wiec nie trzeba miec pretensji do B – to nie jest jego pomysl.

  78. niereligijna said

    dla tych ktorzy rozumieja jezyk angielski

    Jack Otto dokladnie i bardzo przejrzyscie wyjasnia fakty historyczne i role zydow z tymi faktami zwiazane
    oraz bardzo trafnie mowi o „przyszlosci” (wyklad z roku 2008), ktora jest nasza terazniejszoscia
    Forbidden Knowledge – History of the Khazar Empire [Lecture by Jack Otto]

  79. Zylch said

    „Realizacja filmu finansowana jest w przeważającej części ze środków zewnętrznych, ma on bowiem wielu producentów i współproducentów: Artangel, Outset Contemporary Art Fund, Louisiana Museum of Modern Art, The Netherlands Foundation for Visual Arts, Design and Architecture, Zachęta National Gallery of Art, Annet Gelink Gallery, Sommer Contemporary Art, Ikon Gallery, Netherlands Film Fund, Australian Centre for Contemporary Art, Artis, My-i Productions”.

    Alez sie nazbieralo tych sepow.
    Czy tez raczej rozdziobia nas kruki, wrony…

    Kazdy chce miec swoj udzial w kopaniu lezacego.

    „…kiedy my zyjemy…”

    A nie tak dawno bylismy wielkim narodem.

    Dobranoc panstwu.

  80. Do tej operacji skutecznej narkozy od wielu lat dostarcza O. Tadeusz Rydzyk ze swym Radiem Maryja, TV TRWAMJ i (NIE) Naszym Dziennikiem.

  81. niereligijna said

    zbyt nachalnie z tymi „planami” zydow i duzo podpuszczania w info-manipulacjach, moze zydzi zrobili swoje i nie sa juz az tak potrzebni do wykonywania dalszych przedsiewziec.i ktos chce wkurzyc do czerwonosci goyow.
    Czym sie rozni przyszlosc zyda od przyszlosci niezyda czyli goya?
    zyd oddycha i wdycha zawartosc chemtrails, bo nie wierzy ze go ktos pryska
    zyd pije zatruta wode fluorem (w us-raelu), bo wierzy ze fluor jest potrzebny dla zdrowotnosci
    zyd sie poslusznie szczepi
    zydowki chodza na mamogram, bo lekarz tak zalecil …dla zdrowotnosci.
    zyd zre koszerne kurczaki nafaszerowane antybiotykami kofeina, strontium i hormonami wzrostu,wolowine w tym samym toksycznym stadium i swinski boczek tez zre ale jak nikt nie patrzy
    zyd je warzywa i owoce gmo obsypane pestycydami, bo nie wierzy ze organiczne sa uprawiane inaczej
    zyd wierzy ze jest zydowski narod i to w dodatku przez „boga” wybrany.
    wyobrazmy sobie taka sytuacje – przyjechalo do Polski ogromne stado zydow, zeby Polske zasiedlic.W Polsce nie ma juz prawie Polakow, wiec nie ma kto kolo zydow dupy chodzic… po krotkim czasie umra z glodu majac jeszcze wieksze problemy genetyczne (niz te ktore do tej pory maja), niedorozwiniete potomstwo i oraz alzhaimerycznych dziadkow i rodzicow.
    do tego jeszcze beda musieli sie szczepic czy chca czy nie. bo polski kneset to zatwierdzil.
    cos tu smierdzi…..wisi w powietrzu, nie zeby mi bylo ich zal, tylko troche ciekawi, bo wyglada na jakies manewry…

  82. Re.81

    W tym przypadku to ‚Niereligijna’ robi tutaj manewry wiejąc usypiającym eterkiem. .

  83. filip piękny said

    Od razu staje mi przed oczami tragiczna historia Świętego Szymona z Trydentu.

  84. joe said

    Dla równowagi proponuję trochę muzułmanów z Palestyny 🙂

  85. WW said

    To nie jest odrodzenie lecz ustanowienie żydzizmu „zgodnie z prawem”. To nie jest judaizm, to nie są wierzenia mojżeszowe, to nie ma wiele wspólnego hebraizmem. To jest żydzizm, rodem z talmudyzmu zmodyfikowanego przez frankistów.
    Język hebrajski jest tylko jednym z elementów nowożytnego żydzizmu. Jidisz przestał być uzyteczny.
    Żydzizm, jewry, jewreizm, aszkanazizm, bolszewizm i wiele innych izmów ze znakiem menory, gwiazdy dawida czy hakengwiazdy miało dosyć czasu żeby przenikać i utrwalać się na prawie wszystkich terenach gdzie handel i grabież „zgodnie z prawem” miało szansę prosperowania łącznie z dolarem amerykańskim. Przeniknęło to do kościołów które zostały przygotowane do tego żeby stać się synagogami łącznie z tymi które jeszcze zwą się katedrami.
    Utworzenie państwa Izrael to wewnętrzna krwawa rewolucja zrobiona własnymi funduszami i metodami oraz ogromnym wkładem w to organizacji niemieckiej za co Hitler otrzyma pomnik w Palestynie.
    Izrael to centrum dowodzenia z racji państwa czego nie miał żydzizm przez ponad 20 wieków a przy okazji zmuszenie do nauki specyficznego języka porozumiewania się spędzonych tam z różnych terenów, aszkanazistów, sefaradystów chazarów i innych nacji nie mających wspólnego języka w nowym terenie.
    Pół wieku zmuszenia do nauki języka odniosło zamierzony efekt tylko wśród młodzieży, która już teraz jest dorosła.
    „Nie ma tu już nic waszego” a więc pozostało tylko wprowadzić „zgodnie z prawem” język hebrajski.
    Przygotowania do emigracji i emigracja przeszkolonego w Izraelu żydzizmu szczególnie do Polski, Ameryki, Kanady, Węgier, Litwy trwa już długo. Jest już ich więcej niż spędzonych do Palestyny w czasie tworzenia państwa Izrael, może poza Rosją po wielkiej tam pierestrojce.
    Tereny te mają już gotową infrastrukturę i administrację przygotowaną przez lokalnych frankistów. Pozostał więc problem języka co usiłuje się rozwikłać „zgodnie z prawem” dwujęzycznością, – język lokalny i hebrajski. Potrwa to jeszcze długo ale żydzizm jest dalekowzroczny.
    Zamiast Chrystusowego „Idź precz Szatanie” jest dialog i negocjacje żydzizmu lokalnego z żydzizmem izraelskim.

  86. "globalnaswiadomosc" said

    Ciekawie,ciekawie tu w tej gajowce do ktorej dawno temu droge mi zagrodzono.
    Liczac jednak na „poblazliwosc zydowska” zapukam dzisiaj do gajowki drzwi ,bo ten „balonik gajowego” mnie zaciekawil,a tam gdzie kolorowe baloniki napewno sa „jarmarki i odpusty” !
    Moze wiec gajowy „grzechy moje POLSKIE odpusci i tak naprawde szczerze powie/napisze o co jeszcze tym ZYDOM W POLSCE CHODZI ?

    Przeciez oni Polske juz dawno posiedli i czuja sie w niej w obecnych czasach NAJLEPIEJ,o wiele lepiej niz przy wydojonej krowie czyli w USA.
    Amerykanska krowa chudzina juz i stracila mleko,nie nadaje sie nawet do rzezni,bo ani miesa ani ze skory przezarte pzrez robactwo tez pozytku nie bedzie.

    Co innego Polska ,o ktorej tak wiele sie tu pisze ,jednych i drugich na siebie nastawia ,zas geny obce buszuja,jak w coli po otwarciu puszki.
    Nawet tacy dyskutanci prowadzacy jak Jozek z Romkiem Zydow juz maja dosc,no ile czasu mozna z nimi balowac ?

    Wojna polsko-polska przeminela ,GMO ma sie dobrze w Polsce ,szczepionki i lekarstwa zydowskie sprzedaja sie dobrze,zydowskie szpitale rosna jak grzyby po deszczu,nowy ich narybek medyczno-farmaceutyczny ksztalci sie i przybywa jak by ten nie tylko w W-wie,Lodzi ale i w Rzeszowie czy Szczecinie .

    Ktos tam wyzej pisze ,ze i Zydow truja chocby woda i powietrzem, szkoda,ze nie dodal/a KTO ?
    Co za jakis nowy faszyzm i hitleryzm nastal (?) ,ze wszyscy wszystkich i nie ma sily aby to zmienic .

    A wystarczy tylko ruszyc glowa i zaorac czy skopac wlasna jeszcze POLSKA zachwaszczona ziemie i wszystko sie zmieni.
    Bydzie swoje papu,bydzie to co nasze a nie obce a i rozance swiecace noca przestana sprzedawac, chwalac bez przerwy swoje czy obce „dziewice” .

    Ludku POLSKI ,faktycznie trzeba nam „chcicy” – aby chialo nam sie chciec jak juz dawno zauwazyla L.Oginska !
    Jalowe zas dysputy o Zydach do niczego nie prowadza ,bo dzisiaj zydowska krew znajdziesz w Polsce juz w kazdej rodzinie ,a nie takie to proste aby „krew odcedzic” lub zmienic geny ludzkie .
    Przeciez to nie mliko.
    Owocnej dyskusji bez sondowania !

  87. 25godzina said

    To jest sposób na przetestowane reakcji ludzi, tzw rozpoznanie ogniem – kto pochwali, kto zaprotestuje, itd. Zawsze można powiedzieć, ze „to tylko sztuka”, a przy okazji wyrwać całkiem konkretne sumy z kieszeni trefnego na co dzień polskiego podatnika.

  88. mate29 said

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1345,title,Izraelska-minister-zbojkotowala-polska-wystawe,wid,13475790,wiadomosc.html?ticaid=1e248

  89. Romek said

    Przeczytałem artykuł i komentarze.. Polska Polską pozostanie, czy się to żydkom podoba, czy nie. Teraz Polacy widzą, ile warte jest bycie tolerancyjnym, szczególnie dla żydów. W Polsce obowiązuje polskie prawo, polska tradycja i wartości. Jeśli się jakiemu żydowi nie podoba, to pakować walizki, do nie widzenia. Wojna jest nieunikniona, żeby oczyścić kraj z tej żydowskiej zarazy. Robią z Polską co się im podoba, a naród nie reaguje. Ten świat łącznie z Polską mógłby być piękny, ale wszędzie gdzie pojawia się żyd, pojawia się zepsucie, korupcja, upadają obyczaje, zakłamana historia. Polacy we własnym kraju czują się jak w więzieniu, muszą emigrować za pracą bo żydki sprzedały nasze mienie, zbudowali galerie handlowe i jeszcze mają się do nas sprowadzić w liczbie 3 miliony? Hitler to niedoceniony polityk, teraz to wiem. Historia się powtórzy. Polska nie jest krajem Tuska, czy Komorowskiego, to kraj każdego Polaka i mamy prawo wszyscy czuć się tu jak u siebie w domu, a nie więzieniu.

  90. Romek said

    Reblogged this on Spiskowe teorie dziejów.

  91. Zbyszko said

    Szczerze mówiąc ostatnio co chwilę spotykam już ludzi którzy klną na żydów. Chyba efekty dociskania śruby powodują że ludzie zaczynają się interesowac i świadomośc w ludziach rośnie. Więc na coś się w koncu przydaje to zaciskanie śruby

  92. veri said

    Ustalili takie jakie chcieli prawa odnosnie reemigracji, maja polskie paszporty i tu przyjada… i co nam zrobicie ? – postawia tubylcom retoryczne pytanie !

    Nawet rasowy antysemita jakim nam tu sie prezentuje nasz Gajowy nawet nie wyjdzie na ulice z transparentem „Jude raus” bo Go zaraz skasuja za mowe nienawisci (tez, majac na uwadze siebie takie prawo sobie uchwalili ) !

    Czuj duch !

  93. kopista said

    Jaskółeczki zwiastujące

    Starsi na pewno pamiętają anegdotkę, jak to Natasza czytała gazetę, w której strasznie, ale to strasznie krytykowano agresorów. Natasza nie wiedząc, co to takiego agresor, pyta Wanię. Wania też nie bardzo potrafi jej to wyjaśnić, ale prawieriajet w słowarie. Zajrzawszy do słownika wyjaśnia: agriesor, panimajesz Natasza, eto takoj czeławiek, katoryj napadajet drugawo. Naprimier Giermańcy w sorok pierwom gadu, patom Amierikańcy w Wietnamie – wot eto agriesory. Natasza słucha i po chwili pyta: Wania, a kak ty mnie napał, ty toże był agriesor? Na to Wania: nu Natasza, nie mieszaj ty politiki s blaźstwom!

    Czyż nasi Umiłowani Przywódcy nie mają podobnych zmartwień? Uprawianie polityki mają już zakazane od starszych i mądrzejszych, którzy już to urządzają efektowne samobójstwa bez udziału osób trzecich, już to sztorcują kierownictwo szkoły w Tarnowie, żeby nie ważyło się zaprosić Palestyńczyka na spotkanie z uczniami, bo jeszcze by ich strefił, już to przygotowują zjednoczenie lewicy pod egidą posła Palikota i jego dziwnie osobliwej trzódki, słowem – rządzą naszym nieszczęśliwym krajem jak tam potrafią, podczas gdy Umiłowani Przywódcy mają pełne ręce roboty wokół takich spraw, jakby tu wypić i zakąsić, czy z kim oglądać mecz na kijowskim stadionie.

    Bo na kijowskim stadionie pojawił się białoruski prezydent Łukaszenka Aleksander, który dręczy lud swój białoruski, nie dając mu posmakować demokracji, od której nasz mniej wartościowy naród tubylczy niemalże dostaje niestrawności. Ale bo też tylu Umiłowanych Przywódców na raz… Więc chętnie podzielilibyśmy się swoim szczęściem z udręczonym narodem białoruskim, gdyby nie okrutny Łukaszenka, który potrząsa strasznym knutem, wprawiając naszych Umiłowanych Przywódców w dysonans poznawczy. Tedy minister Sikorski apeluje, by nie mieszać polityki z bladźstwem, to znaczy pardon – nie z żadnym „bladźstwem”, tylko ze sportem, bo wiadomo, że sport to szlachetna rywalizacja, nie mająca nic, ale to nic wspólnego z przemysłem rozrywkowym.

    Takie głuche wieści z naszego nieszczęśliwego kraju docierają do Nowego Jorku, który omdlewa od gorąca, chowając się do klimatyzowanych pomieszczeń. W jednym z takich właśnie pomieszczeń, w siedzibie Stowarzyszenia Weteranów Armii Polskiej na Manhattanie mówiłem do licznie zgromadzonej publiczności o antypolonizmie, na który składają się dwie polityki historyczne; żydowska i niemiecka oraz działalność piątej kolumny w kraju, w której można wyodrębnić nurt świadomy i nieświadomy – no i oczywiście – polityczny cel, do którego ta operacja, jakiej poddawany jest nasz mniej wartościowy naród tubylczy zmierza. Ten cel może być bardzo podobny do tego z wieku XVIII, bo wprawdzie historia nie powtarza się w sposób identyczny, ale z podobnych przesłanek muszą wynikać podobne skutki. A jeśli przypomnimy sobie historię naszego nieszczęśliwego kraju w wieku XVIII, to tych podobnych przesłanek możemy skompletować całe pęczki.

    Weźmy na przykład taki jurgielt, czyli agenturę obcych dworów. W wieku XVIII była to plaga życia publicznego. No a teraz? No a teraz jest podobnie; agentura stanowi sól ziemi czarnej, najważniejsze narzędzie w rękach naszych okupantów, za pomocą którego kontrolują oni kluczowe segmenty państwa i w ogóle – całego życia publicznego. Dlatego właśnie w 1992 roku nie można było ujawnić agentury w strukturach państwa, bo w przeciwnym razie cały model ustanowiony przez generała Kiszczaka z „lewicą laicką” przy „okrągłym stole” wziąłby w łeb. Nadzorujące agenturę Siły Wyższe wysługują się z kolei obcym dworom, które w ten sposób, podobnie jak w wieku XVIII, realizują swoje zamiary wobec naszego nieszczęśliwego kraju. Nie jest zatem wykluczone, że podobnie jak w wieku XVIII, również i teraz zostanie zrealizowana jakaś postać scenariusza rozbiorowego, z Judeopolonią, ustanowioną na „polskim terytorium etnograficznym” – jak niemiecka prasa określa niekiedy obszar leżący na wschód od dawnej granicy niemiecko-polskiej w roku 1937.

    Wprawdzie jedna jaskółka nie czyni wiosny, ale my mamy co najmniej cztery – w postaci Zakonu Synów Przymierza, który postawił sobie za cel realizację żydowskich roszczeń majątkowych oraz spacyfikowanie Radia Maryja – co właśnie w podskokach wykonuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji – w postaci łzawej tęsknicy serca za „Żydem”, której oddają się najlepsi synowie naszego mniej wartościowego narodu tubylczego, malując na murach napisy wyrażające tę nieutuloną tęsknotę. Na taki widok nawet kamień by się wzruszył, a cóż dopiero Żydzi? Na pewno odpowiedzą pozytywnie, oczywiście pod warunkiem zrealizowania wspomnianych roszczeń, bo nikt nie lubi poświęcać się bezinteresownie.

    Kolejną jaskółką jest honorowe obywatelstwo naszego nieszczęśliwego kraju dla szefa Mosadu. Skoro został on obywatelem honorowym, to tylko patrzeć, jak albo on, albo ktoś podobny, zostanie u nas Pierwszym Obywatelem – oczywiście po szczęśliwym zakończeniu kadencji prezydenta Komorowskiego Bronisława, który robi co może, by wyjść naprzeciw skoordynowanym politykom historycznym: żydowskiej i niemieckiej, a także wysiłkom obydwu nurtów piątej kolumny. „Bo nie jest światło, by pod korcem stało” – więc na pewno nie zapomnimy, podobnie jak reszta świata, przesłania skierowanego przez pana prezydenta do uczestników ubiegłorocznej uroczystości w Jedwabnem, że mianowicie „naród polski” musi przyzwyczaić się do myśli, iż był również sprawcą – oczywiście sprawcą zbrodni II wojny światowej. Po takiej podgotowce trudno się dziwić, że jego ekscelencja ambasador Izraela sztorcuje dyrektorów szkół, dając w ten sposób świadectwo przechodzenia ambasady na ręczne sterowanie naszym nieszczęśliwym krajem. W takiej sytuacji cóż jeszcze mogą robić nasi Umiłowani Przywódcy? Już tylko troszczyć się o to, gdzie i w jakim towarzystwie zasiądą swoimi czcigodnymi zadami, unikając mieszania polityki z bladźstwem.

    Stanisław Michalkiewicz

    http://michalkiewicz.pl

  94. niereligijna said

  95. osoba prywatna said

    Ten babsztyl jest tak obŻydliwy, że podobizna jej facjaty powinna wisieć na słupach wysokiego napięcia.

  96. Świadomy said

    Uwaga !!! „WW”(Nr 85) ocenia sprawę b.trafnie, a mianowicie: Rzecz oczywista, nie jest to żadne „żydowskie odrodzenie” (bo Polska nigdy nie była żydowskim krajem i zawsze była ojczyzną Polaków, a łaskawie wpuszczani do Polski żydzi korzystali tylko z polskiej naiwnej gościnności), lecz jest to kolejny etap ekspansji żydzizmu – znak rozpoczęcia nowej, wielkiej i, nawet nie bardzo skrywanej, ofensywy podboju narodów, zapoczątkowanej całkowitym podporządkowaniem Narodu Polskiego w celu jego unicestwienia i przekształceniem dotychczasowej Polski w drugi Izrael, oczywiście z tym samym językiem urzędowym, t.j. hebrajskim. A więc nie jest to żadne „odrodzenie”, lecz poprostu bezczelna i bezlitosna SUPER-AGRESJA.

  97. NC said

    „Kongres był pomysłem na eksperyment demokratyczny. Chodzi o to, by ludzie się spotkali i spróbowali wymyślić inny świat – mówi Sławomir Sierakowski,”

    Takie wymyślanie innego świata kończy się zawsze milionami ofiar.

  98. kot said

    http://www.andrzejstruski.com/articles_207_ZYD–KT%26Oacute%3BRY–WIEDZIAL.html

    Zyd, który wiedział wiecej niż inni polecam!

  99. WW said

    Ad: # 98
    Wygląda jakby jeden prorok wiedzial wiecej niż inny prorok i na tym mają skupicć goje swoją uwagę. Beda mieli zajęcie sławiąc proroków.

Sorry, the comment form is closed at this time.